Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jep alkuun Barcelona 17-19.11.2008

Ajanotto toistaiseksi poissa pelistä. Ehkä aikoja iltapäivällä?
Tosiaan BMW pysähty heti varikkosuoralle ekan kerran...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mitähän muut (paitsi BMW) tallit testaavat? Ferrarilla ei ole aeroon mitään selkeää muutosta, ei slicksejä, eikä heidän sanojen mukaan KERS:iä, mitä silloin testataan? Moottorin luotettavuutta, järkeä?
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Olisiko helpompi vain yksi ja ainut topic? "Talvitestit & autot 2009"? Kumminkin käy niin että tänne ja tuonne autot 2009 ketjuun postataan samat kuvat siis kahteen kertaan ja sehän ei hyödytä ketään...
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mitähän muut (paitsi BMW) tallit testaavat? Ferrarilla ei ole aeroon mitään selkeää muutosta, ei slicksejä, eikä heidän sanojen mukaan KERS:iä, mitä silloin testataan? Moottorin luotettavuutta, järkeä?
Tärkeät testit...

Kyllä siellä testataan ensivuoden ratkaisuja ja joku talli jopa kuskeja. Ferrarilla on KERS testit aikataulutettu näihin kolmenpäivän testeihin ja modifoitu auto nähty jo liikenteessä.

Mitään aikojahan tuolla ei ajeta kun niillä ei ole suurempaa merkitystä. Tottakai tiimit sisäisesti pystyvät vertaamaan yhtäsuntoista...

Kyllä siellä slikseillä vedetään.Tässä ilmeisesti Ferrari ilman KERSiä..




http://www.sutton-images.com/
 
Viimeksi muokattu:

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Olisiko helpompi vain yksi ja ainut topic? "Talvitestit & autot 2009"? Kumminkin käy niin että tänne ja tuonne autot 2009 ketjuun postataan samat kuvat siis kahteen kertaan ja sehän ei hyödytä ketään...
Ei. Talvitesteistä tulee varmasti paljon juttua talven mittaan ja kustakin automallista on yleensä tehty oma aiheensa.

Tympäsee lukea Talakemin hyviä raportteja, aikoja ja muuta infoa jostain autokeskustelun seasta.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ei lopulliset ajat:

1. S. Buemi Toro Rosso Toro Rosso STR3 1:21.071 39 pit
2. T. Sato Toro Rosso Toro Rosso STR3 1:21.107 +0.036 28 pit
3. A. Wurz Honda RA106 1:21.198 +0.127 22 pit
4. P. de la Rosa de la Rosa McLaren MP4-23 1:21.417 +0.346 23 pit
5. G. Paffett McLaren MP4-23 1:22.371 +1.300 17 pit
6. R. Kubica BMW Sauber BMW Sauber F1.08 1:22.899 +1.828 30 pit
7. L. Badoer Ferrari F2008K 1:23.515 +2.444 20 pit
8. N. Hülkenberg N. Hülkenberg Williams FW30 1:23.757 +2.686 44 pit
9. A. Sutil Force India Force India VJM-01 1:23.852 +2.781 36 pit
10. C. Klien BMW Sauber BMW Sauber F1.08 1:23.896 +2.825 20 pit
11. N. Piquet Jr. N. Piquet Jr. Renault R28 1:23.909 +2.838 39 pit
12. S. Loeb Red Bull Racing Red Bull Racing RB4 1:24.044 +2.973 29 pit
13. M. Gene Ferrari 248 F1 248 F1 1:24.560 +3.489 5 pit
14. V. Liuzzi Force India Force India F8-VII 1:25.645 +4.574 26 pit
15. L. Di Grassi Di Grassi Honda RA108 1:25.972 +4.901 33 pit

 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jos keräis kaikki testit tän yhden otsikon alle ja enemmän sitten autoista kuvin muualle? Joko tonne autot vm. 2009 tai talli/autokohtaisiin topikkeihin?

Ajat sivuseikka kun autot eivät ole vertailukelpoisia mutta lista ketkä tänään mukana... Loeb ja Luzzi kuulemma liukuvat sinnetänne, Badoer liikkeellä F2008K:lla... Torolla ajetaan kuskin paikasta?

Huntti oli nopeampi...
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12571
Sijainti
Sivulla viisi
Mikäköhän BMW:llä mahtaa olla ajatuksena kun ajavat uudella aeropaketilla mutta vanhoilla renkailla? Tekevätkö vain vertailua?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllä mää nyt sen verran teen johtopäätöksiä (vaikka ei sais testeistä), että yllättävän kovaa vetä BMW tuolla paskalla nuilla renkailla. Yllättävän kovaa, piju.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Mikäköhän BMW:llä mahtaa olla ajatuksena kun ajavat uudella aeropaketilla mutta vanhoilla renkailla? Tekevätkö vain vertailua?
Sitä minäkin ihmettelen. Oikeastaan ihmettelen enemmän tai vähemmän kaikkien tallien tekemisiä.

- BMW testaa ensi kauden aerodynamiikkaa tämän kauden renkailla.
- Honda testaa slicksejä sekä keulapalaa norsunkorvien kera ja ilman.
- Red Bull testaa Loebia sponsorimielessä välikelin renkailla ja slickseillä.
- Toro Rosso testaa kuskeja tämän kauden autolla ja slickseillä.
- Ferrari testaa slickseillä ja osittain riisutulla autolla (myös KERSiä?).
- Renault testaa osittain riisutulla autolla (slicksejä?).
- Williams testaa tämän kauden etusiivellä ja ensi kauden takasiivellä slicksejä.
- Force India testaa slicksejä (ja ensi kauden jäähdytysratkaisuja?)
- McLaren testaa vanhalla autolla slicksejä.

Ajoista ei kyllä voi päätellä sitäkään vähää mitä yleensä. :eek:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Siis hyi helvetti tota BMW:tä. :eek::doubtful: Rumin F1-auto mitä olen ikinä nähnyt.

Onko ensi kauden etusiivet noin hirveitä?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Lisäys testikalenteriin: 26.11. Fiorano

Italian F3 -sarjan kärkikolmikko Mirko Bortolotti, Eduardo Piscopo, Salvatore Cicatelli pääsevät ajamaan Ferrarin 2008 mallilla.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Onko ensi kauden etusiivet noin hirveitä?
No miltä näyttää? :( Eihän kaikilla tietenkään välttämättä tule olemaan samanlainen bulldozer malli. Mutta etusiiven maksimi leveys on 1800 mm, joka on sama kuin koko auton renkaiden kanssa oleva maksimi leveys. Paitsi kuvista kyllä näyttää kuin siipi olisi uloimpana...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Vähän ehkä turhan leveä tuo etusiipi :yuck:

Ei ole kuitenkaan ihan yhtä ruma kuin tämä:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
- Ferrari testaa slickseillä ja osittain riisutulla autolla (myös KERSiä?).
- Williams testaa tämän kauden etusiivellä ja ensi kauden takasiivellä slicksejä.
Tää ny on jokseenkin puhdas veikkaus, mutta olisko Ferrarilla toisessa autossa testattavana KERS ja toisessa aerojuttuja?

Jonathan Kennard ajoi Williamsin sisään Kemblen lentokentällä ja silloin autossa oli 2009 sääntöjen mukainen etusiipi, joten eiköhän sitäkin Barcelonassa kokeilla.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Täytyy totutella kaikessa rauhassa eikä riehaantua heti... ensivuoden kärryt on vielä piirustuspöydällä, mutta leveitä on etusiivet ja kapeita ja korkeita pyrstöt.

Badoer jahtaa Loebiä...

 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös