Sään ääri-ilmiöt

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Miten on, miten suhtaudutte näihin kyseisiin ilmiöihin? Pitkät hellejaksot, lumipyryt tai sitten myrskyt?

Itseäni nämä kiehtovat, toki tää tän aamuinen oli jo hiukan liikaa. Kaveri tuossa viestitteli että kototiellä liki sata mottia puuta tiellä ja sähköt tulee huomenna tai ylihuomenna..

Paukkupakkaset , lumimyräkät tai helleaallot ei juuri meikäläistä hetkauta vaan pikemminkin nautin moisista. Mutta tälläset kovat myrskyt ja lumettomat piiiitkät syksyt vähän ärsyttää.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Lämpötiloihin liittyvät ääri-ilmiöt on perseestä. Näin Lounais-Suomessa syntyneenä, lumetonta muutaman plusasteen talvikeliä en laske ääri-ilmiöksi. Myrskyt on kivoja niin kauan, kuin niistä ei ole itselle haittaa. Meikäläisen ei tarvitse omaisuusvahinkoja pelätä eikä taajama-alueella yleensä sähkökatkojakaan ole.
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Samaa mieltä Jr-:n kanssa. Paukkupakkaset, helleaallot ja lumimyräkät on parhautta. Kovat myrskytkin on muuten jees, mutta toki sähkön katkeamiset ja vaaratilanteet on huonoja puolia.

Ja minusta lunta saisi tulla vaikka kolme-neljä metriä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyllä nämä mua kiehtoo enkä tätä aamupäiväistäkään oikein pitänyt minään.. Olin jo ihan oikeasti lähdössä pyörälenkille, mutta mulle sitten vakuutettiin ettei se olisi ollut hyvä idea..
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Vituttaa suurimmaksi osaksi, niinkuin melkein kaikki asiat. Paukkupakkaset ja tappohelteet ovat tosin lyhyinä pätkinä ihan piristävää vaihtelua.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ääri-ilmiöt ei haittaa yhtään, niin kauan kun ne pysyvät mahdollisimman lähellä kevyen poutapilvistä +23 asteen kesäkeliä.

Märkä, pimeä ja myrskyinen nollakeli on sitten siellä vitutushaitarin toisessa päässä.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
En tykkää kuivista helleaalloista, tai paukkupakkasista. Molemmilla keleillä ilma seisoo ja mitään ei tapahdu. Kovat tuulet ja rankkasateet, viima ja korkeat järviaallot, sekä ukkoset ovat enemmän kaikille aistelle vyöryvä luonnonvoiman osoitus ja aina kiehtovaa. Näin Keski-Suomessa, maalla ja mökillä varsinkin.

Kaupungissa ei taas oikein kiinnosta muut kuin sellaiset rankkasateet, että katuviemäriverkosto ei jaksa niellä ja jotakin alkaa tapahtumaan sen vuoksi pariksi tunniksi. Sireenejä ja paloautoja. Kaupungit on suojattuja. Edes sähköt eivät katkea minkään luonnonilmiön vuoksi. Yhtään sähkökatkoa en muista kymmeneen vuoteen ainakaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Ääri-ilmiöt ei haittaa yhtään, niin kauan kun ne pysyvät mahdollisimman lähellä kevyen poutapilvistä +23 asteen kesäkeliä.
Kevyen poutapilvinen +23 asteen kesäkeli. Öisin voisi aina sataa. Sellanen mulle loppuelämäksi, kiitos. Minä en kaipaa vaihtelua, jos aina on tarjolla hyvää.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Kova ukkonen, kova tuuli (kuten tämän aamuinen) ja muut niiden kaltaiset ilmiöt ovat jollain selittämättömällä tapaa kiehtovia ja saavat muistamaan kuinka avuton ja mitätön sitä yksittäinen ihminen onkaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Kova ukkonen, kova tuuli (kuten tämän aamuinen) ja muut niiden kaltaiset ilmiöt ovat jollain selittämättömällä tapaa kiehtovia ja saavat muistamaan kuinka avuton ja mitätön sitä yksittäinen ihminen onkaan.
Onhan siinä ihan hiukan vahingoniloakin, kun petäjä kaatuu porvarin mersun päälle ja salama käräyttää kesähuvilan...
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Onhan siinä ihan hiukan vahingoniloakin, kun petäjä kaatuu porvarin mersun päälle ja salama käräyttää kesähuvilan...
Vakuutusyhtiöiden ongelmia ylipäätään. Maallista tavaraa. Luonnonvoimat ja niiden ihastelu on paljon enemmän.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Luonnonvoimia en kyllästy ihmettelemään ja ihastelemaan, mutta huoleen kiinteistöistä ja metsistä kylläkin. Ja tulipalopakkasia on saatu useammaksi vuodeksi kylläksi parin viime talven aikana.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Miten on, miten suhtaudutte näihin kyseisiin ilmiöihin? Pitkät hellejaksot, lumipyryt tai sitten myrskyt?

Itseäni nämä kiehtovat, toki tää tän aamuinen oli jo hiukan liikaa. Kaveri tuossa viestitteli että kototiellä liki sata mottia puuta tiellä ja sähköt tulee huomenna tai ylihuomenna..

Paukkupakkaset , lumimyräkät tai helleaallot ei juuri meikäläistä hetkauta vaan pikemminkin nautin moisista. Mutta tälläset kovat myrskyt ja lumettomat piiiitkät syksyt vähän ärsyttää.
Kyllähän näistä kiksejä saa. Suomessa on muuten niin tavanomainen sää. Ja tuleepa selvitettyä kerralla ns. kriisitilanteiden pullokaulat.

Itte en nyt kylläkään ole etelässä, joten koko myrsky tuli missattua. Onneksi ei ole suuria puita ihan oman kämpän välittömässä läheisyydessä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6692
Sijainti
Täällähä mä
Vakuutusyhtiöiden ongelmia ylipäätään. Maallista tavaraa. Luonnonvoimat ja niiden ihastelu on paljon enemmän.
Toki perus kotivakuutus ei läheskään aina korvaa myrskyvahinkoja. Yleensä extraa maksava lisä

Ja toikin aiheeseen : Minua lähinnä kiehtoo sään ääri-ilmiöt . Tosin helteestä en niin piittaa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
En tykkää helleaalloista pätkääkään, enkä sen puoleen paukkupakkasistakaan. -15C .. +25C, sillä välillä kun pysyy niin mä olen tyytyväinen.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
No olihan hurjan näköstä kun ajelin noita pikkukyliä läpitte. Tästä taajamasta kun menee niin muutaman kilometrin loistaa valot mutta sitten himmenee. Oli melko aavemaista tuolla ajelulla kun ei valoa loistanut juuri missään. Oli kyllä hurjan näkösiä vaurioita linjoissa, vois melkein veikata että kyllä helposti viikko vierähtää kun tuonne "perämettiin" saadaan sähköt takaisin.
 
Ylös