Voisitko luopua kättelystä?

Mitäs mieltä kättelystä

  • Saisi lisääntyä entisestään! Tututkin joka päivä duunissa kättelisin

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    30

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Kyllä, voisin lopettaa sen heti kättelyssä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mä ymmärrän hyvin, ettei paljon ihmisten kanssa tekemissä oleva välttämättä halua kätellä. Ihmettelen, että esimerkiksi sairaanhoitajat ja lääkärit kättelevät vastaanotolla. Hmm, tosin ei aina...teinköhän mä niissä yleensä aloitteen. En muista.

Joka tapauksessa, kättely on ihan hyvä tapa, enkä moisesta halua luopua.

Menee mun mielestä toi pankkitouhu kyllä nyt vähän älyttömyyksiin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Blääh, kättely toimikoon niissä tilanteissa kun kaksi toisilleen ventovierasta esittäytyy, kuuluu mielestäni hyviin tapoihin. Tuttavien keskuudessa ei niinkään väliä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Hein sanominen riittää kyllä mainiosti.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Mä ymmärrän hyvin, ettei paljon ihmisten kanssa tekemissä oleva välttämättä halua kätellä. Ihmettelen, että esimerkiksi sairaanhoitajat ja lääkärit kättelevät vastaanotolla. Hmm, tosin ei aina...teinköhän mä niissä yleensä aloitteen. En muista.

Joka tapauksessa, kättely on ihan hyvä tapa, enkä moisesta halua luopua.

Menee mun mielestä toi pankkitouhu kyllä nyt vähän älyttömyyksiin.
Kyllä esimerkiksi Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirikin suosittelee kättelyn välttämistä sairaaloissa.
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Voisin, mutten pusuttelusta. Ainakaan vielä päiväpostipaikan toimintaohjeet eivät kiellä poskipusuja.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mä voisin melkein mennä ali siitä missä rima on matalin, ja kysyä että saisko tota pikkuveljeä kätellä entiseen malliin.
Mut enpä alita kuitenkaan rimaa tällä kertaa, ja jätän kysymättä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kättely on hieno ja kouriintuntuva tapa ottaa ensikontakti ihmiseen jonka kanssa on sekunnin päästä tekemisissä.
Kättäpäälle on samalla ainakin itselleni riitti, jonka tarkoituksena on viestiä samalla vieraalle ihmiselle, että minuun voit luottaa.

Jos minua kätellyt ihminen pettää luottamuksen, ei moinen vätys ole enää kättelyn arvoinen.
Diggaan suoraselkäisestä kättelystä 1000x enemmän kuin katsekontaktia välttelevästä ja löysästä "moi":sta tms.

Kättely on hieno tapa!
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kättely on hieno ja kouriintuntuva tapa ottaa ensikontakti ihmiseen jonka kanssa on sekunnin päästä tekemisissä.
Kättäpäälle on samalla ainakin itselleni riitti, jonka tarkoituksena on viestiä samalla vieraalle ihmiselle, että minuun voit luottaa.

Diggaan suoraselkäisestä kättelystä 1000x enemmän kuin katsekontaktia välttelevästä ja löysästä "moi":sta tms.

Kättely on hieno tapa!
Kyllä. Ei nyt tietty tarvia joka kädessä kätellä, mutta ensitapaamisessa antaa kädenpuristus ryhdikkään avauksen. Samoin vanhaa tuttua pitkän ajan jälkeen tapaan kätellä. Päivittäisille tuttavuuksille riittää "moro vaan"..

Jatketaan siis samaan malliin vain.

Jos minua kätellyt ihminen pettää luottamuksen, ei moinen vätys ole enää kättelyn arvoinen.
Meidän komentaja, ev JA-S, kuuluu olevan semmoinen ettei kättele jos ei luottoa ole. Tähän asti ainakin on miulle reilusti kädenpuristuksen tarjonnut kun on tekemisissä oltu. All is well so far.. :eek:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Eipä minua haittaisi, vaikka kyseinen tapa lopetettaisiin, mutta tämä ei varmaan tule tapahtumaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kättely on hieno ja kouriintuntuva tapa ottaa ensikontakti ihmiseen jonka kanssa on sekunnin päästä tekemisissä.
Kättäpäälle on samalla ainakin itselleni riitti, jonka tarkoituksena on viestiä samalla vieraalle ihmiselle, että minuun voit luottaa.

Jos minua kätellyt ihminen pettää luottamuksen, ei moinen vätys ole enää kättelyn arvoinen.
Diggaan suoraselkäisestä kättelystä 1000x enemmän kuin katsekontaktia välttelevästä ja löysästä "moi":sta tms.

Kättely on hieno tapa!
Vahvahkosti samaa mieltä.

Sen verran vois lisätä, että sen käden puristuksen tarttee onnistuakseen olla ryhdikäs, on meinaan loistava tapa antaa ittestään huonon ja varsin luotaantyöntävän ensivaikutelman, kun lykkää vastapuolen kouraan lujan kädenpuristuksen sijaan velttoa lihaa :nope:
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Kättely on hieno ja kouriintuntuva tapa ottaa ensikontakti ihmiseen jonka kanssa on sekunnin päästä tekemisissä.
Kättäpäälle on samalla ainakin itselleni riitti, jonka tarkoituksena on viestiä samalla vieraalle ihmiselle, että minuun voit luottaa.

Jos minua kätellyt ihminen pettää luottamuksen, ei moinen vätys ole enää kättelyn arvoinen.
Diggaan suoraselkäisestä kättelystä 1000x enemmän kuin katsekontaktia välttelevästä ja löysästä "moi":sta tms.

Kättely on hieno tapa!
Komppaan 100:ataprosenttisesti.

Sairaaloissa ymmärrän kättelykiellon, muuten turhaa hysterian lietsomista. Ylihygieenisuudesta on muutenkin tulossa pakkomielle.
 
Ylös