Turva-autot F1:ssä

  • Viestiketjun aloittaja CCMK
  • Aloituspäivämäärä

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitetaan seuraavaksi myös vuosien 1990-1991 Course Carit vuosien 1992-1996 Safety Carien joukkoon valmistajien osalta eli määrät radalla ajalta ennen virallista Mercedes-Benzin valtakautta.

Tässä ne tulevat:

Renault: 21 kertaa radalla.

Ford: 16-18 kertaa radalla.

Porsche: 12 kertaa radalla.

Honda: 11 kertaa radalla.

Opel: 7 kertaa radalla.

Tatra: 7 kertaa radalla.

Alfa Romeo: 5 kertaa radalla.

Chevrolet: 4 kertaa radalla.

Holden: 4 kertaa radalla.

Mercedes-Benz: 3 kertaa radalla.

Chrysler: 3 kertaa radalla.

Italdesign: 2 kertaa radalla.

Nissan: 2 kertaa radalla.

BMW: 2 kertaa radalla.

SEAT: Kerran radalla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1990 Meksikon Grand Prixin Medical Car selvisi pitkän etsinnän jälkeen. Kilpailussa käytettiin Medical Carina Meksikossa Chryslerin eli varsinaisesti Dodgen valmistamaa automallia. Chrysler Lancer toimi Medical Carina kyseisessä kilpailussa ja se oli väritykseltään mustan valkean harmaa ja lisäksi mukana tietysti oli yleinen ensiapumerkki.:eek:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitetaan vuoden 1990 Medical Careihin vielä kerran hieman päivitystä. Meksikon Medical Carin löydyttyä kaikki lääkintäautot ovatkin saatu pakettiin.

Tässä kuitenkin listaa lääkintäautoista kaudelta:

Phoenix: Ford Mustang

Interlagos: Chevrolet Kadett

Imola: Alfa Romeo 75

Monaco: Renault R21

Montreal: Toyota Celsior

Mexico City: Chrysler Lancer (Kilpailussa Mainosautona tai Lead Carina toimi Honda Accord.)

Paul Ricard: Renault R21

Silverstone: Renault R21

Hockenheim: E-sarjan Mercedes-Benz

Hungaroring: Porsche 928

Spa-Francorchamps: Porsche 930

Monza: Alfa Romeo 75

Estoril: Opel Vectra

Jerez: Opel Vectra

Suzuka: Honda NSX

Adelaide: Holden Calibra
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitetaan sitten seuraavaksi kuva Ayrton Sennasta ja Belgian kisasta vuoden 1992 virallisen auton eli Ford Escort RS Cosworthin kera:

 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Renaultin turvallisuuskoneisto ajamassa paraatikierrosta ennen kilpailua Argentiinassa 1995.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Seuraavaksi kuvissa komeilee sitten Porsche 911 Lead Car eli Mainosauto vuodelta 1994 ja kilpailupaikkana TI Circuit Aida:

 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Seuraavaksi sitten kuvaa tulee Porsche 928:sta eli Safety Carista vuodelta 1994 samalta radalta:

 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Alex Ribeiro ajoi muuten Safety Caria myös kauden 1995 ja 1996 Brasilian Grand Prixissä. Lisäksi Ribeiro ajoi 1997 Brasilian Grand Prixissä kilpailun Mainosautoa eli edellisen vuoden Safety Carina ollutta Ford Mondeota. Unohdin sen mainita tuossa aikaisemmin kun noista kirjoitin. Kaikkiaan Ribeiro on kuitenkin f1-uran lisäksi tunnetumpi mies Medical Carin takaa. Ensimminen Medical Car-keikka oli jo 1992 Interlagosin kisassa ja säännöllisemmin mies aloitti Medical Carin kuljettajana vuonna 1999 kun hänestä tuli sen pääsääntöinen kuljettaja. Taisi mies pysyä virallisena Medical Carin miehenä aina niinkin kauan kuin vuoteen 2009 asti näin äkkiseltään muisteltuna. Sittemmin Medical Caria onkin ajanut Alan van der Merwe.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitetaan sitten jälleen kerran täydennyslistaa miehistä Course Carien, Pace Carien ja Safety Carien ratin takana vuosien varrelta. Turva-auton tarina eri muodoissaan alkoi vuodesta 1973 ja sen varrella olevista ajajista tuskin ennen kautta 1996 saa koskaan täydellistä listaa tai ainakin sen saaminen on hyvin vaikeaa.

