Tönöilykisa 2012

  • Viestiketjun aloittaja Ria
  • Aloituspäivämäärä

Ja voittaja on


  • Äänestäjiä yhteensä
    24
  • Äänestys suljettu. .

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Nyt minä kovasti toivon, jotta tähän ilmestyy polli, jossa äänestetään parasta tönöä. Ilmeisesti minä myös toivon, että arvon kanssakilpailijat laittaa kuvat tönöistään tähän, koska ainakaan mulle niitä ei ole laitettu. Tämä on ihan vaan suora yhden kierroksen äänestys osallistujien vähyyden takia.

Tällä evästyksellä niitä piirrettiin:

Tänä vuonna piirretään mökkejä/huviloita.

-Kasvillisuuden saa edelleen hankkia valmiina (senhän suunnittelee joka tapauksessa luonto, joten se olis mallinnusta eikä suunnittelua)

-Myös pinnotteet saa ottaa valmiina; valikosta, valokuvista mistä nyt lystää

-Kaikki muu pitää olla itsetehtyä, mutta edellisten vuosien omista tekeleistä saa lainata yksityiskohtia. (joo, auttaa lähinnä mua itseäni, joka näpersin huonekaluja ja hanoja :D )

- 10 metriä rannasta ei saa olla varsinaisia rakennuksia. Matka lasketaan "kartalta" ei kaltevalta pinnalta.

- Varsinaisia rajotteita tönön koolle ei ole, mutta tönön tyylin pitäs soveltua rantatontille, joka ei ihan keskustassa sijaitse.

-Kalliolle saa perustaa istutuksia ja sitä saa louhia ihan niin paljon kun lystää (niin syvää kellaria ei kuitenkaan kannata tehdä, että siitä tulis kaivo) ja muuallakin saa toki kaivella ja kasata.

- Talon sisäosat saa tehdä tai jättää tekemättä ja äänestäjät sitten äänestää niillä hämärillä perusteilla mitkä ketäkin miellyttää.


Mun tönöni kuvat seuraa seuraavassa kommentissa. Yrittäkää olla floodaamatta kovin paljon kommentteja ennenkun kaikki kilpailutyöt on kasassa.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Etupihan puolelta, oikealla näkyy rantasauna ja edustalle ankkuroitu purjevene. Tämä puoli on varsin tylsän näköinen, koska huonompien maisemien lisäksi oletin tämän pohjoispuoleksi, joten isommat ikkunat ja terassit päätyivät toisaalle.


Tässä on hypätty purjeveneen kyytiin. Etualalla rantasauna, jossa sauna, kylpyhuone, pieni pukuhuone ja takkahuone. Sisäänkäynti takkahuoneeseen jää tässä kuvassa kulman taa. Lähellä takaseinää sisällä näkyy (kehnosti) käynti pukuhuoneeseen. Kuvassa näkyvä ulko-ovi vie suoraan pesuhuoneeseen. Kalustus puuttuu, koska tiesin ettei kuvat riitä sisätilojen esittelyyn. Iso putki esittää liukumäkeä, siitä piti tehdä varsin suuri ettei kukaan katkase päätään siirryttäessä avoimesta kohdasta suljettuun putkeen. Loogisesti mun suunnittelu ja talon sijoitus tontilla lähti liukumäestä. Pikkuveneellä kuljetaan purjeveneelle ja pois.


Yläkerrassa on kolme makuuhuonetta, aula ja kylpyhuone. Jokaisesta makuuhuoneesta järvinäköala. Kalusteet pääasiassa viimevuotisia, ne on siellä antamassa mittakaavaa enemmän kuin esittelemässä itseään.


Alakerrassa keittiö, ruokailutila, olohuone ja pesutilat.(Täällä on vähän enemmän uusiakin kalusteita.) Pieni sauna, koska rannasta löytyy vähän isompi. Terassien määrä lähti vähän käsistä, katettuja terasseja on 3 + yläkerran parveke ja etupihan pieni katos. Lisäksi on toi iso puuterassi. Terassi joka ilmansuuntaan olikin suunnittelun lähtökohtana sen liukumäen lisäksi. On siellä poreammekin, ulkona iso, sisällä pienempi.


