Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 10. kisa, Turku

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
335
Koodi:
AIKA-AJOT       Aika    #   Ajoryhmä
 1. DW          20,16  10   1
 2. Cmoney      20,24  10   2
 3. Haikki      20,25   4   2
 4. Nasty Boy   20,25   2   2
 5. WoPe        20,31   9   2
 6. Slug        20,36   8   2
 7. 4stroke     20,66   3   2
 8. Dominic     20,70   2   1
 9. Scyber      20,71   5   2
10. Totke       20,73   4   1
11. Jatenski    20,74   1   2
12. Sue_me      20,78   1   1
13. Williams-   20,92   8   1
14. abc         21,12   5   1
15. FW08        21,13   9   1
16. Racer X     21,21   3   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. DW           30krs  [b]20,214[/b]   4  51
 2. Cmoney       +2,81  20,265  10  42
 3. Haikki       +6,56  20,382   5  36
 4. WoPe         +6,81  20,293   1  32
 5. Nasty Boy    +7,24  20,396   2  29
 6. Slug        +11,85  20,447   9  26
 7. 4stroke     +17,54  20,679   3  24
 8. Scyber      +18,89  20,609   7  23
 9. Dominic      -1krs  20,819   8  20
B:
    Scyber       30krs  [b]20,522[/b]  10
10. Totke       +11,78  20,780   2  18
11. Jatenski    +12,21  20,688   1  16
12. Racer X     +20,65  20,843   9  14
13. Sue_me      +21,10  20,881   3  12
14. FW08        +22,32  20,824   8  10
15. abc          -1krs  21,001   5   9
16. Williams-    -3krs  20,785   4   8
Päivän nopein kaikilta
20,16 DW
20,24 Cmoney
20,25 Haikki & Nasty Boy
20,29 WoPe
20,36 Slug
20,52 Scyber
20,66 4stroke
20,68 Jatenski
20,70 Dominic
20,73 Totke
20,78 Sue_me & Williams-
20,82 FW08
20,84 Racer X
21,00 abc
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Pitkästä aikaa sisäradalla ajamassa. Aika-ajoissa ajoittain tuntui, että pysyin yllättävän hyvin muiden perässä, vaikka ajolinjat olivatkin ihan hukassa. Kaksi kuskia jäi tuloksissa taakse, joten tulos oli selkeesti yläkanttiin.

Startissa FW08 aloitti heti hiilostamisen. Taisin saada pari mutkaa pidettyä sitä takana. Sit ku hän tuli ohi, niin Racer X pääsi melkein samalla kertaa ohi. Siitä sisuunnuin ja yritin parhaani mukaan pysyä herrojen perässä, mutta vaihtelevalla menestyksellä. Wilzkun kolarin jälkeen yritin pelata tallille parempia pisteitä houkuttelemalla kierroksella ohi tulevaa Scyberiä ohitukseen keltaisilla (eiku sori oikeesti, en tajunnut et ohituskielto oli koko radalla voimassa..). Siinä yhteydessä radalla kävi kai turva-autokin kun edessä oli yhtäkkiä letkaa. Kun kisaamista jatkettiin, yritin hyödyntää edelläni olleen Scyberin varvaukset ja pääsin hetkellisesti taistelemaan FW08:a vastaan sijoituksesta. Senkin taistelun hävisin.

Jos tästä reissusta jotain opin, niin ainakin sen, et vähän kovemmin pitäis taistella noista sijoituksista. Liian helposti meni taas pari sijaa. Mut ehkä se tästä ku saa näitä kisoja alle.

Kiitos!
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Jarkko pyysi mua voittamaan Racer X:n, kun ei itse päässyt tätä tunnetuista syistä nöyryyttämään. Tämän suoritin ja siihen se sitten jäikin.

Aika-ajo #4:
Eipä kummoisempaa, kylmillä autoilla kylmälle radalle ja erää vissiin pidennettiin alkupäästä pari minuuttia ennen kuin ajanotto laitettiin päälle. Lopussa alkoi jo voimatkin hyytymään, niin ei jäänyt paljoa reserviin parempaan tulokseen.

