Tulokset, KKWCS 2021, 3. ja 4. kilpailu, Forssa Karting

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
285
Koodi:
AIKA-AJOT         AIKA   AUTO AJORYHMÄ

 1. Nasty Boy   50,11   3    2
 2. Cmoney      51,23   3    1
 3. WoPe        51,55   2    1
 4. Jatenski    51,63   1    2
 5. Haikki      52,28   4    1
 6. 4stroke     52,62   4    2
 7. matti.kat.  52,75   6    2
 8. SlowDiezel  53,50   5    1
 9. RobKa       54,06   1    1
10. Denys S     54,49   6    1
11. Pwrd b BMW  54,53  16    2
12. M.A.C       54,56   7    1
13. Anne        54,70   9    1
14. Misa1       55,47   5    2
15. Harri S     55,67   2    2
16. Marcelo G   55,68   7    2
Kilpailu 1/2 (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. WoPe         10krs   *48,926*  3  51
 2. Nasty Boy    +5,84    49,309   5  42
 3. 4stroke     +14,92    50,115   6  36
 4. Cmoney      +20,72    50,898   1  32
 5. Haikki      +21,53    50,824   2  29
 6. matti.kat.  +24,29    49,268   7  26
 7. Jatenski    +31,72    51,095  16  24
 8. SlowDiezel  +36,79    50,238   4  22
B:
 9. Pwrd b BMW   10krs   *50,899*  3  21
10. RobKa       +15,22    52,586   5  18
11. Harri S     +24,35    53,518   6  16
12. Denys S     +32,15    52,514   1  14
13. Anne        +32,99    52,096   9  12
14. Marcelo G   +40,08    54,629   4  10
15. Misa1       +49,60    53,049   7   9
16. M.A.C        -1krs    54,729   2   8
Lähtöjärjestys seuraavaan kisaan
Koodi:
 1. WoPe        48,926
 2. matti.kat.  49,268
 3. Nasty Boy   49,309
 4. 4stroke     50,115
 5. SlowDiezel  50,238
 6. Haikki      50,824
 7. Cmoney      50,898
 8. Pwrd b BMW  50,899
 9. Jatenski    51,095
10. Anne        52,096
11. Denys S     52,514
12. RobKa       52,586
13. Misa1       53,049
14. Harri S     53,518
15. Marcelo G   54,629
16. M.A.C       54,729
Kilpailu 2/2 (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Haikki       10krs   *40,787*  7  51
 2. WoPe         +1,90    41,255   6  42
 3. 4stroke      +7,67    41,438   3  36
 4. Nasty Boy   +13,43    42,193   2  32
 5. SlowDiezel  +14,05    42,121   1  29
 6. Jatenski    +14,20    42,156   5  27
 7. matti.kat.  +17,61    42,991   4  24
B:
    Jatenski     10krs   *41,493*  3
 8. Cmoney       +1,73    41,542   7  22
 9. Denys S     +10,00    42,303   6  20
10. Pwrd b BMW  +12,73    43,054   1  18
11. M.A.C       +16,45    43,176   4  17
12. Anne        +20,07    42,103   9  14
C:
    M.A.C        10krs   *44,401*  3
13. RobKa        +8,16    44,935   2  12
14. Harri S      +8,41    45,302   1  10
15. Misa1        +9,77    45,193   4   9
16. Marcelo G   +11,74    45,974   7   8
Päivän nopein Haikilta:
40,787 Haikki
41,255 WoPe
41,438 4stroke
41,493 Jatenski
41,542 Cmoney
42,103 Anne
42,121 SlowDiezel
42,193 Nasty Boy
42,303 Denys S
42,991 matti.katajainen
43,054 Powered by BMW
43,176 M.A.C
44,935 RobKa
45,193 Misa1
45,302 Harri S
45,974 Marcelo G
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8226
Sijainti
Helsinki
Kauden ja tämän vuoden ensimmäiset ajelut. Kivaa oli ja ns 100 kiloisten vanhusten sarjassa ihan kohtuulliset ajat.

Paremminkin olisi voinut itse kisat mennä ja sadekeli pääsi pari kertaa yllättämään. Kisoissa samassa kohtaa tein toistuvasti virheen missä käytännössä kaikki meni ohi ketä takana sattui olemaan. Pitää jatkossa keskittyä enemmän pitämään normi ajolinja.

