Miten se onnistuisi, kun kisa perustuu pitkälti juuri rataan, historiaan, jne? Shikaanit pilasi suoran mutta ei radan erikoisluontoisuutta, configuraatiohan on hämmästyttävän samanlainen edelleen. Nykyään paras pätkä on Mulsannesta lähtösuoran shikaaneihin.Pitäisikö Le Mans ajaa jollain "paremmalla" radalla, tai tehdä esim. Span tai Nyrren 24h:sta vastaava klassikko? Sarthen ratahan on kärjistettynä vain tylsää suoraa ja shikaania peräkkäin, ja varsinkin kun Mulsannen suora tuhottiin shikaaneilla ei radassa ole oikeastaan mitään ihmeellistä.
Mitä huhuja luin R10 ja 908 projektien alussa, niin $100 miljoonaa kolmelle vuodelle. Kärkiluokan yksityistalleilla budjetti taitaa olla viitisen miljoonaa. Esimerkiksi Porschen RS Spyder maksaa noin 1,5m ja Horag Racing osti toisenkin auton, koska se oli taloudellisempaa kuin täydellinen varaosapaketti.Minkälaiset budjetit noilla Le mans-talleilla on verrattuna F1-talleihin?
Ei ole hirveästi julkista tietoa, jos puhutaan Audista ja Peugeotista, niin ehkä kymmeniä miljoonia. Valmistajien panostuksen voi tietenkin suhteuttaa näkyvyyteen mediassa (huomattavasti pienempi kuin F1:llä) ja kisojakin on vähemmän vuodessa eikä niitä ole ympäri maapalloa. Mutta puhdasta arvailua kun ei tästä ole oikeaa tietoa.Minkälaiset budjetit noilla Le mans-talleilla on verrattuna F1-talleihin?
Tämähän on se Top Gearissakin vieraillut nainen. Hän on töissä radalla, joten on kiertänyt sen "muutaman" kerran.Sabine Schmitz on voittanut Nürburgringin 24 tunnin ajon 1996 ja 1997. Minkäslaisella kalustolla tämä kisa ajetaan?
Viimeiset neljä kisaa on voittanut Mantheyn modifioitu GT2-luokan RSR Porsche ja Järvilehdonkin ALMS:ssa ajama M3 GTR voitti 2004 ja 05 kisat.Sabine Schmitz on voittanut Nürburgringin 24 tunnin ajon 1996 ja 1997. Minkäslaisella kalustolla tämä kisa ajetaan?