Krtecek
Pirkanmaan tietäjä
- Liittynyt
- 25.5.2015
- Viestit
- 837
Käsittääkseni perustui juuri siihen, kun niitä eri luokkien kilpakumppanien hautajaisia olisi helposti ollut viidetkin vuodessa. Ja kuolema radalla tapahtuneen asian myötä oli arkipäivää ja normaali osa lajia. Siinä kun miettii, että viisi vuodessa ja kymmenvuotinen ura niin 50 hautajaiset olisi käytävä, jos niissä kävisi. Vois olla henkisesti kova paikka, kun haudattavat ovat kilpatovereita, tallikavereita ja mahdollisesti parhaita kavereita. Kerta toisensa jälkeen, vuosi toisensa jälkeen. Esmes Chris Amonin ura käytännössä loppui Laudan kolariin, tuli tinki täyteen mitä pää kesti muiden hengenvaarallisia kolareita. "I'd seen too many people fried in racing cars at that stage. When you've driven past Bandini, Schlesser, Courage and Williamson, another shunt like that was simply too much. It was a personal decision..."Semmosta hevonkukkua joskus kuullut, että kuljettajat eivät tykkäisi tuollaisiin tilaisuuksiin mennä, koska vaikuttaisi heidän ajosuorituksiinsa. Joten kuvittelisin, että jos se siitä olisi kiinni, niin hanskat olisi syytä lyödä naulaan aika välittömästi.
Oiskohan sitten kaikuja niiltä ajoilta, kun kuljettajia kuoli useita vuodessa, joten hautajaisiakin oli useita ja kuolema oli muutenkin enemmän läsnä.
Nykyään kuolemantapaukset radalla ovat lähinnä seurauksia joistakin hyvin onnettomien sattumien kertautumista, niin tilaisuuksia on huomattavasti vähemmän. Varmaan selittää paljon, miksi asenteet ovat kuljettajilla kilpakumppanien hautajaisia kohtaan muuttuneet. Jos ovat muuttuneet.