Harri taisi molemmissa kisoissa tulla heti ensimmäisessä vasurissa rinnalle ja asiallisesti meni ohi. Kivaa kisaamista, vaikka vähän harmittaa kun itsellä oli ehkä hitusen enemmän kuitenkin vauhtia.

Autoista sinänsä hankala tehdä suuria vertauksia kun rataolosuhteet muuttui koko ajan. Harjoituksissa ajelin autolla nro 3 joka tuntui paremmalle kuin aika-ajojen nro 5. Vitonen tuntui alkuun puskevan. Viimeisessä kisassa kun rata alkoi kuivumaan ja pääsi rytmiin pyörähtelyn jälkeen niin nro 4 tuntui kulkevan ihan kohtuullisesti. Nopeimman mutkan pystyi ajamaan suht riskillä ja sai edellä olevia kiinni. Kisa kuitenkin loppui kesken ja kerkesin päästä ohi vain Marcellosta(great racing with him). Olin juuri ottamassa kiinni Harria ja Robkaa kun heillä oli jotain hieman ”kiivaampaa” kisailua käynnissä kun kisa loppui.

Kivaa oli ja Lahdessa uusiks. Tosin Lavintoa ja Silversandia tässä varsinaisesti odottelen.

Sellainen kysymys/ehdotus, että olisiko mahdollista järjestää joskus pidempi kisa? Esim. siten, että olisi tuplakisan sijasta tuplapituus ja jos kisa menisi pilalle niin kisan nopeimmista kierroksista ja/tai aika-ajoista saisi myös pisteet?

Lisäksi olisi mukava jos olisi kaksi eri kisaviikonloppua näillä rakettiradoilla esim alkukesästä kisa silversandissa ja toinen loppukesästä?
 

Anne

Member
Liittynyt
16.3.2019
Viestit
15
Väsäsin ajoistani videot (viimeiseen editointiin jaksoin jo vähän panostaa 🤓)
Aika-ajo:
I B-ryhmä:
II B-ryhmä:

Viimeisessä ryhmässä spinnin (mitähän ihmettä menin tekemään 🤔) jälkeen rata oli "vapaa" ja pääsin ajamaan omaan tahtiini. Tuolloin kaasutin myös kisassa ajamani parhaan kierrosaikani (kierros 10).

On todella vaikeaa Raket120 jälkeen palata hitaampiin vehkeisiin, joten odottelen innolla nimenomaan näitä raket-kisoja.. tosin myös autoa, jossa kädet ja jalat yltää ajamaan 😅 Forssassa oli nyt auto, jossa sai istua tiiviisti jakkaralla ja ajaminen oli yhtä nautintoa.

Kiitokset kaikille läsnäolijoille hienosta kisasta. Ihan sama mikä sää on, hauskaa on aina ja se on pääasia 😊
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13443
Sellainen kysymys/ehdotus, että olisiko mahdollista järjestää joskus pidempi kisa? Esim. siten, että olisi tuplakisan sijasta tuplapituus ja jos kisa menisi pilalle niin kisan nopeimmista kierroksista ja/tai aika-ajoista saisi myös pisteet?
Olisi varmaan hyvinkin mahdollista, ja vähemmän startterikäynnistyksiäkin esim. Raket-vuokraajille. Itse henk. koht. tykkään saada 2 mahdollisuutta aina kisata. Erityisen heikolla autolla yksi ainoa, pitkä, kisa voi olla toosi pitkä (vaikka helposti -1 tai -2krs voittajasta). Mutta, mitä kuskit haluaa yleisemminkin?

Lisäksi olisi mukava jos olisi kaksi eri kisaviikonloppua näillä rakettiradoilla esim alkukesästä kisa silversandissa ja toinen loppukesästä?
Sitä on joskus sieltä kysyttykin, mutta KKWCS-Hanko menee vaan aina tuonne syys-lokakuuhun (silloinkin yleensä varapäivä jos ekaan tulisi jotain "tärkeämpää") koska heillä on useita tapahtumia muutoinkin kesäisin. Kauteen ei myöskään varmaan hyvä sisällyttää liikaa kisoja. Oma mutu että noin 7 tuplakisaa olisi aika lähellä maksimia. Tänä vuonna niitä on varattu 8, koska koronaperumisia saattaa tulla.

