Turhien F1 kysymysten/vastausten/asioiden toikki

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1459
Alain Prost odotusten mukaisesti voitti ensimmäisen kilpailunsa Williamsilla Kyalamissa 1993. Voitti myös ensimmäisen kilpailunsa palattuaan takaisin McLarenille Interlagosissa 1984.

Samoin teki Nelson Piquet ensimmäisessä kilpailussaan Williamsilla Interlagosissa 1987.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15042
Alain Prost odotusten mukaisesti voitti ensimmäisen kilpailunsa Williamsilla Kyalamissa 1993. Voitti myös ensimmäisen kilpailunsa palattuaan takaisin McLarenille Interlagosissa 1984.

Samoin teki Nelson Piquet ensimmäisessä kilpailussaan Williamsilla Interlagosissa 1987.
Prostin ja Piquetin osalta menee rata väärin ja Piquetin osalta lisäksi menee vuosikin ja osin tallikin.

Prost ja Piquet voittivat Rio de Janeirossa ja Piquet voitti vuonna 1986 ei 1987 kun tuolloin voittaja jälkimmäiselle vuodelle oli Prost ja McLaren.

Interlagosissa ei koko 1980-luvulla ajettu kuin vain kerran heti alkuun eli vuonna 1980 kun vuoden 1981 kisa peruttiin.

Tarkkana näissä ensi kerralla.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1459
Prostin ja Piquetin osalta menee rata väärin ja Piquetin osalta lisäksi menee vuosikin ja osin tallikin.

Prost ja Piquet voittivat Rio de Janeirossa ja Piquet voitti vuonna 1986 ei 1987 kun tuolloin voittaja jälkimmäiselle vuodelle oli Prost ja McLaren.

Interlagosissa ei koko 1980-luvulla ajettu kuin vain kerran heti alkuun eli vuonna 1980 kun vuoden 1981 kisa peruttiin.

Tarkkana näissä ensi kerralla.
Ups! Niin se tekee muisti tepposet. Kiitos kun korjasit.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
908
Milloin on ollut pienimmät sääntömuutokset kahden kauden välillä mitä tulee autojen teknisiin ominaisuuksiin? Tai onko ollut jopa sellaisia kausia, jolloin autoja koskevat säännöt eivät ole muuttuneet lainkaan? Tuntuu, että ainakin nykyaikana tulee joka vuosi vähintään jotain pieniä muutoksia, varmaan joskus ennen modernia aeroa sääntömuutoksia lie ollut vähemmän, kun autojen aerodynamiikkaa ei ole tarvinut reguloida.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
908
Aloin tuossa pohtia, että mitenhän korkealla nyt debytoiva Vegasin GP ajetaan merenpinnasta ja arvelin, että sen täytyy olla melko korkealla, mutta yllätyin: se on vasta neljänneksi korkeimmalla merenpinnasta sijaitseva rata. Meksikon radan korkein kohta on 2229 metrissä, sitä seuraavana on Itävalta 784,9 metrissä ja Brasilia 781,9 metrissä. Ratakohtaista tarkkaa dataa en löytänyt tähän hätään Vegasin radasta, mutta kaupungin korkeus ainakin Wikipedian mukaan on 610 metriä.

Tuosta (vähän vanhasta tosin) artikkelista löytyy muutenkin mielenkiintoista turhaa tietoa ratojen korkeuksista. Esimerkiksi Bakussa ja Bahrainissa ajetaan suurimmaksi osin merenpinnan alapuolella.

https://www.formula1.com/en/latest/features/2016/10/highs-and-lows---which-f1-track-has-the-most-elevation-changes-.html
 

Ferraro

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
149
Osaako joku täydentää tämän Kyllösen selostuksen Monzasta 1999? Itse en ole tähän päivään mennessä onnistunut saamaan selvää, mitä Kyllönen tuossa hysteerisyyttä lähentelevän aijain ja eijein välillä sanoo.

"Oi, Häkkinen, Häkkinen, Häkkinen! Aijaijaijai______________eijeijeijei."

Videolinkki (Videon aika 51:19)
 
Ylös