USA:n GP Texasissa Austinissa. 22-24.10.2021. Angloamerikkalaisen kaksoismaailmanvallan toinen osapuoli. Onko cowboyt ja tomahawkit vauhdissa🤠🐎🪓🏹

Mikä on ikimuistoisista suomalaismuistoista hienoin USA:n GP:n liittyen

  • Keken mestaruuden varmistuminen LasVegasissa 1982

    Äänet: 9 23,7%
  • Mika Häkkisen viimeinen voitto F1:ssä kaudella 2001 Indianapolisissa

    Äänet: 6 15,8%
  • Keken voitto Dallasissa 1984

    Äänet: 2 5,3%
  • Kimi Räikkösen viimeinen voitto F1:ssä kaudella 2017 Austinissa

    Äänet: 21 55,3%
  • Valtteri Bottaksen voitto Austinissa kaudella 2019

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    38

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3741
Kuten kaikki varmasti koulun historian tunneilta muistavat, Yhdysvallat ja Iso-Britannia muodostavat Angloamerikkalaisen kaksoismaailmanvallan. Iso-Britannia oli näistä ensimmäisenä isona tekijänä maailmanhallitsijana, ja maailman poliittisella kartalla. Yhdysvallat olivat Iso-Britannian siirtokunta.

Mutta nyt voidaan sanoa varmasti tilanteen olevan eri. Yhdysvallat on maailman merkittävin mahti niin sotilaallisesti, poliittisesti, teollisuudessa, tieteessä kuin kaupallisesti. Toki myös uskonnollisessa merkityksessä, sekä viihdemaailmassa. Onhan heillä kuitenkin Hollywood. 🗽🎭🎬📽

Mutta mennäänpä sitten itse asiaan ja moottoriurheiluun.🏁

Seuraavassa F1-viikonlopun aikataulu:

Yhdysvaltojen GP 22.-24.10.
Pe:
1. harjoitukset klo 19.25, 2. harjoitukset klo 22.55
La: 3. harjoitukset klo 20.55, aika-ajot klo 23.55
Su: Yhdysvaltojen GP klo 21.55, ennakkotunnelmat klo 21.00

1200px-Austin_circuit.svg.pngracefansdotnet-20180904-160658-1.jpg
US_Grand_Prix_locations.png

Austin







Kilpailun voittaja Lewis Hamilton (GBR) McLaren juhlii palkintokorokkeella. Formula 1 MM, Rd19 Yhdysvaltain Grand Prix, Race, Austin, Texas, 18. marraskuuta 2012.
Vuoden 2012 kaudella Formula 1 -kilpailu palasi Yhdysvaltoihin ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2007 ja sai uuden paikan Austinissa, Texasissa. The Circuit of the Americas (COTA) on Yhdysvaltojen ensimmäinen tarkoitukseen rakennettu F1-laitos, joka on suunniteltu kaikille kilpailuille ja jonka COTA-suurlähettiläs ja vuoden 1978 F1-maailmanmestari Mario Andretti avasi virallisesti 21. lokakuuta 2012.
Sen allekirjoitusosa on 5,5 kilometrin (3,4 mailin) Grand Prix -rata, joka sijaitsee Texasin pääkaupungista kaakkoon, ja sen on suunnitellut Hermann Tilke yhteistyössä amerikkalaisen arkkitehtitoimiston HKS: n kanssa.
20-kierros, vastapäivään, jonka rakentaminen alkoi tammikuussa 2011, saa inspiraatiota maailman parhaista ratoista ja hyödyntää sivuston luonnollista topografiaa ja sisältää dramaattisia korkeusmuutoksia jopa 40 metriä.
Jyrkkä, ylämäkeen johtava hiusneula Turn One, josta tuli heti paikan allekirjoituskulma. Kääntyy kolmesta kuuteen näyttää olevan erilainen kuin Silverstonen nopeat maggotit/becketts; Käännökset 12-15 antavat nyökkäyksen Hockenheimin stadionosalle; ja kierrokset 16-18 peilaavat kuuluisaa, monipisteistä käännöstä kahdeksan Istanbul Parkissa.
Katsomot, puolipysyvät seisontat ja luonnolliset istuinalueet mahdollistavat yli 120 000 fanin osallistumisen Grand Prix -kilpailuun, mutta kilparata on vain yksi osa monitoimista 900 hehtaarin tontista.
Tukirakennuksiin kuuluu sairaala, 14 Executive -kokoussviittiä, konferenssikeskus ja juhlasali sekä laaja elävä musiikkitila ulkona. Tulevia ehdotettuja mukavuuksia ovat ajo-/ratsastuskokemus, moottoriurheiluajokerho, kartingrata, Grand Plazan tapahtumakeskus ja torni sekä radanvarsinen huvipuisto.








