Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2014, 3. kisa, Forssa Karting

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
335
Koodi:
AIKA-AJOT       Aika   #  Ajoryhmä
 1. WoPe        38,66  7  2
 2. Nasty Boy   38,90  6  3
 3. Pwrd b BMW  39,08  7  1
 4. Nipsuhuuli  39,09  2  2
 5. DW          39,29  5  3
 6. Haikki      39,31  3  2
 7. Jatenski    39,37  6  1
 8. Cmoney      39,53  2  1
 9. 4stroke     39,54  5  1
10. Totke       39,73  4  1
11. Jacques     40,10  7  3
12. abc         40,15  1  1
13. -Japé-      40,20  4  3
14. Williams-   42,24  6  2
xtr-Mikko       39,51  1  3
xtr-Lozeh       40,19  5  2
xtr-Markku      40,47  4  2
xtr-Kari        40,83  2  3
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Nasty Boy    19krs   38,569   2  50
 2. WoPe         +0,24   38,543   3  42
 3. Haikki       +1,29   [b]38,523[/b]   6  37
 4. Pwrd b BMW   +6,56   38,888   1  32
 5. Nipsuhuuli  +14,94   39,207   7  29
 6. DW          +15,39   39,164   5  26
 7. Cmoney      +20,70   39,898   4  24
B:
    Cmoney       19krs   39,570   7
 8. Totke        +0,48   [b]39,356[/b]   2  23
 9. 4stroke      +1,22   39,372   4  20     +1sek penaltti painettuaan Totken radalta
10. Jacques     +12,81   40,066   6  18
11. Jatenski    +13,45   40,139   5  16
12. -Japé-      +13,56   40,020   1  15
13. abc         +16,62   40,290   3  12
C:
xtr-Mikko        19krs   39,637   5
xtr-Lozeh        +1,90   39,362   7
    -Japé-      +10,07   [b]40,357[/b]   4
xtr-Markku      +10,38   39,742   1
xtr-Kari        +24,16   40,287   2
14. Williams-    -1krs   42,104   6  10
Päivän nopein kaikilta:
38,52 Haikki
38,54 WoPe
38,56 Nasty Boy
38,88 Powered by BMW
39,09 Nipsuhuuli
39,16 DW
39,35 Totke
39,36 xtr-Lozeh
39,37 4stroke & Jatenski
39,51 xtr-Mikko
39,53 Cmoney
39,74 xtr-Markku
40,02 -Japé-
40,06 Jacques
40,15 abc
40,28 xtr-Kari
42,10 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
No, A-finaali olisi irronnut millä tahansa autolla. Tällä kertaa maaliinkin asti tuli ajettua. Eipä muuta

Kiitos ja hei.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Aika-ajo #2
Siinä se menee, mukava on ajella. Vasen takakulma vähän liukas ja välillä nappaa pitoa ja alkaa hiukan pomppia. 3nnen aika-ajoerän jälkeen se vaihdetaankin kun kankaat jo renkaassa näkyvillä.

B-finaali #7
Vaikuttanut hyvältä autolta, vaikka autoerot pieniä, mutta pieniä toiveita elättelen A:han noususta. Reilu 90 kilon ajotaminepaino arveluttaa. Mutta se on mikä on kun en ota tarpeeksi vakavasti tätä harrastustani. Kisojen aikaan se sitten vähän vituttaa :D
No, nopeasti painostin Jatenskin sladivirheeseen, pääsin ohi ja toiveissa saada hiukan eroa muihin. Alkuun näyttää että ehkä mahdollista, mutta en sitten pääse strokelta ja joltain toiselta (kisan jälkeen tiesin että Totke se siinä oli hyvässä vauhdissa). Tiukka taistelu sitten maaliin asti enkä kertaakaan pudonnut edes toiseksi vaikka rinta rinnan mentiin monet kerrat.

A-finaali #4
Nyt alle stroken ajama B-auto joka sitten osoittautuu jokusen kympän hitaammaksi (hyvä ajaa silti), ja ehkä mulla olisi millä tahansa autolla ollut haastetta A-finaalin jätkien vauhtiin, kun ei kiihdy alla.

Mutta oli tämä hyvä tulos, päästä A-finaaliin. Muunmuassa 4stroke aika tasainen kilpakaveri, niin saas nähdä miten pistetilanne kehittyykään.

Kiitokset ja mukava oli päästä ajamaan 3 erää 3lla eri autolla vieläpä.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo (#2)
Aika-ajossa en meinannut tottua auton herkkään ohjaukseen, mutta joitain ihan onnistuneita kierroksia tuli kuitenkin ja se riitti 4. sijaan aika-ajossa. Parannettavaa kuitenkin jäi, kun ajo oli sen verran epätasaista.