Kisaraporttia:
Aika-ajo #3
Jälleen jälleen jälleen arpa heitti mut ekaan ryhmään, mutta onneksi alle sitten huippuauto. Se päätyi mulle Haikilta, kun hän ei ylettynyt kunnolla polkimille. Vaihdoimme sitten päittäin #3 ja #4 -autoja. Rata pysyi myös kauttaaltaan vielä märkänä tokalle aika-ajoryhmälle ja ainoastaan Nasty ehti (samalla autolla #3) edelleni.

Eka kisa #1
Muuten ihan ok auto, mutta loivasti oikealle kaartamisissa (takasuora ja välisuora) puski/ei kiihtynyt niin hyvin, kuin muut. 7nneksi nopeimmalla kierrosajalla hyvät pisteet (4. lipulla). Katajaman Tyrrellin spinni harmitti puolestaan, mutta kisamatka on kisamatka. Myös Haikin virhe avitti nousemaan takaisin. Sitten oli vielä vissiin SlowDiezelillä joku häppeninki, jolla hänkin jäi kauemmas.

Toka kisa #7
Kun Jatenskille arvottiin #3, aattelin että taitaa mennä helposti A:han. Kisassa tulikin ohi, mutta pysyin sentään lähempänä, kuin etukäteen arvelin. Hitaammista mutkista lähtiessä taisin, meidän molempien videoiden perusteella, jäädä ratkaisevimmin.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
496
Aika-ajo #4
Ihmettelin kun aika oli hitaampi kun mitä Haikki ajoi.syy selvisi kun katsoin videon, jokaisella kierroksella oli trafiikkia. Nopein kierros heti tokalla. Ei näin.

#6
A-finaali

Jatenskista ohi lusikkamutkassa, nyt täytyy myöntää että aavistuksen oli viimetinkaan jätetty jarrutus ja pieni kylkikontakti tuli mutta ei mitään isompaa ja katsoin että ohitus on validi. Sitten ohitin Haikin ulkokautta tokassa oikeassa ja seuraavassa vasurissa Comneystä ohi. Kolmantena maaliin.

#3
Tän piti olla ehkä paras auto.
Mutta. Eipä ollutkaan. Lopetti kiihtymisen jo puolessa välissä suoraa ja oli aivan tukossa. En tiiä tuliko autoon joku vika vai tuliko se vasta ilmi ku rata täysin kuiva vai mistä kyse...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13443
...okei. Yllättävän vaisusti menikin A:ssa #3 verrattuna kärkikaksikkoon, vaikka ratakin vielä hieman kuivempi. Jatenskilla ed. erässä se meni suorillakin vielä kovaa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8226
Sijainti
Helsinki
Olisi varmaan hyvinkin mahdollista, ja vähemmän startterikäynnistyksiäkin esim. Raket-vuokraajille. Itse henk. koht. tykkään saada 2 mahdollisuutta aina kisata. Erityisen heikolla autolla yksi ainoa, pitkä, kisa voi olla toosi pitkä.
Juu, ehkä parempi kuitenkin nykyisellä mallilla. Täytyy vaan itse opetella ajamaan paremmin heti alusta lähtien :D


Sitä on joskus sieltä kysyttykin, mutta KKWCS-Hanko menee vaan aina tuonne syys-lokakuuhun (silloinkin yleensä varapäivä jos ekaan tulisi jotain "tärkeämpää") koska heillä on useita tapahtumia muutoinkin kesäisin. Kauteen ei myöskään varmaan hyvä sisällyttää liikaa kisoja. Oma mutu että noin 7 tuplakisaa olisi aika lähellä maksimia. Tänä vuonna niitä on varattu 8, koska koronaperumisia saattaa tulla.
Entäs jos jättää esim Myllypuron tai jonkin muun nuhapumppu kisan pois kalenterista ja tilalla toinen esim vaikka Forssassa tai Lavinnossa? Vai onko nuokin yhtä kiireisiä kuin Silversand?
Onko muita ratoja ylipäätään missä pääsisi raketeilla kisaamaan?
 