Keke Rosberg on voittanut Dallasin Grand Prix’n 1984 ja Detroitin Grand Prix’n 1985. Yhdysvaltain GP:n on voittanut Mika Häkkinen Indianapolisissa kaudella 2001, Kimi Räikkönen Austinissa kaudella 2018 ja Valtteri Bottas niin ikään Austinissa kaudella 2019. Räikkösen voitto oli samalla myös 50. suomalaisvoitto Formula 1 -sarjassa.

Seuraavassa joitain tapahtumia USA:n GP:stä vuosien varrella.

Las Vegasin GP kaudella 1982, jossa Keke varmisti maailmanmestaruuden:

Keke Rosberg varmistanut juuri maailmanmestaruuden Las Vegasissa 1982.

Keke Rosbergin hallittu piruetti kauden 1983 GP:ssä.

Keke Rosbergin Dallasin voitto:

Mika Häkkisen ensimmäinen GP Phoenixissa 1991:

Senna vs Alesi kaudella 1990.
https://youtu.be/4Oh1OVW56kE

Maailmanmestaruuden kannalta jopa ratkaiseva USA:n GP kaudella 2000:
https://youtu.be/cGxOxfRqdoc

Häkkisen viimeinen GP-voitto kaudella 2001:
https://youtu.be/bqN_uG_wbB4

Barrichellon niukin mahdollinen voitto kaudella 2002:
https://youtu.be/M3w3e4cAl7k

Ralf Schumacherin ulosajot kaudella 2004 ja 2005 samassa paikassa:
https://youtu.be/XoFBmzADxkQ
.
https://youtu.be/vdjM0GeGYcM

Alonso vs Hamilton kaudella 2007:
https://youtu.be/2wAsVO4YiFU

Kimi Räikkösen viimeinen voitto F1:ssä kaudella 2018:
https://youtu.be/PNwPpqaLE60

Valtteri Bottaksen voitto kaudella 2019.
https://youtu.be/QLx2WZWilBc

cf490d86e3e7407083d25776675f5457.jpgCJWqtaCVEAAOLpg.jpg_large.jpgMika-Hakkinen-United-States-GP-2001-compressed-1024x576.jpg4c791eabcac2f8950cebe3903374ef1e9946d3c67bb0cf9dba453b0872aa04bd.jpgEIfS_LmWwAYy4SM.jpgsad_profil_7.jpg1200px-Indianapolis_Moto_GP-2.svg.png
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3741
YHDYSVALTAIN GRAND PRIX: F1: N LYHYT HISTORIA AMERIKASSA


Formula 1: llä on rikas ja monipuolinen historia Amerikassa, sillä se on muuttanut kotiin enemmän kuin mikään muu Grand Prix mestaruuden alun jälkeen vuonna 1950.

Huolimatta valtavasta kilpailusta Yhdysvaltoihin keskittyvistä mestaruuskilpailuista, kuten IndyCar ja NASCAR, Yhdysvaltain Grand Prix on pysynyt säännöllisesti läsnä Formula 1 -kalenterissa koko 70-vuotisen olemassaolonsa ajan ja sijoittuu 10. sijalle kaikkien aikojen Grand-Prix-listalla .

Nyt valmistautumassa yhdeksänteen kilpailuun Austin's Circuit of the Americasissa vuonna 2021, Yhdysvaltain Grand Prix muutti ympäri vuosia, ennen kuin löysi lopulta uuden kotinsa Texasin pääkaupungista.

Sisältää ajanjakson 70- ja 80 -luvuilla, jolloin Amerikka järjesti kisoja useilla muilla mestaruuksilla Yhdysvaltojen Grand Prix -kilpailun lisäksi, yhdeksän eri paikkaa on järjestänyt F1 -kilpailun Yhdysvaltojen maaperällä, ylivoimaisesti suurin osa kaikista kansakunnista järjestää kierroksen Formula 1 -MM -kisoissa.

MISTÄ KAIKKI ALKOI: F1 JA INDY 500

Usko tai älä, mutta kuuluisa Indianapolis 500 - joka on nyt IndyCar -kalenterin tukipilari - oli aikoinaan säännöllinen ottelu Formula 1 -kalenterissa, ja siitä alkoi F1: n suhde amerikkalaiseen.

