Vuoden kommentti 2016 - äänestys

Vuoden kommentti on


  • Äänestäjiä yhteensä
    18
  • Äänestys suljettu. .

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Ehdokkaat 1/3

1.
Tähän saa näitä taas kerätän. Jos vaikka jotain sellaista sattuisi löytymään.
2.
Tasan vuosi sitten olin toipumassa leikkauksesta, joka tehtiin jouluna aatonaattona ja kesti 9.tammikuuta asti. Sen jälkeen en ole sairastanut.
Melkoinen maratonleikkaus.
3.
En tiedä?

Itsellä oli aikoinaan takareijän ympäristössä arkuutta ja haavaumia, joihin hain apteekista avuksi rektaalivoidetta. Pimeässä siiten sotkin tuubit ja voitelin ko. tienoot Voltarenilla.

Voin sanon, että "potkaisi" melko tavalla.
4.
Siustin tänään oikein isolla vaivalla.

Jo useiden vuosien ajan on pohdinnassani ollut hankkiutua eroon äidin kuolinpesästä kantamastani matosta joka on olohuoneen maton virkaa hoitanut. Toistakymmmentä vuotta vanha matto vähintään. Varmaan kyllä enemmänkin.

Vaan herranjumala sata euroa matosta. Kuka semmoisia summia alkaa makselemaan? Olen aina katsellut ohi mennessä kun on jossain rättikaupassa olemaan alennusmyyntejä, että josko. Vaan ei koskaan.

Tänään kuitenkin tilaisuus tarjottiin ja se käytettiin. Taloyhtiön varastotiloihin oli jätetty käytävälle aivan hyvä rullalle kääritty musta karvamatto. Jumalauta. Nyt on ja nyt lähtee. Kyllä kelpaa! On hyvä ja hyvä on. Karvamatto.
Kaveri soitti, että oli ollut railakasta loppuviikolla. Ensin oli naapurin mummon gerbiililauma rynnännyt sisään, ja kusseet olohuoneen karvamatolle ja heti ovesta ulos. Oli ollut ihan että hä, mutta eipä jaksanut siivoillakaan. Sellainen karvamatto on hankala putsata.
Illemmalla Veljensä oli raahannut kapakasta Tukiaisen kämpille ja köyrinyt sitä joka suunnasta koko yön tällä samaisella gerbiili-matolla. Kaveri oli vienyt heti Tukiaisen häivyttyä maton varastoon ja myöhemmin poltettavaksi.

Tänään kaveri oli hakenut mattoa, niin se oli hävinnyt. Kelvannut varmaan jollekin tietämättömälle. :D
5.
Terkkuja Gold Coast University sairaalaasta. ISO kiitos tsempeistä. Kirjoittelen enemmän,kunhan jaksan.
6.
Näytä liitetiedosto 22184

Visaliigan Ravivisa osavisa on aiheuttanut niin suurta ennakkopöhinää, että lienee kohtuullista muita visoja kohtaan keskittää siihen liittyvää keskustelua tänne. Eihän se ole oikein, että vain yksi osavisa, olkoonkin se arvostetuin ja tärkein (vähän kuin Monacon GP), jättää keskustoikissa varjoonsa muut oikein kohtuulliset visantekeleet sekä kokonaiskilpailun jännityksen.

Olen vastaanottanut lukuisia viestejä, joissa on koitettu nyhtää tietoa mahdollisista kysymyksistä (en kommentoi edes, onko visassa kysymyksiä lainkaan), minkä lisäksi monet visailijat ovat ilmaisseet itseluottamuksensa tai tietämättömyytensä visan aiheesta innokkain sekä epätoivisin kirjaimin. Tämä on tietysti ymmärrettävää, koska paineet suorittaa siinä isoimmassa paikassa ovat suuret. Osavisan visamestarina koen nyt velvollisuutenani muistuttaa visailijoita muutamasta tärkeästä asiasta.

Muistkaa reilu peli. Fiilungin riski kasvaa mitä suuremmalla näyttämöllä ollaan. Viekkaudella ja vääryydellä saavutettu menestys ei tule kestämään. Elämässä on muutakin kuin (ravi)visamenestys. Muistattehan Monacon GP:n aika-ajon 2006 (otan taas Monaco-vertauksen, koska onhan tämä sentään F1-forum) ja miten siinä sitten lopulta kävikään? Nimenomaan. Lailliset visailukeinot, kuten vaimolta kysyminen, ovat tietysti sallittuja.

