Taas meni Areenaksi

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Paljastettakoon myös sellainen huisin jännittävä seikka, että aloite Renngeistin ja kouvon paluuseen toimenkuviinsa ei tullut hahmoilta itseltään.
Niin, itsellä ei ole ollut moitittavaa kummankaan modehommista, hyvin ovat hommansa tehneet.

Sen toiveen silti esitän että kun täältä lähdettiin "avaimet tai lähtee" periaatteella, niin nyt kun se ruohon väri on viereisellä tontilla nähty niin pyytäisinkin että jatkossa suhtautuminen tähän foorumiin olisi hieman erilaista.
Joo, varmasti täälläkin on puutteita (edelleen) mutta kehitelläänkö silti yhdessä tätä paikkaa eikä revitä porukkaa kahtia uusiksi? Jookos kookos? :)

Silti, tervetuloa remmiin takaisin :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Niin, itsellä ei ole ollut moitittavaa kummankaan modehommista, hyvin ovat hommansa tehneet.

Sen toiveen silti esitän että kun täältä lähdettiin "avaimet tai lähtee" periaatteella, niin nyt kun se ruohon väri on viereisellä tontilla nähty niin pyytäisinkin että jatkossa suhtautuminen tähän foorumiin olisi hieman erilaista.
Joo, varmasti täälläkin on puutteita (edelleen) mutta kehitelläänkö silti yhdessä tätä paikkaa eikä revitä porukkaa kahtia uusiksi? Jookos kookos? :)

Silti, tervetuloa remmiin takaisin :thumbup:
Täällä on kyllä niin hurjat sitouttamisbonukset, että.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Joo, varmasti täälläkin on puutteita (edelleen) mutta kehitelläänkö silti yhdessä tätä paikkaa eikä revitä porukkaa kahtia uusiksi?
Kaikenlaisia kehitysideoita on vuosikausien mittaan tullut ja mennyt, käytännössä lähes kaikki ideat olisivat vaatineet toimia Antilta. Ja Antin aktiivisuus tämän palstan suhteen on välillä ollut todella heikkoa. Se oli yksi syy miksi Areenaa alettiin pystyttämään.
Nythän tilanne on hieman muuttunut, Antti on vissiin välillä jopa päivittäin paikalla. Joskus ei ollut viikkokausiin. Että siitä vaan kokeilemaan josko nykyään Antin kanssa olisi helpompi kehitellä parempaa Forumia. Ehkä se puolitoista vuotta sitten luvattu uusi softaversiokin kohta läpsähtää ilmoille...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kaikenlaisia kehitysideoita on vuosikausien mittaan tullut ja mennyt, käytännössä lähes kaikki ideat olisivat vaatineet toimia Antilta. Ja Antin aktiivisuus tämän palstan suhteen on välillä ollut todella heikkoa. Se oli yksi syy miksi Areenaa alettiin pystyttämään.
Nythän tilanne on hieman muuttunut, Antti on vissiin välillä jopa päivittäin paikalla. Joskus ei ollut viikkokausiin. Että siitä vaan kokeilemaan josko nykyään Antin kanssa olisi helpompi kehitellä parempaa Forumia. Ehkä se puolitoista vuotta sitten luvattu uusi softaversiokin kohta läpsähtää ilmoille...
Nyt ei puhuttukaan vuosien varsista, vaan nykyhetkestä.
Mulla ei ole parannustoiveita forumille, tällä hetkellä kun kyykkäysongelmat on poissa niin saitti palvelee itseä ihan hyvin.
Kommentti oli osoitettu niille jotka muutoksia toivovat edelleen että toivonmukaan kehitysponnistelut kohdistuu tänne.

Toisaalta kun nyt otit esiin tuon softapäivityksen niin kerro nyt miksi sitä niin kaipaat?
Ja eikös Areenalla ole tuoreempi softa käytössä? Jos on niin toiko se onnen ja autuaan olon sinne?

Mun mielestä tämän forumin paras puoli on sen käyttäjät, hahmot sekä niiden luomat asiat.
Ei niinkään se mikä softaversio on käytössä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Toisaalta kun nyt otit esiin tuon softapäivityksen niin kerro nyt miksi sitä niin kaipaat?
Tietoturvan takia. Toivottavasti et kysele enempää sillä nojaan tässä vain itseäni viisaamman lausuntoon. Ei mulla sen kummempaa kaipuuta ole.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kaikenlaisia kehitysideoita on vuosikausien mittaan tullut ja mennyt, käytännössä lähes kaikki ideat olisivat vaatineet toimia Antilta. Ja Antin aktiivisuus tämän palstan suhteen on välillä ollut todella heikkoa. Se oli yksi syy miksi Areenaa alettiin pystyttämään.
Nythän tilanne on hieman muuttunut, Antti on vissiin välillä jopa päivittäin paikalla. Joskus ei ollut viikkokausiin. Että siitä vaan kokeilemaan josko nykyään Antin kanssa olisi helpompi kehitellä parempaa Forumia. Ehkä se puolitoista vuotta sitten luvattu uusi softaversiokin kohta läpsähtää ilmoille...
Itsehän olen varsin tyytyväinen nykyiseen ja nykyisen 'historiaan' toimivuudessaan käyttäjän näkökulmasta. Teknisestä toimivuudesta en osaa sanoa juuta tai jaata, tai miten sitä voidaan parantaa. Myös eri osioiden määrä ja henki on mielestäni suht kohdillaan.

Ainoa joka kismittää on tuo toisista kirjoittajista kirjoittaminen asiaosioissa. Sitähän varten on Vapaa-puoli, jos toisen mollaaminen ja kehuminen mitä kummallisimmissa asioissa maailman suurimmaksi sellaiseksi kuuluu asiaan. Nyt tulleilla lisävoimilla toivon, että asiaan voidaan puuttua yhä enemmän. Keskustellaan sittä 'On Topicista' eikä offista tai toisesta kirjoittajasta.

Ilman viihtymistä täällä, tuskin olisi tuota määrää postauksia tullut raapustettua.

Tsempit modeille ja kirjoittajille.:thumbup:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tietoturvan takia. Toivottavasti et kysele enempää sillä nojaan tässä vain itseäni viisaamman lausuntoon. Ei mulla sen kummempaa kaipuuta ole.
No näistä just mäkään en sen enempiä tiedä ja jos nyt joku haluaa hakkeroida mun salasanan, niin olishan se aika hienoa, jos joku guru kirjoittelisi postauksia mun tunnareilla.:D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Minä mitään tiedä, mutta näillä avaimilla copteri olisi pistänyt Forumin Areena-kuntoon tietoturvineen, vb4:elosineen, bloggaus-mahdollisuuksineen ym ja nyt olisi katettu pöytä Antilla, vaikka copter olisikin missä onkaan. Jotain aavistusta on kiinnostuksensa lopahduksesta, mutta aavistuksiahan ne vaan.
 

The server

Kiire
Liittynyt
29.7.2013
Viestit
6
Mulla ei ole parannustoiveita forumille, tällä hetkellä kun kyykkäysongelmat on poissa niin saitti palvelee itseä ihan hyvin.
Vaikea ennakoida milloin kiirettä tulee taas liikaa tai sitten vetäistyä polla sekaisin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tietoturva nyt on muutakin, että joku kaappaa toisen tunnuksen ja alkaa kirjoitella sillä. Sähköpostiosoitteita voi vaikka myydä ja on se sitten tosi kiva, jos niihin alkaa tulla entistä enämpi spämmiä. Ja toivon mukaan käytetty salasanakin on sellainen, jota ei käytä muissa palveluissa. (yhdistävänä tekijänä voisi olla esim. email -osoite tai jotkut muut tiedot). Kaappaja saattaisi myös vaihtaa kaikki salasanat toisiksi, jolloin estettäisiin - ainakin tilapäisesti - alkuperäisen nikin pääsy palstalle.

Ja henkilökohtaisten tietovarkausten lisäksi on hyvin mahdollista, että kyseinen nilkki käyttää jotain tietoturva-aukkoa (vanhoissa versioissa yleisempää) sillä tavoin, että keskustelupalstan tietokanta tai sen osa tuhoutuisi jollain tapaa. Kyllähän itku olisi varsin suuri, jos esim. kaikki olemassa olevat threadit tuhoutuisivat. Toki osan saisi palautettu varmistuksilta, jos sellaisia säännöllisesti otetaan, mutta työlästä em. palauttaminen / korjaaminen olisi.

Riskejä siis on, mutta on myös mahdollista että mitään erikoista ei tapahdu. Usein kuitenkin tällä alalla on parempi minimoida riskit, joten siksi Kouvon, Burbin ja muiden versionnostotoiveet ovat mielestäni ihan järkeviä. Ja vielä parempi, jos ko. nostolla saisi vBulletinin CMS ominaisuudet käyttöön.


