Vuoden 2008 verotus

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Taas on se aika vuodesta, kun verottaja muistaa meitä tavallisia tallaajia mukavalla kirjeellä.
Veroilmoitukset tipahtelevat postiluukuista ja on korjailun aika.

Itse olisin ensimmäistä kertaa elämässäni saamassa palautusta, 151,51 euroa, mutta ulkomaan tulot pitäisi vielä ilmoittaa... :rolleyes:

On se mukavaa, että olen saanut maksaa Ruotsiin 25 % sikäläisestä palkastani (eli luultavasti enemmän kuin olen tämän pienen ikäni aikana ehtinyt Suomeen maksaa veroja yhteensä) ja nyt sitten nuo ansiot luultavasti vielä korottavat Suomen veroprosenttiani. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ei oo näkynyt vielä lappuja, mutta odotan tuommosta ~500€ palautusta viime vuodelta...
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
350€ palautusta.
Maksan aina sen 1,0 - 1,5%:ia liikaa veroja niin ei tarvi kiroilla yhtäkkisillä extrakuluilla jouluna.
Se parikymppiä - 50 euroa kuussa enempi veroja ei näy missään kun se lähtee heti palkasta mutta enempi vituttaisi maksaa sitten jotain 500€ yhtäkkiä extrakuluna.

Kyllä. Nauran ihmisille jotka kiroaa mätkyjä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Eipä taida mulle vielä tänä vuonna tulla tollasia... :D Kait mut anyway... Kun pääsen kesäduuniin niin saan kaiken palkan verottomana koska elämäni aikana olen ainoot palkat saanu vasta tän vuoden alussa eikä sekään viel kovin kummonen määrä ollut! ;) Työelämä kutsuu! ;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyllä. Nauran ihmisille jotka kiroaa mätkyjä.
Itse en kiroa, ihan tarkoituksella pidän veroprosentin tiukoilla.. Optimitilanne olisi päästä lähelle nollaa.

Tokihan se on kivempi saada vähän palautusta, mutta toisaalta ehkä sitä silti ottaa ennemmin palkasta suoraan oikean summan käteen. Voihan sitä rahaa säästää muullakin tavalla kuin maksamalla liikaa veroja? :tongue:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Niin tykkääkö antaa 0%:rosentilla lainaa valtiolle vai ottaa 0%-laina.
Tarkistapas korkotilanne. Ainakin minä olen aina saanut palautuksille korkoa.

Tänään tuli veroehdotus ja reilu parisataa oli luvassa palautusta. Tilanne petraantuu tuosta, kunhan kirjoittelen koosteen tulonhankkimismenoista ja ne otetaan mukaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tarkistapas korkotilanne. Ainakin minä olen aina saanut palautuksille korkoa.

Tänään tuli veroehdotus ja reilu parisataa oli luvassa palautusta. Tilanne petraantuu tuosta, kunhan kirjoittelen koosteen tulonhankkimismenoista ja ne otetaan mukaan.
vero.fi sanoi:
Jos saatte veronpalautusta vuodelta 2008, sille maksetaan 2,5 % korkoa. Korko lasketaan 1.2.2009 alkaen palautuskuukautta edeltävän kuukauden loppuun. Veronpalautuksen korko ei ole veronalaista tuloa.
Höh. Minä kun luulin:thumbfh:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Reilua kymppiä hamuavat takaisin. En anna.

Pitää laittaa elatusmaksut, työhuonevähennys yms. oikaisuun. Odottelen paria sataa takaisin sen jälkeen.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Vähän yli tonnia tyrkyttävät. :thumbfh:
 

Makkonen

Guest
Jaahas, mutsin kuolinpesästä on tehty perunkirjoitus viime syksynä. Nyt tuli kuitenkin verotoimistosta lappunen josta ilmenee että palautuksia olisi tulossa kohtuu paljon.Tuota ei kai tarvi enää minnekään sen enempää ilmoitella, kunhan pesänhoitajana kääräisen rahat ja lähden Fidzille?
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Jaahas, mutsin kuolinpesästä on tehty perunkirjoitus viime syksynä. Nyt tuli kuitenkin verotoimistosta lappunen josta ilmenee että palautuksia olisi tulossa kohtuu paljon.Tuota ei kai tarvi enää minnekään sen enempää ilmoitella, kunhan pesänhoitajana kääräisen rahat ja lähden Fidzille?
riittää kun ilmoitit tänne.
 
Ylös