Älkää stressatko. Nauttikaa hetkestä. Tämä on ainutkertainen tilaisuus, joten ottakaa haaste vastaan ja syleilkää sitä. Mitä sitten jos saat nolla pistettä? Ei mitään! Toki menetät kasvosi forumkäyttäjänä ja ihmisenä, mutta ainahan on olemassa kakkosnikin ja tekoviiksien mahdollisuus. Jos koet nöyryytyksen, niin suosittelen olemaan vähän aikaa matalalla profiililla. Aika parantaa haavat. Tuskin kukaan, tai ainakaan kovin moni, enää vuonna 2049 vastaa Albert Oilin viestiin: "Hei! Etkös sinä sinä ole se turjake joka sai nolla pistettä Lunssilan ravivisa 2016:sta! Eihän tällä hahmolla ole lainkaan uskottavuutta Lähi-idän kriisin kommentointiin!"

Laitan vielä muutaman tiiserin näin keskustelunavaukseksi:
- Hevosurheilun nettisivuilla on mainio juttusarja taagin "Charme Asserdalin tarina" alla
- https://www.youtube.com/watch?v=TJMGn-r1EnY
- Olen lunastanut A.T. Vihtorin ainoalla ravikilpailuvoitolla
- Clinoh Olympicille jäi eilen taas jossiteltavaa
- kuolemanpaikka on paikka johtavan ulkopuolella

Olkaa hyvät. Tämä on paikka yleiselle mehustelulle ravivisasta, pohdinnalle visakysymyksistä ja miksei jopa totovihjeille. Onko se Polara varma lauantaina? En tiedä.

Lopuksi vielä sellainen ohje, että otetaan tähän toikkiin vain ennakkotunnelmat. Se 5000 viestin raja tulee yllättävän nopeasti vastaan.

Laskuri
7.
Ohhoh.. Mulle taitaakin olla yksi piste tulossa, kun nyt googletin yhden kysymyksen vastaukset. Se olikin ainoa kysymys, josta mulla oli edes jonkinlaista käryä.
Dopingissa sulla on ollut enemmänkin käryjä?
8.
9.
Lunssila toimii kesäduunikseen Kubican oikeana kätenä.
10.

Troy; sanoi:
Ei kait sitä kannata olla liian sosiaalinen.*

Kävin tälle joutoillalle ostamassa lähimarketista mäyräkoiran. Kassajonossa bongasin samalla asialla olevan toisen tyypin jonka olin nähnyt ihan samoin aikaa tappamassa silloin tällöin kaljaostoksilla huvikseen. Tai siis näin ainakin luulin.*

Kutsuin kotiini ja esitin asian siten että jos tässä kaljaa ottaa tänä iltana, niin tervetuloa, rupatellaaan samalla. Riemastui että joo!

Virhearvio. Ihan eri planetaariossa elävä ihminen.*

Kaatoi kaljansa lattialle, kiva oli rätittää, ja kusi pöntön viereen. Puheli ihan outoja ja varmaan oli ollut jo yksi mäyris takana ennen uuden ostoa. Mutta sitä nyt ei nähnyt heti.*


Hei! tämän viestin piti mennä merkityksettömiin ilmoituksiin, eikä tähän ketjuun. Modet voisi siirtää please.

Sain sen kumminkin ihan puhumalla ulos. Nyt on vakava vaara siitä että luuleneeko kuinka tässä ystävystyttiin? Ei jumalauta näin ei käynyt. Täysin urpo tyyppi. Inhottaa pestä oman vessan lattiaa tuollaisen randomkuseskelijan jäljiltä.

Hei. tämän viestin piti mennä merkityksettömien viestien ketjuun. Ei tähän. Siirto please.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Ehdokkaat 2/3

11.
Meni työhaastattelu aivan häneksi, kun pieretti niin mahdottomasti etten pystynyt keskittymään mihinkään muuhun kuin siihen etten ala töristä siinä kauniin rekryneitokaisen edessä. Puhuin luultavasti mitä sattuu ja naamalta oli luettavissa outoja ilmeitä. Hienoa.
Toivoa on, jos työpisteen nimi on "pudota pelle, voita nalle"

Tsemppiä.
12.
Ai niin, se eilinen haastattelu.

Oli jo tiedossa että se on pikahaastattelu, eli vartti oli varattu aikaa. Olin ajoissa paikalla ja mietin mitä on tuleman. Joku jamppa (varmaankin nimeltään joni tms.) oli myöhästynyt ja kysyivät että voinko odottaa ja ottavat tämä yhden siinä ennen minua. Olin toki joviaali.

