Uudet tiimit 2010

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrarin oikeusjutun yhteydessä FIA kertoi ketkä nämä "6-7" uutta tallia on, josta mm. Max puhui: Lola, USF1, Wirth Research, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos Racing ja iSport. Lisäksi tiedetään Prodriven ja Litespeedin kiinnostuksesta ja Bernie on vihjannut mahdollisesta toisesta amerikkalaisesta tulokkaasta.
(Autosport.com)
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Hmm... Tuttuja ainoastaan Lola, USF1 ja iSport. Campos taitaa olla jostain tuttu, liekkö sekin GP2 talli? Muut täysin outoja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hmm... Tuttuja ainoastaan Lola, USF1 ja iSport. Campos taitaa olla jostain tuttu, liekkö sekin GP2 talli? Muut täysin outoja.
Epsilon Euskadi ajattaa Le Mans-protoja. Campos oli viime vuoteen asti mukana GP2:ssa, mutta jättäytyi pois keskittyäkseen "uuteen projektiin", joka näin paljastui ykkösiksi. F3:ssa se toimii edelleen.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Wirth Research: Nick Wirth ja Simtek kuulostaa ehkä tutummalta. Vuodesta 2006 asti vastannut Acuran protojen suunnitelusta ALMS:n. Lisäksi firma on vissiin aika pätevä CFD:ssä ja muussa tietokonesimuloinnissa (ja simulaattorit on kelvannut F1-tiimeillekin huhujen mukaan)

http://www.wirthresearch.com

Epsilon Euskadi, espanjalainen. Ajattanut talleja pikkuformulaluokissa, nyttemmin Renault World Seriesissä, viime kaudeksi suunnitteli oman LMP-auton ja ajatti sitä lähes ilman sponsoreita mutta rahat sitten vissiin loppukin tälle kaudelle. Yhteistyöstä USF1:n kanssa huhuttu.

http://www.epsiloneuskadi.com/competicion/index.aspx

Grandprix.com analysointi:

http://www.grandprix.com/ns/ns21478.html

edit
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Nojoo, ois ihan jännä nähä tuommone talli joka on tähän mennessä keskittyny protoihin tms että oisko siellä oikiasti hyvää suunnittelutaitoo/innovaatioo jne..

Voihan siellä olla joku oikiasti potentiaalinenki nyrrkipaja tiios..

Ei mua haittais vaikka ens kauella ois 13 tallia joista 4 ois niiku uusia.. tokkopa joku Toro Rosso sais pudota kelkasta, mutta Force India pitäis säilyä "tason mittaajana" uusille talleille..
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Nojoo, ois ihan jännä nähä tuommone talli joka on tähän mennessä keskittyny protoihin tms että oisko siellä oikiasti hyvää suunnittelutaitoo/innovaatioo jne..

Voihan siellä olla joku oikiasti potentiaalinenki nyrrkipaja tiios..

Ei mua haittais vaikka ens kauella ois 13 tallia joista 4 ois niiku uusia.. tokkopa joku Toro Rosso sais pudota kelkasta, mutta Force India pitäis säilyä "tason mittaajana" uusille talleille..
Sellainen nykyisin varsin tuntematon tiimi kuin (BMW-)Sauber on alunperin lähtöisin juuri näistä lähtökohdista, ja voitti mm. Le Mansin 24 tunnin ajon ennen siirtymistään Formula 1-puolelle. Eli kyllä sitä osaamista löytyy ihan muistakin sarjoista kuin vain glorifoiduista formula ykkösistä.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Sellainen nykyisin varsin tuntematon tiimi kuin (BMW-)Sauber on alunperin lähtöisin juuri näistä lähtökohdista, ja voitti mm. Le Mansin 24 tunnin ajon ennen siirtymistään Formula 1-puolelle. Eli kyllä sitä osaamista löytyy ihan muistakin sarjoista kuin vain glorifoiduista formula ykkösistä.
Unohdat kyllä että kyseinen "paja" oli Mersun tehtaan tiimi täydellä tuella jopa niin että taka-ajatuksena oli valmistautua ykkösiin....
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8395
Sijainti
Vantaa
Turun Sanomat sanoi:
Flavio Briatoren uumoillaan seuraavan Ross Brawnin esimerkkiä ja perustavan oman nimikkotallinsa, kun Renault luultavasti vetäytyy F1-kuvioista tämän jälkeen.

Yhteistyön jatkumiseksi Briatoren uskotaan ottavan toiseksi kuljettajakseen GP2-tasolla kykynsä todistaneen ranskalaisen Romain Grosjeanin, joka näillä näkymin aloittaa F1-uransa Renaultilla Singaporen kisassa syyskuussa.

Briatoren partnerina tallikaupoilla toimisi Alejandro Agag.

TS/Monte Carlo
Mielenkiintoinen huhu. Toki Briatoren olisi helppo lähteä ostamaan talli, kun on ollut Renaultin edeltäjän palveluksessa, Benettonilla, 90-luvulta lähtien ja tietää Renaultin F1:set kuin oman taskunsa.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Muuttuukohan Briatoren kanta rahojen jakamisista uusille talleille? Brawnin ei kuulu saada Hondan rahoja, mutta veikkaisin että Briatoren kuuluisi saada Renaultin tv-rahat :eek:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8395
Sijainti
Vantaa
Muuttuukohan Briatoren kanta rahojen jakamisista uusille talleille? Brawnin ei kuulu saada Hondan rahoja, mutta veikkaisin että Briatoren kuuluisi saada Renaultin tv-rahat :eek:
Niinpä! Tallihan on täysin uusi, koska sillä ei ole mitään tekemistä Renaultin kanssa :)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Renaulthan palaisi sinne, mistä se no lähtenytkin eli yksityistiimiksi, kannataisko Benetton tallinnimeksi ottaa käyttöön vielä?
Benetton oli sponsoriomistajan nimi siinä kuin Red Bullkin on. Eli ei ole edes teoriassa mahdollista, ellei Benetton palaa vähintään sponsoriksi. Palataan saman tien alkujuurille ja otetaan nimeksi Toleman, perustajan mukaan.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Mielenkiintoinen huhu. Toki Briatoren olisi helppo lähteä ostamaan talli, kun on ollut Renaultin edeltäjän palveluksessa, Benettonilla, 90-luvulta lähtien ja tietää Renaultin F1:set kuin oman taskunsa.
Ja Briatorehan omisti osan Ligieristä aikanaan.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Plaza.fi sanoi:
Formula ykkösten hajoamista uhannut kriisi kiistasta lajin budjettikatosta on ratkeamassa. Guardian-lehden mukaan yhdeksän tallin on määrä jättää osallistumisilmoituksensa ensi kauden F1-sarjaan perjantaina. Kansainvälinen autoliitto FIA on suostunut vaatimukseen, ettei vapaehtoinen budjettikatto tule voimaan.

Guardianin mukaan tallit hyväksyvät, että 45 miljoonan euron siirryttään muutamassa vuodessa. Budjettikattoon eivät sisälly kaikki kulut, kuten esim. kuljettajien palkat. Vielä ensi vuonna budjettikatto ei ole voimassa.

Tallien yhdistyksestä erotettu Williams on jo ilmoittautunut ensi kauden F1-sarjaan. Lisäksi ilmoittautumisensa ovat jättäneet uudet tallit Campos Racing ja USF1.
Lähde:Plaza/Guardian

Guardianin jutussa mainitaan myös, että Prodrive ilmoittautuu mukaan ensikaudelle jo ilmoittautuneiden Campos Racingin, USF1:n ja Williamsin lisäksi.
Turun Sanomien uutisessa Luis Vasconcelos tietää kertoa, että myös Epsilon Euskadi, nuo baskimaan iloiset veijarit, yrittävät vakavissaan päästä mukaan jo ensikaudelle. Tähän kun lisätään vielä nykyiset yhdeksän tallia, niin rupeaa olemaan formula 1 radoilla tunkua.
 
Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
No nyt näyttää hyvältä. Ja uusia talleja putkahtelee kuin sieniä sateella.

26 autoa taas lähtöruudukossa tällä menolla :ahem:
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75664

David Richards is preparing to bring the Aston Martin name to Formula 1 after lodging an entry with the FIA for the 2010 world championship last night.
Ei ihan ensikaudella vielä ja linkkisi ei toimi.

Guardian sanoi:
Many of the sport's insiders believe that a Prodrive formula one team will be a trailer for a fully-fledged entry from iconic British sports car maker Aston Martin, possibly in 2012.
MTV3.FI sanoi:
Richardsin suunnitelmiin kuuluu kilpailuttaa talliaan kaksi seuraavaa kautta Prodrive-nimellä, jonka jälkeen talli muuttaa nimensä Aston Martiniksi moottoritoimittajansa mukaan.
Mtv3:n koko uutinen.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3543
Toivottavasti tulisikin lisää talleja
Mieluiten näistä nykyisistä ei yksikään lopettaisi, mutta vaaran olla on muutamia (toro, renu, toyota?)
 
Ylös