Alkaen F1: n ensimmäisestä kaudesta vuonna 1950, '500' oli F1 -maailmanmestaruuden virallinen kierros koko vuosikymmenen ajan, ja vaikka sitä ei koskaan kutsuttu `` Yhdysvaltain Grand Prix '', se oli monien vuosien ajan ainoa amerikkalainen kierros kalenterissa.

Tuolloin kilpailu noudatti eri sääntöjä kuin muut F1 -kalenterin säännöt, mikä tarkoittaa, että joukkueiden olisi suunniteltava ja rakennettava uusi auto osallistuakseen. Tämän seurauksena ainoa eurooppalainen kuljettaja, joka kilpaili tapahtumassa, kun sitä pidettiin F1 -mestaruuden virallisena kierroksena, oli suuri Alberto Ascari. Hän sijoittui 31. sijalle vuoden 1952 tapahtumassa, joka merkitsi myös Ferrarin ainoaa osallistumista ikoniseen 500 mailin kilpailuun.

Yhdysvaltain Grand Prix muutti hetkeksi Sebringiin vuonna 1959 ja sitten Kalifornian Riverside Racewaylle vuotta myöhemmin. Nether osoittautui suosituksi F1 -tapahtumapaikkana, mutta vuodesta 1960 lähtien Formula 1 pystyi löytämään uuden ja pysyvämmän kodin Yhdysvaltain GP: lle Watkins Glenissä.

UUSI KOTI FORMULA 1: LLE WATKINS GLENISSÄ

Newk Yorkin osavaltiossa järjestetty kisa Watkins Glenissä osoittautui heti suositummaksi kuin kaksi sitä edeltäneitä tapahtumapaikkoja, ja se keräsi valtavia väkijoukkoja ensimmäisestä vuodesta lähtien ja siitä tuli pysyvä ottelu lähes kahden vuosikymmenen ajan.

Yhdysvaltojen Grand Prix -tapahtuman isännöimisen jälkeen 15 vuotta Watkins Glenin kilpailu sai uuden nimen vuodelle 1976 - USA: n Grand Prix East - jota se käytti viimeiseen kilpailuunsa vuonna 1980 asti. lisättiin Long Beachin kaduille , Kalifornia, joka otti Yhdysvaltain Grand Prix West -tittelin.

Long Beach oli välitön hitti, ja sen haastava katurata oli joidenkin mielestä Amerikan vastaus Monacon Grand Prix -kilpailuun. Long Beachin kilpailu pysyi kalenterissa kahdeksan vuoden ajan, mutta ehkä sen mieleenpainuvin hetki tuli sen viimeisessä vaiheessa 1983. John Watson voitti viihdyttävän kilpailun 23. sijalla ruudukossa, ja tämä on edelleen alin lähtöasema, josta kuljettaja on koskaan voittanut Formula 1 -kilpailun.

Koko 80-luvun ajan Yhdysvaltain Grand Prix jatkoi liikkumista ympäri maata, ja kisat järjestettiin Las Vegasin Caesars Palacessa (1981-82) sekä kertaluonteinen kilpailu Dallasissa vuonna 1984.

Vuonna 1982 Yhdysvalloista tuli ensimmäinen maa, joka on koskaan järjestänyt kolme Formula 1 -mestaruuskilpailua yhdellä kaudella.Katurata Detroitissa lisätään vakiintuneiden kisojen rinnalle Long Beachillä (USA Grand Prix West) ja Las Vegasissa (Caesars Palace Grand) Palkinto).

Detroit Grand Prix pysyi vuoteen 1988 asti, ja se sai maineen yhtenä fyysisesti vaativimmista kalenterista sen kuoppaisen pinnan ja kuuman ja kostean sään vuoksi. Itse asiassa olosuhteet olivat yleensä niin kuumia ja uuvuttavia, että saavutuksen katsottiin yksinkertaisesti päättävän kilpailun sen kanssa, ei ole harvinaista nähdä, että puolet kentästä ei saavuttanut ruudullista lippua.

Detroitin F1 -isännöinnin aika päättyi vuoden 1988 kilpailun jälkeen, ja FISA (Formula 1: n hallintoelin tuolloin) ei pitänyt tiloja enää F1 -standardina.