Lista on kuitenkin kasvanut edellisestä päivityskerrasta varsin paljon. Erittäinkin paljon muutamille tietyille tahoille lähetettyjen sähköpostien ja muutamien ulkomaisilla foorumeilla olevien ystävieni ansiosta. Erilliset Medical Caria ajaneet kuljettajat kuin vuosien 1979-1982 kilpailuista karsiutuneet kilpakuljettajat on merkitty sulkuviivoilla. Ja myös mahdollisesti sen jälkeen muutenkin olevat kuljettajat. Uusina kuljettajina mukana ovat Hideo Fukuyama, Walter Robinson ja Dan Sullivan.

Tässä kuitenkin lista kavereista jotka ajoivat Pace Careja vuosien varrelta ennen vuotta 1996 ja Oliver Gavinia joka oli sinällään sarjan ensimmäinen virallinen ainoa turva-auton kuljettaja ennen Bernd Maylanderia ja häntä kerran tuurannutta Marcus Fässleriä:

1973: Herbert Linge ja Eppie Wietzes.

1974: Herbert Linge. (Saksan ja Itävallan osakilpailussa.)

1975: Jacky Ickx ja Herbert Linge. (Ajoi ensimmäistä kertaa Monacossa Järjestysautoa tai Interventio-autoa ranskalaisittain. Tuolloin alla oli alkuperäinen Ferrari Berlinetta tai Ferrari 365 GT4. Tämä siis Ickxin osalta. Linge jatkoi myös ajelua saksankielisten alueiden kilpailuissa.)

1976: Herbert Linge.

1977: Herbert Linge ja Mario Valli.

1978: Mario Valli ja Herbert Linge.

1979: Mario Valli, Herbert Linge, Philippe Schell, Dickie Attwood ja Phil Hill. (Attwood ajoi vuoden 1979 Silverstonen Course Caria eli Ford Capria kilpailussa.)

1980: Jacky Ickx, Mario Valli ja Phil Hill.

1981: Cesare Lodi, Paul Newman, Wilson Fittipaldi, Phil Hill ja Mario Valli. (Dickie Attwood, Vittorio Brambilla ja Jean-Pierre Jarier)

1982: Cesare Lodi, Phil Hill, Dan Sullivan, Tim Evans, Herbert Linge, Hermann van Lange ja Mario Valli. (Vittorio Brambilla.)

1983: Jacky Ickx (Erwin van den Broucke, Michel Leclere, Dan Sullivan, Phil Hill ja Rupert Keegan.) (Ickx ajoi koko kauden kilpailuissa Course Carin kuljettajana FISA:n ammattimaisen Course Carin kuljettajan vaatimuksen takia.)

1984: (Erwin van den Broucke ja Dan Sullivan.) Toistaiseksi ei harmittavasti vieläkään ole löytynyt vuoden 1984 säännöllisesti Course Caria ajaneen ja FISA:n valitsemaa kuljettajan nimeä.

1985: Carlos Reutemann. (Ajoi myös jälleen FISA:n ammattimaisen Course Carin ohjelman mukaan.) (Erwin van den Broucke, Dan Sullivan ja Frank Gardner.)

1986: Russell Skaife, Dan Sullivan, Danielle Contrerez De Nava ja Erwin van den Broucke. (Frank Gardner.)

1987: Frank Gardner, Erwin van den Broucke, Danielle Contrerez De Nava, Dan Sullivan, Carroll Shelby ja Herbert Linge. (Bob Lutz ja Paul Beranger.)

1988: Frank Gardner, Dan Sullivan, Danielle Contrerez De Nava ja Erwin van den Broucke.

1989: Mark Skaife, Michel Gilsoul, Wilson Fittipaldi, Mario Casoni, Danielle Contrerez De Nava ja Osamu Hatagawa. (Frank Gardner.)

1990: Mark Skaife, Michel Gilsoul, Wilson Fittipaldi, Danielle Contrerez De Nava, Osamu Hatagawa ja Mario Casoni. (Frank Gardner.)

1991: Wilson Fittipaldi, Michel Gilsoul, Danielle Contrerez De Nava, Osamu Hatagawa, Mario Casoni ja Lance Dixon. (Frank Gardner.)

1992: Gilles Martineau, Walter Robinson, (Ajoi muun muassa ensimmäiset viralliset testit FIA:n virallisella Renaultin turva-autolla. Ajoi kauden aikana myös Ford Escort RS Cosworthilla useissa kilpailuissa kaudella. Muun muassa Magny-Coursin ja Silverstonen kilpailuissa. Robinson vuorostaan oli FIA:n määrittämä virallinen Renaultin Safety Carin kuljettaja.) Wilson Fittipaldi, Danielle Contrerez De Nava, Michel Gilsoul ja Osamu Hatagawa. (Mario Casoni ajoi kaikki kilpailut missä tarvittiin Opel Astran Medical Caria ja Frank Gardner oli jälleen Adelaidessa Medical Carin puikoissa. Tämän lisäksi Alex Ribeiro ajoi Brasilian Grand Prixin Medical Caria.)

1993: Gilles Martineau, Walter Robinson, (Ajoi jälleen Fordin kisoissa muun muassa Magny-Coursissa ja Silverstonessa. Testasi myös Renaultin virallisella turva-autolla ajoa vaikka varsinainen virallinen kuljettaja oli Walter Robinson ja Martineau jäi testimieheksi. Lisäksi Robinson ajoi poikkeuksellisesti Doningtonin kilpailujärjestäjien viime hetken typerän itsepäisyyden takia kilpailussa Ford Escort RS Cosworthia. Samoin Mario Casoni ajoi jälleen Opel Astran Medical Car-kisoissa. Frank Gardner ajoi samoin myös Medical Caria Adelaidessa.) Michel Gilsoul, Alex Ribeiro ja Osamu Hatagawa.

1994: Max Angelelli, Walter Robinson, Alex Ribeiro ja Michel Gilsoul. (Mario Casoni ajoi kohtalokkaan Imolan kilpailun Opel Astran Medical Caria ja Frank Gardner oli tuolloin tuttuun tapaan Medical Carin takana.) Kuljettajista Robinson ajoi Monacossa, Magny-Coursissa ja Silverstonessa Renaultin virallista turva-autoa. Valitettavasti vuoden 1994 päätteeksi mies lähti sarjasta lähes täydelliseen tuntemattomuuteen. Jokseenkin palatakseen vielä ajamaan vuoden 1996 kesäkuussa Renaultin FIA:lle järjestämään näyttöajoon ajaakseen valmistajan pysyvän turva-auton lobbauksen puolesta.

1995: Alex Ribeiro, Jean Ragnotti, Eric Bernard, Hideo Fukuyama ja Thierry Boutsen. (Medical Caria ajoi kauden aikana Adelaidessa Frank Gardner.)

1996: Alex Ribeiro, Thierry Boutsen ja Hideo Fukuyama. (Joutui olemaan vain Porschen kuljettaja Spassa kun virallista turva-autoa kaudesta 1996 eteenpäin ajeli Oliver Gavin Mersulla. Saman kohtalon koki Boutsenin tapaan Japanissa myös Fukuyama hänen ollessaan vain Honda NSX:n takana. Alex Ribeiron ajo oli poikkeus sääntöön sillä Mercedes-Benz tuli mukaan pääsääntöisesti vasta kauden 1996 Ranskan Grand Prixissä joten periaatteessa Ribeiro oli ihan kilpailun virallinen turva-auton kuljettaja radalla.) Medical Caria ajoi kauden aikana uudella Melbournen radalla tuolloin ilmeisesti viimeistä kertaa Frank Gardner. Tämän lisäksi myös Walter Robinson ajoi Renaultille kesäkuussa 1996 FIA:n järjestämässä näyttöajossa Renaultin ja Mercedes-Benzin välisessä kaksinkamppailussa sarjan turva-autojen pysyvyydestä puhuttaessa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitetaan seuraavaksi kuva Monacon 1979 kisan Course Carista eli Aston Martin Lagondasta:

 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Sanattomaksi vetää kun lukee näitä CCMK:n koosteita. Vaikka nämä varmasti on hyvää triviaa niin se että joku käyttää näin paljon aikaa tämmöiseen
saa pakko-oire sanan tuntumaan melkosen mitättömällä tämän panostuksen rinnalla. Todella pelottavaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Joo. Siinä on taas eräällä lähtenyt päivä käyntiin. Tällä kertaa muotisana oli pakko-oire.:mad_old: Mitä seuraavaksi? Toivottavasti oli krapulapöhnä tai vastaavaa ilmassa. Muuten kyllä alkaa ruveta ihmetyttämään liian paljon tämä touhu. Kyllä on jo listaa kertynyt näistä erikoisten nimimerkkien yhtä erikoisista sekoiluista ja herjailusta minua kohtaan foorumilla..

Kysymys kuuluu näin:

Olenko minä todella käyttäytynyt näiden ilmaisujen lailla? Saatikka sitten niitä ansainnut?

Pirimies? Huumemies? Hullu? Sekopää?:mad:

On se kyllä perkele kumma, että tällä foorumilla tietyt nimimerkit saavat ihan vapaasti aukoa päätään mistä asiasta tahansa ja miten lystäävät. Sitten kaikki muuta kuin sitä tavallista tietoa edes jollakin tapaa jakelevat leimataan tai bannataan. Tähän asti olen yrittänyt suhtautua näihin kun näitä ilmaisuja ei olisikaan esiintynyt tai vain vähän hymähdellyt aina kun näitä tällaisia aivopieruja julki tulee, mutta nyt alkaa riittää minullakin.

Etenkin kun tätä tämän tyyppistä kuittailua on jatkunut enemmän tai vähemmän koko forum-historiani ajan tai ainakin viimeistään 2011 saakka enemmän tai vähemmän näihin päiviin asti.

Ei tätä jaksa.

Ei näin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Joo. Siinä on taas eräällä lähtenyt päivä käyntiin. Tällä kertaa muotisana oli pakko-oire.:mad_old: Mitä seuraavaksi? Toivottavasti oli krapulapöhnä tai vastaavaa ilmassa. Muuten kyllä alkaa ruveta ihmetyttämään liian paljon tämä touhu. Kyllä on jo listaa kertynyt näistä erikoisten nimimerkkien yhtä erikoisista sekoiluista ja herjailusta minua kohtaan foorumilla..

Kysymys kuuluu näin:

Olenko minä todella käyttäytynyt näiden ilmaisujen lailla? Saatikka sitten niitä ansainnut?

Pirimies? Huumemies? Hullu? Sekopää?:mad:

On se kyllä perkele kumma, että tällä foorumilla tietyt nimimerkit saavat ihan vapaasti aukoa päätään mistä asiasta tahansa ja miten lystäävät. Sitten kaikki muuta kuin sitä tavallista tietoa edes jollakin tapaa jakelevat leimataan tai bannataan. Tähän asti olen yrittänyt suhtautua näihin kun näitä ilmaisuja ei olisikaan esiintynyt tai vain vähän hymähdellyt aina kun näitä tällaisia aivopieruja julki tulee, mutta nyt alkaa riittää minullakin.

Etenkin kun tätä tämän tyyppistä kuittailua on jatkunut enemmän tai vähemmän koko forum-historiani ajan tai ainakin viimeistään 2011 saakka enemmän tai vähemmän näihin päiviin asti.

Ei tätä jaksa.