A-finaali (#7)
Kisassa otin heti ekalla kierroksella puolustavaa linjaa ekaan vasuriin, kun DW on aiemmin monta kertaa yllättänyt siinä ja sain pidettyä neljännen sijan. Muutaman kierroksen jälkeen Haikki tulee helposti ja puhtaasti ohi peittelyistä huolimatta ja toivoin että saisin eroa takana tuleviin. Siinä en kuitenkaan onnistunut, kun pieniä lipsahduksia tulee vähän väliä ja DW pysyy pitkään siinä iskuetäisyydellä, kunnes kisan loppuvaiheessa pääsee näyttäytymään rinnalla ja pian vielä ohi, juurikin kolmannessa mutkassa. Kädet alkoi olla puuduksissa enkä enää odottanut pääseväni ohi, mutta suoravauhti oli kunnossa DW:n autoon #5 verrattuna, joten suorilla sain aina pienen eron kiinni. Parilla viimeisellä kierroksella sijoitukset vaihtui vähän väliä, mutta tulin lopulta edellä maaliin. Hyvää ja puhdasta kisaa, ja kumpikin tiesi koko ajan missä toinen menee. :cool:

Loppupuheenvuoro
Vauhtia riitti, mutta pieniä ajovirheitä tuli paljon. Kisa meni kuitenkin yläkanttiin, kun olen niin vähän ajanut viime aikoina, viime vuonnakin vain pari kertaa ulkoradalla. Pitäisi varmaan ajaa enemmän, niin ajokin olisi tasaisempaa. :eek: Oli kuitenkin positiivista huomata, että ainakin Forssassa olisi mahdollista olla vieläkin lähempänä kärkeä. Olen edelleen liian arka ohitustilanteissa ja vähän aggressiivisemmin voisi hyökätä. Muut Raketeilla ajettavat kisat tulevat varmaan olemaan mulle vaikeampia jos pääsen osallistumaan, mutta yrityksen puutteesta se ei tule jäämään kiinni! Onnittelut vielä onnistujille ja kiitokset järkkääjille! Toivottavasti Forssassa vuokraustoimintaa ei huhuista huolimatta lopeteta, koska hinta-laatusuhde on tosi hyvä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ensimmäinen ulkoradan kisa sitten viime syksyn Hanko GP onnettomuuden.

Aika-ajot #7
Kaikki puhuivat kuinka hyvä tämä auto on ja muut sillä ajaneet vetivätkin kovia aikoja. Itselläni kesti aikansa ennenkuin pääsin rytmiin ja sitten kun pääsin niin en oikein saanut ehjää kierrosta. Jouduin useampaan kertaan hiljentämään hitaamman takia. Ehkä tein itse väärin kun himmasin, olisi vaan pitänyt painaa ohi.. Toisaalta olin kyllä aika hidaskin. Ei auta selittelyt. Vitutti aivan saatanasti.

Kisa #6
Heti lämmittelykierroksella tuli aika karmea fiilis, joka muistutti siitä että olisi pitänyt ottaa astmalääkkeet mukaan ja ottaa avaavaa ennen ajoa. Ilmeisesti pakokaasu aiheutti astmaattisen reaktion ja haukoin henkeä kypärän sisällä kuin kala kuivalla maalla. Kisa alkoi kuitenkin vielä ihan hyvin. Jape ja abc pysyvät takana, ja ohitin heikommalla autolla ajaneen Jatenskin. Sain tehtyä vähän kaulaakin muihin, mutta sitten olotilani heikkeni, ja oli pakko alkaa puhaltelemaan rauhallisemmin, että sain happea. Samalla se tarkoitti kevyempää puristusta, Jape sai kiinni ja meni ohinkin, koska ajoin mutkan pitkäksi. Hidasteluni jatkui vielä pari kierrosta, mutta sitten sain hengityksen rauhoitettua ja hapen kulkemaan. Se vaikutti samantien vauhtiin ja aloin saavuttamaan Japea. Pääsin muutaman kierroksen jälkeen ekalla suoralla hyvään iskuetäisyysteen ja sitten kakkossuoralla menin imua hyödyntäen sisäkautta ohi. Loppukisa ajeltiin sitten tiukasti Japen ja Jatenkin kanssa kisaten. Välillä oltiin rinnakkainkin, mutta sain lopulta eräänlaisen taisteluvoiton ja 10. sijan.

