Vuorokausirytmisi

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4853
Sijainti
Vantaa
Itse olen aamun virkku ja illan torkku. Pyrin myös kesällä ja syksyllä säilyttämään saman rytmin. Nukkumaan käyn illalla siinä 22-23 ja herään aamulla noin 6-7. Joskus viime vuosikymmenellä muutamana vuotena kesäisin vuorokausirytmini häiriintyi siten, että menin nukkumaan joskus 3-4 ja heräsin 11-12. Ei ollu hyvä juttu lainkaan se. Silloin oli melkoista säätämistä siirtyä nykyisenkaltaiseen vuorokausirytmiin talven lähestyessä. Itse olen sitä mieltä, että yöt ovat tarkoitettuja nukkumista varten ellei satu olemaan yötyö kuten esim. päivystys tai muu sellainen.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Työpäivisin nukkumaan 17 ja 01-02, heräämiset 20-21 ja 06. Vapaapäivinä aamuntorkku.
 

Örfil

Guest
Aivan, poliittisella kartalla kuohuu. Voisin nykyään äänestää jopa RKP:tä. Jåå-å :ahem:
 

Örfil

Guest
Ja asiaan: rytmi oli pitkään sellainen, että 21:30-22:30 välillä koisimaan ja 06:00-06:30 ylös eli samaan aikaan kuin vaimo nousee töihin.
Nyt on mennyt viikon verran taas "vanhalla" rytmillä" eli olen kukkunut puolilleöin, mutta nousen ylös viimeistään 07:00, ennen kuin vaimo ehtii lähteä.

Koska "päätyö" on nykyään harrastepohjaista liikuntaa, pienillä ettoneilla päivittäin on tilausta.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Iltavirkku ehdottomasti.
Olen parhaimmillani n. klo 21 - 03. Onneksi aika iso osa töistäni ajoittuu/on ajoittunut noihin ajankohtiin.
Aamuheräämiset ovat kamalia. Ennen klo 11 ei saisi Al-setää hörkkiä hereille tai saa vastaansa sekavan ja ärtyneen karvanaaman.

Valtiksen hyvä kirjoitus aiheesta.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Yleensä nukkumaan 23-1 välillä ja herään 6-7. Monesti kyllä tulee kausia jolloin saatan herätä kolmelta aamuyöstä ihan pirteänä, eikä univaje pääse haitt...kkkrooohhh zzz
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mainittakoon, että vaikka en ole aamuihminen, olen kuitenkin sitä sorttia, joka pääsee 10:ssä minuutissa sängystä pyörän selkään. Sen sijaan, että torkuttaisin, söisin aamiaista tai tekisin muuta turhaa, nukun viimeiseen asti ja sitten herään salamana kun on pakko.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Samassa rytmissä Salmisen kanssa.

Nukkumaan 22-23, olipa mikä viikonpäivä hyvänsä. Ei vaan pysy pitempään hereillä. Arkena herätys sitten siinä 05-06 välillä, viikonloppuna kun miettii että nytpä saa taas aamulla nukkua, niin herään kuitenkin viimeistään 08.

Olen vanhuspappa, ei pysty enää kreisibailaamaan kellon ympäri.

Enkä kyllä haluakkaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Mainittakoon, että vaikka en ole aamuihminen, olen kuitenkin sitä sorttia, joka pääsee 10:ssä minuutissa sängystä pyörän selkään. Sen sijaan, että torkuttaisin, söisin aamiaista tai tekisin muuta turhaa, nukun viimeiseen asti ja sitten herään salamana kun on pakko.
Komp. En oo aikuisiällä kertaakaan 'nukkunu pommiin' ja heti nousen ku kello pirajaa. Jos on mentävä, on mentävä, vaikka kyrpä otsas sykkien.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Aamurutiineihin kuuluu tietenkin a) aamiainen, jotta jaksaa, sekä b) aamusuihku, jotta tärkeissä tapaamisissa maailman johtajien kesken en haise kuin joku joka ei käy aamuisin suihkussa.
No, enhän mä muutenkaan haisisi mitenkään pahalle vaan tuoksuisin miehekkäästi elämälle.

Noin muuten vuorokausirytmini on vaihteleva. Seuraavan päivän ohjelma sanelee.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2189
vuorokausirytmini on vaihteleva. Seuraavan päivän ohjelma sanelee.
Komp.

olen kuitenkin sitä sorttia, joka pääsee 10:ssä minuutissa sängystä pyörän selkään. Sen sijaan, että torkuttaisin, söisin aamiaista tai tekisin muuta turhaa, nukun viimeiseen asti ja sitten herään salamana kun on pakko.
Komp nro 2. Kyllä sitä on saanut itsensä potkittua pakon edessä ylös. Opiskeluaikoina esim. (vartin yli) kahdeksan aamuina heräsin kymmentä tai viittä vaille seitsemän, heitin vaatteet niskaan, ehkä hörpin lasillisen vettä tai mehua, käppäilin bussipysäkille ja siitä hyppäsin kaksikymmentä yli seitsemän lähteneeseen linja-autoon. Noin neljänkymmenen minuutin matkalla ehti sitten hivenen vielä pilkkiä tai vaihtoehtoisesti virkistyä.

Lukioaikoina kerran tosin nukuin pommiin ja kyllä sitä sitten kuusi kilometriä tuli poljettua aika kyytiä. Mutta ehdinpä - juuri ja juuri - ajoissa tunnille.
 
Ylös