Treenitoikki 2017

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Vammatonta ja tervettä vuotta toivon. Hyvää fiilistä ja hymyä.

Todennäköisesti kilpailen jonkun kisan Suomessa triathlonissa ja frisbeegolfissa.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Onhan surkea keli. Hiihtämään täs menisin, jos lunta olis niin ku entisaikaan, milloin monet asiat olivat hyvin. Rossignolin luistelusukset on valmiina ja intoa löytyy.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Lumi on saapunut. Hyvä keli hiihtää.

Antsalta jotain luisteluhiihto-vinkkejä kaipaisin. Sulla on sitä rutiinia kuitenkin ja hiihtämisestä nyt jonkin verran varmaan tiedät. Myös ihan perinteinen hiihto kiinnostaa mua. Jos löytyy neuvoja perinnehiihtoon, niin mikäs siinä. Mikään pakko toki ole todeta, huvikseen siis kysyn. Hiihto on toki sellainen asia, mitä olen lapsena paljonkin talvilomilla harrastanut.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Exelin sauvat löytyy. On myös hyvä säbämerkki. Vaikka Antsa vihaa salibandya, niin minun on pakko kommentoida sen verran, että kyseessä on oikeasti maailman nopein pallopeli. Vaatii hyviä hoksottimia ja tempo on parhaimmillaan melko hyvä. Välillä toki kyttäillään. Itse harrastin aikanaan monta vuotta lajia joukkueessa.

Monot on jotkut ihan hyvät. Äsken tein punnerruksia ja jumppasin itseni kohtalaiseen kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Exelin sauvat löytyy. On myös hyvä säbämerkki. Vaikka Antsa vihaa salibandya, niin minun on pakko kommentoida sen verran, että kyseessä on oikeasti maailman nopein pallopeli. Vaatii hyviä hoksottimia ja tempo on parhaimmillaan melko hyvä. Välillä toki kyttäillään. Itse harrastin aikanaan monta vuotta lajia joukkueessa.
Höpö höpö. Vihaan huippusählyä televisiossa missä ei tapahdu mitään. Todella tylsä tv-laji. Sama koskee pesäpalloa. Itse harrastaminen ja pelaaminen ko. lajeja on kivaa.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Hyvä että selvis mulle. Ymmärrän kyl tuon sinun mielipiteesi. Olen samaa mieltä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ja vapaan hiihdosta tiedän yhtä paljon kuin kirjanoppineet maratonjuoksusta ilman sen suorittamista. Nykyajan vouhotuksia. Räkä poskella ja mustikkasoppa rinnuksilla lipsuvilla suksilla on oikeaa hiihtämistä.:ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Lumi on saapunut. Hyvä keli hiihtää.

Antsalta jotain luisteluhiihto-vinkkejä kaipaisin. Sulla on sitä rutiinia kuitenkin ja hiihtämisestä nyt jonkin verran varmaan tiedät. Myös ihan perinteinen hiihto kiinnostaa mua. Jos löytyy neuvoja perinnehiihtoon, niin mikäs siinä. Mikään pakko toki ole todeta, huvikseen siis kysyn. Hiihto on toki sellainen asia, mitä olen lapsena paljonkin talvilomilla harrastanut.
En ole Antsa, mutta eihän siinä ole kuin kaksi asiaa: Hyvät välineet ja tekniikka kuntoon. Välineitä saa kaupasta (kallein on paras) ja tekniikkaa saa hiottua esim. hiihtotekniikkakursseilla, joita ainakin täällä pk-seudulla järjestetään (muun Suomen tilanteesta en tiedä mitään).
Itsehän opin vaparin aikoinaan 8-9 vuotiaana ihan vaan telkkarista katsomalla ja kokeilemalla itse. Ehkä netistäkin löytyy joitakin hyviä tekniikkavinkkejä. Ei muuta kuin googlettamaan! Ainiin ainakin joskus oli youtubessa ihan hyviä Reijo Jylhän tekniikkavideoja.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
4.1 Lenkki 30min / 5km
5.1 Lenkki 30min / 5km


2017:
Juoksu 1h / 10km
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Kahden edellisen vuoden tavoitteet on menneet aivan plörinäksi leikkauksen ja kaatumisen takia. Tänä vuonna kovin toiven yllättäviltä esteiltä pyritään välttymään ja tavoitteet on asetettu vedonlyönnissä työkaverin kanssa. Niistä lisää tuonnempana. Välttyy neuvoilta, että väärin treenattu kun ei kerro tavoitteita.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Varma tapa tappaa ilo urheilustani on joku sähköinen aparaatti yhdistettynä tietokonesovellukseen.
Usein olen jo aiemmin treenannut itseni tavoitekuntoon joten hidas kiiruhtaminen on tuttua hommaa.
Kiitos huolenpidosta.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Varma tapa tappaa ilo urheilustani on joku sähköinen aparaatti yhdistettynä tietokonesovellukseen.
Usein olen jo aiemmin treenannut itseni tavoitekuntoon joten hidas kiiruhtaminen on tuttua hommaa.
Kiitos huolenpidosta.
Jepjep, kukin tekee, kuten näkee itselleen sopivan. Harvoin tulee itsekään ranteeseen vilkaistua. Oma tuntemus on se tärkein. Itse asiassa kävin asiasta Rissas-Jarmon kanssa hyvän keskustelun tänään uimahallin saunassa ja pukkarissa. Ei hänkään koskaan kilpaile tietyn sykkeen tai wattimäärän mukaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jarmo_Rissanen

http://www.kestavyysurheilu.fi/triathlon/13442-jarmo-rissanen-hyvassa-vauhdissa-kovatasoisella-triathlonin-puolimatkalla-irlannissa

T. Hyvin hidas kiiruhtija
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Ei sopivat treenimetodit ole pelkästään tavotteista kiinni. Myös ihan ihmisestä itsestään. Joku vois jopa sanoa, että aivokemiasta.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Oon ollu koko päivän perheen kanssa kylpylässä. Eli kunpa oisinkin.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ei sopivat treenimetodit ole pelkästään tavotteista kiinni. Myös ihan ihmisestä itsestään. Joku vois jopa sanoa, että aivokemiasta.
Tuo meidän mummo treenaa 5 kertaa viikossa ilman mitään tavoitteita pitääkseen itsensä kunnossa. Ei omista edes kelloa. Sitkeesti se lähti yli 20 pakkasasteeseen sauvomaan. Eilen treenas karvakuulilla. Joogaa ja jumppaa. Polkee kuntopyörää. Ihme tyyppi. Väärin treenattu.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Oli aika työmiehenkeli. Välillä ei suksenkärkeäkään ei näkynyt. Viime lenkillä keskari joku 12 kmh, nyt n. 8 kmh.

Kun huomasin, ettei latuja ole ajettu, ja lunta tuli vaakasuoraan, niin ainoa tavoite oli liikkua 1h20. Onneksi tuli pyöräseuran kaveri, jonka kanssa käytiin sairauslistaa läpi ja tuli se reilu puoltoista tuntia hiihdettyäkin.

Niin ja sen nuoren naisen teilasin. Hyvä minä!
 
Ylös