Verizon Indycar Series 2015

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9700
Sijainti
Helsinki
Verizon IndyCar Series 2015

TV: ?
Testit: ?

8.3: Brasilia
29.3: St. Petersburg
12.4: Louisiana
19.4: Long Beach
26.4: Alabama
9.5: Indy GP
24.5: Indy 500
30-31.5: Detroit
6.6: Texas
14.6:Toronto
27.6: Fontana
12.7: Milwaukee
18.6: Iowa
2.8: Mid-Ohio
23.8: Pocono
30.8: Sonoma
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Eipä tuossa kalenterissa mitään suuria yllätyksiä ollut. Dubai ei toteutunut. Sikäli hyvä, että nyt avauskisa jenkkien aikavyöhykkeellä, vaikka saisi kausi kyllä aiemminkin alkaa, kun päättyy niin aikaisin. Ideaali olisi melkeinpä viikko Super Bowlin jälkeen ennen kuin NASCAR alkaa. Ja tietty USA:ssa tai samoilla aikavyöhykkeillä.

Road Americaa kaipaisi kalenteriin, mutta Midwest sen verran runsaasti edustettuna ja varsinkin Milwaukeee liian lähellä, joten vaikea Road Americaa lisätä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9700
Sijainti
Helsinki
Eipä tuossa kalenterissa mitään suuria yllätyksiä ollut. Dubai ei toteutunut. Sikäli hyvä, että nyt avauskisa jenkkien aikavyöhykkeellä, vaikka saisi kausi kyllä aiemminkin alkaa, kun päättyy niin aikaisin. Ideaali olisi melkeinpä viikko Super Bowlin jälkeen ennen kuin NASCAR alkaa. Ja tietty USA:ssa tai samoilla aikavyöhykkeillä.

Road Americaa kaipaisi kalenteriin, mutta Midwest sen verran runsaasti edustettuna ja varsinkin Milwaukeee liian lähellä, joten vaikea Road Americaa lisätä.
Kauden aikaiseen päätökseen vaikuttaa katsojamäärät, jos kausi päättyisi myöhemmin niin silloin viimeisen kisan katsojamäärät häviäisivät NFL:n avauspeleille, MLB:n World Seriesille ja Nascarin Chaselle. Kuten sanoit, helmikuu olisi hyvää aikaa kisoille, jolloin sarja saisi enemmän media-aikaa.

Indycarin omistajayhtiön toimitusjohtajan mietteitä kalenterista:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/116548
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Ihan on kohtuullisen maukas kalenteri. Ratojen vaarallisuus ja suuret variaatiot jaksavat yhä viehättää. Harmittaa silti kauden päättyminen jo elokuussa, mutta vielä sitäkin enemmän, kauden päätyminen Sonomaan. Siis, ratahan on (harjoituksissa, aika-ajoissa) kuljettajan kannalta mitä mainioin, mutta lattea tunnelma, karu maisema, sekä ohittamisen vaikeus, tekevät tästä hyvinkin kehnon näyttämön lopulliselle ratkaisulle. Paljon mieluummin olisin nähnyt viimeisen osakilpailun ajettavan ovaalilla. Pocono olisi sopinut siihen erinomaisesti, tai vaikkapa Iowa. Milwaukeesta nyt puhumattakaan.

On ihan hirveä kaipuu jenkki-formuloiden kultakauteen (1992-2002), mutta kyllä F1 saa edelleen minun puolestani pussata tätä sarjaa pyllylle.

That said, rakastan kyllä kovasti Ykkösiäkin. IndyCar vain sattuu kutkuttamaan meikeläistä vähän enemmän. :D
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Ihan on kohtuullisen maukas kalenteri. Ratojen vaarallisuus ja suuret variaatiot jaksavat yhä viehättää. Harmittaa silti kauden päättyminen jo elokuussa, mutta vielä sitäkin enemmän, kauden päätyminen Sonomaan. Siis, ratahan on (harjoituksissa, aika-ajoissa) kuljettajan kannalta mitä mainioin, mutta lattea tunnelma, karu maisema, sekä ohittamisen vaikeus, tekevät tästä hyvinkin kehnon näyttämön lopulliselle ratkaisulle. Paljon mieluummin olisin nähnyt viimeisen osakilpailun ajettavan ovaalilla. Pocono olisi sopinut siihen erinomaisesti, tai vaikkapa Iowa. Milwaukeesta nyt puhumattakaan.

