WTCC 2007

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Potkaistaas uuden kauden topikki auki. Kausi alkaa tulevana viikonloppuna

Kalenteri:
11/03/2007 Curitiba (BR)
06/05/2007 Zandvoort (NL)
20/05/2007 Valencia* (E)
03/06/2007 Pau (F)
17/06/2007 Brno (CZ)
08/07/2007 Porto (P)
29/07/2007 Anderstorp (S)
26/08/2007 Oschersleben (D)
23/09/2007 Brands Hatch (GB)
07/10/2007 Monza (I)
18/11/2007 Macau (MO)

Kalenteri on hieman elänyt talven aikana. Kuten jo 2006 topikissakin mainittiin edellisvuosina lähinnä radan murenemisesta tuttu Puebla korvattiin Zandvoortilla. Uudempana muutoksena Istanbulin kisa siirrettiin Anderstorppiin, jossa järjestettiin aikaisemmin ETCC-kilpailuja ennen sarjan laajenemista MM-sarjaksi.

Lista Brasilian kisaan ilmoittautuneista:
1. Andy Priaulx BMW Team GB BMW 320si
2. Jorg Muller BMW Team Deutschland BMW 320si
3. Augusto Farfus BMW Team Deutschland BMW 320si
4. Alex Zanardi BMW Team Italy-Spain BMW 320si
5. Felix Porteiro BMW Team Italy-Spain BMW 320si
6. Rob Huff Chevrolet Racing Chevrolet Lacetti
7. Nicola Larini Chevrolet Racing Chevrolet Lacetti
8. Alain Menu Chevrolet Racing Chevrolet Lacetti
9. Jordi Gene SEAT Sport SEAT Leon
10. Michel Jourdain SEAT Sport SEAT Leon
11. Gabriele Tarquini SEAT Sport SEAT Leon
12. Yvan Muller SEAT Sport SEAT Leon
15. James Thompson N.technology Alfa Romeo 156
16. Olivier Tielemans N.technology Alfa Romeo 156
19. Roberto Colciago SEAT Sport Italy SEAT Leon I
20. Tom Coronel GR Asia SEAT Leon
21. Emmet O'Brien GR Asia SEAT Leon I
23. Pierre-Yves Corthals Exagon Engineering SEAT Leon I
26. Stefano D'Aste Wiechers Sport BMW 320si I
30. Luca Rangoni Proteam Motorsport BMW 320si I
31. Sergio Hernandez Proteam Motorsport BMW 320si I

Huomattavimpina muutoksina Farfusin siirtyminen Alfalta Bemarille ja nimimiesten Rydell, Müller(Dirk) ja Terting puuttuminen. Tulokkaista nimekkäimpiä lienevät Champcar-sarjasta tuttu Michel Jourdain sekä F1:ssäkin vieraillut Tiago Monteiro joka liittyy Seatin miehistöön Zandvoortissa.

Säännöistä vielä sen verran, että alkavalla kaudella ensimmäinen startti tapahtuu lentävänä ja toisen startin perinteisesti seisovana.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11180
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Vähänlaisesti on kilpailijoita aiempiin vuosiin, Alfat lähes kateissa ja Hondat etc täysin poissa.

Ei kai tän näin suunnitelmissa pitänyt mennä?
 

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
ettelbruck sanoi:
Vähänlaisesti on kilpailijoita aiempiin vuosiin, Alfat lähes kateissa ja Hondat etc täysin poissa.

Ei kai tän näin suunnitelmissa pitänyt mennä?
Tai sitten kaikki eurooppalaiset yksityiskuskit ei vaan lähde Brasiliaan asti. Ei kai tuosta "tehdasteameja" edelliskausista puutu?
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Piggyback sanoi:
Tai sitten kaikki eurooppalaiset yksityiskuskit ei vaan lähde Brasiliaan asti. Ei kai tuosta "tehdasteameja" edelliskausista puutu?
Tehdasteamit ovat paikalla. Seatin miehitys on tosin kutistunut viime vuodesta.

Uskon myös että Zandvoortissa lähtöruudukko tulee olemaan täydempi. Mutta silti tulee ikävä viime vuosina avauskisana ollutta Monzaa, joka yhdistettynä Italian kansallisen sarjan kisaan keräsi yli 30 autoa ruudukkoon. Ja siellä kisat tapaavat olemaan tapahtumarikkaita...
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Eipä kausi ihan hirvittävän positiivisesti alkanut. Roberto Colsiago sai sen verran kipeää eilisissä harjoituksissa että joutuu jättämään viikonlopun kisat väliin. Onneksi vammat eivät ilmeisesti ole sen vakavampia.

Aika-ajot ajetaan noin kahden ja puolen tunnin päästä, taitavat tulla suorana Eurosportilta.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Joo siis vain 20 autoa oli ilmeisesti menossa mukana. BMW otti neljä ensimmäistä sijaa Muller ja Faurfus eturivissä. Yhtä hymyää olivat kyllä molemmat ja mikäs siinä BMW näyttää olevan etulyönti asemassa SEATin porukkaan jota Chevytkin pääsivät haastamaan. Porteiron avaus yllättävän oli lupaava. Alfat näyttivät olevan aivan hukassa. Jourdainin avaus oli (odotettu?) pettymys. Positiivista kuitenkin että Top10 oli sekunnin sisässä ja kolmella automerkillä:cool:
Monenkos aikaan se kisa huomenna on? -Illalla...
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Lähetykset 17:00 ja 20:00 Eurosportilla.