Auto tuntui kokolailla tismalleen samalta, kuin meidän tiimin ihkaekassa fossiilikisassa, kun säädöt oli hukassa. Ylipainoinen auto ja lisäpainoja keulassakin. Puski ja käyttäytyi arvaamattomasti, aja siinä nyt näillä taidoilla sitten kovaa. Oonkohan tottunut liian hyvään ajettavuuteen?

A-finaali jäi kolmen sadasosan päähän ja väliin kiilasi vielä Scyber, joten ei muuta kuin terveisiä ajelemaan ja toivomaan että paalumies tekisi jonkun virheen.

B-finaali #2:
Kuten jo mainittua: Terveisiä vaan kaikille! Siellä ajelin, melko virheettömästi puolustuslinjaa, kun Scyber paineli horisonttiin ja Jatenski pökki perää. Suhteellisen siistiä vääntöä oli, mitä nyt kerran tultiin hieman kovempaa konttiin ja vain nopea täysi vastaohjaus pelasti spinniltä. Jatenski ei kuitenkaan väkisin änkenyt siinä kohtaa ohi ja homma sovittiin kisan jälkeen. Muuten ihan siistiä ajelua. Lähdöstä maaliin sijalla kaksi.

Wilzku oli kisan loppuvaiheillä täräyttänyt ykkösmutkan ulostulosta ihan huolella läpi ja ratavalli meni tuhannen päreiksi radalle seuraavan mutkan taakse. Ihan kuin oisi keilapujottelurataa ajanut. Keltaiset välkyt radalla ja voimia säästettiin. Ehkä oli hieman vaikeuksia tajuta pitää kovin hidasta vauhtia tapahtumapaikan ulkopuolella, mutta taisi muukin letka jotakuinkin samaa vauhtia ajella. Kyselin tapahtumasta Wilzkulta ja pitkässä finaalissa oli kuulemma käsien voimat loppuneet totaalisesti siihen paikkaan.

Yleistä:
Ihan hyvät skabailut, joskin fyysisesti melko raskas rata ei ohitusmahdollisuuksia tarjonnut, jossei ohitettava näin halunnut. Autot vaikuttivat todella tasaisilta. Homma toimi kuin junan vessa ja ajoaikaa tuli riittävästi. Peukut yrittäjälle ja järjestäjille. :thumbup:
 

Örfil

Guest
Kisasta meinasi tulla täysi katastrofi. Sori kiroiluni a-a:n jälkeen ;)

Piti sekin päivä sitten nähdä että olen a-a:n jälkeen porukan viimeinen.
Kyllä Jakkues olisi nauranut partaansa jos olisi ollut mukana :D

Täysi rapo tulee, kun näen kaikkien autot/ajat.

Mutta aina on "selitys": #3 ei ollut tänään "The Ace". Tämän voin vahvistaa 4stroken kanssa kyllä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Piti sekin päivä sitten nähdä että olen a-a:n jälkeen porukan viimeinen.
Kyllä Jakkues olisi nauranut partaansa jos olisi ollut mukana :D
Harkitsin kyllä tulla paikalle katselemaan, mutta kun ei mennyt autoja Hesasta, niin skippasin. Ihan hyvä, koska olisin varmaan nauranut kylkiluuni poikki. :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Pikarapo

Kilpailu ei ole ohi ennen homohyppyä.

Sen verran tuli oppia tänään.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Wilzku oli kisan loppuvaiheillä täräyttänyt ykkösmutkan ulostulosta ihan huolella läpi ja ratavalli meni tuhannen päreiksi radalle seuraavan mutkan taakse. Ihan kuin oisi keilapujottelurataa ajanut. Keltaiset välkyt radalla ja voimia säästettiin. Ehkä oli hieman vaikeuksia tajuta pitää kovin hidasta vauhtia tapahtumapaikan ulkopuolella, mutta taisi muukin letka jotakuinkin samaa vauhtia ajella. Kyselin tapahtumasta Wilzkulta ja pitkässä finaalissa oli kuulemma käsien voimat loppuneet totaalisesti siihen paikkaan.
DW ajoi A-finaalissa samalla nelosella kuin minä b:ssä ja sanoi kisan jälkeen, ettei ihmetellyt yhtään ko. tapahtumaa. DW vahvistakoot asian laidan..

