Tiimien sisäiset aika-ajotilastot?

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kuten otsikkokin sanoo, niin nuo tiimien sisäiset tilastot olisi hakusessa. Onko jollain heittää niitä?

Ja tiedän: nykysysteemi aika-ajoissa on typerä eikä sen perusteella voi oikein sanoa juuta eikä jaata edes tilastoista. Mutta silti.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Tilanne Japanin GP:n jälkeen.
Turunsanomat sanoi:
Tallikaverusten aika-ajokisa:

McLaren: Hamilton-Alonso 8-7.

Renault: Kovalainen-Fisichella 9-6.

Ferrari: Massa-Räikkönen 8-7.

Honda: Button-Barrichello 8-7.

BMW Sauber: Heidfeld-Kubica 10-4.

Toyota: Trulli-Schumacher 13-2.

Red Bull: Webber-Coulthard 14-1.

Williams: Rosberg-Wurz 14-1.

Toro Rosso: Liuzzi-Vettel 3-2.

Spyker: Sutil-Yamamoto 5-0.

Super Aguri: Davidson-Sato 8-7.
Aika selkeä tilanne Toyotalla, Red Bullilla, Williamsilla ja Spykerilla.
 
Viimeksi muokattu:

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Huomioitavaa myös että käy viimeisissä kisoissa miten tahansa, on kovalainen jo varmistanut "a-a mestaruuden" tallikaveriin nähden :thumbup:
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Räikkönen saisi kyllä lyödä Massan vielä tässä tilastossa, kun se on mahdollista.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Kiinan aika-ajojen jälkeen:
Turunsanomat sanoi:
Tallikaverusten aika-ajokisa:

McLaren: Hamilton-Alonso 9-7.

Renault: Kovalainen-Fisichella 10-6.

Ferrari: Räikkönen-Massa 8-8.

Honda: Button-Barrichello 9-7.

BMW Sauber: Heidfeld-Kubica 11-4.

Toyota: Trulli-Schumacher 13-3.

Red Bull: Webber-Coulthard 14-2.

Williams: Rosberg-Wurz 15-1.

Toro Rosso: Liuzzi-Vettel 4-2.

Spyker: Sutil-Yamamoto 6-0.

Super Aguri: Davidson-Sato 9-7.
Kaikissa muissa tiimeissä tilanne on jo ratkennut paitsi Ferrarilla. Coulthardin suoritusta Kiinan aika-ajossa voidaan pitää jopa poikkeuksellisena, niin pahoin skotti on muuten jäänyt Webberin jalkoihin aika-ajoissa.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Loistavaa Nico!
Miksi en ollutkaan älynnyt, kuinka hyvin hän on Wurzille pärjännyt?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
arzipuppy sanoi:
Loistavaa Nico!
Miksi en ollutkaan älynnyt, kuinka hyvin hän on Wurzille pärjännyt?
Muistaako joku, missä tuo yksi kauneusvirhe pääsi tapahtumaan ja ennenkaikkea oliko siihen joku 'hyvä' selitys...?
 

masapi

Active member
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
40
Sijainti
Kemi
Kimillä ja Massalla aika tasasta. Uskoisin kuitenkin Kimin vievän aika-ajo kuninkuuden Ferrarilla.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Revolt sanoi:
Muistaako joku, missä tuo yksi kauneusvirhe pääsi tapahtumaan ja ennenkaikkea oliko siihen joku 'hyvä' selitys...?
Silverstonessa, Nicon autossa oli jokin tekninen vika.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ei hemmetti, nyt on pakko avautua tästä uskomattoman typerästä aika-ajoformaatista. Onhan tämä ärsyttänyt jo lanseraauksesta lähtien mutta nyt meni jo totaalisesti yli. Jokainen, joka tästä lajista jotain tajuaa, ymmärtää, että Kimi oli tänään aivan ylivoimaisen nopea mutta SILTI joka paikassa (erityisesti brittimediassa ymmärrettävästi) hehkutetaan Hamiltonin paalua huikeaksi suoritukseksi. Ja pahinta on, että ihan suht arvostetuissakin medioissa (kuten ITV-F1:llä) on sama virsi. On päivänselvää, että Lewisilla on selvästi vähemmän bensaa kuin Kimillä.

Ja kaikki tämä typeryys on vain ja ainostaan naurettavan formaatin vika. Aika-ajojen perusidea on maailman yksinkertaisin: kuka on nopein yhdellä kierroksella. Miten on mahdollista, että lajin päättäjät ovat unohtaneet tämän perusajatuksen? Kaikki tällä nykyformaatilla ajetut aika-ajotulokset ovat lähes tulkoon yhtä tyhjän kanssa ja siten ne ovat vääristäneet myös tilastot. Mielestäni tilastoista pitäisi poistaa kaikki tällä järjestelmällä ajetut tulokset. Paalupaikasta on ihan turha puhua minään saavutuksena. Tämä on niin uskomatonta, ettei melkein sanotuksi saa.

Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä helpotti.
 

masapi

Active member
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
40
Sijainti
Kemi
Revolt sanoi:
Ei hemmetti, nyt on pakko avautua tästä uskomattoman typerästä aika-ajoformaatista. Onhan tämä ärsyttänyt jo lanseraauksesta lähtien mutta nyt meni jo totaalisesti yli. Jokainen, joka tästä lajista jotain tajuaa, ymmärtää, että Kimi oli tänään aivan ylivoimaisen nopea mutta SILTI joka paikassa (erityisesti brittimediassa ymmärrettävästi) hehkutetaan Hamiltonin paalua huikeaksi suoritukseksi. Ja pahinta on, että ihan suht arvostetuissakin medioissa (kuten ITV-F1:llä) on sama virsi. On päivänselvää, että Lewisilla on selvästi vähemmän bensaa kuin Kimillä.

Ja kaikki tämä typeryys on vain ja ainostaan naurettavan formaatin vika. Aika-ajojen perusidea on maailman yksinkertaisin: kuka on nopein yhdellä kierroksella. Miten on mahdollista, että lajin päättäjät ovat unohtaneet tämän perusajatuksen? Kaikki tällä nykyformaatilla ajetut aika-ajotulokset ovat lähes tulkoon yhtä tyhjän kanssa ja siten ne ovat vääristäneet myös tilastot. Mielestäni tilastoista pitäisi poistaa kaikki tällä järjestelmällä ajetut tulokset. Paalupaikasta on ihan turha puhua minään saavutuksena. Tämä on niin uskomatonta, ettei melkein sanotuksi saa.

Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä helpotti.

Minkälainen aika-ajo formaatti olisi teidän mielestänne hyvä? Minun mielestäni olisi hyvä, että olisi rajoitettu kierrosmäärä kokeilla hyvää aikaa tyhjällä tankilla. Eli palattaisiin vanhaan järjestelmään.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Revolt sanoi:
Ei hemmetti, nyt on pakko avautua tästä uskomattoman typerästä aika-ajoformaatista. Onhan tämä ärsyttänyt jo lanseraauksesta lähtien mutta nyt meni jo totaalisesti yli. Jokainen, joka tästä lajista jotain tajuaa, ymmärtää, että Kimi oli tänään aivan ylivoimaisen nopea mutta SILTI joka paikassa (erityisesti brittimediassa ymmärrettävästi) hehkutetaan Hamiltonin paalua huikeaksi suoritukseksi. Ja pahinta on, että ihan suht arvostetuissakin medioissa (kuten ITV-F1:llä) on sama virsi. On päivänselvää, että Lewisilla on selvästi vähemmän bensaa kuin Kimillä.

Ja kaikki tämä typeryys on vain ja ainostaan naurettavan formaatin vika. Aika-ajojen perusidea on maailman yksinkertaisin: kuka on nopein yhdellä kierroksella. Miten on mahdollista, että lajin päättäjät ovat unohtaneet tämän perusajatuksen? Kaikki tällä nykyformaatilla ajetut aika-ajotulokset ovat lähes tulkoon yhtä tyhjän kanssa ja siten ne ovat vääristäneet myös tilastot. Mielestäni tilastoista pitäisi poistaa kaikki tällä järjestelmällä ajetut tulokset. Paalupaikasta on ihan turha puhua minään saavutuksena. Tämä on niin uskomatonta, ettei melkein sanotuksi saa.

Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä helpotti.
Samaa mieltä. Mutta kuinka moni kisa onkaan voitettu tänä vuonna paalupaikalta. On sillä silleen merkitystä, kun laji on tehty sellaiseksi, että ohittaa ei saa, eikä oikein pystykään.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Vilkku sanoi:
Samaa mieltä. Mutta kuinka moni kisa onkaan voitettu tänä vuonna paalupaikalta. On sillä silleen merkitystä, kun laji on tehty sellaiseksi, että ohittaa ei saa, eikä oikein pystykään.
Kyllä kyllä, olen samaa mieltä. Tarkoitin vain, että paalupaikan saavuttaminen ei SINÄLLÄÄN ole nykyään mikään meriitti. Ennen se tarkoitti, että olit nopein. Piste. Ja se oli todellakin meriitti. Nyt se ei tarkoitta mitään. Mutta totta kai paalu on edelleen ihan yhtä hyvä lähtökohta kisaan. Mutta sitähän se olisi vaikka lähtöpaikat olisi arvottu hatusta vetämälläkin. Kyse on vain aika-ajojen perusideasta ja sen koko viehätyksestä.

Ja olen kouvotsvonin kanssa samaa mieltä: paras formaatti olisi tämä nykyinen mutta niin, että kolmososio olisi myös tyhjillä tankeilla.
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
208
Sijainti
Turku
Revolt sanoi:
Ei hemmetti, nyt on pakko avautua tästä uskomattoman typerästä aika-ajoformaatista. Onhan tämä ärsyttänyt jo lanseraauksesta lähtien mutta nyt meni jo totaalisesti yli. Jokainen, joka tästä lajista jotain tajuaa, ymmärtää, että Kimi oli tänään aivan ylivoimaisen nopea mutta SILTI joka paikassa (erityisesti brittimediassa ymmärrettävästi) hehkutetaan Hamiltonin paalua huikeaksi suoritukseksi. Ja pahinta on, että ihan suht arvostetuissakin medioissa (kuten ITV-F1:llä) on sama virsi. On päivänselvää, että Lewisilla on selvästi vähemmän bensaa kuin Kimillä.