Tämä heppu oli sisällä vajaan 10 minsaa. Sitten tuli minun vuoroni ja aika hyvin se meni. Olin kellon mukaan sen täydet 15 minsaa.

Jos jostain homma jää kiinni, ne se voi olla kun mulla ei ole sen kummempaa virallista paperia koodaamisesta, kuin firman sisäiset kurssit ja Tieturin VB kurssi 2000 luvulta. Työkokemusta on VB koodaamisesta parin vuoden ajalta ja eri mallinnuskielistä (toimittajaspesifisiä) hurumycket ja myös ohjelmointiprojektin prosesseista siitä ympäriltä sitten ainakin enemmän kuin riittävästi. XSLT, XML ja HTML juttuja (ei suoranaista koodaamista) olen tehnyt vaihtelevasti työhön liittyen, mutta riittääkö se, jää nähtäväksi.

Vain 15 tyyppiä valitaan, en tiedä montako on hakenut, mutta arvelisin että paljon.

Jos ei nappaa, teinivanhuus jatkuu perfect age pappana, lisää vaan biletystä ja GOGOGO!
13.
Joo hesessä tulee käytyä ehkä 1x vuodessa. Pitäkööt "laatutason" majoneesihampparinsa. :ahem: Tolla tuntimäärällä ei paljoa enää juhlittaisi/valvottaisi viikonloppusinkaan. Tossa riski jollekkin kovasti unea tarvitsevalle on vajaaunisuus ja lopulta kuolema jos lähettäis kidutuslinjalle. Eiköhän suurimmat työhalun vieväjät ole työkkärin tarjoamat palkattomat "työkokeilut" ja valitettavasti ihmisten on pakko olla mulkkutoimiston kirjoilla että on oikeus saada tukia mutta voidaan katkaista jos ei "orjatöihin" suostuta. Khyl.


Näin suoraansanoen paras tapa työllistyä nykysuomessa(Ilman suhteita faktorilla) on piilotyöpaikat tai oma yritys(hieroja ;)) Ekaa voisi kyllä sanoa samakasi kuin kalasteluksi järvessä että nappaanko onki vai ei sitten millään? Tokassa että onko profiittia yhtään bisnekselle ja sepäs joka aivan varmasti nyrppii jos ei mitään hyötyä kuten on saanut lukea paljon yrittäjien karusta arjesta.
14.
Taistelin muutaman minuutin äänien kanssa
Ihan hyvät lääkkeet.
15.
Virvon varvon freesiks nuoreks bossiks pilettäjäks. Vitsa sulle, lonkku mulle.
16.
Semmosia tuossa eilen sohvalla pistettä tuijottaessa tuli mieleen, että mulla on tässä elämässä ollut tapana ottaa pienistäkin asioista iso stressi. Yksittäinen tekemisen kohde kumuloituu lähes koko talon peruskorjaukseksi ajatuksissa ja lamaannun niin, että kaikki tekeminen on juustohöylän kanssa naimiseen verrattavaa toimintaa. Ohessa lääkinnyt itseäni alkoholilla, jolloin on saanut tehtyä pieniä palasia hommia suurempia stressaamatta. Ns. hyvässä tuubassa menty. Ei aina, mutta useahkosti.

Tossa sohvalla makoillessa samalla kun siivoustyöt odotti, ajattelin että elämän on nyt laittanut meikäläisen aika kovan koulun läpi. Henkilökohtainen elämäntilanne on niin valtava ja niin iso asia, että on ollut pakko palastella tehtäviä juttuja todella pieniin asioihin ja käydä aina asia kerrallaan juttuja lävitse, että olennaisimmat tärkeät asiat tulisivat tehtyä. Vaihtoehtoja kun ei ole.

Ei tarvitse elää enää viikkoa, kuukautta tai puolta vuotta eteenpäin ja miettiä, voi vittu, miten paljon on tekemätöntä tehtävää. Nyt alan tässä maailmankaikkeudessa ensimmäistä kertaa aidosti ymmärtämään sen, ettei tekeminen lopu koskaan ja jos tekemättömiä asioita alkaa hirveästi stressata, niin saapi suorittaa stressaamista hautaansa saakka.