Aika-ajojen jälkeinen pettymys muuttui aika hyvään olotilaan. Tämä nyt tuntui olevan paras sijoitus mihin tänään oli mahdollisuuksia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mikäs tuon radan enkka noilla vuokra-autoilla olikaan :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Protesti:
Vaadin, että B-finaalin tapahtumat 4stroken ja Totken välillä selvitetään videoista. Epäilen, että tässä on tapahtunut blokkausta 4stroken toimesta. Todennäköisesti tämä oli tahatonta, mutta kilpailutilanteessa ajolinjaa ei voi pitää, mikäli toinen on rinnalla ja ajolinjan pitämisellä sulkee toisen ajolinjan. Juttelin molempien osapuolien kanssa paikan päällä ja sain sellaisen käsityksen, että tämä vaatii selvitystä. 4stroken puheista sain sellaisen käsityksen, että hän syyllisti Totkea epärealistisesta ohituspaikasta. Jos tämä pitää paikkansa, niin tietty sekin pitää selvittää.

Mikäli blokkausta tai muuta vaarallista toimintaa todella tapahtui, vaadin syylliselle mahdollisimman tiukkaa rangaistusta (sama kuin minulle KiC 2013:ssa, eli pudotus kisan viimeiseksi ja varoitus). Jos molemmat toimi vaarallisesti, niin vähintään varoitus molemmille.
En haluaisi olla todistamassa enää yhtä ainutta silkasta hölmöilystä aiheutunutta vakavaa onnettomuutta missään roolissa. Mikäli ette ymmärrä asian vakavuutta, voin ihan henkilökohtaisesti kasvotusten kertoa miltä tuntuu saada karting auto selkäänsä, kärvistellä liikuntakyvyttömänä pari päivää sänkypotilaana kovassa lääkityksessä ja kovien kipujen kourissa ja kärsiä niistä kivuista ~4 viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mikäli blokkausta tai muuta vaarallista toimintaa todella tapahtui, vaadin syylliselle mahdollisimman tiukkaa rangaistusta (sama kuin minulle KiC 2013:ssa, eli pudotus kisan viimeiseksi ja varoitus). Jos molemmat toimi vaarallisesti, niin vähintään varoitus molemmille.
Muuten en ota kantaa tapahtuneeseen mutta komppaan tätä Jarkon pyyntöä, mahdollisimman kova sanktio jotta viesti menee perille.
Ei kauden ekassa ulkokisassa voi olla pää niin kuutamolla että yleinen turvallisuus vaarantuu, etenkin kun tässä sarjassa siististi ajamisesta on aina toitotettu,
ja aina kohtuu hyvin se myös toteutettu.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
853
Aika ajot
Sain puhtaita kierroksia ja autossa tuntui olevan potkua. Aika oli tosi hyvä, mutta ei ihan 39 alitus kuitenkaan.

Kisa:
Lähdössä kärkikaksikko hetimiten karkasi ja perässä olijat jäi jälkeen. Näytti rauhalliselta kisalta, mutta sitten kisan puolessa välissä Haikki yllätti helpolla ohituksella. Pari kierrosta pysyin perässä, mutta sitten karkasi horisonttiin.

Ei tapahtumia omalla kohdalla, mutta muhkea pistepotti!:thumbup:
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
587
Protesti:
Vaadin, että B-finaalin tapahtumat 4stroken ja Totken välillä selvitetään videoista. Epäilen, että tässä on tapahtunut blokkausta 4stroken toimesta. Todennäköisesti tämä oli tahatonta, mutta kilpailutilanteessa ajolinjaa ei voi pitää, mikäli toinen on rinnalla ja ajolinjan pitämisellä sulkee toisen ajolinjan. Juttelin molempien osapuolien kanssa paikan päällä ja sain sellaisen käsityksen, että tämä vaatii selvitystä. 4stroken puheista sain sellaisen käsityksen, että hän syyllisti Totkea epärealistisesta ohituspaikasta. Jos tämä pitää paikkansa, niin tietty sekin pitää selvittää.
Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut syyllistää Totkea epärealistisesta ohituspaikasta. Sanoin vain etten siinäpaikassa osannut odottaa että joku on ekan mutkan jälkeen jo pääsemässä rinnalle. Totke käsittääkseni oli noin puolen auton mitan verran rinnallani ja olisi edennyt edelleni jos olisin huomannut hänet siinä kohtaa kun ajolinja leikkaa suoran oikeaan laitaan. Valitettavasti en häntä huomannut (olisin huomannut jos olisin vilkaissut mutta keskityin sillä hetkellä Cmoneyn jahtaamiseen) Toistan siis että vika oli täysin minun ja pahoitteluni tästä hänelle.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut syyllistää Totkea epärealistisesta ohituspaikasta. Sanoin vain etten siinäpaikassa osannut odottaa että joku on ekan mutkan jälkeen jo pääsemässä rinnalle. Totke käsittääkseni oli noin puolen auton mitan verran rinnallani ja olisi edennyt edelleni jos olisin huomannut hänet siinä kohtaa kun ajolinja leikkaa suoran oikeaan laitaan. Valitettavasti en häntä huomannut (olisin huomannut jos olisin vilkaissut mutta keskityin sillä hetkellä Cmoneyn jahtaamiseen) Toistan siis että vika oli täysin minun ja pahoitteluni tästä hänelle.
Näinhän se varmaan meni juu. Olin kyllä puskurin irrotessa jo toista kertaa samassa kohdassa yrittämässä (ensimmäisessä olin taaempana ja nostin vähän), kun autolla oli kulkua himppaisen enemmän. Muutaman kerran mietin tuikkaamista jo ykkösmutkaan, mutta siinä olisi tullut ruumiita, kun en siihen vielä selkeästi rinnalle päässyt. Muut tapahtumat oli ensimmäiseen vasuriin, koska olin sen ekan yhdistelmän läpi jatkuvasti nopeampi, varsinkin silloin kun taistelitte C:n kanssa. Kiihdytyskilpailun olisit todennäköisesti voittanut niissä kyllä ilman kontaktejakin. Nyt niitä kontakteja ei ollut, koska leikkasin hieman "oikoen" sitä mutkaa kun näin että käännät päin huomaamatta meikäläistä.

En usko, että varsinaisesti "sikailit", mutta komppaan Jacquesin prostestia sikäli, että homma tutkitaan.

Muistutetaan vielä, että sisäkisat on nyt toviksi rymistelty ja ja ajetaan avopyöräisillä ulkoradalla. Youtubesta voi etsiä videoita aiheesta, miten käy kun kontakti on sopiva.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
587
Mielestäni en bloggaillut totkea kisassa vaan pyrin ottamaan mutkiin normaalit ajolinjat ihan senkin takia että pysyisin cmoneyn perässä. Mutta katsotaan video ja hutkitaan sitten.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mulla ois sipsipussi tässä avattuna nytten.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
587
Mielestäni en bloggaillut totkea kisassa vaan pyrin ottamaan mutkiin normaalit ajolinjat ihan senkin takia että pysyisin cmoneyn perässä. Mutta katsotaan video ja hutkitaan sitten.
Tämä viesti sitten laitettu kännystä näkemättä totken edellistä viestiä siksikömpelö eikä tarkoitettu kommentiksi hänen viestiin..
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tämä viesti sitten laitettu kännystä näkemättä totken edellistä viestiä siksikömpelö eikä tarkoitettu kommentiksi hänen viestiin..
Hei nyt ette anna jarnan laantua. Sipsit ja oluet on varmasti monessa taloudessa käyty hakemassa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Totke käsittääkseni oli noin puolen auton mitan verran rinnallani ja olisi edennyt edelleni jos olisin huomannut hänet siinä kohtaa kun ajolinja leikkaa suoran oikeaan laitaan. Valitettavasti en häntä huomannut (olisin huomannut jos olisin vilkaissut mutta keskityin sillä hetkellä Cmoneyn jahtaamiseen) Toistan siis että vika oli täysin minun ja pahoitteluni tästä hänelle.
Onkohan videotakin tuosta...
4stroke kilpailee, ja myöntää reilusti virheensä, hyvin. Jos noin asia meni, voisi mielestäni olla paikka pudottaa tuloksissa Totken taakse...
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
853
Ohitussääntö, jonka mukaan edellä olevan tulee antaa tilaa kun takana tuleva on osittainkin rinnalla, on erittäin hyvä, mutta joissakin kohdin vaikea toteuttaa. Esim. Forssa 1. Mutka kun katse on eteenpäin ja ei siinä pyaty taakse vilkuilemaan Pitäisikö säännön olla siten että jos takana tulevan eturengas on vähintään takarenkaan kohdalla, niin edellä olevan on jätettävä tilaa.

Tämä yleisellä tasolla ottamatta kantaa edellä olevaan tapaukseen. En nähnyt tapausta enkä pysty sitä kommentoimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Ajassa 6:14 käsittääkseni tuollainen oli Totke-4stroke -tilanne.
http://www.youtube.com/watch?v=ZbS3ZQXP3us
Pitäisikö säännön olla siten että jos takana tulevan eturengas on vähintään takarenkaan kohdalla, niin edellä olevan on jätettävä tilaa.
Ja nuo ovat aina omanlaisiaan tilanteita, Forssan ekaan mutkaan vaarallistakin lähteä sisäpuolelle 30cm matkalta autot rinnakkain jollei edelläoleva ole vilkaissut pääsuoralla taakse jne...
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Oli katse just oravissa nakertamassa muuntajaa, kun vierestä sanottiin "nyt lähti etusiipi", joten meni pahasti ohi. Kaanaassa ja Vantaalla sattui itselle viimeksi ja suhtautuminen oli se mikä oli. Paljoa en jaksaisi muutenkaan +10sijoista päristä. Eri asia 3-5:n kärjessä, mutta siellä harvoin edes osuu.
 
Ylös