CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 14225
Joo ja kuten otsikossa kerrotaan niin tässä voisi hieman verrata F1-kuskien palkkakehitystä ennen ja tänään ja tällä kertaa vertaan kauden 94 kuskipalkkoja ja kun tähän vertailuun otetaan mm. Kimi Räikkösen 25 miljoonaa euroa niin on ne ollut pienempiä tuohon aikaan ja reilusti...
Nämä seuraavat luvut tulevat kuskien sijoituksien perusteella maailmanmestarista viimeiseen ja loput kuljettajat maksumiehinä ja kuolleiden oletettu palkka...
Michael Schumacher: 6 miljoonaa euroa minimipalkka ja mestaruusbonukset ja muut päälle niin palkka oli 15,3 miljoonaa euroa.
Damon Hill: Kauden alipalkatuin huipputallin kuljettaja joka ei saanut kuin 300 000 euroa per kilpailu ja 10 miljoonaa oli maksimipalkka ja se yhdistettynä oli 14,8 miljoonaa euroa ,mutta siitä taisi mennä jotakin muualle niin loppusumma oli jotain 7-10 miljoonaa euroa
Gerhard Berger: 12 miljoonaa minimipalkka ja 7 miljoonaa päälle niin kauden kovapalkkaisin kuljettaja oli tämä 35-vuotias Itävallan mies.
Mika Häkkinen: 3,5 miljoonaa minimipalkka ja 4,3 miljoonaa euroa päälle niin tuli yhteensä 7,8 miljoonaa.
Jean Alesi: 4 miljoonaa euroa ja päälle 3 miljoonaa miniminä niin siitä tuli 7 miljoonaa euroa.
Rubens Barrichello: 3,2 miljoonaa ja ei ollut minimihintaa...
Martin Brundle: 2,7 miljoonaa euroa ja ei ollut minimihintaa...
David Coulthard: 3 miljoonaa euroa oli palkka ilman minimiä...
Nigel Mansell: palkka oli arviolta 1-10 miljoonaa per kilpailu ja 2,2 miljoonaa oli muu palkka ja mahdollisesti vielä tuolloin voimassa ollut 5 miljoonan euron minimipalkka päälle niin palkka oli vähintään 11,2 miljonaa ja enintään 47,2 miljoonaa ja ilman minimiä hinta oli 9-42,2 miljoonaa euroa joten kauden kovapalkkaisin ja vain vierailevana kuskina...
Jos Verstappen: 1,7 miljoonaa euroa oli palkka ilman minimiä.
Olivier Panis: 1,5 miljoonaa ilman minimiä.
Mark Blundell: Sama palkka kuin Panisilla.
H-H Frentzen: 1,2 miljoonaa euroa ja ei ollut minimiä...
Nicola Larini: 1 miljoona euroa per kilpailu ja miljoona lisää niin tuli yhteensä 3 miljoonaa euroa rahaa...
Christian Fittipaldi: 1 miljoona euroa ilman minimiä
Eddie Irvine: Sama kuin Fittipaldilla.
Ukyo Katayama: Sama kuin Irvinella ja Fittipaldilla.
Eric Bernard: 1 miljoona euroa palkka ilman minimiä.
Karl Wendlinger: 1 miljoona euroa on arvioitu palkka kaudelta...
A. de Cesaris: 2 miljoonaa euroa on palkka ja noin 2,7 miljoonaa loppusumma...
Pierluigi Martini: 1 miljoona euroa oli palkka.
Gianni Morbidelli: 0,5 miljoonaa euroa oli palkka.
Erik Comas: 2 miljoonaa palkka ja joista vain 0,5 miljoonaa päättyi taskuun ja loput meni tiimille.
Michele Alboreto: 300 000 euroa tuli rahaa kun 700 000 euroa meni Minardille tukiaisina.
JJ Lehto: 1 miljoona euroa on arvioitu summa rahaa eli todella vähän sai JJ palkaa tuolla kaudella mutta toisaalta hän sai 600 000 euroa Sauberilta... Palkka oli 1,6 miljoonaa euroa...
