Suomen ulkopoliittinen linja

Suomen ulkopoliittinen linja


  • Äänestäjiä yhteensä
    20

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Laitetaanpas tämä Islanti-keskustelu kerrallaan ihan oikeisiin raameihin ja puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä. Nimittäin ihan tosissaan ottaen, tässä on takana mielipiteet siitä mikä Suomen ulkopoliittinen linja on jatkossa, riippumatta siitä, lähentääkö Islanti-operaatio Suomea NATO: on vai ei.

Mielipiteet eli vaihtoehdot ovat tässä:

Suomen on oltava ärsyttämättä Venäjää lähentymällä NATO:a, jotta maamme liikkumavapaus länteen on jatkossakin turvattu.

Suomen on lähennyttävä NATO:a tavoitteena jäsenyys, jotta maamme liikkumavapaus länteen on jatkossakin turvattu.

Suomen etujen mukaista on loittoontua lännestä ja lisätä yhteistyötä Venäjän kanssa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
"liikkumavapaus länteen "

Mistä ihmeestä olet moisen ilmauksen keksinyt? :p
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mitä tuo ensimmäinen vaihtoehto oikein tarkoittaa?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Miten sulla noin niinku muuten menee?

Googleta Max Jakobsonin "suomalainen paradoksi".
Kiitos kysymästä, minulla menee ihan hyvin. Enkä aio vittuilla sinulle kysymällä esimerkiksi onko lääkitys kohdallaan. Ja kyllä kiitos, perehdyn Max Jacobsonin näkemyksiin -arvostan häntä suuresti. Kiitoksia vihjeestä :thumbup:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Topiikin otsikko on; Suomen ulkopoliittinen linja.

Alustuksessa kuitenkin painotetaan tätä Islanti-operaatiota.

Olisin kovin kiinnostunut niiden ihmisten mielipiteistä joiden mielestä koneiden lähettäminen Islantiin tuo Suomen liittymisen natoon entistä lähemmäksi.

Voisiko joku näin ajatteleva avata sanaisen arkkunsa?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Natoon kun liittyis, niin kohta tämän takapajulan Hornetit ois koko ajan ilmassa, mikä maksaa ihan vitusti. Armeijan kun lakkautais, niin muodollisia ilmavalvontalentoja saisi ehkä tännekin.

Entä jos oltaisiinkin natomaa? Kiinnostaako ketään oikeasti, mitä täällä tapahtuu, tai kuka tänne tulee tosipaikassa?

Minä en tiedä, kallistuisiko kaljakin...tarkotan hintaa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Suomi on Naton partnership-valtio. Suomi on osallistunut moniin Nato-johtoisiin operaatioihin maailmalla. Suomen johtamisjärjestelmät on viimeisn 10-vuoden aikana muokattu täysin Nato-yhteensopiviksi.

Suomi on itse asiassa paljon nato-yhteensopivampi kuin monet Naton jäsenvaltiot. Kaikki muu on täysin kohdallaan -vain jäsenyys ja sen tuomat edut puuttuvat.

Nyt pitäisi lähettää pari konetta muutamaksi viikoksi huvilentelemään Islantiin. Islanti on saari pohjois-atlantilla jossa on asuu vähemmän ihmisiä kuin Helsingissä. Ja nyt yhtäkkiä tämä koneiden lähettäminen onkin kamala kynnyskysymys ja siihen liittyy Suomen suhde Natoon?

Luulen, että tietämättömyys on kaiken takana. Asioita ajatellaan pelkällä tunteella.

Kaiken tämän seuraaminen on surkuhupaisaa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Olisin kovin kiinnostunut niiden ihmisten mielipiteistä joiden mielestä koneiden lähettäminen Islantiin tuo Suomen liittymisen natoon entistä lähemmäksi.

Voisiko joku näin ajatteleva avata sanaisen arkkunsa?
On epätodennäköistä että kovinkaan hedelmällistä ajatusten vaihtoa saa aikaiseksi jos toisella on jo lähtökohtaisesti tällainen asenne:

Se ei tuo Suomen natoonliittymistä tai liittymättömyyttä yhtään lähemmäs tai kauemmas. Vain täydellinen idiootti voi kuvitella jotain muuta.
Kokeilepa joskus pätemisen, hyökkäilyn ja toisten haukkumisen tilalla neutraalimpaa otetta kun olet tekemisissä ihmisten kanssa, voit yllättyä positiivisesti.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
On epätodennäköistä että kovinkaan hedelmällistä ajatusten vaihtoa saa aikaiseksi jos toisella on jo lähtökohtaisesti tällainen asenne:
Minä lupaan ja vannon pyhästi, että suhtaudun sinun esittämääsi mielipiteeseen asiallisesti. Tämän voi todeta tämän nimenomaisen keskustelun jälkeen koko yhteisö. Puhun siis tulevasta -en menneestä. Ja vain tästä keskustelusta.

Eli kerro minulle omin sanoin miten tämä hävittäjien Islantiin lähettäminen edistää Suomen liittymistä Natoon?

Olen pelkkänää korvana?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Onko burb tuollaista väittänyt? Mulle on ihan sama mennäänkö natoon vai ei, mutta se kiinnostaa joudutaanko me maksamaan noi lennot?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
mutta se kiinnostaa joudutaanko me maksamaan noi lennot?
Meidän poliittiset päättäjät presidentistä viimeiseen kansanedustajaan ovat täysiä tampioita kun eivät ole kansalle ymmärtäneet kertoa tuota asiaa vaan ovat pohtineet kaikkia vitun natoja ja muita juttuja :D
 
Ylös