SlowDiezel

Well-known member
Liittynyt
12.1.2018
Viestit
74
Sataa sataa ropisee, piri piri pom.

Aamulla ylös ja aamupalan väsäämiseen, no se meni puoliksi metsään niin hakemaan ennen radallemenoa aamupala :D

Pari harkkavetoa märällä radalla, voi sanoa, että oli tosi liukasta. Käytiin kerran kukkia katsomassa toisiksi viimeisessä mutkassa. Sopivasti pääsi pyörähtämään rengasvallin ohi takaisin takasuoralle.

AA: Vaikea sanoa autoista mitään kun märkä keli. Oma vauhti ei vain riittänyt parempaan ja luulin jo olevani B-Finaalin paalulla, kunnes tulikin info, että Bemarin nopein hylätään oikaisun takia, jolloin nousen a-finaalin viimeiseen ruutuun.

Kisa 1: Tapahtumaa oli. Alussa paikan hakua ja pääsin Matin ja Stroken vanavedessä Jatenskista ohi. Jatenski yritti ohittaa takasuoran jälkeiseen oikeaan, hän spinnasi ja ilmeisesti oli todella pieni kosketus? jota en itse ainakaan tuntenut, vaikka videoiltamme näkyy. Kisa jatkuu ja eteenpäin. Porukka tekee minuun eroa kun ei ole tuo keli oikeen oma. Matti lähtee ohittamaan CMoneya, pyörähtää hienosti puutarhaan hänen edestään, ja sitten olikin samassa paikassa oma vuoro, tosin itse pyörähdin renkaisiin asti. Kipikapi auto radalle ja vauhdista loikka kyytiin. Rata alkoi kuivua pikkuhiljaa, ja vähän ihme oli, että oma aikani riitti 5:een ruutuun toiseen kisaan. Kiva yllätys vaikean kisan jälkeen.

Kisa 2: Ei muutakun hakemaan hyvää sijaa. Lähdössä Haikki tulee ohi ja tipuin sijan. Jatenski ottaa sijan viimeisessä mutkassa ja tämän jälkeen itse käyn hiekkalaatikolla pienen korjausliikkeen seurauksena ensimmäisessä mutkassa. Tuli pieni ero, mutta sain kurottua kiinni kun Matti, Nasty ja Jatenski taistelivat keskenään. Matista ensin ohi, ja sitten seurailin mitä tapahtuu välillä Nasty ja Jate, pysyen iskuetäisyydellä. Jate lähtee toiseksi viimeisessä mutkassa hakemaan ohitusta, jolloin pääsin rinnalle ja viimeisestä mutkasta ulkokautta pääsin kuittaamaan sijani takaisin, ja maalissa viides. Kova ja tiukka kisa :)

Kisa 1:

Kisa 2:



OT tuo ratakeskustelu:

Mielestäni Myllypurossa ei ole mitään vikaa, varsinkaan tällä profiililla mikä nyt ajettiin, vaatii kuskilta enemmän koska vauhdit pysyvät kovempana, ja betonilla kun ajetaan, niin virheisiin ei tosiaan ole varaa. Huomattavasti intensiivisempi kuin heidän toinen, suht paljon hitaampi profiili.
CMoneyn kanssa olikin ajatustenvaihtoa kisan jälkeen höyrystelyissä eri ratavaihtoehdoista ja pientä vaihtelua kalenteriin sopivassa määrin, tietyt radat toki varmasti pysyvät kalenterissa :) eikä minua haittaa, kalenteri on mikä on ja ajetaan siellä missä ajetaan. Siinä vain myös se, että jos liian usein samoilla radoilla per kausi, niin ehkä vähän puuduttaa, vaihtelu radoissa ja autoissa virkistää. Mielestäni hyvä näin, että vaihdellaan paikkaa, ettei joka toinen ole samalla radalla tyyliin (hieman kärjistäen).
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1106
Aika-ajot#4
kolmonen piti tulla mutta ei mitään toivoa yltää polkimiin joten huippu-auto vaihtui melko keskinkertaiseen 4#. Kova yritys päälle ja pari kertaa meni mutkat pitkäksi, kerran jouduin vetää varikon kautta kun totesin viime hetkellä että ei tuu taittumaan. Tuloksena ihan kelpo 5. sija.

