SCCA ProRally Round 1

Mr Cale

Enormous Member
Liittynyt
23.5.2000
Viestit
1016
Sijainti
Espoo
Sno*Drift Rally : Final standings
1 David Higgins/Daniel Barritt Mitsubishi 2h02'15"
2 Tapio Laukkanen/Ilkka Riipinen Subaru 2h04'16"
3 Jonny Milner/Duncan McMath Subaru 2h08'15"
4 Lauchlin O'Sullivan/Mark Williams Mitsubishi 2h09'30"
5 Mark Utecht/Jeff Secor Subaru 2h12'21"
6 Shane Mitchell/Paul Donnelly Subaru 2h15'36"
7 Dennis Martin/Kim DeMotte Mitsubishi 2h17'26"
8 Wyeth Gubelman/Therin Pace Subaru 2h19'13"
9 Henry Krolikowski/Al Kaumeheiwa Subaru 2h20'49"
10 Jonathan Bottoms/Eric Dahlgren Subaru 2h23'42"

On Laukkanen näemmä karannut Ameriikkaan.
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
Sielläkö se koohottaa? Onko noissa jenkkiralleissa edes mitään tasoa. Mitenkäs se Tapsan ura taas menikään? 2000 Volkkarilla briteissä, 2001 ei millään briteissä mutta Jyskälä Fordilla, 2002 ei mitään ja nyt USA?
 

Mr Cale

Enormous Member
Liittynyt
23.5.2000
Viestit
1016
Sijainti
Espoo
Tasosta sen verran, että eka ja neljäs sija ajettiin tehtaan tukemilla "Open Class" Evo Lancereilla. Siitä miten nuo "Open Class" autot sijoittuu WRC:hen ja N-ryhmään nähden en tiedä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11147
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Jenkkiralleissa on yleensä 40-60 osanottajaa ja taso suomalaisittain aika heikko. Topi Hynynen tai "autokauppias Vanhakartanosta jonka nimeä en nyt saa päähäni mutta ajoi junnucuppiakin Swiftillä" ovat ajaneet siellä paljon parempia sijoituksia kuin mihin Suomessa ikinä pystyivät.

Ihan kärki on joskus kuitenkin ollut kova, MM-pisteille pystyvää.

Sellainen kuitenkin vaikuttaa että useimpiin kisoihin ei saada mitään erivapauksia (piirikunnat ja osavaltiot voivat vaikuttaa) vaan renkaat esim saattavat talviralleissakin olla täysin nastattomia. Samoin valopykälissä on aina arvailemista.
 

Stilo

Well-known member
Liittynyt
15.12.2002
Viestit
53
Sijainti
Lahti
Mr Cale:
Tasosta sen verran, että eka ja neljäs sija ajettiin tehtaan tukemilla "Open Class" Evo Lancereilla. Siitä miten nuo "Open Class" autot sijoittuu WRC:hen ja N-ryhmään nähden en tiedä.
"Open Class
This very broad class that allows for a tremendous amount of technical innovation. As with all SCCA specification performance rally classes, the cars must retain their production based appearance, :D but under-the-hood, virtually anything goes :D , and all-wheel-drive is absolutely essential.

Group 5
A two-wheel drive version of the Open class described above, following most of that classes rules. A uniquely American formula, engine displacement is limited to 5.1 :D litres, with supercharging and turbocharging allowed.

Group 2
A small displacement, two-wheel drive class that also follows the 'anything goes' format of the Open and Group 5 classes, but provides excellent competition opportunities for cost-sensitive competitors and manufacturers. Supercharging or turbocharging is not allowed, anddjusted engine displacement is limited to 2.4 litres."

ON Vähän erilaista kun euroopassa. Tulee mieleen B-ryhmä noista säännöistä. Tosin noi on vielä vapaampia kun B-ryhmä :D :D :D
 

MaximumAttack

Active member
Liittynyt
27.1.2002
Viestit
34
Sijainti
Suomi !
No kyllä on Jenkkilässä tosi surkea taso kun
kolmas on jäänyt voittajasta jo 8min ja ralli on paljon lyhyempi kuin mitä MM sarjassa ajetaan. On muuten huvittavia nuo jenkkien rallikisat muutenkin...jotkut näyttävät jopa pickupeilla kisaavan :D
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11147
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
MaximumAttack:
huvittavia nuo jenkkien rallikisat muutenkin...jotkut näyttävät jopa pickupeilla kisaavan :D
No onhan tuossa vajaat sata kilsaa Helsingistä etelään ralleja joissa ajetaan ihan oikeilla kuorma-autoilla.

Ja MM-pisteillekin on aikanaan ehditty pick-upeilla. Tosin nykyään ahdasmielisyys ei sellaista salli.
 
Ylös