Vapaan keskustelun harrastekeilaajat

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Hah, olen muutamana vuotena käynyt kavereiden kans silloin tällöin keilaamassa. Ehkä kerran kuussa tai harvemminkin. Viime kesänä kuitenkin virisi ajatus, että mitäpä jos yrittäisi hieman kehittyä lajissa. Joskus alkusyksystä sitten hankin pari omaa palloa ja kengät. Salin pallot varsinkin on mitä on, eikä mulle tahtonut aina löytyä sopevaa lain. Ostin harrastuksen lopettaneelta kaiffarilta käytettynä pallot ja kengät. Ihmeellisintä oli, ettei palloja tarvinnut edes porata uudelleen. Samanlainen paksunäppi oli entinen omistajakin. Hieman piti peukalon reikää teippailla. Vähän käytetyt kengät sopi kans kuin nakutettu. Kerrankin ostin jotain käyttökelpoista halavalla. Ainut ongelma oli, että pallot painoivat 16 paunaa ja mä olin tottunut keilaamaan 13-14 paunan palleroilla. Meni yllättävän monta kuukautta, että käsi tottui pallon painoon. Talven aikana tihensin keilauskertoja noin kerta per viikko ja viime aikoina oon käynyt pari kertaa viikossa.

Niistä tuloksista? Ei ne kovin erikoisia ole. Lähtötaso (noin kolme vuotta sitten - viime kesä) oli sarjat yleensä jossain välillä 90-130. Satunnaisesti joku vähän parempi, mutta keskiarvot 110-120 välillä. Eli kolmisen vuotta satunnaista keilailua, eikä minkäänlaista kehitystä.

Eilisen vuoron sarjat: 179,147,126,168,126 ka. 149

Taitaa olla mun paras viiden sarjan veto. Kuuden sarjan oon heittänyt 144ka.. Kolmen sarjoja on menny yli 150. Viimesessä sarjassa oli käsi ja selkä sen verran kipee ja väsynyt, että ei varmaankaan parasta tullut. Kävin yksin, eikä tullut pidettyä hirveesti taukoja. Yleensä kaverin kans käydessä tulee sopivia preikkejä heittojen väliin ja sarjat jää kolmeen. Niin, paras sarja on tällä erää 188. Toivottavasti ei kovin kauan.

Raportoin ehkäpä tulevistakin tuloksista. Jos huvittaa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Niin, tällä haavaa yritän parantaa paikkopeliä. Noin puolet tai vähän alle paikoista onnistuu. Mikä on tietysti ihan liian vähän.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Luin toikin otsikon ensin, että 'harrastekiilaajat' ja mietin jo sekunnin, että tarkoitetaanko liikennettä vai toisten juttujen kiilaamista. Sitten hokasin. Anteeksi.
 

Örfil

Guest
Taitolaji, viimeksi keilannut -90 luvulla Sallassa hotellin jollain miniradalla.
Isäpappa oli ahkera keilaaja aikanaan, pallonsa taisi lentää roskiin muuton yhteydessä tuossa jokunen vuosi sitten.
Suunnitelmissa ei toistaiseksi ole seurata isän jalanjälkiä tässä lajissa.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ehkä pari kertaa vuoteen on osunut keilailut kohdalle, joskus vähän useammin. Paras sarja on muistaakseni 170:n paikkeilla ja 150:n pintaan olen joskus myös osunut. Mitään tekniikkaa mulla ei luonnollisestikaan ole, taktiikkana on heittää pallo ilman kierrettä mahdollisimman keskelle ja luottaa tuuriin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Joillakin tuntuu olevan luonnostaan tarkkuutta lajiin. Yksikin satunnaiskeilaaja paukutti 203 viivasuorilla heitoillaan. Itellä ei ole mitään lahjoja, joten Mossemaisesti kovalla treenillä keskinkertaisuudeksi on tavoitteeni.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Joillakin tuntuu olevan luonnostaan tarkkuutta lajiin. Yksikin satunnaiskeilaaja paukutti 203 viivasuorilla heitoillaan. Itellä ei ole mitään lahjoja, joten Mossemaisesti kovalla treenillä keskinkertaisuudeksi on tavoitteeni.
Pari oivallusta tullut fribaan. Keskinkertaisuus silti vielä haave.

Keilailuun saatiin kauppiksessa RäMeltä opastusta. Osaan ainakin lähteä oikealla tavalla liikkeelle.
 

Örfil

Guest
Eli keilailussakin voi voimalla korvata puuttuvan järjen: saatanallinen tykki keilojen keskelle ja tuuri hoitaa loput :ahem: Perhana, tars kokeilla taas pitkästä aikaa.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Tykkään keilailusta mutta sitä tulee harrastettua ihan liian harvoin.
Parasta tulosta en muista mutta sen muistan, että aikanaan ensi yrittämällä tuli täyskaato. Viimeisimmällä kerralla taas voitin viiden pelaajan pelin tekemättä ainuttakaan täyskaatoa - toisaalta rännitkin loistivat poissaoloillaan toisin kuin kaikilla muilla.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Perjantaina kaverin kans tunti. Kaveri heitti pisteitä, mä taas yritin treenata ykkösheittoon enemmän kierrettä. Ei oikein sujunu ja rännit kolisi. Pitää tuumia, tutkailla ja katella videoita tässä, jos sitä tajuais jotain. Kaverilla perus kolme sarjaa ka. jotain 185.
 

Örfil

Guest
Videoitko omat heitot vai tarkoitatko jotain keilausvideoita netissä?

Asiaa liipaten, mielessä on ollut kuvata jollain kikalla omaa juoksua ja päästä selville että eteneekö mies mallikkaasti vai ei.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Videoitko omat heitot vai tarkoitatko jotain keilausvideoita netissä?

Asiaa liipaten, mielessä on ollut kuvata jollain kikalla omaa juoksua ja päästä selville että eteneekö mies mallikkaasti vai ei.
Netistä kattelen.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Neljä kertaa olen eläessäni ollut keilaamassa, työnantajan järjestämissä henkilökunnan virkistystapahtumissa.
Ensimmäisen kerran 2009, heti perään 2012 ja pari kertaa noiden jälkeen. Viimeisin kerta taisi olla 2015.

Noihin neljään kertaan osui 1 täyskaato ja useampi sellainen, jossa keiloja jäi pystyyn vain 1-2, joten ihan aloittelijasta ei nyt ole kyse tässä nyt kyllä! Täyskaato tuli mielestäni heti ekalla keilauskerralla, joten kun sen sai alta pois, seuraavilla kerroilla pystyi keskittymään tekniikoiden hiomiseen ja lajin hienoimpiin yksityiskohtiin, kuten väkeviin voimaheittoihin, tuloksentekopaineiden sijaan.

Hieno laji. Ehkä tälle vuosikymmenelle voisi sovitella vielä yhden keilaillan. Osaan singota pallon jo aikamoisella voimalla kohti peräseinää!
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Ehkä kerran tai pari vuodessa tulee käytyä keilaamassa. Viimeksi ei ehtinyt heittää kuin kolme sarjaa, keskiarvo vähän päälle 150. Yli neljän sarjoista paras keskiarvo on 158, yksittäisenä 178. Hajontaa tulee kuitenkin vielä turhan paljon.
 
Ylös