"YHDYSVALTAIN GRAND PRIX" PALAA
Lähes vuosikymmenen ajan USA: n itä- ja USA West Grand Prix -kilpailun sekä lyhytaikaisten Detroitin ja Caesars Palacen kierrosten jälkeen Phoenixissa järjestettiin vuoden 1989 kilpailu, joka palautti virallisesti Yhdysvaltain Grand Prix -tittelin kalenteriin ensimmäistä kertaa aikaa vuodesta 1980.

Phoenix -radalla, joka on suunniteltu navigoimaan kaupungin keskustan ruudukkojärjestelmässä, kilpailu osoittautui kuljettajien keskuudessa epäsuosituksi eikä fanit ottaneet sitä innokkaasti vastaan. Vuoden 1989 ensimmäinen kilpailu ei ollut pettymys, eikä se ollut myyty, eikä myöskään läsnäolot parantuneet paljoa seuraavien kahden vuoden aikana.

Phoenixin merkittävin panos Formula 1 -historiaan oli luultavasti nuoren Jean Alesi syntyminen vuoden 1990 kisassa, kun hän taisteli Ayrton Sennasta voitosta tietenkin uransa ensimmäisen palkintokorokkeen saavuttamiseksi F1 -sarjassa.

Phoenix ei onnistunut sopimaan uusimisesta, mutta se kaatui vuoden 1992 kalenterista, eikä Formula 1 käynyt Yhdysvalloissa uudelleen 90 -luvun loppupuolella.

Formula 1: n ensimmäisellä kaudella uuden vuosituhannen aikana ja ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1960, kilpailu vahvistettiin tapahtuvan Indianapolisissa - ikonisen Indy 500: n kotona. Vaikka tällä kertaa kuuluisa soikea kilpailu pysyi osana IndyCar -kalenteria F1: n sijasta käytettiin uutta kurssia.

Käyttämällä sisäkenttäasettelua ja noin kilometriä soikeaa (vastakkaiseen suuntaan kuin 500: aa ajetaan) Indianapolis Motor Speedwayn järjestämä Yhdysvaltojen ensimmäinen Grand Prix -kilpailu osoittautui suosituksi yli 200 000 fanin läsnä ollessa - tuolloin , yksi suurimmista yleisöistä F1 -historiassa.

Formula 1: n päätös järjestää kilpailu Indianapoliksessa pidettiin täydellisenä tilaisuutena palauttaa Grand Prix -kilpailu intohimoiselle ja innostuneelle yleisölle ja parantaa jälleen mainettaan, etenkin kun otetaan huomioon Amerikan pitkä poissaolo F1 -kalenterista.

VUODEN 2005 YHDYSVALTAIN GP: F1: N PIMEIN PÄIVÄ AMERIKASSA

Vuoden 2005 kilpailu kuitenkin vahingoitti lukemattomasti F1: n mainetta ja kumosi suuren osan edellisten neljän vuoden työstä.

Michelin koki useita rengasvikoja käytännössä ennen Yhdysvaltain vuoden 2005 Grand Prix -tapahtumaa. Seitsemän kymmenestä joukkueesta vetäytyi muodostuskierroksella jättäen vain kuusi autoa lähtöön ja raivoisa kotiyleisö, joka vaati korvauksia.

Kiista pidettiin merkittävänä mustana merkkinä F1: lle, ja huhuttiin jopa, että seuraavan vuoden kilpailu saatetaan peruuttaa. Kilpailu pysyi kalenterissa vielä kaksi vuotta, mutta osallistujamäärän laskiessa ja Indianapolis ei näennäisesti pystynyt irrottautumaan vuoden 2005 fiaskosta, kilpailu putosi kalenterista vuonna 2008.

Kun Formula 1 -pomo Bernie Ecclestone lupasi "ei koskaan palata" Indianapolisiin, Grand Prix -kilpailun tulevaisuus Amerikassa näytti synkkältä. Vuonna 2010 Austinin kaupunki sai kuitenkin 10 vuoden sopimuksen Yhdysvaltain Grand Prix -kilpailun järjestämisestä uudella tarkoitukseen rakennetulla laitoksella, jonka on määrä debytoida kaksi vuotta myöhemmin.