Ei näin.
Moden piittäisi puuttua tuollaiseen rajulla kädellä, mutta kuten edellä näkyy, modet eivät tee mitään sen eteen. Tsemppiä!!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
On se kyllä perkele kumma, että tällä foorumilla tietyt nimimerkit saavat ihan vapaasti aukoa päätään mistä asiasta tahansa ja miten lystäävät. Sitten kaikki muuta kuin sitä tavallista tietoa edes jollakin tapaa jakelevat leimataan tai bannataan.
Ilman sarvia ja hampaita kysyn: onko oikeasti? Siis kumma.

Jos muistat, kirjoitin sulle aika kattavasti privalla tuosta jäsentelyn olennaisuudesta. Jos harrastaa ketjumuotoista yksinpuhelua F1-turva-autoista muodossa:

1. Uruguayn GP:ssä vuonna 1669 turva-autona ollutta Lada Nivaa ajoi yllättäen Hans Moleman.
2. *kuva*
Maarianhaminan GP:ssä 2073 turva-autona oli Jacquesin polkupyörä.
3. Lunden neuvotteli turva-auton toimittamisesta kaudelle 666, mutta neuvottelut katkesivat kun FIAlle selvisi, että kyseessä on elintarvikevalmistaja.

Ei varsinaisesti kannata ihmetellä jos muut käyttäjät alkavat pohdiskelemaan toiminnan motiiveja. Nykyisellään kirjoittelusi on hyppelevää copypasteamista sieltä täältä.

Enkä siis sano tätä pahalla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Voihan kyrpien talvi ja vittujen kevät tätä saivartelua.:mad_old: Mistään täysin olemattomasta tai jonninjoutavasta saivartelusta en ole kyllä tällä foorumilla juurikaan kirjoitellut. Hans Moleman keskiajan jälkeisellä ajalla ja Jacques Villeneuve harmaassa tulevaisuudessa... Voisi olla hyvinkin hauskoja sukkeluuksia mikäli ei puhuttaisi vakavista asioista.

Uusimmalta provokaattorilta tämä ei myöskään ollut ensimmäinen kerta kun näin tapahtuu. Edellinen kerta oli muistaakseni varmuudella kauden -83 kausikoosteessa Ranskan kilpailun alla kun ei näemmä tuolloin ollut vieläkään auennut se seikka, että miksi kirjoitan historiatietämystä näille foorumeille. Se vielä tosin oli hyväksyttävissä, mutta tämmöinen ei enää ole. Eräskin isäntä tässä vielä jonkun aikaa sitten kirjoitteli allekirjoittaneen kirjoituspakosta näille foorumeille.

Mitähän sellaisilla mahtavilla 52 viestin provokaattoreilla näille foorumeille sitten on annettavaa? Muuta kuin tietysti selkeä provosointi ja paskan puhuminen niin, että jotkut saman tyypin ruskean esineen ja elimen nuolijat saisivat omaan onnettomaan ja todennäköisesti alkoholin/liiman/huumeiden varjostamaan elämäänsä sisältöä?

Eihän tämä tällä tavalla voi jatkua, että joillakin nimimerkeillä on etuoikeus aukoa minulle tai muille kaltaisilleni tietojen tuojille päätään tällä foorumilla vapaasti ja olla kuin jossakin suojakupolin sisällä. En puhu vain pelkästään itsestäni vaan tällä foorumilla on tämän tapaista provosointitoimintaa tapahtunut muillekin. Ja kuin hämmästyttävänä sattumana nämä nimemerkit provokaattoreinta ovat keskimäärin 1-100 viestin postanneita hahmoja, mutta jopa parin tuhannenkin postin ylittäneitä hahmoja on mahtunut mukaan.

Toki jos nyt ei purjehdita tiedonsuuntain kotiluotojen alueella niin tehdään niin, että laitetaan kaikkiin jatkokuviin vain lyijykynän harmaita Mersuja niin ei tule paha mieli. Ei todennäköisesti sitten edes näille tietyille hahmoille. Kysyn vielä myös yhden kysymyksen tältä uusimmalta provokaattorilta.