Nyt kun versioita on niin monta välissä, niin uuden version ottaminen käyttöön on kyllä sekin työlästä. Sikäli ymmärrän, että Antti ei ole tuota päivittänyt. Eikä sitä ehkä vasemmalla kädellä kannata yrittääkään tehdä.
Oletko muuten Antti tutkinut, kuin työläs juttu se aikuisten oikeasti olisi tehdä?
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tietoturvan takia toki on hyvä jos versioita päivitetään. (edit. hyvä että tuo selvennettiin)
Toisaalta seuraava kysymys kuuluukin mitä niin salaista tällä foorumilla liikkuu joka olisi kriittistä?
Kuten viimeaikaisissa lehdistökommentoista on huomattu, resursseja laitetaan palveluihin sen mukaan minkä arvoista se tieto siellä on.
Mutta hyvä toki jos lisää tietoturvaa tulee, sitä en kiistä.
Minä mitään tiedä, mutta näillä avaimilla copteri olisi pistänyt Forumin Areena-kuntoon tietoturvineen, vb4:elosineen, bloggaus-mahdollisuuksineen ym ja nyt olisi katettu pöytä Antilla, vaikka copter olisikin missä onkaan. Jotain aavistusta on kiinnostuksensa lopahduksesta, mutta aavistuksiahan ne vaan.
Koko "avaimet tai lähtee" väännön pointtihan oli muistaakseni paikan vieminen toisiin käsiin, pois siis Antilta.
Jos Areenan kohtalo (= copterin "katoaminen") olisi tapahtunut täälläkin olisi tuskin kukaan avaimia pitävä
päästänyt Anttia takaisin portinvartijaksi.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Koko "avaimet tai lähtee" väännön pointtihan oli muistaakseni paikan vieminen toisiin käsiin, pois siis Antilta.
Jos Areenan kohtalo (= copterin "katoaminen") olisi tapahtunut täälläkin olisi tuskin kukaan avaimia pitävä päästänyt Anttia takaisin portinvartijaksi.
Jos nyt ajatus siitä, että joku antaisi tuotteensa määräysvallan jollekin ulkopuoliselle (ollen silti itse juridisesti vastuussa tuotteesta) oli lähtökohtaisestikin aika hölmö, niin ei sitä nyt kuitenkaan kai niin ollut tarkoitus toteuttaa, että Antilta olisi viety administratoroikeudet pois.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos nyt ajatus siitä, että joku antaisi tuotteensa määräysvallan jollekin ulkopuoliselle (ollen silti itse juridisesti vastuussa tuotteesta) oli lähtökohtaisestikin aika hölmö, niin ei sitä nyt kuitenkaan kai niin ollut tarkoitus toteuttaa, että Antilta olisi viety administratoroikeudet pois.
Niin, mulla ei ole ollut osaa siinä keskustelussa, eikä se kiinnostakaan.
Mulle tämä foorumi on toiminut hyvin, ja toimii edelleen. Jokaisella saitilla on tekniikkamurheita, niitä on ollut täälläkin mutta kokonaisuus on hyvä.
Jos joku ei tykkää menosta täällä niin Areenallehan voi edelleenkin siirtyä.
:)
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Niin, mulla ei ole ollut osaa siinä keskustelussa, eikä se kiinnostakaan.
Mulle tämä foorumi on toiminut hyvin, ja toimii edelleen. Jokaisella saitilla on tekniikkamurheita, niitä on ollut täälläkin mutta kokonaisuus on hyvä.
Jos joku ei tykkää menosta täällä niin Areenallehan voi edelleenkin siirtyä.
:)
Niin, että jos joku saitin toimivuudessa harmittaa, niin painu vittuun? Hyvin on toiminut nyt jonkin aikaa ei siinä mitään, mutta viimeksi kun VIP-rahat kerättiin Antti lupasi vBulletin päivityksen. Tästä on yli vuosi aikaa. :eek:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niin, että jos joku saitin toimivuudessa harmittaa, niin painu vittuun?
Sanoinko "painu vittuun"? En.
Ja kuten sanoin jo aiemmin niin toivotin tervetulleeksi vanhat modet ja toivoin että jatkossa kehitys panokset tulisi tänne.

Areena käsittääkseni pystytettiin tekniseltä puoleltaan toiveiden mukaisesti, ja pointti oli että jos ei tekninen puoli täällä ole sen mukainen kuin haluaa niin vaihtoehto on olemassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Miksei voi käyttää kahta foorumia?
Tietysti voi käyttää useampaa, tosin kun molemmissa oli samat jutut ja topikit kirjoitettuna niin aika hölmöähän se molempiin on kirjotella samat tarinat ... :rolleyes:

edit. toki jotkut saattaa siitä pitääkin, tuo nyt vain on oma mielipide....
 
Viimeksi muokattu:
Ylös