COTA -DEBYYTTI: F1 SAAPUU LONE STAR -TILAAN

16. marraskuuta 2012 Formula 1 -autot nousivat radalle Circuit of The Americasilla ensimmäistä kertaa, ja Lewis Hamilton voitti kilpailun kaksi päivää myöhemmin. Sen jälkeen intohimoinen texasilainen väkijoukko kerääntyy tapahtumaan vuosittain, Yhdysvaltain Grand Prix on jälleen rakentanut maineensa yhtenä F1-kalenterin viihdyttävimmistä ja suosituimmista kisoista.

nascar-cup-talladega-2008-during-the-national-anthem-a-nascar-semi-trailer-holds-the-ameri.jpg
24f9e7d4-4135-4bcb-b82b-52925f26b45f.jpg
Nykyään 'COTA' osallistuu vuosittain noin miljardiin dollariin Texasin osavaltioon matkailun ja kaupankäynnin vaikutusten kautta, ja itse kilparata on osoittautunut osumaksi kuljettajille, koska se yhdistää nopeita virtaavia kulmia ja haastavia korkeusmuutoksia.

Vuoden 2020 kilpailun peruuttamisen jälkeen Yhdysvaltain vuoden 2021 Grand Prix on yksi Amerikan F1 -historian tärkeimmistä kilpailuista, ja sen odotetaan myyvän loppuun Circuit of The Americasin suurimman ja parhaan tapahtuman
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3741
FB_MxgRWYAcO87E.jpeg
https://www.foreca.fi/United_States/Texas/Austin/10vrk
Yhdysvaltojen GP 22.-24.10.
Pe:
1. harjoitukset klo 19.25, 2. harjoitukset klo 22.55
La: 3. harjoitukset klo 20.55, aika-ajot klo 23.55
Su: Yhdysvaltojen GP klo 21.55, ennakkotunnelmat klo 21.00


MM-pisteet ennen USA:n GP:tä. Kutkuttavan jännittävässä tilanteessa edetään Maailmanmestaruustaistelun osalta.

Mainittakoon vielä, etten malttanut olla vielä tekemättä yhtä kisa-topiccia.🏁

FBV9JsUXMAYPRyw.jpegFBWEt2WWQAQnOFu.png
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5663
Tää taitaa olla Mersun rata, kun taas kaksi seuraavaa Red Bullin. Sitten Qatar ja Jeddah kysymysmerkkejä.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2066
Kylläpäs iskee kovaa ajan kuluminen taas. Yhdeksän vuotta sitten ajettu näemmä COTAlla ekaa kertaa kilpaa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3741
Indianapolisin radalla on mielenkiintoinen historia. Sehän kuului F1:iin lajin alkuaikoina (Indy 500 kuului F1:iin ja MM-sarjaan). Sittemmin rata palasi takaisin kaudeksi 2000. Ja siellä ajettiin vuoteen 2007 asti.

Takuma Sato ja Tiago Monteiro ottivat uransa ainoat podiumit F1:ssä juuri Indianapolisin radalla. Myöhemmin Takuma Sato voitti samalla radalla kaksi kertaa Indy 500- kilpailun. Tiego Monteiron podium oli samalla myös Jordan-tiimin viimeinen podium 🏁

26658.jpgimg_944x629$2016_06_01_17_04_37_2089.jpg
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1916
Sijainti
Vyborg
Suomalaisittain on kyllä tullut aika paljon menestystä jenkki kisoissa vuosien saatossa.
Josta ensimmäisena Keke ajoi 80-luvulla Dallasissa 84 ja Detroitissa 85 voitot mahtavilla suorituksillansa Williamsilla silloin. Sen lisäksi Keke myös varmisti maailmanmestaruutensa Las Vegasin päätöskisassa vuonna 82.

Häkkinen puolestaan voitti hienolla ajollaan Mclarenilla Indyn 2001 osakilpailun, joka oli samalla Mikan uran viimeinen osakilpailu voitto ja myös hänen uransa 20 voitto.
Muista suomalaiskuskeista on pystynyt voittamaan Kimi Ferrarilla 2018 ja Bottas Mercedeksellä 2019 Texasin Austinin radalla.

Josta ikimuistoiseksi hetkeksi on jäänyt faneille Kimin todennäköisesti uran viimeinen voitto Austinissa 2018 ja voitollaan Kimi siirtyi samalla Häkkisen ohi suomalaiskuskien voittotilastossa eli uransa 21 voitollaan ohi.
Joka tuli Kimille lähes 5 vuoden odotuksen jälkeen voitto viimein Kimille, ennen Ferrarilta siirtymistään Alfa Romeon talliin!
 
Viimeksi muokattu:

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Katsoitko varmasti kaikki youtube-videot läpi? 😃 tee toki itse seuraava topicci sitten paremmin, jos tuolta tuntuu. Voin kyllä tuoda pahoinvointi-lääkettä
Juuri näin. Tee itte parempi, jos ei kelpaa. Kiitos tiisselille aloituksesta. En jaksanut lukea kuin osan ja yhtään videota en katsonut. Silti arvostan niitä jotka aloituspostauksia tekevät. Itseä se pesti ei huvita sitten yhtään.

Jos aina vain moititaan eikä työtä yhtään arvosteta, saattaa hyvin olla se kerta, kun jää kisatopikki kokonaan tekemättä. Että oksennusta vaan teille :poop:päät.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3741
Juuri näin. Tee itte parempi, jos ei kelpaa. Kiitos tiisselille aloituksesta. En jaksanut lukea kuin osan ja yhtään videota en katsonut. Silti arvostan niitä jotka aloituspostauksia tekevät. Itseä se pesti ei huvita sitten yhtään.

Jos aina vain moititaan eikä työtä yhtään arvosteta, saattaa hyvin olla se kerta, kun jää kisatopikki kokonaan tekemättä. Että oksennusta vaan teille :poop:päät.
Arvostan sanojasi. Kiitos 👍
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3741
Suomalaisittain on kyllä tullut aika paljon menestystä jenkki kisoissa vuosien saatossa.
Josta Häkkinen voitti hienolla ajollaan Indyn 2001 osakilpailun, joka oli samalla Mikan uran viimeinen osakilpailu voitto ja myös hänen uransa 20 voitto.
Muista suomalaiskuskeista on pystynyt voittamaan Kimi Ferrarilla 2018 ja Bottas Mercedeksellä 2019 Texasin Austinin radalla.

Josta ikimuistoiseksi hetkeksi on jäänyt faneille Kimin todennäköisesti uran viimeinen voitto Austinissa 2018 ja voitollaan Kimi siirtyi samalla Häkkisen ohi suomalaiskuskien voittotilastossa eli uransa 21 voitollaan ohi.
Joka tuli Kimille lähes 5 vuoden odotuksen jälkeen voitto viimein Kimille, ennen Ferrarilta siirtymistään Alfa Romeon talliin!
Parhaiten suomalaisista USAssa on menestynyt Keke Rosberg. Kaksi voittoa ja maailmanmestaruuden varmistuminen kaudella 1982
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
879
Juuri näin. Tee itte parempi, jos ei kelpaa. Kiitos tiisselille aloituksesta. En jaksanut lukea kuin osan ja yhtään videota en katsonut. Silti arvostan niitä jotka aloituspostauksia tekevät. Itseä se pesti ei huvita sitten yhtään.

Jos aina vain moititaan eikä työtä yhtään arvosteta, saattaa hyvin olla se kerta, kun jää kisatopikki kokonaan tekemättä. Että oksennusta vaan teille :poop:päät.
Harvempi niitä on kisaviikon maanantaina tehnyt. mistä tiedät jos vaikka jollain muulla olisi ollut suunnitelmissa tehdä aloituspostaus myöhemmin tällä viikolla?

Toki toisaalta on pakko nostaa hattua sille, että joku viitsii koostaa infoa ja kirjoitella näitä, mutta toisaalta kyllä minustakin tuollainen kilometrin mittainen postaus joka alkaa suunnilleen että "jo antiikin Kreikassa" on vähän liikaa. Olennaisempia tietoja aloituspostaukseen olisivat minusta esimerkiksi sääennuste, Pirellin rengasvalinnat ja mahdolliset tiedossa olevat moottorirankut yms. itse tulevan kisaviikonlopun kannalta olennaiset asiat. Jo vaikkapa haluaisi nopeasti tsekata jonkun olennaisen infon, niin tuollaisesta mainitsemani kaltaisesta aloituksesta sen löytäisi helposti myöhemminkin, tuollaisesta kuva- ja tekstitulvasta ei löydä yhtään mitään.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Jos oikein tarkkaan luet niin saatat haivata, että kerroin saman asian juuri ennen tätä viestiäsi.
Sinun viestisi on kokoluokkaa kärpäsen paska noiden kaikkien kuvien ja tekstien rinnalla joita kilometrin mittainen avaus sisältää, joten ei liene ihmeellistä jos se jää huomaamatta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4521
Kaipa joku, joka osaa tiivistää pääasiat selkeästi, voi avata 'varjotoikin' kisaa varten. Saa sitten väki valita itse, kummassa viihtyy paremmin.
Jo pelkkä otsikon pituus ja sisältö aiheuttaa vähän huonoa oloa.
 
Ylös