Seisontajarrun käyttö

Pysäköidessä käytätkö seisontajarrua


  • Äänestäjiä yhteensä
    22

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Itse tulee nappia hiplailtua aina. Kerran 2000 alussa auto karannut, vaikka on ollut vaihde päällä. Ja nykyinen asumus omaa ajoluiskan, joka viettää varsin voimakkaasti tuolle tielle.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26846
Jos omistaisin auton laittaisin kiilan renkaan taa pysäköityäin. Isäukon autossa muuten käsijarrua vetelen, mut autotallissa ei tartte jarrua eikä vaihdetta.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Liki kop, paitsi että kolmosella.
Mulle opetettiin autokoulussa, että pysäköidessä kannattaa pistää pienin vaihde silmään jos haluaa tuplavarmistaa auton liikkeellelähtemättömyyden. Perustelua en kuullut tai muista.

Vastasin, etten omista autoa, mutta sellaista ajaessa käytän aina seisontajarrua. Ihan automaattisesti se tapahtuu pysäköidessä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Elän niin riskirajoilla äärimmäistä elämää, että minulla ei ole vakiintunutta käytäntöä aiheeseen seisontajarru. Jokainen pysäköintitilanne on tsäänssi.
 

Örfil

Guest
Mulle opetettiin autokoulussa, että pysäköidessä kannattaa pistää pienin vaihde silmään jos haluaa tuplavarmistaa auton liikkeellelähtemättömyyden. Perustelua en kuullut tai muista.

Vastasin, etten omista autoa, mutta sellaista ajaessa käytän aina seisontajarrua. Ihan automaattisesti se tapahtuu pysäköidessä.
Ajan niin lujaa luonnostaan, että kolmonen on käytännössä pienin vaihde.
 

Örfil

Guest
Pitääköhän paikkaansa huhu, että intissä laitettiin kiisseliin seisontajarrua?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Käsijarrua käytän vain vetäessäni liikenneympyrää kylki edellä.

Muuten käsijarru tulee pistettyä vain mäkipaikoilla ja P-vaihde jää aina silmään, kun ei tuo muuten sammuisikaan.
 
Viimeksi muokattu:

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Sähkönen käsijarru, joutuu liikenneympyrässä heittään väkisin vasemman jalan jarrulla :thumbdown:mad:
Pysäköinnissä tulee käytettyä aina.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Kyllähän se käsijarru tulee nykäistyä päälle aina kun auton parkkiin jättää. Tulee vähän niinkuin selkärangasta tuo. Kuten turvavyön päällelaitto liikkeelle lähtiessä. kummankin tekee sen kummempia ajattelematta.

Ja niin tietty myös vaihde pykälässä kun jätän auton parkkiin. Taitaa livahtaa yleensä kakkoselle?
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7201
Ajan niin lujaa luonnostaan, että kolmonen on käytännössä pienin vaihde.
Jyrkimmät mutkat sinä sitten ilmeisesti ajat vastaheitolla ja jollei vastaheittokaan riitä avitat auton kääntymistä käsijarrulla.
 
Ylös