Ja kaikki tämä typeryys on vain ja ainostaan naurettavan formaatin vika. Aika-ajojen perusidea on maailman yksinkertaisin: kuka on nopein yhdellä kierroksella. Miten on mahdollista, että lajin päättäjät ovat unohtaneet tämän perusajatuksen? Kaikki tällä nykyformaatilla ajetut aika-ajotulokset ovat lähes tulkoon yhtä tyhjän kanssa ja siten ne ovat vääristäneet myös tilastot. Mielestäni tilastoista pitäisi poistaa kaikki tällä järjestelmällä ajetut tulokset. Paalupaikasta on ihan turha puhua minään saavutuksena. Tämä on niin uskomatonta, ettei melkein sanotuksi saa.

Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä helpotti.
En voisi olla kanssasi enempää samaa mieltä! Tämä nykyinen formaatti on mielestäni todella onnistunut, mutta viimeinen osio pitäisi ajaa tyhjillä tankeilla. Elwis on saanut tällä kaudella ainakin kaksi paalua kevyemmän autonsa vuoksi :mad_old:
 

Jehu da Drifter

Well-known member
Liittynyt
18.3.2007
Viestit
193
Revolt sanoi:
Kyllä kyllä, olen samaa mieltä. Tarkoitin vain, että paalupaikan saavuttaminen ei SINÄLLÄÄN ole nykyään mikään meriitti. Ennen se tarkoitti, että olit nopein. Piste. Ja se oli todellakin meriitti. Nyt se ei tarkoitta mitään. Mutta totta kai paalu on edelleen ihan yhtä hyvä lähtökohta kisaan. Mutta sitähän se olisi vaikka lähtöpaikat olisi arvottu hatusta vetämälläkin. Kyse on vain aika-ajojen perusideasta ja sen koko viehätyksestä.

Ja olen kouvotsvonin kanssa samaa mieltä: paras formaatti olisi tämä nykyinen mutta niin, että kolmososio olisi myös tyhjillä tankeilla.

Nyt jos jossain olisi tarkennettua tilastoa missä olisi kuskien aikoja korjattu sillä faktorilla minkä erilaiset bensamäärät aiheuttaa eli jos menee esim. 2 kierrosta ekaan tankkaukseen niin tilastoaikaan lisää 2 tai 3 kymmenystä ja tällä lailla saataisiin se aika todellinen nopeus hyvin yksinkertaisesti esiin. Tämänlaista tilastoahan ilman muuta tallipäälliköt käyttävät miettiessään eri kuskien nopeutta ja tuskin käsipelillää nyhräävät näiden asioiden kanssa vaan kyllä ne tilastotiedot heillä on helposti saatavassa graafisessa muodossa. Vaan kuka julkaisisi meille taviksille? Joku varmaan sanoo että Autosportin lukkoportin takaa tietysti löytyy mutta ei kai se voisi olla vaikeata korjata tilastoja varikkokäyntien mukaan jollekin mainosrahoitteiselle sivustolle myöskään.

Tuo yllämainittua pitäisi historiataulukot totuudellisina ja kisaviikonlopun aikana vain julkistetaan joko bensamäärä suoraan tai otetaan auton paino ja lasketaan siitä kun se tulee nopealta kierrokselta jos bensamittareissa on "epätarkkuutta".

Julkisuusperiaate ja transparenssia. :cool:
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
kouvotsvoni sanoi:
Sama mikä nykyään, mutta 3. osiokin tyhjillä tankeilla.
Mielestäni paras oli juuri se mikä oli silloin kun Häkkinen ajoi, oliko se nyt tunnin pituinen ja aina viimeisillä minuuteilla Häkkinen lähti parantamaan aikaansa, yleensä Sumi oli silloin menossa paalulle ja kun tuli Mikan vuoro, kuinka ollakkaan, paalu tuli :alppu: :thumbup:
SAMA TAKAISIN!
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Lopullinen tilanne.
Turunsanomat sanoi:
Tallikaverusten aika-ajokilpailu:

McLaren: Hamilton-Alonso 10-7.

Renault: Kovalainen-Fisichella 10-7.

Ferrari: Massa-Räikkönen 9-8.

Honda: Button-Barrichello 9-8.

BMW Sauber: Heidfeld-Kubica 12-4.

Toyota: Trulli-Schumacher 14-3.

Red Bull: Webber-Coulthard 15-2.

Williams: Rosberg-Nakajima 1-0.

Toro Rosso: Liuzzi-Vettel 4-3.

Spyker: Sutil-Yamamoto 7-0.

Super Aguri: Davidson-Sato 9-8.
Suuria eroja tiimien välillä, joissakin hyvin tasaista, toisissa taas hyvinkin suuret erot.
 
Ylös