Johnny Herbert: 2 miljoonaa euroa tuli rahaa ja olisi tullut enemmän mutta rahat meni Lotukselle ja yhen kisan ajoon Ligierille ja pysyvät rahat tuli Benettonilta...
Frank Lagorce: 2 miljoonaa tuli sponsoreina...
Alex Zanardi: 1 miljoona euroa tuli sponsseina...
Pedro Lamy: samaa palkkaluokkaa
Andrea Montermini: samaa luokkaa
Philippe Alliot: 1-5 miljoonaa maksukuskina vierailu McLarenilla... Muutoin meni sponssit muihin tiimeihin...
Hideki Nodat, Jean-Denis Deletrazit, Paul Belmondot, David Brabham, Jean-Marc Gounon ja Bertrand Gachotit yms. loput kuskit olivat vain puhtaita rahantuojia tiimeihin eivätkä tainneet saada ajamisesta palkkaa... Mika Salokin toi miljoona markkaa Lotukselle päästäkseen ajamaan... Aguri Suzuki pääsi myös ajamaan tuotuaan noin 5 miljoonaa euroa sponsorirahaa Jordanille...
Ja mielenkiintoisena seikkana Paul Tracylle olisi tarjottu tiettyjen arvioiden mukaan 4 kisan ajosta kauden 94 lopulla 25 miljoonaa euroa eli kaikki Benettonin loput tuon ajan kuljettajabudjettiin käytettävissä olleet varat mutta Tracya ei kiinnostanut joten ne säästyivät Flavion onneksi... Kuolleiden kuskien kuten Ratzenbergerin palkka oli vain rahantuonti Simtekille ja Sennan oletettu Williams palkka olisi ollut vähintään 5 miljoonaa euroa miniminä ja arvioitu koko hinta olisi ollut vähintään samaa luokkaa kuin McLarenilla ellei paljon enemmän mutta maksimi liikkui 25-30 miljoonan tietämillä...
Loppuun voidaan todeta että palkat ovat nousseet noista vuosista todella paljon ja voi olla mahdollista että tullaan piakkoin palaamaan tuon ajan budjetteihin hyvinkin nopealla aikataululla...
Nämä seuraavat luvut tulevat kuskien sijoituksien perusteella maailmanmestarista viimeiseen ja loput kuljettajat maksumiehinä ja kuolleiden oletettu palkka...
Michael Schumacher: 6 miljoonaa euroa minimipalkka ja mestaruusbonukset ja muut päälle niin palkka oli 15,3 miljoonaa euroa.
Damon Hill: Kauden alipalkatuin huipputallin kuljettaja joka ei saanut kuin 300 000 euroa per kilpailu ja 10 miljoonaa oli maksimipalkka ja se yhdistettynä oli 14,8 miljoonaa euroa ,mutta siitä taisi mennä jotakin muualle niin loppusumma oli jotain 7-10 miljoonaa euroa
Gerhard Berger: 12 miljoonaa minimipalkka ja 7 miljoonaa päälle niin kauden kovapalkkaisin kuljettaja oli tämä 35-vuotias Itävallan mies.
Mika Häkkinen: 3,5 miljoonaa minimipalkka ja 4,3 miljoonaa euroa päälle niin tuli yhteensä 7,8 miljoonaa.
Jean Alesi: 4 miljoonaa euroa ja päälle 3 miljoonaa miniminä niin siitä tuli 7 miljoonaa euroa.
Rubens Barrichello: 3,2 miljoonaa ja ei ollut minimihintaa...
Martin Brundle: 2,7 miljoonaa euroa ja ei ollut minimihintaa...
David Coulthard: 3 miljoonaa euroa oli palkka ilman minimiä...
Nigel Mansell: palkka oli arviolta 1-10 miljoonaa per kilpailu ja 2,2 miljoonaa oli muu palkka ja mahdollisesti vielä tuolloin voimassa ollut 5 miljoonan euron minimipalkka päälle niin palkka oli vähintään 11,2 miljonaa ja enintään 47,2 miljoonaa ja ilman minimiä hinta oli 9-42,2 miljoonaa euroa joten kauden kovapalkkaisin ja vain vierailevana kuskina...