Muutoinkin tullut sellainen olo, että pääkopssa on tapahtunut ihan jotain fyysisiä muutoksia. Toki sitä on tosi lamaantunut ja väsynyt, mutta pikku hiljaa alkanut vähän rakentelemaan pienen pienistä palasista tätä elämää taas läjään. Pala kerrallaan, tunti kerrallaan. Jos joku kerta ei jaksa, niin saa mennä sohvalle lepäämään. Ajattelee asioita jollain tavalla eri vinkkelistä nykyään. Kaikkea. Niin ajankäyttöä kuin sitä, milloin suunsa avaa ja kuinka paljon. Ja kuinka tärkeää puhuminen on. Joskus itse ei jaksaisi puhua, mutta jos se on puolisolle tärkeää, niin sitten kuunnellaan. Kyllä sitä siivotakin ehtii. Myöhemmin. Ei sillä ole niin kiire. Millä ylipäätään on kiire tässä elämässä ja miksi. Kiire lamauttaa ja sokaisee vain ihmisen.

Toki on asioita myös, joista kokee huonoa omaatuntoa. Ne ovat ne pahimmat asiat ja ne asiat, joihin pitäisi ensisijaisesti paneutua, mutta ei voi niidenkään kanssa pitää älytöntä kiirettä. Kyllä nekin ehtii. Kyllä ihmiset ymmärtää. Ja eläimet.

Kaiken kaikkiaan olo on todella väsynyt ja ... tavallaan "utuinen", mutta yöt nukun hyvin. Uni onkin elämässä tosi hyvää aikaa. Ja ihmiset ja kohtaaminen. Monenlainen. Ehkä joskus pääsee vielä piknik-risteilylle.

Tässä asiaan liittyvä kuva tarkennukseksi.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Ehdokkaat 3/3

17.
Stephen Hawking varmaan taputtaisi, jos pystyisi.
18.
Ruokakaupassa: tilannetta voi seurata reaaliaikaisesti näytöltä ja siirtyä lompakossa jo valmiiksi isommalle puolelle summan kasvaessa. Juottolassa: se yhdeksäs kalja maksaa saman verran kuin ensimmäinen, vaikka tuntuu halvemmalta.*

Toki valmiusasento on hyvä olla, maksaa kortilla tai käteisellä. Polvia vähän koukkuun, niskaa kyyryyn, hartiat rennoksi ja muistelee niitä hyviä suorituksia.
19.
Tuo varattu/ei varattu -ero tuli siitä, että loogisesti ajateltuna sinkkunaisen meikki on parisuhdemarkkinoilla kilpailullinen ase. Muun ulkonäön mukana.
Halutaan näyttäytyä mahdollisimman viehättävänä, jos vaikka tulee joku sopiva kumppaniehdokas vastaan.

Varatulla naisella ei pitäisi olla enää samaa tarvetta vaihtaa ulkonäköään. Voisi olla oma itsensä. Tämä se alkuperäinen juttu oli, että miksi pitää edelleen valehdella ulkonäöstään, vaikka tarvetta ei ole.
Käytännössä kukaan ei luovu meikkaamisesta siirtyessään sinkkuudesta parisuhteeseen.
Toistaiseksi paras esitetty teoria asialle on, että parisuhteen muodostanut nainen jatkaa meikkaamista koska parinhakututka ei sammu vaikka sosiaalinen status muuttuu. On se yksi kumppani löydetty, voi varmuuden vuoksi olla tyrkyllä jos löytyy parempi.
20.
Miksi läskit naiset meikkaa?

Eikö kannattaisi laittaa kroppa kuntoon ja olla sitä myöten hyvännäköinen. Mitä sillä pullealla meikatulla naamalla tekee, jos laardit hyllyy kävellessä?
21.
Tykkään sienistä. Vaimo ei. Kompromissina meillä ei koskaan syödä sieniä.
22.
Tuli tälle illalle käytyä. Viihdytin itseäni lauteilla seuraavasti:

1) Aluksi muistelelin niitä lukemattomia hauskoja hetkiä, joita tämä foorumi on tarjonnut.
2) Kepeän alun jälkeen kävin läpi kaikki tämän viikon epäonnistumiset ja mietin että mitä ne muut nyt minusta jälleen kerran ajattelevat.
3) Lopuksi perinteinen Kotisaunan lauteilla -värssyn veisuu.

Ai että.
23.
Olin neljäs. Kultaisen ananaksen lykkäsivät käteeni heti ku vittua raotin.
24.
Rikosoikeudelliseen vastuuseen tuon ikäistä ei tosiaan voi asettaa, mutta kyllähän noita voisi joku turpaan vetää kunnolla.
25.
En osaa kirjoittaa...
125 987 viestiä netin keskustelupalstalle pelkällä tuurilla?
26.
Ja ennen kuin jatkan Unkarin Hungaroringin alkuperäiseen rataesittelyyn tai arviointiin jonka olin aikanaan kirjoittanut niin kaikkiaan Jerezin rata oli muun muassa vuoden 1987 alun perin aikomaani Kausikoosteen kaltaiseen toikkiin kirjoittaessani sen arviointia osoittautunut lopulta sarjan viidenneksi hitaimmaksi radaksi huolimatta sen nopeimmistakin osioista.

Hitaampia ratoja kalenterissa tuolloin olivat olleet vain Adelaide, Hungaroring, Detroit ja Monaco vaikkakin joinakin vuosina Detroit oli hitaampi kuin itse Monaco. Adelaidessa oli paljon enemmän nopeita paikkoja, mutta sen harvat todella hitaat paikat tekivät siitä hitaamman kuin Jerezistä tuolloin. Joskus toisaalta juuri Jerez olikin sitten hitaampi kuin Adelaide.
27.
Mystinen mies tuo Mustakari.
Mersun tehtaalla Bottas on juuri allekirjoittamaisillaan sopimusta, kun samaan aikaan Suomessa Mustakari postaa kolumninsa, jossa hän kertoo Valtterin siirtyvän varmasti Mersulle. Tällöin kesken etunimen kirjoittamisen Bottaksen kynästä loppuu muste, eikä mistään löydy varakynää. Lauda ja Wolff alkavat riidellä kynien vastuusta, ja päreet palaa niin, että koko sopimuksenteko kaatuu siihen ja paria viikkoa myöhemmin he palkkaavat Wehrleinin ja rauha palaa talliin.
28.
Alpulla on tyyliin koko Mamban tuotanto! LoL!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Pari mieleen tullutta asiaa (laitan ne ranskalaisilla viivoilla lukemisen helpottamiseksi)
- Vuoden kommentti 2016 -äänestyksen järkkääminen palkittakoon Viikon Paras Suoritus -palkinnolla
- Aiempina vuosina on karsintavaiheessa saanut äänestää muistaakseni kahta vaihtista. Mutta en valita, nythän ei ole karsintavaihetta lain', vaan suora finaali. Formaatin takia joutuu vähän enämpi miettimään lopullista ratkaisua.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Formaatin takia joutuu vähän enämpi miettimään lopullista ratkaisua.
Ei kai se niin huono ole!? Hyvänen aika burb, kevätkin on tulossa ja kaikkee. Elämä voittaa lopulta, aina on toivoa!
 

Zoe

Maagikko, noituja
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
9925
Sijainti
Nollola
Lunssilalle iso :thumbup: äänestyksen laatimisesta! Mutta kylläpäs onkin vaikea valita kahden erityisen hyvän kommentin väliltä...

Mulla on ainakin pointti noista pulleista naisista.
Pahus, kun meinaa edelleen verenpaine nousta noita sinun ja burbin provoiluja lukiessa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Lunssilalle iso :thumbup: äänestyksen laatimisesta! Mutta kylläpäs onkin vaikea valita kahden erityisen hyvän kommentin väliltä...

:eek:

Ostetaan Läski-Jaakolle uudet muoti-Adidakset, niin on homma jiirissä.

Pahus, kun meinaa edelleen verenpaine nousta noita sinun ja burbin provoiluja lukiessa.
Ostetaan Läski-Jaakolle uudet muoti-Adidakset, niin on homma jiirissä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Pari mieleen tullutta asiaa (laitan ne ranskalaisilla viivoilla lukemisen helpottamiseksi)
- Vuoden kommentti 2016 -äänestyksen järkkääminen palkittakoon Viikon Paras Suoritus -palkinnolla
- Aiempina vuosina on karsintavaiheessa saanut äänestää muistaakseni kahta vaihtista. Mutta en valita, nythän ei ole karsintavaihetta lain', vaan suora finaali. Formaatin takia joutuu vähän enämpi miettimään lopullista ratkaisua.
Kolmea.

Voihan nytkin ottaa vaikka kolme tai viisi eniten ääniä saanutta jonkunlaiseen superfinaaliin.
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Kolmea.

Voihan nytkin ottaa vaikka kolme tai viisi eniten ääniä saanutta jonkunlaiseen superfinaaliin.
Toi finaalijuttu olis hyvä idea. Itse äänestin jo, mutta mielestäni vaihtoehtoja on vähä liikaa. 28 on aika paljon.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Jos mä saisin päättää, niin tää eka polli olisi ollut monivalinta ja loppukilpailuun sitten yksivalintapolli x eniten ääniä saaneiden kesken.
 
Ylös