Äkkiseltään en mistään tietoa löytänyt, mutta liekkö FIA tehnyt jonkinlaisia muutoksia viikonlopun aikatauluihin? Viime kaudellahan kisat ajettiin tiiviimmällä ajoituksella. Vai lieneekö tämä yksittäinen tapaus..?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9178
Ainakin mitä muita kisoja katsoin aikataulun osalta, niin tämä vaikuttaa poikkeukselta. Muissa kisoissa ekan ja tokan lähdön alun väliä on tunti.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9178
Bemarit olivat kyllä todella ylivoimaisia ekassa kisassa. BMW:t olivat saaneet 15 kiloa painohyötyä korvauksena siitä, että ensimmäinen kisa on nyt lentävällä lähdöllä.

Ekan kisan voitti siis Müller ja toisen Farfus. Priaulx oli molemmissa toinen.
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Baijerilaiset olivat kyllä todella nopeita, Seateilla ei ollut mitään sanomista kun Farfus ja kumppanit huitelivat ohi toisessa lähdössä. Toivon mukaan puntteja tasaillaan Zandvoortiin mennessä, muuten kaudesta voi tulla saksalaisten hallintaa. Tosin, jo menestyspainot tasannevat tilannettaa jonkin verran...

Avauskisa oli pieni pettymys edellisvuosien Monzassa ajettuihin avauskisoihin verrattuna. Siellä on yleensä ollut rutkasti vauhtia ja vaarallisia tilanteita, Curtibassa tapahtumat rajoittuivat lähinnä bemujen etenemiseen kakkoslähdössä ja muutamiin hyviin kahinoihin siellä täällä. Ja ohjaaja keskittyi liiaksikin kärkiautojen seuraamiseen myös silloin kun Priaulx ja Müller eivät taistelleet keskenään sijoista(joka sinänsä oli ihan mielenkiintoista seurattavaa).

Muuten, tuo kisaviikonlopun aikataulujen muutos taitaa sittenkin olla pysyvää sorttia. Jos kerran taukoa pidetään näin pitkänä pitäisi kisojen edes olla pidempiä, noin 2½ tunnin tauko kahden 20-25 minuutin startin välillä on aivan liikaa :thumbdown
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1057

Gené does not agree with Puig
SEAT driver Jordi Gené does not agree with his boss Jaime Puig that BMW has got an unfair weight advantage. Instead the Spaniard feels that BMW simply had done their home work better. "I don't think we have to focus our attention on the weight reduction for BMW. Reality showed that it wasn't so decisive in Brazil, or at least not as decisive as a lot of other little details that allowed BMW to win," Gené said to Autosport.

Author: Johan Meissner
Published: 16 - 03 - 2007

Gené thinks that the field will be much closer at the coming race in Zandvoort but admits that there is much work left to do to catch BMW.

"Last weekend, with front-wheel drive, it was impossible to be better than fourth or fifth because BMW adapted better than anyone to the conditions and obtained an advantage. For the time being, BMW are two steps ahead of everyone else, but I'm sure that as the season continues, all of us will reach a similar point


Forza Scuderia Bavaria! :cool:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11180
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Olipa aneminen lähtö Portossa, puolet safety carin perässä, muukin aika samanlaisessa jonossa mut sentään vähän lujempaa.

Kolme auton pile yhdessä kaarteessa, sen hinaaminen kesti iäisyyden.

Miksi kisoja viedään tuollaisiin ränneihin kun oikeitakin ratoja olis olemassa?? Nyt katsomot on sellaisissa paikoissa missä ei oo mitään nähtävää ja kisan 'parhaat' mestat näkyy vaan TV:ssä. Ei niissäkään nähty ensimmäistäkään ohitusyritystä!

Onnea silti Chevroletille kolmoisvoitosta. Sit Seatteja ja Bemuja, Alfat eksyksissä.
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Juu, Porton rata ei ole oikein vaikuttanut. Eilisen Formula Master-kisan mitaksi taisi jäädä kolmisen kierrosta kun pojat rymistelivät tien tukkoon ja autojen hinaaminen kesti iäisyyden. WTCC-kapinoiden eka lähtö taisi sisältää kuutisen kierrosta kilvanajoa? Naurettava veto järkkäreiltä olla varaamatta tilaa radan varteen jääneille autoille tilaa radan varresta, nyt kerran radalta siirrettyjä autoja jouduttiin kuskaamaan rataa pitkin toiseen paikkaan ja homma kesti kestämistään. Ja ahdastahan tuolla on...

Chevyjen tahti oli kyllä kohdallaan, saas nähdä saisivatko vaikka ohituksia aikaan toisessa lähdössä kun lähtevät sijoilta 6-8...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11180
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Eilen jäi TV-lajit väliin ku mentiin katsomaan autourheilua livenä mutta Brandsissa Chevy pystyi voittoon ekassa lähdössä (ja toisena Alfa) mutta muuten näyttäis Priaulx marssivan taas kohti mestaruutta ku Farfuskin jäi ilman pisteitä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11180
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ei WTCC mut ETC Cup kahtena lähtönä tänään Italiassa. Ekassa vahvaa Skandinaaviväriä, top 3: Engström - Nykjaer - Mörth. Ihan näyttävää menoa vakioautoille, pientä kolinaakin vaan ei sikailua.

Toka lähtö tuleekin sit Eurosportilta koska sattuu...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Toka lähtö tulee suorana vain Eurosport 2:lta... Illalla tulee kai ykköskanavalta joku kooste.

SM-sarjasta paikalla ETCCupissa on Janis Horeliks. Latvialainen ajoi sateella ekassa testissä kärkiajan, mutta kuivalla ei ole oikein kulkenut.

Tulokset
Live timing
 
Ylös