A-Finaali #2
Aika pian huomas että nyt on heikko auto tämä, ainoa hyvä puoli että veti kohtuullisen hyvin kunhan moottori sai kerättyä vauhtia. Stroke tuli pian ohi ja meni maisemaan ja samoin Matti mutta veti suoraan pellolle. Cmoneyn kanssa käytiin viimeiselle kierrokselle asti kova ja rehti vääntö jossa hän veti paremman korren. Viidentenä maaliin josta kuudes lähtöruutu seuraavaan kisaan.

A-Finaali #7
Nyt tuli sitten yksi kärkiautoista. Tälläkin joutui käyttää lisäpenkkiä joka muuten puristi kyljistä ihan mursuna mutta onneksi ylsi paremmin polkimiin kuin muilla. Tiesin että Wopella on ihan hyvä #6 joten oli laitettava täysi attack heti ekasta (eli eka vasuri) päälle muuten menee Wope menojaan. Tämä onnistukin, puolitoista kierrosta ja olin toisena ja Wopea jahtaamaan. Muutama kierros ja aloin olla iskuetäisyydellä, muistikuva että jollain kierroksella Wopella tuli virhe toka-kolmas mutkissa ja sain yhtäkkiä kolmisen metriä kiinni. Anyway
Pääsin yrittämään alamäki mutkaan ohi mutta tein jarrutuksessa liukkaassa sisälinjalla virheen josta vauhti tyssäs. Pari kierrosta ja sama paikka ja tällä kertaa ohitus piti. Sitten vain varmaa ajoa ja tulihan se voitto sieltä. Oli toki autotuuria mutta jäi varsin onnistunut fiilis kisasta. Onnitelut myös Wopelle ekan finaali voitosta Nastylle Strokelle podiumeista. Tästä on hyvä jatkaa lahden sisäkisaan jossa aina tökkii ajo enemmän tai vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8226
Sijainti
Helsinki
OT tuo ratakeskustelu:

Mielestäni Myllypurossa ei ole mitään vikaa, varsinkaan tällä profiililla mikä nyt ajettiin, vaatii kuskilta enemmän koska vauhdit pysyvät kovempana, ja betonilla kun ajetaan, niin virheisiin ei tosiaan ole varaa. Huomattavasti intensiivisempi kuin heidän toinen, suht paljon hitaampi profiili.
CMoneyn kanssa olikin ajatustenvaihtoa kisan jälkeen höyrystelyissä eri ratavaihtoehdoista ja pientä vaihtelua kalenteriin sopivassa määrin, tietyt radat toki varmasti pysyvät kalenterissa :) eikä minua haittaa, kalenteri on mikä on ja ajetaan siellä missä ajetaan. Siinä vain myös se, että jos liian usein samoilla radoilla per kausi, niin ehkä vähän puuduttaa, vaihtelu radoissa ja autoissa virkistää. Mielestäni hyvä näin, että vaihdellaan paikkaa, ettei joka toinen ole samalla radalla tyyliin (hieman kärjistäen).
En oikeastaan sitä tarkoita, että juuri myllypurossa olisi mitään vikaa. Lähinnä meinaan sitä, että mielenkiintoisempaa ja mukavampaa vetää näillä mitkä kulkee.
Vaihtelu on toki hyvästä. Eikös ainakin Forssassa ole joskus ajettu myös vastapäivään? Sehän toisi kivaa vaihtelua, jos siellä ajettaisiin kahtena eri viikonloppuna. Olisi ”monzan” kisa ja toisena viikonloppuna ”brasilian” kisa. Siihen päälle vielä Silversand ja Lavinto niin puolet kisoista olisi raket kisoja.
Muuten kalenteri on kyllä ihan itsellekin mieleinen (y)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13443
Forssan ratapitäjä sanoo, että aika pitkä työpäivälauantai heille tuo tuplakisaformaatti. Eli en mielellään raaski kysyä toistakin kisapäivää. Varsinkin kun mestoja on kisakauden tarpeiksi muutoinkin. Plussana näkee hyvin autojen toimivuutta meidän porukalla.
Ja tämä on vain oma fiilikseni, mutta tykkään kisata aikalailla 50/50 sekä 4-, että 2-tahtiautoilla hyvässä porukassa.
 
Ylös