WTCC 2011

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418


Hyvin alkaa ensi vuosi. Chevrolet saattaa jäädä kauden ainoaksi viralliseksi tehdastalliksi (Bemarin jämien & Volvon semipanostuksen lisäksi), ja Argentiina jo virallisesti peruttu.

Revised 2011 WTCC Calendar (edit)

20 Mar - Brazil - Curitiba
24 Apr - Belgium - Zolder
15 May - Italy - Monza
05 Jun - ???
19 Jun - Czech Republic - Brno
03 Jul - Portgual - Porto
17 Jul - United Kingdom - Donington Park
31 Jul - Germany - Oschersleben
04 Sep - Spain - Valencia Ricardo Tormo
23 Oct - Japan - Suzuka
06 Nov - China - Guangdong
20 Nov - Macau - Macau

* Subject to homologation of the circuit
** - Subject to confirmation of the ASN
Ensi vuodeksi tulossa myös uusi lähtöjärjestyssysteemi viikonlopun toiseen kisaan. Vanha "top8 käännetyssä järjestyksessä" hylätään, ja lähtöjärjestys revitään aika-ajojen Q1-osioista. Makes sense, no?
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Vanha "top8 käännetyssä järjestyksessä" hylätään, ja lähtöjärjestys revitään aika-ajojen Q1-osioista. Makes sense, no?
No eipä noissa käännetyissä lähtöjärjestyksissä muutenkaan ole mitään tolkkua. Ihan sama mulle minkä perusteella ja montako käännetään.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Parempi tuo kai on kuin BSB, jossa lähtöruudut tulevat ensimmäisen kisan nopeimpien kierrosten perusteella. Tai BTCC, jossa arvotaan montako autoa laitetaan kolmannen kisan käänteiseen lähtöjärjestykseen :)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Parempi tuo kai on kuin BSB, jossa lähtöruudut tulevat ensimmäisen kisan nopeimpien kierrosten perusteella.
Hö. Ja mä oon aina pitänyt tätä Legends Trophyssakin käytettävää systeemiä parhaana (jos ei ajeta kaksia aika-ajoja). Mahdollinen epäonnistuminen aika-ajoissa ei pilaa kuin ensimmäisen kisan, eikä keskeytys ekassa lähdössä passita automaattisesti hännille tokaan. Kun ketään ei myöskään rangaista menestyksestä, on urheilullisetkin näkökohdat kunnossa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
BMW presents comprehensive racing programme for 2011

The FIA World Touring Car Championship remains an important Customer Racing platform, enabling private teams and drivers to demonstrate the potential of the BMW 320 TC at the highest level. The BMW 320 TC will compete for victories and titles in the Independents’ Trophy of the WTCC. Private teams and drivers will campaign the car – based on the successful BMW 320si WTCC, but fitted with the new 1.6-litre four-cylinder (DI-) turbo engine. The “TC” in its terminology stands for “Touring Car”. Therefore this car will represent BMW in the WTCC in 2011, although a works campaign is not planned.
Noh niin, vuoden huonoiten pidetty salaisuus on paljastettu. Tehdasautot out.

M3:n useille GT2-projekteille sen sijaan entistä enemmän panostusta :ahem:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Muutoksia kalenteriin: Brasilian kisa siirtyy Curtibasta Interlagosiin. Kisa järjestetään yhteistyössä Brasilian Stock Car -sarjan kanssa. Stock Carin promoottorilla on Marcello Lottin mukaan suunnitteilla WTCC-sääntöihin perustuva touring-sarja Brasiliaan.

Kiinan kisa ajettaneen Guangdongin radalla.



Eivätkö ne Brasiliassa tiedä että S2000 on eilisen auto, ei tämän päivän.


Mutta muuten Interlagos on kyllä mielestäni hyvä veto.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Painoja ensi vuoden autoille, sekä vanhalle että uudelle specille.

1150kg
1,6 litraiset turbot (etuvetoiset)
2,0 litraiset vapaastihengittävät (etuvetoiset)

1155kg
2,0 litraiset vapaastihengittävät (takavetoiset)

1170kg
1,6 litraiset turbot (takavetoiset)
2,0 litraiset turbodieselit
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Oudot painot. Takavedosta sakotetaan joko ei mitään (diesel), viisi kiloa (vapari) tai 20 kiloa (turbo)...

Entä mikä mahtaa olla 6-vaihteisesta sekventiaalista tuleva lisäpaino, vai eikö sitä enää ole ollenkaan?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Öh, jahas. WTCC:n kauden 2011 urheilusääntöjen liitteestä löytyy lista ensimmäisessä kisassa käytettävistä painoista (Lacettia lukuun ottamatta nuo Vicen postaamat):

2010 sääntöjen mukaiset autot:
- SEAT Léon 2.0 Tdi (A-5711): 1170 kg
- SEAT Léon 2.0 TFSI (A/N-5687): 1150 kg
- BMW E90 320 Si (A-5696): 1155 kg
- BMW E46/4FL (A-5658): 1155 kg
- CHEVROLET Lacetti (A/N-5679): 1140 kg
- CHEVROLET Cruze (A-5726): 1150 kg
- LADA Priora (A-5727): 1150 kg
- VOLVO C30 (SBF-001): 1150 kg
- HONDA ACCORD EURO R (A-5697): 1150 kg

2011 sääntöjen mukaiset:
- BMW E90 320 Si (A-5696/1.6l T): 1170 kg
- CHEVROLET Cruze (A-5726/1.6l T): 1150 kg


Toisaalta tekniikkasääntöjen mukaiset painot olisivat seuraavat:

2010 (bensa)
- 1140 kg for a front-wheel drive car the gearbox of which is original and homologated in Group N
- 1170 kg for a front-wheel drive car the gearbox of which is homologated in VK Super 2000
- 1170 kg for a rear-wheel drive car the gearbox of which is original and homologated in Group N
- 1200 kg for a rear-wheel drive car the gearbox of which is homologated in VK Super 2000

2010 (diesel)
- 1170 kg for a front-wheel drive car
- 1200 kg for a rear-wheel drive car

2011
- 1170 kg for a front-wheel drive car
- 1200 kg for a rear-wheel drive car


Uusien speksien mukaisille autoille ja etuvetoisille vapareille on siis jostain syystä päätetty antaa WTCC:ssä 20–30 kg "tasoitusta". 2-litraiset Bemaritkin saavat 15kg anteeksi, joten ainoa sääntöjen mukaisessa painossa kisaava auto on diesel-Seat. Hienoa.

Uusissa säännöissä muuten sallitaan vain sekventiaalivaihteistot, mikä selittää miksei siitä rangaista lisäpainolla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
WTCC:n tiimit/kuljettajat lista 2011

Chevrolet: Yvan Muller, Alain Menu ja Robert Huff
Lukoil-SUNRED: Gabriele Tarquini, André Couto ja Aleksei Dudukalo
SUNRED Engineering: Tiago Monteiro, Pepe Oriola ja Michel Nykjaer
Scuderia Proteam Motorsport: Fabia Fabini, Mehdi Bennani ja Javier Villa
Bamboo-Engineering: Darryl O'Young ja Yukinori Taniguchi
Liqui Moly Team Engstler: Frank Engstler ja Kristian Poulsen
Deteam KK Motorsport: Marchy Lee Ying Kin
SEAT Swiss Racing by SUNRED: Fredy Barth
Zengő-Dension Team: Norbert Michelisz
ROAL Motorsport: Tom Coronel
Polestar Racing: Robert Dahlgren



WTCC kauden avauskilpailu ajetaan Brasilian Curitibassa, samaan aikaan Brasilian Stock Car luokka kilpailee myös samalla radalla.

Hieman on liikkunut huhuja että Brasilian Stock Car luokan kuljettajia saattaisimme nähdä WTCC sarjan Curitiban lähdöissä, muun muassa Christian Fittipaldin, Ricardo Zontan, Antonio Pizzonian ja Caca Buenon. (Buenoa on huhuttu Chevroletin rattiin) Carlos 'Cacá' Buenon ajaminen on ainakin Curitiban kisaan varmistunut.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Maanosia näyttäis tippuvan kalenterista yksi per vuosi. 2010 poistui Pohjois-Amerikka ja 2011 Afrikka. Marrakechin järjestäjiltä on rahat loppu ja Marokon kisa jää ajamatta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Maanosia näyttäis tippuvan kalenterista yksi per vuosi. 2010 poistui Pohjois-Amerikka ja 2011 Afrikka. Marrakechin järjestäjiltä on rahat loppu ja Marokon kisa jää ajamatta.
Ajaisivat sitten Kyalamissa. Siellä sentään on jotain perinteitäkin autourheilulle, toisin kuin jossain Marokossa - muusta Afrikasta nyt puhumattakaan (Kenia poislukien)
 
Ylös