Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Kubica on hyvä kuski, mutta ei sekään saa paskasta taiottua kultaa
Symonds on faksannut sulle piirustukset ensi kauden autosta ja nyt toteat, että sitä ei edes kuski korjaa? :D

On Renault nyt sentään houkuttelevampi vaihtoehto, kuin Sauberin uusi tuleminen tai Force India. Renault pystyy maksamaan sentään jonkinnäköistä palkkaa ja mahkut päästä ihan ok autoon on olemassa. Ei Bemari tai Force India olleet viime kaudella yhtään sen vakuuttavampia, kuin Renaultikaan.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Ennustaisin, että tallit jakautuvat ensi kaudella neljään kastiin seuraavasti:

A
Ferrari
McLaren
Mercedes
Red Bull

B
(Toyota olisi tässä)
Williams
Renault

C
Sauber-Qadbak (kuuluisi B:hen ilman viime aikojen häslinkejä)
Force India
Toro Rosso

D
Lotus
Campos
Manor
US F1


D-ryhmään varaan yllätysmahdollisuuden (erityisesti Lotus saattaa olla sittenkin C-ryhmässä).
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Symonds on faksannut sulle piirustukset ensi kauden autosta ja nyt toteat, että sitä ei edes kuski korjaa? :D

On Renault nyt sentään houkuttelevampi vaihtoehto, kuin Sauberin uusi tuleminen tai Force India. Renault pystyy maksamaan sentään jonkinnäköistä palkkaa ja mahkut päästä ihan ok autoon on olemassa. Ei Bemari tai Force India olleet viime kaudella yhtään sen vakuuttavampia, kuin Renaultikaan.
Mistä rellu on saanut rahaa?!?! mikä niiden seuraavan kauden pääsponsori on? :O oon missannu ihan koko jutun!

Ja onneks rellu ei oo vetäytymässä rahan puutteen takia...

edit:Tarkotin tolla Kubica-huomautuksella, että huonolla autolla ei hyväkään kuski saa menestystä
 
Viimeksi muokattu:

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Laren neuvottelee Kimin kanssa ja Button on varalla. Mikäli Kimin kanssa päästään sopimukseen ajaa Button Mersulla. Mikäli Kimin kanssa ei päästä sopimukseen, tulee Button Larenille. Näillä mennään. Olisikohan Lewiksenkin sopimuksessa jotain kiemuroita, joita joudutaan muuttamaan, jos Kimi tulee talliin? Niitäkin nyt kait sorvataan. Rahasta tuskin on enään kiinni, kun kerran Buttonillekin liikenisi jopa 7 miljuunaa.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
No jos ruvetaan sitten kerran ryhmittämään talleja, teen minäkin omani

A-ryhmä
McLaren
Red Bull

B-ryhmä (saman verran kärkeä takana kuin BMW 2007-kaudella)
Ferrari (Italialaistamistoimien takia)
Mercedes-Benz GP (Nousussa loppukautta kohden)

C-ryhmä (ylempi keskikasti)
Williams
Sauber
Force India

D-ryhmä (hienoisesti C-ryhmää perässä)
Toro Rosso
Renault (mikäli jatkaa)
Lotus

Ö-mappi
Campos
Manor/Virgin
USF1 (mikäli on mukana)

Pahoin pelkään että seuraavalla kaudella Ö-mapin autot saattaa olla niitä "Seven Seconds Away" -autoja :( Welcome back 90's!

PS. Manor/Virginin voisi ottaa D-ryhmään pienin varauksin
 
Viimeksi muokattu:

GFarina

Well-known member
Liittynyt
14.9.2009
Viestit
153
Laren neuvottelee Kimin kanssa ja Button on varalla. Mikäli Kimin kanssa päästään sopimukseen ajaa Button Mersulla. Mikäli Kimin kanssa ei päästä sopimukseen, tulee Button Larenille. Näillä mennään. Olisikohan Lewiksenkin sopimuksessa jotain kiemuroita, joita joudutaan muuttamaan, jos Kimi tulee talliin? Niitäkin nyt kait sorvataan. Rahasta tuskin on enään kiinni, kun kerran Buttonillekin liikenisi jopa 7 miljuunaa.
Onko sinulla hyvätkin suhteet neuvotteluja käyviin osapuoliin, kun tiedät näin varmasti? ;)
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Pahoin pelkään että seuraavalla kaudella Ö-mapin autot saattaa olla niitä "Seven Seconds Away" -autoja :( Welcome back 90's!
Mielummin Ö-mapin autoja lähtöruudussa maksimimäärä 24-28 kuin autoja 18 tai 20 joista heikoimmat ovat alempaa keskikastia.

Välteltävä tilanne on että sarjaan otetaan mukaan vain yksi Ö-mappiin kuuluva tiimi jollaisista on kokemusta runsaasti 2000-luvun alusta.

Sarjan kannalta kaikkein hienoin tilanne olisi jos tekninen kehitys olisi melko vapaata, moottorisäännöt vapaammat ja lajiin osallistumisen kynnys kaikille paljon helpompaa ja edullisempaa kuten vielä 80-luvulla ja ysärin alkuvuosina oli jolloin tietysti pitäisi järjestää esikarsinnat kilpailua varten. Esimerkiksi pienille yksityistalleille pitäisi hyväksyä oikeus ajattaa vain yhtä autoa kaudella halutessaan.

Nähtiinhän mitä Jordanista tuli vajaassa kymmenessä vuodesta juuri yllämainituiden sääntöjen ansiosta. Eipä olla Jordaneita viime vuosina paljoa enää nähty.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Onko sinulla hyvätkin suhteet neuvotteluja käyviin osapuoliin, kun tiedät näin varmasti? ;)
Aika selkeästi saattoi tuosta päätellä kyseessä olleen kohtuuvalistunut arvaus. Sellainen joita täälläkin on satoja erilaisia ja joita lehdistökin nyt harrastaa. Jokaisella lehdellä tuntuu vielä vaihtuvan noin kerran päivässä tai tiheämmin.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Eipä olla Jordaneita viime vuosina paljoa enää nähty.
Eikös FI "ole" Jordan monen mutkan kautta? Jordan --> Midland --> Spyker --> Force India

Muistanko oikein?

Edit: sori sori sori... luin vähän turhan nopeesti ton sun jutun xD mutta eikös Red Bull ole tehny aika vakuuttavan nousun?
 
Viimeksi muokattu:

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Aika selkeästi saattoi tuosta päätellä kyseessä olleen kohtuuvalistunut arvaus. Sellainen joita täälläkin on satoja erilaisia ja joita lehdistökin nyt harrastaa. Jokaisella lehdellä tuntuu vielä vaihtuvan noin kerran päivässä tai tiheämmin.
Joo omakin mielipide siitä jatkaako kimi vai ei vaihtuu noin tunnin välein :D
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Eikös FI "ole" Jordan monen mutkan kautta? Jordan --> Midland --> Spyker --> Force India

Muistanko oikein?
Mä tarkoitin että ei olla Jordanin kaltaisia ryysyista-rikkauksiin-menestystarinoita (jordan 1991-1999) enää nähty nykyaikana. Jordanin tuho ja nykyinen tilanne ei liity nyt siihen.