Keittiönpuoleista sivua, siitä näkee talon muotoa, niitä terasseja ja liukumäen yläosan. Suomenoloissa ainakin ton keittiön terassin vois kokonaan lasittaa. Jäi kuitenkin tossa kuvassa se tekemättä.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
En mää haluukkaan laittaa niitä kuvia :D

No ei vaiskaan:

Ensin yleismaisema kaakon kulmalta:


Sitten itse tönö suoraan edestä:


Laituri, terassi ja näitä yhdistävät kierreportaat:


Tuollainen 50's styled iso (tai siis syvä) ikkunalauta, johon mahtuu istuskelemaan ja tuijottelemaan merelle:


Kuva suoraan takaa (huomioikaa kattoterassille johtavat portaat)


Kuva koilliskulmasta:
 
Viimeksi muokattu:

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Noi kuvat ei näy. Kun ottaa ton osotteen niin siellä sivulla näkyy, mutta täällä näkyy vaan rasti.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Aiai tää toikki kaipaa mun kuvia.. Jossainkohtaa :cool:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
En mää haluukkaan laittaa niitä kuvia :D

No ei vaiskaan:












Sepustukset tulee illemmalla. Ja polli jahka JPP sa kuvansa esille.
Kahvit valui suusta, eivät lentäneet. Ne valui kaulaa pitkin ja kasteli T-paidan. Hiljaa avasin suun ja niin ne valuivat pois.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
- 10 metriä rannasta ei saa olla varsinaisia rakennuksia. Matka lasketaan "kartalta" ei kaltevalta pinnalta.
:eek: Tuo yksityiskohta pääsikin kokonaan unohtumaan. Onneksi ei varsinaista rakennusta taida kieltoalueella silti olla.

Ensiksi näkymä alhaalta rantsusta huvilalle päin:


Sitten vääristynyttä perspektiiviä terassilta tenniskentän (ja ylemmän terassin) suuntaan:


Yleisilmakuva huvilasta:


Jälleen vääristyneellä perspektiivillä varustettua näkymää, nyt jahdilta huvilan suuntaan:


Yleisnäkymä apaut koko höskästä huvilan vähiten julkisivun suunnasta:


Ja kerta kiellon päälle (ku kerta Renngeistinkin viestissä on kuusi kuvaplänttiä :frank:). Panoraamaksi koottu yleisnäkymä veden yltä maisemaa kohti:
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Noniin, kisa alkakoon. Voittaja selviää tasan 14 päivän kuluttua.

Ja on sitten julkisena, tarkistuslaskentaa varten :D
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
En kehdannu omaani äänestää, joten nuista kahdesta valitsin JPP:n, kun siinä oli keskitytty enemmän siihen oleelliseen, eli erilaisen ulkomuodon rakentamiseen. Propsit kuitenkin rialle käsittämättömän hienosta pikkuräpellyksestä. :thumbup:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
En kehdannu omaani äänestää, joten nuista kahdesta valitsin JPP:n, kun siinä oli keskitytty enemmän siihen oleelliseen, eli erilaisen ulkomuodon rakentamiseen. Propsit kuitenkin rialle käsittämättömän hienosta pikkuräpellyksestä. :thumbup:
Kiitos äänestä. Ja toihan tässä kyllä nimenomaan on, että pitää yrittää keksiä joku syy olla äänestämättä Rian työtä jos jommallekummalle meistä (siis sulle tai mulle) äänen antaa. Itse ajattelin olla selkärangaton paska ja jättää vallan äänestämättä :( :eek: :frown:.

Noi on jotenkin aika veikeitä noi Rian kuuset, jotka näyttää siltä kuin niiden neulasosasto olisi tehty palmun lehdistä, jotka pienenee latvaa kohti mentäessä :idea:.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Minä en vaan millään osaa suhtautua ulkonäköön talon selkeästi tärkeimpänä osana, vaikka tiedän, että se tässä kisassa sitä on ollu.

Itse tavallaan haluaisin haluta äänestää Renngeistin tönöä, jossa selkeesti on käytetty ideat ja energia siihen tönön erilaisuuteen, ei kulkuneuvoihin tai yksityiskohtien räpellykseen yms. ("Kokeilempa osaanko piirtää.." on ajatuskulku joka väistämättä vie väärään paikkaan.) Sen antamassa ensivaikutelmassa vaan on jotain pelottavaa (ehkä osin toi väri?). Jos olisin muuttamassa jompaankumpaan noista valinta taitaisi olla JPP:n tönö.

Edit: nyt minä tiedän mistä se vaikutelma tulee. Tossa "suoraan edestä"-kuvassa ihan selkeesti on joku peto. (kattoikkunat on silmät, kattoterassi nenä ja seuraavan terassin ovet on sieraimet sitä seuraavan terassin ikkuna on sitten suu. Sori. Paitsi eihän petotalo välttämättä ole ollenkaan huono juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
:doubtful: Ei ole sadistinen juoni, ei ainakaan kuivalle maalle päätyminen. Koska muillakin on kuudes kuva tässä on ihan kuvallinen todiste.
 
Ylös