On ihan hirveä kaipuu jenkki-formuloiden kultakauteen (1992-2002), mutta kyllä F1 saa edelleen minun puolestani pussata tätä sarjaa pyllylle.

That said, rakastan kyllä kovasti Ykkösiäkin. IndyCar vain sattuu kutkuttamaan meikeläistä vähän enemmän. :D
Viime kauden Sonoma kisa (siis 2014) oli aivan järkyttävän hyvä, ja ohituksia tuli sieltä sun täältä ohitus ohituksen jälkeen. Kehnohko tv-ohjaaja vain ei useimpia näyttänyt.

Taas vain 6 ovaalia. Onneksi toki vain yksi tupla-kisa enää ensi vuonna, ja sekin loistavalla Belle Islandilla.

Jos tuota ovaalimäärää voisi nostaa yhdeksään ja 18 kisan kalenteri ajettaisiin niin olisi aika mainio. Detroitin toisen kisan ja Alabaman heittäisin tuolta pois, tosin en tiedä onko järkevää maantieteellisistä syistä. Ja niitten tilalle kolme ovaalia niin olisi kalenteri mainio. Ja saisi kyllä olla ainakin yksi ovaali ennen Indyä.

Ja toivoisi nyt että jotenkin he saisivat sitä kiinnostusta lajiin kasvatettua. Aivan liikaa tyhjiä penkkejä näkyi kisaviikonloppuina.

Vähän muuten tota Louisianan rataa google.mapsistä tuli katottua ja oli yksi asvalttiturva-alue liikaa (uskoakseni T-3). Muuten näyttää hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Onneksi toki vain yksi tupla-kisa enää ensi vuonna
Kuinni onneksi? Minusta oli joka kerta hienoa katsoa indycar-kisa lauantaina ja tietää, että heti seuraavana päivänä saa uuden annostuksen.

---

Road America tai Watkins Glen olisi kumpikin ihanuutta, mutta se raha, se raha...
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Taas vain 6 ovaalia. Onneksi toki vain yksi tupla-kisa enää ensi vuonna, ja sekin loistavalla Belle Islandilla.

Jos tuota ovaalimäärää voisi nostaa yhdeksään ja 18 kisan kalenteri ajettaisiin niin olisi aika mainio. Detroitin toisen kisan ja Alabaman heittäisin tuolta pois, tosin en tiedä onko järkevää maantieteellisistä syistä. Ja niitten tilalle kolme ovaalia niin olisi kalenteri mainio. Ja saisi kyllä olla ainakin yksi ovaali ennen Indyä.
Itsekin näkisin mielelläni 50:50 jakauman ovaaleilla ja road/street courseilla. Tosin tuntuu, että enemmän road/street courseja tyrkyllä sarjaan. Alkukauteen yritetään saada ulkomaankisoja, eikä ovaaleita varmaan paljoa silloin ole tyrkyllä. Motegi helmikuussa ei oikein kuulosta realistiselta. Kelien puolesta Phakisa Freeway olisi kyllä mahdollinen, mutta olisikohan sen kisan toteutumiselle mitään toivoa?

Alabaman radasta olen kyllä itse diggaillut, mutta saisi toisen noista alkukauden road courseista korvata ovaalikisalla ennen Indyä. Ei välttämättä pudottaa kokonaan, mutta edes siirtää heinä-elokuulle, kun siellä on niin vähän kisoja.

Tuplakisoista vähän jakautunut mielipide mulla. Ihan kiva kisat peräkkäisinä päivinä, mutta mieluummin useampi 1-kisan viikonloppu kuin kisamäärän kasvattaminen tuplakisoilla.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Kuinni onneksi? Minusta oli joka kerta hienoa katsoa indycar-kisa lauantaina ja tietää, että heti seuraavana päivänä saa uuden annostuksen.
Itseäni ei vain ole sytyttänyt pahemmin, ainakin kun viime vuonna ajettiin Toronton surkealla radalla tuplakisa.
Kuten sanoin, hyvä että Belle Islella on tuo tuplakisa tänä vuonna koska rata on toimiva.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Indycar nyt sanoo tervetuloa kaikille kisoille mitkä suostuu sarjaa isännöimään ja maksaa laskut, ei ne tuplakisat kalenteria mihinkään pienennä.