RBR:hän perustettiin ostamalla talli jättiyhtiöltä (Ford) jättiyhtiölle (Red Bull).
Jordan teki kaiken kaiken alusta alkaen itse.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kyllä Buttonkin pystyy tallimestaruuden tuomaan Mäkille. Jos autosta onnistutaan rakentamaan voittaja, niin maaliin tullaan järjestyksessä Hamilton-Button.
Kimin ollessa tallissa maaliintulojärjestys olisi luonnollisesti Räikkönen-Hamilton.
Tallipisteitähän kertyisisi ihan samaan tahtiin molemmissa tapauksissa...
Button ei kyllä välttämättä pysty ottamaan 2. sijaa vaikka auto olisikin paras. Nähtiinhän se jo 2009 kun oli monia kisoja joissa Brawnin auto oli paras tai toiseksi paras ja Button hädin tuskin pisteillä. Rubenskin voitti Valenciassa ja Button oli samaan aikaan 7. häviten jopa Alonsolle, Rosbergille ja Räikköselle joilla kaikilla oli häntä selvästi huonompi auto.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Mä tarkoitin että ei olla Jordanin kaltaisia ryysyista-rikkauksiin-menestystarinoita (jordan 1991-1999) enää nähty nykyaikana. Jordanin tuho ja nykyinen tilanne ei liity nyt siihen.
Joo älysin tossa vähän aika sitten mun luetunymmärtämisen puutteen :D editoinki jo sen mun jutun
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Nousihan Brawn kehnosti pärjänneen tallin raunioilta mestariksi, jotta.
brawnin autoahan kehitettiin kauden 2008 alkupuolelta hondan rahoilla 24/7 kahdessa tuulitunnelissa kuten mainostivat. Honda satsasi formuloihin eniten tai toiseksi eniten. henkilökunta sama, tehtaat ja tilat japania lukuunottamatta samat kuin edellisellä kaudella. miten sitä voidaan nyt verrata johonkin jordaniin?
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Red Bullia vois verrata Jordaniin, vaikka niillä onkin ollu ehkä enemmän rahaa käytössä. Mutta ei niillä nyt niin paljon rahaa oo kun Hondalla oli fykkösiin syytää... 2002 - 2009 ryysyistä voittoihin :D
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Button ei kyllä välttämättä pysty ottamaan 2. sijaa vaikka auto olisikin paras. Nähtiinhän se jo 2009 kun oli monia kisoja joissa Brawnin auto oli paras tai toiseksi paras ja Button hädin tuskin pisteillä. Rubenskin voitti Valenciassa ja Button oli samaan aikaan 7. häviten jopa Alonsolle, Rosbergille ja Räikköselle joilla kaikilla oli häntä selvästi huonompi auto.
Lisäksi Buttonilla on samanlaiset mieltymykset ajotyylinsä suhteen kuin Heikilläkin -- eli aika lailla päinvastaiset kuin Hamiltonilla. Ja kun McLaren suunnitellaan Hamiltonin ajomieltymysten mukaiseksi, niin Buttonilla on todennäköisesti edessään pitkälti samat ongelmat, joiden kanssa Heikki painiskeli molempina McLaren-kausinaan.

Tietysti Button saattaa osoittautua Heikkiä taitavammaksi omaksumaan Hamiltonin ajotyylin, mutta enpä oikein jaksa uskoa.
 

Nikolai

New member
Liittynyt
17.11.2009
Viestit
2
Italialaiset sen tietää!

Ferrarilta potkut saanut Räikkönen on aiemmin ilmoittanut, että hänen ainoa vaihtoehtonsa F1-sarjassa on McLaren. La Repubblica ja Libero eivät kuitenkaan tähän usko, vaan povaavat Räikkösen kaasuttelevan ensi kaudella Mercedeksen ratissa.

Mercedes on hankkinut enemmistön viime kauden menestystallista Brawnista, ja tallin nimeksi tulee ensi kaudella Mercedes Grand Prix. Ross Brawnin johtamalla tallilla on ollut vähän rahaa käytössä, mutta Mercedeksen mukana tulee talousosastolle lisämuskeleita. Samalla tallilla olisi varaa palkata Räikkönen.

Räikkösen pestiä uuteen talliin tukee myös se, että Mercedeksen autourheilupomo Norbert Haug on suomalaisen hyvä ystävä. Haug muun muassa osallistui jäämiehen häihin.

Mercedeksen tiedetään haluavan toiseksi kuljettajaksi saksalaisen. Sen paikan ottaa lähes varmasti wiesbadenilainen Nico Rosberg.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös