1)Tommi Mäkinen. Neljä MM:ää putkeen on kova saavutus, samoin on neljä Monten voittoa putkeen samoin kuin viisi Jyskälän voittoa. Kaikki alustat hallussa, viimeiset mestaruudet tulivat kovaa kilpailua vastaan.
2)Juha Kankkunen. Mestaruuksia erilaisella kalustolla, osakisavoittoja 14 vuoden aikana täysin erityyppisillä autoilla, kuten B-ryhmän taka-, että nelivetoisella, A-ryhmäläisellä ja WRC:llä. Asfalttitaidot pudottivat kärjestä.
3)Carlos Sainz. Menestystä kolmella vuosikymmenellä kaikentyyppisissä ralleissa. Alkuaikojen huimaava nopeus vaihtunut taktikointiin. Ehkä ei kuitenkaan milloinkaan MM-sarjan nopein kuski.
4)Colin McRae. Eniten voittoja, parhaina päivinä rallihistorian näyttävin kuljettaja, kaikki alustat halussa. Tasaisuus puuttuu ja mestaruuskin tuli kilpailullisesti heikolla kaudella.
5)Markku Alén. Huikea 25 vuoden ura, jossa menestystä kaikentyyppisillä autoilla ja kaikentyyppisillä alustoilla. Huima karisma.
6)Henri Toivonen. Rallihistorian taitavin kuljettaja, joka pärjäsi myös radalla. Uraa haittasi heikot sopimukset, kuoli kun oli parhaimmillaan. Ainoita kuskeja joka kykeni kesyttämään B-ryhmäläisen.
7)Hannu Mikkola. Monipuolinen lahjakkuus, autonkehittelijänä rallin paras kuski koskaan. Jyskälän hallitsija.
8)Walter Röhrl. Taitava taktikko rallissa, tiukkojen linjojen kuski, missä suhteessa aikaansa edellä. Rallin jälkeen menestystä myös radalla. haittana se, ettei koskaan ajanut Jysklälää.
9)Didier Auriol. Kaikkien aikojen paras asfalttikuski, menestyi myös soralla. Kova keskittyjä, joka kykeni tekemään ihmeitä. Säädätti auton ihmeelliseksi ja sen piti olla täydellisesti kohdallaa, silloin voitti kaikki. Kuusi MM-voittoa kaudella 1992.
10. Ari Vatanen. Kardaanivetoisten kruunaamaton kuningas. Vienyt rallia eteenpäin valloittavalla persoonallaan ympäri maailman. Jyskälä 1987 takapotkuisella Cosworthilla Argentiinan onnettomuuden jälkeen suoritus vailla vertaa.
Jos kysytään samaa asiaa huomenna, vastaan varmasti erillä tavalla. Sinänsä listasta jäi uupumaan viime vuosien kovia nimiä, mutta mielestäni Bossen, Solbergin, Burnsin ja Märttinin arviointia on vielä vaikeata tehdä. Ralli on kuitenkin tällä hetkellä todella kilpailtua. Toisaalta nykykuskeilta puuttuu takavuosien tähtien monipuolisuus.