Miksi on pakko lukea sellaista asiaa jos asia/kuvat vanhoista ajoista yksinkertaisesti kiinnosta?

Nykyinen fiilikseni muuten tällä hetkellä:

Vituttaa hetki hetkeltä yhä enemmän ja enemmän foorumin taso provokaattoreiden suojelun suhteen..:mad:
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Ennen mitään muuta tähän uusimpaan käänteeseen sisältyy sellainenkin uusi ulottuvuus, että provosointi alkoi tällä kertaa eri asiasta kuin aiemmin. Joskus minulle valitettiin sitä, että lisään juttuja ilman kuvia aiheesta. Ja nyt kun olen saanut noita kuvia noista vanhoista turva-autoista foorumille (tosin harmittavasti edelleen vain pienoiskoossa.:frown:) niin sitten näistä aletaan ihme kyllä taas valittamaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Uusimmalta provokaattorilta tämä ei myöskään ollut ensimmäinen kerta kun näin tapahtuu. Edellinen kerta oli muistaakseni varmuudella kauden -83 kausikoosteessa Ranskan kilpailun alla kun ei näemmä tuolloin ollut vieläkään auennut se seikka, että miksi kirjoitan historiatietämystä näille foorumeille. Se vielä tosin oli hyväksyttävissä, mutta tämmöinen ei enää ole. Eräskin isäntä tässä vielä jonkun aikaa sitten kirjoitteli allekirjoittaneen kirjoituspakosta näille foorumeille.
Ennen kuin ulkoistat kaiken vastuun muille, tahtoisin vielä kerran muistuttaa, että tapasi tuottaa sisältöä Forumille on muodoltaan jäsentymätöntä copypastea. Sitä on vaikea mieltää "historiatietämykseksi" koska lähinnä mieleen ulosannista tulee se, että kopioit tänne kaiken netistä löytämäsi formulatrivian ilman mitään merkittävää suodatinta.

Ne, jotka kirjoitustapaasi ihmettelevät on helppo syyttää provosoinnista. Mutta sen sijaan kannattaisi katsoa peiliin, sillä sinulle on todellakin useaan kertaan kerrottu siitä, mikä jäsentelyn merkitys on näissä yksinpuhelutopikeissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kaikkea vastuuta en ole ulkoistanut muille. Muuta kuin täsmälleen täällä foorumilla myös muille kuin vain pelkästään minulle päätään aukoville tietyille nimimerkeile. Ja minun kirjoitukseni eikä etenkään kaikki kirjoitukseni ole mitään kopioitua copypastea. Kuten olen joskus aiemmin kirjoittanut niin minulla esimerkiksi äidinkieli ei kouluaineena ollut mikään maailman paras kokonaisuus hallittavaksi ja lisäksi en aina osaa keskittyä vastausteni selventämiseen tai antamiseen. Nuo kopiokirjoitushuhut alkavat saavuttaa jo legendaariset mittasuhteet.:mad:.

Ne lähtivät näemmä liikkeelle sen yhden kauden kirjoittamisesta silloisen tiedonpuutteen takia liian selvästi yhtenevänä kokonaisuutena ulkomaiseen vastaavaan. Sitä ennen minua taidettiin syyttää tekstikopioinnista tasan yhden ainoan kerran. Silloinen provokaattori tosin oli ärsyttänyt lievästi sanottuna jo suunnilleen kaikki muut jäsenet tällä foorumilla jolloin modejen päätös laittaa hänet banniin/ikibanniin? :confused:oli hyvin helppo.

Sen yhden jutun jälkeen (muutoin en ole kyllä moiseen syyllistynyt ja jossain määrin kadun sitäkin ainoaa tilannetta edelleen.) on jatkuvasti enemmän tai vähemmän koko ajan siitäkin morkattu minua tällä foorumilla peräti 3 viimeisen vuoden ajan ja kyllä tämä tilanne voi pahimmassa tapauksessa muuttua kestämättömäksi tilanteeksi.

Silloin on ennen pitkää parasta, että poistun täältä jonnekin ulkomaiselle foorumille. Vaikka oikeasti täällä pitäisi suorittaa puhdistus näistä provokaattoreista. Näitä puhdistuksia on aiemminkin tehty tämän foorumin historiassa ja sen takia täällä ei enää pyörikään Panis-Takagit, Moet (ajoittain huipusta ja hurtista huumorista huolimatta.:D) ja monet muut tyypilliset sonnansylkijät. Autosportilla esimerkiksi vastaavia itkemisiä foorumin tapaan aiheuttaisi korkeintaan jostain 1950-luvun tai 1960-luvun asioista kirjoittaminen samassa mittakaavassa kun täällä.

Onhan sielläkin näitä samanlaisia henkiseltä tasoltaan koulukiusaajan/työpaikkakiusaajan asteella olevia provokaattoreita, mutta siellä ei myöskään harjoiteta mitään vittuilijoiden paijaamisen ja heille palkitun vapaan provosoinnin politiikkaa kuten ilmeisesti täällä. Kausikoosteiden osalta oli aivan aluksi tarkoitus kirjoittaa jopa 1970-luvun asioista, mutta jo kun kerran Keken mestaruusvuosi ja sitä seurannut kausikin ovat vaikeita seurata/ymmärtää niin ei hyvältä näytä ei. Ei se ainakaan lisää halukkuuttani niistä kirjoittaa.

Vuoden 1984 osalta ja muutenkin olen välillä harkinnut sitäkin, että tulevassa Kausikoosteessa kirjoittaisin enää vain hyvin lyhyesti kauden kilpailuista, niiden tuloksista ja keskeytysten syistä ilman selvennystä sillä tällä foorumilla ei näemmä keskeytysten tai ajajien yleiskilpailullisesta tasosta muutamia poikkeuksia (kuten esimerkiksi Ayrton Sennan tai Stefan Bellofin tulevassa Kausikoosteessa) lukuunottamatta syvällisesti ole niistä kiinnostuttu. Sellaisessa formaatissa ainoastaan kuljettajien ja tallien arvioinnin olisin valmis pitämään entisellään sillä niitä on osattu asianmukaisesti myös kehua ja arvioida vapaastikin. Todennäköisesti mielipiteitä sen vuoden ajajien kuljettajista ja talleista löytyykin jo enemmän kuin aiemmin.

Off-topicin (tai ainakin osittain off-topicin sillä tämä on vastaus FW08:n postiin eli ei tarkoituksenmukainen vapaan off-topicin tuotos kuten usein on käynyt viime aikoina.) jälkeen kysynkin, että millaisia turva-autoon, turva-autoiluun tai siihen liittyviä kuvia tai asioita te arvoisat forumistit/moderaattorit haluaisitte niissä sitten nähdä?

Olen yrittänyt kirjoittaa myös näiden autojen siviilimallin ominaisuuksista, mutta niille on olemassa jo oma toikki vapaan autoilun puolella. Siksi en juuri näitä ole paljonkaan taustoittanut. Onhan useimmat forumistit varmasti joskus ajaneet aikanaan turva-autona toimineen mallin auton siviilimallilla ja vanhan ajan malleista puhuttaessa ne pahimmassa tapauksessa olivat Course Car-lätkän kylkeensä saaneiden autojen perusmalleja tavallisilla vakiojarruilla tai rungoilla missä ainoa ero oli ehkä erikoispolttoaine ja tietenkin kilpailukäyttöön suunnitellut autonrenkaat.

Samalla nuo kuvat vähentävät hyvänä puolena ainakin aiemmin kritisoitua innokkuuttani kirjoittaa asioista niin paljon. Mikäli se nyt oikeasti niin paha asia edes on. Sitäkään minä en oikeasti aina ymmärrä.

Tällä hetkellä tunnelmat ovat säälinsekaista harmittelua.:frown:
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Omasta mielestäni nämä ovat mielenkiintoista luettavaa. Mikäli jotkut ovat eri mieltä, eihän kukaan pakota tätäkään ketjua aukaisemaan ja lukeamaan?
 
Ylös