Motegin ovaali on vissiin edelleen huonossa kunnossa maanjäristelyn jäljiltä (2011 kisa siirrettiin Motegin mutkaradalle) ja tuo Phakisa ei ymmärtääkseni täytä kriteerejä. Aika kiven alla ovat nuo ovaalit Indycarille ja ne vähäisetkin jäljellä olevat ei mitään menestyksiä ole.

Toissa vuonna Toronto-tupla toimi muuten oikeinkin hyvin ;)
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9700
Sijainti
Helsinki
Vuoden 2006 IndyLights-mestari Jay Howard ajaa ensi vuonna Indy 500:ssa Bryan Herta Autosportin autolla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9700
Sijainti
Helsinki
Tallit ovat tallettaneet 25% ensi vuoden aero kiteistä moottorivalmistajille. Aero kittien hinta 75,000$. Termille sopiva suomennos olisi tarpeen:eek:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Aero on suomeksi aerodynamiikka ja kitin lähin käännös on rakennussarja tai paketti.

Aerodynamiikkapaketti.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ja Brasílian kisa vaarassa:

http://www.mundomoto.esp.br/?p=90667

Eli urakkatarjoukset menivät pieleen. Hanke tehtäisiin kahdessa osassa, vain tarvittavat muutokset ennen maaliskuun kisaa. Tästä syystä pitäisi toteutaa erillisinä urakoina, mutta urakoitsijan tarjous oli koko projektille. Tuossa vielä tarkempaa selitystä erään brasilialaisen toimesta:

http://trackforum.com/forums/showthread.php/190279-Brasilia-Course-Details?p=3690408&viewfull=1#post3690408

Kovin on harmi, jos avauskisa jää pois ja St. Peteen asti pitää odottaa kauden alkua.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9700
Sijainti
Helsinki
Kahden vuoden takainen GP2-mestari Davide Valsechhi ajaa IncyCar-tstin Schmidt Peterson Motorsportin autolla

Jean-Eric Vergne pohtii IndyCar-uraa
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Mielelläni näkisin Vergnen IndyCarissa, kuin WEC:ssä, DTM:ssä, tms. Kyllä IndyCaristakin urheiluautoihin pääsee, esimerkkinä Mike Conway.

Valsechhi ei oikein vakuuta, vaikka useamman vuoden jälkeen lopulta GP2-tittelin voitti. Ehkä juuri siksi, kun siihen niin monta vuotta meni, eikä varsinaisesti ollut kärkikuskeja ennen sitä. Sam Birdin nimikin on joskus huhuissa pyörinyt, ja minusta yksi parhaita potentiaalisia IndyCar-kuskeja. Vaikka pikkuformuloissa ei ikinä titteleitä tullut, niin muuten hän pärjäsi niissä paremmin kuin esim. Valsechhi. Tosin Bird ajaa DTM-testin.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Kopioivat siis kaikessa viisaudessaan rakastetun F1:n abudhabi-systeemin. Mikäs sen indycarimpaa?

JEV olisi kyllä oikein mukava nähdä Indycarissa, vähän Zanardia on siinä kaverissa. Huhua on ollut myös mm. Alex Rossin luovuttamisesta euroradoilla ja siirtymisestä etsiskelemään kotimaastaan Indycar-paikkaa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ei kyllä meikäläistä nuo Sonoman tuplapisteet innosta. Triplakruunun tuplapisteissä sentää onli perusteena pidempi kisamatka, nyt vain Indyn status ja Sonoman paikka kalenterissa.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Ei kyllä meikäläistä nuo Sonoman tuplapisteet innosta. Triplakruunun tuplapisteissä sentää onli perusteena pidempi kisamatka, nyt vain Indyn status ja Sonoman paikka kalenterissa.
Aivan samaa mieltä tästä.

Jos Tupla-pisteitä käytetään syy pitää olla joku muu kuin "koska viimeinen kisa".

Indyn tuplat ovat järkeviä, Sonoman ei.
 
Ylös