Raskas profiili tai ei, niin kyllä mä oikeasti ihmettelen tota väsähtämistä. KIC:llä on mennyt muutama kk sitten parikymmentä minuuttia ja reilu 40 kierrosta putkeen ilman ongelmaa, nyt alkoi probleemat siinä 18 kierroksen paikkeilla. Aika-ajoissa ajettiin myös n. 30 kierrosta ja jos en väärin katsonut niin nopein kierros tuli vikalla, ja ihan hyvin jaksoi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
DW ajoi A-finaalissa samalla nelosella kuin minä b:ssä ja sanoi kisan jälkeen, ettei ihmetellyt yhtään ko. tapahtumaa. DW vahvistakoot asian laidan..

Raskas profiili tai ei, niin kyllä mä oikeasti ihmettelen tota väsähtämistä. KIC:llä on mennyt muutama kk sitten parikymmentä minuuttia ja reilu 40 kierrosta putkeen ilman ongelmaa, nyt alkoi probleemat siinä 18 kierroksen paikkeilla. Aika-ajoissa ajettiin myös n. 30 kierrosta ja jos en väärin katsonut niin nopein kierros tuli vikalla, ja ihan hyvin jaksoi.
Eipä se ruutulippu omalla kohdallakaan liian aikaisin tullut. Yhtä kierrosta liian myöhään pikemminkin.

Pirun puusilmä-minä ja Racerin hyökkäys ;)


Oli kyllä voimatkin lopussa, pitkä tauko ja turun rata vaati veronsa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Aika-ajot #10
Itselle osui sama auto jolla DW ajoi juuri hyvän ajan. Tiesin silti että siellä on varmaan puolentusinaa autoa kympän sisällä, ja kaikki autot hyvinkin mahdollisesti kahden kympän haarukassa. Pitkät aika-ajot (n. 34krs) ja porukka tuli kokoajan lähemmäs omia aikojani, mutta nippanappa kokemusetu piti mut sadasosan erolla edellä. Mieluisa yllätys, DWn aikaan en kuvitellutkaan yltäväni.

A-finaali #10
Jo tuttu auto, vaikka nyt (lopputuloksista) uskallan sanoa että sijoitukseni olisi varmaan ollut sama monella muullakin autolla. Lähtö jännitti, pysynkö Haikin edellä. Ehdin siirtyä sisäreunaan kokonaan edellään ennen ekaa mutkaa. Mukavaa. Sitten vaan erot pikkuhiljaa kasvoivat eteen- ja taaksepäin jossa Haikki-WoPe-Nasty junailivat omaa kisaansa. Kisan aikana koitin nopeinta kierrosaikaa tulemalla sisälinjaa linjalle kolmesti, ja pääsin muistaakseni 2 sadasosan päähän DWn ajasta, mutta sitten hän repäisi eron viiteen satkuun joten eiköhän sekin yritys ollut siinä.

Loppufiilikset: Rata ei ollut niin simppeli oppia, kuin etukäteen ajattelin/pelkäsin vaan kotietu auttoi. Ainakin ne loppuosan mutkat hyviä, kun ei pelkkiä simppeleitä u-käännöksiä, ja maalisuoralletulomutka semmoinen jolla liian kevyt ehkä jo ajautuu helpommin liian ulos ellei hiukan kaasua nosta (ja miten edeltävästä vasuristakin ulos tulee kukin). Myös useat kymmenyksen sisällä olevat autot, kun olisivat menneet erilailla kuskeille, olisi järjestyskin voinut olla monenmoinen kun erot niin minimaalisia.

Kuskithan hyppäsivät varikkojonon autoihin lapulla olevassa järjestyksessä (oma erikoisuuteni: 10. kisa niin nimimerkin 10. kirjain aakkosjärjestyksessä), ja ne menivät randomisti riippuen edellisen erän kuskien järjestyksestä tuoda autot varikolle.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Autoittain kierrosajat:

#10
20,16 (DW), 20,24 (Cm), 20,26 (Cm) 20,52 (Scyb)

#4
20,21 (DW), 20,25 (Haik), 20,73 (Totk), 20,78 (Wilz)

#2
20,25 (NB), 20,39 (NB), 20,70 (Dom), 20,78 (Totk)

#1
20,29 (WoP), 20,68 (Jate), 20,74 (Jate), 20,78 (Sue)

#9
20,31 (WoP), 20,44 (Slu), 20,84 (RX), 21,13 (FW)

#8
20,36 (Slu), 20,81 (Dom), 20,82 (FW), 20,92 (Wilz)

#5
20,38 (Haik), 20,71 (Scyb), 21,00 (abc), 21,12 (abc)

#7
20,60 (Scyb)

#3
20,66 (4str), 20,67 (4str), 20,88 (Sue), 21,21 (RX)


Jep. Näkisin että kahden kympän haarukassa kaikki autot tasoltaan olivat.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Päivän nopein kaikilta
20,16 DW
20,24 Cmoney
20,25 Haikki & Nasty Boy
20,29 WoPe
20,36 Slug
20,52 Scyber
20,66 4stroke
20,68 Jatenski
20,70 Dominic
20,73 Totke
20,78 Sue_me & Williams-
20,82 FW08
20,84 Racer X
21,00 abc
Kyllä on tasaista ollut. Tämä porukka oikeasti haastaa kenet tahansa kilpakuskin kilpaluokassa, niin kuin mekin Team 107:ssä ollaan osoitettu. Parille kuskille ulkoradoille lisää itseluottamusta, niin ihan hyvin menee.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Kyllä on tasaista ollut. Tämä porukka oikeasti haastaa kenet tahansa kilpakuskin kilpaluokassa, niin kuin mekin Team 107:ssä ollaan osoitettu. Parille kuskille ulkoradoille lisää itseluottamusta, niin ihan hyvin menee.
Näin tänään rekkarikilven [VIE-107]
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Noita kierrosaikalistauksia kun katsoo, niin:
Näköjään ysi on ollut kasia nopeampi, mutta kasi tuntui paljon paremmalta ajossa. Ysillä oli taipumusta pomputtaa jarrutuksissa, joka tuntui ulostuloissa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Noita kierrosaikalistauksia kun katsoo, niin:
Näköjään ysi on ollut kasia nopeampi, mutta kasi tuntui paljon paremmalta ajossa. Ysillä oli taipumusta pomputtaa jarrutuksissa, joka tuntui ulostuloissa.
Oli #8 myös Slugin ajamana vajaan kympän #9iä nopeampi.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Am I too drunk to notice? Already?
Baariin?

Eiku oikeesti ei voi näin ex tempore tehdä sellaista. Eukko hermostuisi. Nytkin jo varmaan kiukuttaa kun foorumoin ja juon kaljaa kun itsellään on työpäivä huomenna.
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Aika-ajoista positiivinen ylläri ja B-finaalin paalulle. Sain pidettyä kaikki takana keltasista huolimatta. A-finaalin vikaruudusta hyvä startti, jossa dompparista ohi. 3-4krs domppari koputteli oikealle kääntyvien mutkien jälkeen kun ei toi 7 vaan kääntyny. Tajusin sitten että pitää rattia linkussa ja odottaa kääntymistä toimi oikeisiin.

Kokonaisuutena rata oli mukava ja kunto loppui totaalisesti. En olis enää minuuttiakaan enempää jaksanu kääntää rattia.

Autot oli erilaisia ja erot kiitettävän pieniä. Toki nopea kierroskin tekee eroista suhteessa pieniä. Itsellä taas syy leijua pari viikkoa.

Onnittelut podiumeille!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Te jotka valitatte jaksamisesta, niin ette valittaisi verrattuna 107:eiskaan Hangossa ennen kuin huomattiin leventää etupäätä.
 
Ylös