Jos Verstappen: 1,7 miljoonaa euroa oli palkka ilman minimiä.
Olivier Panis: 1,5 miljoonaa ilman minimiä.
Mark Blundell: Sama palkka kuin Panisilla.
H-H Frentzen: 1,2 miljoonaa euroa ja ei ollut minimiä...
Nicola Larini: 1 miljoona euroa per kilpailu ja miljoona lisää niin tuli yhteensä 3 miljoonaa euroa rahaa...
Christian Fittipaldi: 1 miljoona euroa ilman minimiä
Eddie Irvine: Sama kuin Fittipaldilla.
Ukyo Katayama: Sama kuin Irvinella ja Fittipaldilla.
Eric Bernard: 1 miljoona euroa palkka ilman minimiä.
Karl Wendlinger: 1 miljoona euroa on arvioitu palkka kaudelta...
A. de Cesaris: 2 miljoonaa euroa on palkka ja noin 2,7 miljoonaa loppusumma...
Pierluigi Martini: 1 miljoona euroa oli palkka.
Gianni Morbidelli: 0,5 miljoonaa euroa oli palkka.
Erik Comas: 2 miljoonaa palkka ja joista vain 0,5 miljoonaa päättyi taskuun ja loput meni tiimille.
Michele Alboreto: 300 000 euroa tuli rahaa kun 700 000 euroa meni Minardille tukiaisina.
JJ Lehto: 1 miljoona euroa on arvioitu summa rahaa eli todella vähän sai JJ palkaa tuolla kaudella mutta toisaalta hän sai 600 000 euroa Sauberilta... Palkka oli 1,6 miljoonaa euroa...
Johnny Herbert: 2 miljoonaa euroa tuli rahaa ja olisi tullut enemmän mutta rahat meni Lotukselle ja yhen kisan ajoon Ligierille ja pysyvät rahat tuli Benettonilta...
Frank Lagorce: 2 miljoonaa tuli sponsoreina...
Alex Zanardi: 1 miljoona euroa tuli sponsseina...
Pedro Lamy: samaa palkkaluokkaa
Andrea Montermini: samaa luokkaa
Philippe Alliot: 1-5 miljoonaa maksukuskina vierailu McLarenilla... Muutoin meni sponssit muihin tiimeihin...
Hideki Nodat, Jean-Denis Deletrazit, Paul Belmondot, David Brabham, Jean-Marc Gounon ja Bertrand Gachotit yms. loput kuskit olivat vain puhtaita rahantuojia tiimeihin eivätkä tainneet saada ajamisesta palkkaa... Mika Salokin toi miljoona markkaa Lotukselle päästäkseen ajamaan... Aguri Suzuki pääsi myös ajamaan tuotuaan noin 5 miljoonaa euroa sponsorirahaa Jordanille...
Ja mielenkiintoisena seikkana Paul Tracylle olisi tarjottu tiettyjen arvioiden mukaan 4 kisan ajosta kauden 94 lopulla 25 miljoonaa euroa eli kaikki Benettonin loput tuon ajan kuljettajabudjettiin käytettävissä olleet varat mutta Tracya ei kiinnostanut joten ne säästyivät Flavion onneksi... Kuolleiden kuskien kuten Ratzenbergerin palkka oli vain rahantuonti Simtekille ja Sennan oletettu Williams palkka olisi ollut vähintään 5 miljoonaa euroa miniminä ja arvioitu koko hinta olisi ollut vähintään samaa luokkaa kuin McLarenilla ellei paljon enemmän mutta maksimi liikkui 25-30 miljoonan tietämillä...
Loppuun voidaan todeta että palkat ovat nousseet noista vuosista todella paljon ja voi olla mahdollista että tullaan piakkoin palaamaan tuon ajan budjetteihin hyvinkin nopealla aikataululla...
Viimeksi muokattu: