Aika selkeä tilanne Toyotalla, Red Bullilla, Williamsilla ja Spykerilla.Turunsanomat sanoi:Tallikaverusten aika-ajokisa:
McLaren: Hamilton-Alonso 8-7.
Renault: Kovalainen-Fisichella 9-6.
Ferrari: Massa-Räikkönen 8-7.
Honda: Button-Barrichello 8-7.
BMW Sauber: Heidfeld-Kubica 10-4.
Toyota: Trulli-Schumacher 13-2.
Red Bull: Webber-Coulthard 14-1.
Williams: Rosberg-Wurz 14-1.
Toro Rosso: Liuzzi-Vettel 3-2.
Spyker: Sutil-Yamamoto 5-0.
Super Aguri: Davidson-Sato 8-7.
Eli Webberistä olisi tulossa tämän kauden "aika-ajokuningas".Tomacu sanoi:Tilanne Japanin GP:n jälkeen.
Kaikissa muissa tiimeissä tilanne on jo ratkennut paitsi Ferrarilla. Coulthardin suoritusta Kiinan aika-ajossa voidaan pitää jopa poikkeuksellisena, niin pahoin skotti on muuten jäänyt Webberin jalkoihin aika-ajoissa.Turunsanomat sanoi:Tallikaverusten aika-ajokisa:
McLaren: Hamilton-Alonso 9-7.
Renault: Kovalainen-Fisichella 10-6.
Ferrari: Räikkönen-Massa 8-8.
Honda: Button-Barrichello 9-7.
BMW Sauber: Heidfeld-Kubica 11-4.
Toyota: Trulli-Schumacher 13-3.
Red Bull: Webber-Coulthard 14-2.
Williams: Rosberg-Wurz 15-1.
Toro Rosso: Liuzzi-Vettel 4-2.
Spyker: Sutil-Yamamoto 6-0.
Super Aguri: Davidson-Sato 9-7.
Muistaako joku, missä tuo yksi kauneusvirhe pääsi tapahtumaan ja ennenkaikkea oliko siihen joku 'hyvä' selitys...?arzipuppy sanoi:Loistavaa Nico!
Miksi en ollutkaan älynnyt, kuinka hyvin hän on Wurzille pärjännyt?
Silverstonessa, Nicon autossa oli jokin tekninen vika.Revolt sanoi:Muistaako joku, missä tuo yksi kauneusvirhe pääsi tapahtumaan ja ennenkaikkea oliko siihen joku 'hyvä' selitys...?
Revolt sanoi:Ei hemmetti, nyt on pakko avautua tästä uskomattoman typerästä aika-ajoformaatista. Onhan tämä ärsyttänyt jo lanseraauksesta lähtien mutta nyt meni jo totaalisesti yli. Jokainen, joka tästä lajista jotain tajuaa, ymmärtää, että Kimi oli tänään aivan ylivoimaisen nopea mutta SILTI joka paikassa (erityisesti brittimediassa ymmärrettävästi) hehkutetaan Hamiltonin paalua huikeaksi suoritukseksi. Ja pahinta on, että ihan suht arvostetuissakin medioissa (kuten ITV-F1:llä) on sama virsi. On päivänselvää, että Lewisilla on selvästi vähemmän bensaa kuin Kimillä.
Ja kaikki tämä typeryys on vain ja ainostaan naurettavan formaatin vika. Aika-ajojen perusidea on maailman yksinkertaisin: kuka on nopein yhdellä kierroksella. Miten on mahdollista, että lajin päättäjät ovat unohtaneet tämän perusajatuksen? Kaikki tällä nykyformaatilla ajetut aika-ajotulokset ovat lähes tulkoon yhtä tyhjän kanssa ja siten ne ovat vääristäneet myös tilastot. Mielestäni tilastoista pitäisi poistaa kaikki tällä järjestelmällä ajetut tulokset. Paalupaikasta on ihan turha puhua minään saavutuksena. Tämä on niin uskomatonta, ettei melkein sanotuksi saa.
Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä helpotti.
Samaa mieltä. Mutta kuinka moni kisa onkaan voitettu tänä vuonna paalupaikalta. On sillä silleen merkitystä, kun laji on tehty sellaiseksi, että ohittaa ei saa, eikä oikein pystykään.Revolt sanoi:Ei hemmetti, nyt on pakko avautua tästä uskomattoman typerästä aika-ajoformaatista. Onhan tämä ärsyttänyt jo lanseraauksesta lähtien mutta nyt meni jo totaalisesti yli. Jokainen, joka tästä lajista jotain tajuaa, ymmärtää, että Kimi oli tänään aivan ylivoimaisen nopea mutta SILTI joka paikassa (erityisesti brittimediassa ymmärrettävästi) hehkutetaan Hamiltonin paalua huikeaksi suoritukseksi. Ja pahinta on, että ihan suht arvostetuissakin medioissa (kuten ITV-F1:llä) on sama virsi. On päivänselvää, että Lewisilla on selvästi vähemmän bensaa kuin Kimillä.
Ja kaikki tämä typeryys on vain ja ainostaan naurettavan formaatin vika. Aika-ajojen perusidea on maailman yksinkertaisin: kuka on nopein yhdellä kierroksella. Miten on mahdollista, että lajin päättäjät ovat unohtaneet tämän perusajatuksen? Kaikki tällä nykyformaatilla ajetut aika-ajotulokset ovat lähes tulkoon yhtä tyhjän kanssa ja siten ne ovat vääristäneet myös tilastot. Mielestäni tilastoista pitäisi poistaa kaikki tällä järjestelmällä ajetut tulokset. Paalupaikasta on ihan turha puhua minään saavutuksena. Tämä on niin uskomatonta, ettei melkein sanotuksi saa.
Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä helpotti.
Sama mikä nykyään, mutta 3. osiokin tyhjillä tankeilla.masapi sanoi:Minkälainen aika-ajo formaatti olisi teidän mielestänne hyvä?
Kyllä kyllä, olen samaa mieltä. Tarkoitin vain, että paalupaikan saavuttaminen ei SINÄLLÄÄN ole nykyään mikään meriitti. Ennen se tarkoitti, että olit nopein. Piste. Ja se oli todellakin meriitti. Nyt se ei tarkoitta mitään. Mutta totta kai paalu on edelleen ihan yhtä hyvä lähtökohta kisaan. Mutta sitähän se olisi vaikka lähtöpaikat olisi arvottu hatusta vetämälläkin. Kyse on vain aika-ajojen perusideasta ja sen koko viehätyksestä.Vilkku sanoi:Samaa mieltä. Mutta kuinka moni kisa onkaan voitettu tänä vuonna paalupaikalta. On sillä silleen merkitystä, kun laji on tehty sellaiseksi, että ohittaa ei saa, eikä oikein pystykään.
En voisi olla kanssasi enempää samaa mieltä! Tämä nykyinen formaatti on mielestäni todella onnistunut, mutta viimeinen osio pitäisi ajaa tyhjillä tankeilla. Elwis on saanut tällä kaudella ainakin kaksi paalua kevyemmän autonsa vuoksi :mad_old:Revolt sanoi:Ei hemmetti, nyt on pakko avautua tästä uskomattoman typerästä aika-ajoformaatista. Onhan tämä ärsyttänyt jo lanseraauksesta lähtien mutta nyt meni jo totaalisesti yli. Jokainen, joka tästä lajista jotain tajuaa, ymmärtää, että Kimi oli tänään aivan ylivoimaisen nopea mutta SILTI joka paikassa (erityisesti brittimediassa ymmärrettävästi) hehkutetaan Hamiltonin paalua huikeaksi suoritukseksi. Ja pahinta on, että ihan suht arvostetuissakin medioissa (kuten ITV-F1:llä) on sama virsi. On päivänselvää, että Lewisilla on selvästi vähemmän bensaa kuin Kimillä.
Ja kaikki tämä typeryys on vain ja ainostaan naurettavan formaatin vika. Aika-ajojen perusidea on maailman yksinkertaisin: kuka on nopein yhdellä kierroksella. Miten on mahdollista, että lajin päättäjät ovat unohtaneet tämän perusajatuksen? Kaikki tällä nykyformaatilla ajetut aika-ajotulokset ovat lähes tulkoon yhtä tyhjän kanssa ja siten ne ovat vääristäneet myös tilastot. Mielestäni tilastoista pitäisi poistaa kaikki tällä järjestelmällä ajetut tulokset. Paalupaikasta on ihan turha puhua minään saavutuksena. Tämä on niin uskomatonta, ettei melkein sanotuksi saa.
Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä helpotti.
Revolt sanoi:Kyllä kyllä, olen samaa mieltä. Tarkoitin vain, että paalupaikan saavuttaminen ei SINÄLLÄÄN ole nykyään mikään meriitti. Ennen se tarkoitti, että olit nopein. Piste. Ja se oli todellakin meriitti. Nyt se ei tarkoitta mitään. Mutta totta kai paalu on edelleen ihan yhtä hyvä lähtökohta kisaan. Mutta sitähän se olisi vaikka lähtöpaikat olisi arvottu hatusta vetämälläkin. Kyse on vain aika-ajojen perusideasta ja sen koko viehätyksestä.
Ja olen kouvotsvonin kanssa samaa mieltä: paras formaatti olisi tämä nykyinen mutta niin, että kolmososio olisi myös tyhjillä tankeilla.
Mielestäni paras oli juuri se mikä oli silloin kun Häkkinen ajoi, oliko se nyt tunnin pituinen ja aina viimeisillä minuuteilla Häkkinen lähti parantamaan aikaansa, yleensä Sumi oli silloin menossa paalulle ja kun tuli Mikan vuoro, kuinka ollakkaan, paalu tuli :alppu: :thumbup:kouvotsvoni sanoi:Sama mikä nykyään, mutta 3. osiokin tyhjillä tankeilla.
Suuria eroja tiimien välillä, joissakin hyvin tasaista, toisissa taas hyvinkin suuret erot.Turunsanomat sanoi:Tallikaverusten aika-ajokilpailu:
McLaren: Hamilton-Alonso 10-7.
Renault: Kovalainen-Fisichella 10-7.
Ferrari: Massa-Räikkönen 9-8.
Honda: Button-Barrichello 9-8.
BMW Sauber: Heidfeld-Kubica 12-4.
Toyota: Trulli-Schumacher 14-3.
Red Bull: Webber-Coulthard 15-2.
Williams: Rosberg-Nakajima 1-0.
Toro Rosso: Liuzzi-Vettel 4-3.
Spyker: Sutil-Yamamoto 7-0.
Super Aguri: Davidson-Sato 9-8.