Tutustuinpa tässä Banni/varoitus-palstaan (havaintoja)

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Jukulauta kaiversi mahanpohjasta, vierailin siellä 1,5 minuuttia: Tuli hirveän huono omatunto. Aloin pohtimaan, että kas kun en ole joutunut tuonne harva se päivä:nope: Ei voi kuin kiitollinen olla, tää on näitä hetkiä kun pieni ihminen tuntee kiitollisuutta ja muistaa arvostaa niitä kuuluisia elämän perusasioita.

En edes tajunnut tuollaista palstaa olevankaan. Nyt tuli kerralla tutuksi myös ketkä ovat moderaattoreita täällä! Mä luulin, että nuo nimimerkit ovat ns. normaaleita keskustelijoita. Missä se Antti sitten on, josta kaikki puhuu moderaattorien kuninkaana? Missä toikeissa Antti keskustelee?

Tässä toikissa saa kertoa päällimmäisiä tuntemuksia mitä tuohon palstaan tutustuminen on aiheuttanut.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
En minä, vittu, tiedä missä se Antti on! Äläkä tivaa, kun kukaan ei tiedä!
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mä oon viimeisen 3 vuoden aikana törmännyt ainakin viidesti Anttiin viiskulmassa.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Törmäsin kerran Anttiin yhdeksänkymmenen asteen kulmassa. Sillä oli pitkä eilinen takana ja kepappilastu kellui sappinesteessä ja painoi hissin nappia.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Itseasiassa olin jotenkin kuvitellut, että silloin kun pelkästään kusihousunörtit olivat vallan kahvassa, mitään bannien ilmoitustoikkia ei ollut olemassakaan, vaan varoitukset ja bannit jaettiin mitään selittämättä. Muistikuvani täytyy olla virheellinen, sillä toi bannaustoikki on kuitenkin vuodelta -03 asti.

Olen oikeastaan vähän sitä mieltä, että mitään ilmoitustoikkia ei edes tarvittaisi. Periaatteessa kenenkään muun ei tarvitse tietää varoituksista tai bannauksista kuin rangaistuksen saanut. Nykyisellään tilanne aiheuttaa vain turhaa purnaamista, jos perustelut eivät kelpaa, vaikka rangaistus itsessään olisikin aiheellinen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mun mielestä moderointi pitäisi olla niin läpinäkyvää, että kaikkien moderaattoreiden henkilötiedot julkisiksi, myös osoitteet, nimet, puhelunnumerot yms. Lisäkis GPS-seurannin ja jokaiseen moderaattoriin kiinni räjähde, jonka voi kuka hyvänsä forumisti räjäyttää painamalla tiettyä nappia, jos ei homma miellytä.

OPPISIVAT!
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Itseasiassa olin jotenkin kuvitellut, että silloin kun pelkästään kusihousunörtit olivat vallan kahvassa, mitään bannien ilmoitustoikkia ei ollut olemassakaan, vaan varoitukset ja bannit jaettiin mitään selittämättä. Muistikuvani täytyy olla virheellinen, sillä toi bannaustoikki on kuitenkin vuodelta -03 asti.

Olen oikeastaan vähän sitä mieltä, että mitään ilmoitustoikkia ei edes tarvittaisi. Periaatteessa kenenkään muun ei tarvitse tietää varoituksista tai bannauksista kuin rangaistuksen saanut. Nykyisellään tilanne aiheuttaa vain turhaa purnaamista, jos perustelut eivät kelpaa, vaikka rangaistus itsessään olisikin aiheellinen.
Olen samaa mieltä ja noinhan se menis Strömsössä. Tää vaan on niin pieni yhteisö, että vatvominen ja purnutus kävis joka tapauksessa. Nyt se on kontrolloidumpaa ja ehkä vähän tuhmaa, en tiedä. Eikäku läpinäkyvämpää.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Jos jäähyjen syyt pidettäis salassa, aiheuttaisi se kahta kamalammin ininää ja ihmettelyä. Synnin julkistamisessa on se itu, että muut voivat oppia toisen erheestä. Tulee selväksi ne kuuluisat rajat (heh, no joojoo).
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Jos jäähyjen syyt pidettäis salassa, aiheuttaisi se kahta kamalammin ininää ja ihmettelyä. Synnin julkistamisessa on se itu, että muut voivat oppia toisen erheestä. Tulee selväksi ne kuuluisat rajat (heh, no joojoo).
Kuulostaa sinänsä järkevältä, mutta käytännössä homma ei ihan noin mene.

Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, miten tulee käyttäytyä nettifoorumilla - ilman varoittavia esimerkkejäkin. Väittäisinkin jopa, että kansa pysyisi paremmin ruodussa, jos väkeä vain katoaisi banniavaruuteen ilman julkisia selontekoja ja kunniaseinälle nostamisia. Kato semmonen sopiva pelon ilmapiiri, että pysyy hahmot varpaillaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Esim. nikki formunaattor on ihan pihalla miten asiakeskustelua käydään linkkien postaamisten kanssa.

Että ei se nyt niin selkeää ole.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, miten tulee käyttäytyä nettifoorumilla
:D
Mitä sieniä sie oot vetäny?

No, oletetaan että näin on. Se meinaa sitten sitä että nettifoorumeilla pörräävistä noin 10% on järkeviä ihmisiä. Ylöspäin pyöristettynä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
:D
Mitä sieniä sie oot vetäny?

No, oletetaan että näin on. Se meinaa sitten sitä että nettifoorumeilla pörräävistä noin 10% on järkeviä ihmisiä. Ylöspäin pyöristettynä.
Toisaalta siinä on ero, että ymmärtää, miten tulee käyttäytyä nettifoorumilla ja miten oikeasti käyttäytyy nettifoorumilla :idea:. Noi prosentit voi olla hyvinkin kohdallaan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Kuulostaa sinänsä järkevältä, mutta käytännössä homma ei ihan noin mene.

Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, miten tulee käyttäytyä nettifoorumilla - ilman varoittavia esimerkkejäkin. Väittäisinkin jopa, että kansa pysyisi paremmin ruodussa, jos väkeä vain katoaisi banniavaruuteen ilman julkisia selontekoja ja kunniaseinälle nostamisia. Kato semmonen sopiva pelon ilmapiiri, että pysyy hahmot varpaillaan.
Eihän tästä ole pitkäkään tovi kun kansan syvistä riveistä tuotiin julki huoli siitä, että vitustako sitä tietää miten täällä voi olla jos ei modet kerro.
 
Ylös