Verotus vuoden 2017 tuloista

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Posti oli toimittanut luukkuuni infoa verottajalta. Viime vuoden ennakkoverotus oli osunut kohdalleen. Ei aihetta muutoksiin. Palautusta tiedossa parisataa. Ihan OK.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Kolminumeroinen lukema tulee itelle ja nelinumeroinen tyttöystävälle. Edes rahoissa joulukuussa. ^^ Yllätyin et tästä tuli threadi vasta nyt. Nimittäin sain jo kirjeen tästä viime viikon ke-to tienoilla.
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vaimolle tuli veroilmoitus... Itselle ei.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Taas tämä joka keväinen piina. Muut saa tiedon ja minä se vaan odottelen.
Outoahan tässä on se, että Toisessa Maailmassa ei ole aikaa, joten mitään ei tarvitse odottaa. Toisaalta ei tarvitse tehdä töitäkään saadakseen rahaa, koska sitä ei ole, joten ei ole verojakaan.
Mutta silti sama piina joka kevät.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Minulle tuli yli 400 euroa veronpalautuksena ja kaikki menee velkojen makseluihin vaikka olen ollut työttömänä pari vuotta.
Ilmeisesti veroprosentti jäi minulla ilmoittamatta huomattavasti pari prosenttia korkeampi määrä, sillä en voinut mitenkään tietää kolmivuorotyöstäni perustuvaa verotusta ja se jäi jälkeen tekemättä. Oikeasti minulla työstä saaduista rahoista otetaan vain 3,5 prosenttia nykyaikana, jos olisin palkkatöissä.

Työttömien verotuksessahan tehdään aina 20% verotusta eikä kaikki vain makoile sohvissaan ja ryyppäile kaljaa verotuksetta. Olen kuullut, että verotoimistosta voi saada työttömyyspäivärahan verotukseen pienemmän prosentin, mutta en ole käytännössä nähnyt siinä olevan totta vaan jatkuvasti on 20% verotus. En ole saanut siitä verohelpotusta mutta nyt haen toiseen lupahakemuksen. Invalidiparkkipaikan lappu. Laissa on hölmö kohta, että vähintään haittapykälä 11 olisi myönnettävä invalidipaikka ja minulla on viittomakieli haittapykälässä 13. Laitan sellaisen hakemuksen sisälle ja katsotaan, että saanko?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26846
Taas tämä joka keväinen piina. Muut saa tiedon ja minä se vaan odottelen.
Komp. Viime vuonna oon näköjään saanu lappuni 24.4. Nyt jänskättää onko pankkien ja verottajan välinen tietoin vaihto onnistunut. Muuten tulee mätkyjä ainakin neljä tonnia ja joutuu selvittelemään.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Rapiat 12 euroa pitäs mätkyjä maksaa. Ehkä kääntyy kuitenkin niin päin, että saan jotain takaisin kun laitan liki maksimi työmatkakorvaukset oman auton käytöstä ja ilmalämpöpunpun hankinnan kotitalousvähennykset perintään?
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Syksymmällä tietää tarkasti, oman laskelman mukaan reilu 3 tonnia maksua.

Tuo Thunderin " työttömän 20 %;n verotus" mennee käytännössä noin. Syynä taitaa olla, ettei etuuksista tehdä ansiotulovähennystä. Ja taitaa samoin käydä tulonhankkimisvähennykselle. Miten lie perusvähennyksen kanssa?
Kunnallisveroprosentti alkaa syödä verotettavaa tuloa "heti", palkkaa saavalla reilummin vasta noin 10 tonnin jälkeen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Soittaa verotoimistoon ja pyytää verokortin etuutta varten... Ei ole aen vaikeampaa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Työttömyyskorvauksesta lähtee aina 20 pinnaa. Ansiosidonnainen on eri juttu ja siihen voi hakea verokortin etuuksia varten.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Työttömyyskorvauksesta lähtee aina 20 pinnaa. Ansiosidonnainen on eri juttu ja siihen voi hakea verokortin etuuksia varten.
Joo, ei tosiaan toiminut työttömyyskorvauksen kanssa. En tosin soittanut vaan koitin itse muuttaa prosenttia netissä. Tämän "ansiosta" palautuksia tuleekin sitten melkein 600 euroa.
 
Ylös