Schumacherin comeback

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Heita kaikki ennakkoluulot ja uskomukset pois ja aloita kauden seuraaminen puhtaalta poydalta. Kylla siina sitten kauden mittaan hahmottuu keta vihata ja keta ei. ;)
Eli siis vihaa varmuudeen vuoksi kaikkia ja ylistää Kimiä. Kyyylllä Kimmi olis nämä vieny mennen tullen...jos ja jos ja jos ja jos.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Nämä Good vs. Evil -jaot ovat taitaneet mennä suomalaisten näkökulmasta kutakuinkin näin:
Pitänee avata hieman tuota listaa varmuuden vuoksi, sehän siis perustuu suomalaisten stereotyyppisiin mielipiteisiin, kuten Dwayne sanoikin.

Benetton oli vielä kauden 1994 alussa oli hyvääkin hyvempi, olihan JJ Lehto juuri tehnyt sopimuksen tähän todelliseen huipputalliin. Mutta kauden aikana selvisikin tallin olevan sysipaha, koska se persraiskasi JJ Lehdon ja käytti laitonta tekniikkaa ja muutenkin häikäilemättömiä keinoja ("Option 13", mustat liput, Schumin ykköskuskin asema).

Schumacher muuttui nopeasti kauden 1994 aikana nuoresta lahjakkaasta uuden sukupolven lupauksesta pahaksi leukamieheksi, joka tuhosi JJ Lehdon uran. Vuonna Schumacherista tuli Suuri Saatana, koska hänestä tuli Häkkisen kovin vastustaja MM-taistelussa. Vuosina 1999-2006 Suuri Saatanuus paheni pahenemistaan. Kausina 2007-2009 Suuri Saatana jatkoi pahuuden harjoittamistaa kulissien takana, pelaten häikäilemättömästi Ferrarin sisällä Massan pussiin ja Kimiä vastaan. Mutta ensi kaudella näemmekin kaikki syntinsä sovittaneen uudestisyntyneen St. Michaelin, joka kaikkein aikojen suurimpana ja kunnioitettavimpana F1-kuljettajana nuijii todelliset pahuuden ruumiillistumat Ferrarin, Alonson, McLarenin ja Hamiltonin maan rakoon.

Ferrari oli legendaarinen F1-talli ennen kautta 1996, jolloin se muuttui sangen pahaksi talliksi Shumacherin siirtyessä talliin. Vuonna 1998 talli muuttui kaiken pahan alkulähteeksi, alkoihan se taistella verisesti maailmanmestaruudesta SEN AINOAN OIKEAN F1-TALLIN Mclarenin kanssa. Jossa nyt muuten sattui ajamaan suomalainen... Noitamenot, tallimääräykset ja muu arveluttava toiminta jatkui aina kauteen 2007, jolloin suomalaisten suuresti rakastama Luca di Montezemolo teki ainoan oikean päätöksen ja ymmärsi valita Kimin tallin uudeksi ykkösnyrkiksi. Kaikki pahuus viimeisten 10 vuoden aikana olikin ollut jonkinasteista väärinymmärrystä, sillä kyseessähän olikin oikeasti SE AINOA OIKEA F1-TALLI, joka teki vuodesta toiseen parhaat ja nopeimman näköiset autot, joissa myös tekniikka kestää ja luotettavuus on kunnossa. Ja ai että sitä tallin henkeä, aivan muuta kuin jossain kylmän robottimaisessa McLaren-korporaatiossa! Kunnes tuli kausi 2009. Katkera totuus paljastui: kyseessä on umpikiero spagetinpurijoiden talli, joka kummartaa suuren rahan edessä ja pilaa silkkaa pahuuttaan Kimin uran ja maineen.

McLaren luonnollisesti on se ainoa oikea hyvä talli koko F1-sirkuksessa. Tai siis oli kausina 1993-2006. Onneksi Kimi lähti pois siitä paskatallista, jossa koneet paukkuivat vuodesta toiseen, minkä vuoksi Kimi ja Mika olivat molemmat menettäneet ainakin yhden maailmanmestaruuden. 2007 paljastui se todellinen McLaren: jäänkylmä ja häikäilemätön teollisuusvakoilukorporaatio, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Perhana, moinen huijaritalli olisi pitänyt sulkea ulos sarjasta! Eikun hetkinen, Heikkihän siirtyy talliin, SUUREEN SUOMALAISEEN F1-TALLIIN, mahtavaa. Hieno ja legendaarinen F1-talli, jolla on pitkät perinteet ja kunniakas historia. Onneksi se huijari-Alonso lähti pois pilaamasta tallin mainetta. Kunnes tuli kausi 2009, Heikkiä kyykytettiin koko tallin toimesta ja törkeiden potkujen jälkeen sivuuttivat törkeästi myös Kimin kuljettajavalinnoissa ja ottivat Hamiltonin rinnalle tuurimestari-Buttonin. Onneksi Mercedes tajusi lähteä pois tästä uppoasta laivasta, jonka autoissa moottorit paukkuvat vuodesta toiseen (eiku hetkinen!).

Alonso oli kausina 2005-2006 suuri pelastaja, joka vapautti koko F1-maailman Suuren Saatanan ikeestä. Kaudella 2007 Alonso kuitenkin paljastui itkupilliksi, joka vakoilee ja kieroilee kaiken mahdollisin keinoin, mutta häviää silti rookie-tallikaverilleen. Pian Alonso voittikin kisoja enää tallikaverin tahallisten kolarointien ansiosta, jonka vuoksi hän päättikin lähteä maksukuskiksi pahuuden tyyssijaan Ferrarille. Kaudella 2009 Massa varmasti laittaa Alonsolle luun kurkkuun, vanha tuttu itkuvirsi alkaa, Ferrarin korttitalo romahtaa ja Alonson kupla puhkeaa.

Renault kausina 2005-2006 suuri pelastaja, joka vapautti koko F1-maailman Ferrarin kieroilun ja alituisen huijauksen ikeestä. Kautena 2007 oli Ferrarin jälkeen heti koko sarjan paras ja rehellisin talli, jossa Flavio-setä kasvatti Kovalaisesta tulevaisuuden F1-mestaria. Kovalainen näki kuitenkin asioiden todellisen laidan, ja päätti vaihtaa tästä kieroilutallista perinteiseen ja rehelliseen McLareniin. Alonso pääsi jatkamaan kieroilujaan tässä surkealla budjetilla varustetussa ruputallissa. Pientä toivon kipinää oli vielä jokin aika sitten siitä, että Renault olisi oppinut läksynsä ja pystyi jatkamaan uudesti syntyneenä hyviksenä kaudella 2010, mutta sitten sopimusta Kovalaisen kanssa ei saatukaan ensi kaudelle aikaiseksi.

Hamilton oli kaudella 2007 huippulahjakas F1-lupaus, joka pisti itkuvinku-Alonsolle luun kurkkuun heti kättelyssä. Kauden edetessä Hamilton kuitenkin paljastui hermoheikoksi PR-N:ksi, joka sössi varman mestaruutensa omilla räpellyksillään. Ja sitten vielä se ISÄ, joka aina NAURETTAVASTI HYMYILEE KUN OMA POIKA PÄRJÄÄ! Oksettavaa! Heikki on oikeasti 1000 kertaa kovempi kuski, mutta isä ja poika Hamilton röyhkeästi ovat saaneet koko tallin kiedottua pikkurillinsä ympärille, eikä Heikille annettu missään vaiheessa tasapuolisia mahdollisuuksia näyttää todellista nopeuttaan, joka on siis ylivertainen Hamiltoniin verrattuna. Kaiken huipuksi Hamilton ei uskaltanut ottaa haastetta vastaan eikä suostunut Kimin tallikaveriksi kaudelle 2010.

Mercedes on hieno ja jo nyt legendaarinen talli, joka tulee pistämään huijari-Ferrarille ja huijari-McLarenille luun kurkkuun kaudella 2010. Vielä kun tallia johtaa ilmiömäinen nero Brawn ja autoa ajaa SUURI MESTARI St. Michael ja Keken poika, 100% SUOMALAINEN Nico, niin eiköhän talli jauha kaksoisvoittoja koko kauden läpi. Saavatpa sitten italialaiset spaghettipellet ja brittien teflon-korporaatio maistaa omaa lääkettään!

Red Bull oli vuosia limonadirahoilla pyöritetty koominen pikkutalli, jonka suurin saavutus oli Red Bulletin-julkaisu. Autorataa kiersi Kuutiopää, joka oli saanut vuosikausia pataan Häkkiseltä ja Räikköseltä. Auton suunnitteli tunari Newey, joka teki aina yhtä epäluotettavia vekottimia. Mutta sitten selvisikin, että Vettel puhuu suomea ja on Kimin sulkapallokaveri! Tuohan saattaakin olla ihan hyvä talli... Sitäpaitsi, Kimi ajaa ensi kaudella Red Bullin autolla rallia ja tulee takaisin formuloihin 2011 juurikin tähän SUUREN JA MAHTAVAAN JA LEGENDAARISEN TULEVIEN VUOSIKYMMENIEN HUIPPUTALLIIN. Mahtavaa!

WRC ei ole ollut formula ykkösten rinnalla yhtään mitään. Pesäpalloon rinnastettava junttilaji, jossa se yksi ranskalainen kulkee ranskalaisella autollaa mestaruuksiin vuodesta toiseen. Ihan kiva laji sinällään, ja ovathan suomalaiset vuosien varrella siellä mahtavasti pärjänneet, mutta eihän sitä nyt mitenkään voi verrata moottoriurheilun kuninkuuslajiin formula ykkösiin. Mutta sitten jokin muuttui kaudeksi 2010 ja suomalaiset ymmärsivät kuinka hieno ja mahtava laji kyseessä onkaan! Mikä ihmeen F1? WRC on moottoriurheilun todellinen kuninkuusluokka!

:rolleyes:
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Hienosti tuli Trone:lta tiivistettyä suomalaisen F1-fanin mielentilanvaihtelut! :thumbup:
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Kyllä minä ainakin toivon sydämeni pohjasta, että der Regenmeister tulee takaisin laittamaan nousukasmärkäkorvat aka Hamiltonit ja Rosbergit sekä tissiposket kuten Alonson ja Massan kuriin ja ruotuun. Nyt kun Kimi ja Mika eivät ole sitä enää tekemässä. Joku Alonsokin luulee olevansa suurikin sankari kun sai pankin keinottelurahalla (joka revitty espanjalaisen veronmaksajan selkänahasta) paikan Kimi Räikkösen tilalta. Itse olisin erittäin häpeissäni moisesta ja ehkä kieltäytyisinkin koko pestistä jos joku Wincapita-Saunamäki junailisi Nokian pääsponssiksi ja minut tallin kuljettajaksi.
Pystytkö tiivistämään yhtään? Tämä on niin LOLZ että haluaisin sen siguuni mutta on tuollaisenaan hieman liian pitkä :D
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Trone kirjoitti sen mitä olen mieltä mutta en olisi ikinä jaksanut kirjoittaa.:thumbup:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4645
Sijainti
Kokkola
Olisihan se mahtavaa saada Schumi takaisin, olisi ihan kiva tuulahdus jotenkin väljähtyneeseen F1:een. Oli se aikaa kun seurasi mies miestä vastaan taisteluja Mikan kanssa :thumbup:
 

Kaktus

Well-known member
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4980
Bildin mukaan Schumin sopimus olisi vahvistettu.
Ou jee, juhlat!!!! :thumbup:
 

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Liittynyt
25.1.2006
Viestit
755
Sijainti
Selostuskopin katossa

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
En uskalla vielä hekumoida ennen kuin Iso Kello (Heikki Kullan kolumni) kumahtaa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Pistää vieläki ihmetyttämään että lajin legendaarisimmalle kuskille Mersu kelpaa muttei "ronkeli" Räikköselle... :dunno:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
BBC jatkaa:

Michael Schumacher signs up for F1 return with Mercedes
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8427552.stm

The German, who will be 41 on 3 January, has signed a contract and the deal will be announced imminently. --

The German newspaper Bild is reporting that Schumacher signed a one-year deal at the team's offices in Brackley and it is likely he will have the option to continue beyond 2010 if his returns goes well
Eddie Jordan vihdoin oikeassa?
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Täytyy sanoa, että ompa mielenkiintoinen juttu tuo Schumin paluu, jos se on totta! Joskus ennen Schumi kuului inhokkikuskeihini, mutta enää ei todellakaan ole sama juttu. Esim. 2006 mestaruustaistelussa sympatiani olivat Schumin puolella. Tulen kyllä seuraamaan suurella mielenkiinnolla Michaelin otteita ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka alkaisin jopa hieman fanittamaankin häntä. Ainakin kannatan Schumia enemmän kuin Kultalusikka-Rosbergia.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Rubens taisi haistaa Schumin tulon jo kaukaa, ja karkasi tallista heti kun ensimmäinen tilaisuus koitti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nico kak*** parhaillaan jossain housuihinsa :D

On se tosiaan jos tulee takas, jälleen Brawnin tallissa, liekö haistanut vielä tilaisuuden mestaruuden voittamiseen. Jotenkin itsellä on aina ollut sellainen maku, että Schumacher olisi jatkanut Ferrarilla pidempäänkin, ellei Montezemolo olis tuonut Kimiä sinne, Alonsosta puhumattakaan.

Schumin paluu olisi sellainen piristysruiske joka pitäisi mielenkiintoa lajiin yllä, nyt kun suomalaiset eivät ole kärkitalleissa.
 
Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Uskomatonta!

Kimin lähdön jälkeen olin jo melkoisen varma, että ensikautena otan taukoa f1:n seuraamisesta(ainakin maikkarin riistokarusellista), mutta jos Schumin paluu todella pitää paikkansa, niin ostaisin sittenkin ensikaudellekin sen hemmetin MTV3 MAX rahastuskapulan vaikka maksaisi 5 kertaa nykyistä enemmän:thumbup:

Aika turhia noi tollaset edelläkäydyt Suomen kansan inhokista lemppariksi- selostukset sarkasmeineen. Jostain syystä tollaset historian fanituskäyrä-analyysit saa tuulta vain Suomessa; Tottakai sitä asennoituu kuskiin vähän erilailla jos se ajaa kisaa nuoruuden voimissaan sun kaikkien aikojen suosikkisuomalaiskuskia vastaan sääntöjen rajamailla sillä hetkellä mestaruudesta VS. se on paluun radalle rakkaudesta lajiin (pokaalia löytyy jo kaapista.. ja rahaa kanssa..) tekevä 40-vuotias lajin elävä legenda ja maailman menestynein moottoriurheilija ikinä. Eikai siinä nyt ole mitään ihmeellistä jos oletetaan että otanta tehdään tunne-elämään kykenevien F1-fanien keskuudesta?

Itse ainakin kunnioitan kaveria niin paljon, että hattu nousee kouraan jo pelkästä asian uutisoinnista (BILD tosin harvoin on ollut väärässä näissä). Ja ennen kuin alkaakaan suomalaistyyliset puheet siitä, että kannattaako sen palata ja liata maineensa, niin sanonpa vaan että noilla krediiteillä sä et voi pilata mitään mainetta vaikka jäisit minuutin kierroksella. 7 mestaruutta. Iso kumarrus Kerppenin Rehtorille jos todella palaa, kävi miten kävi (se onkin jo sitten isomman spekulaation paikka myöhemmin):thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös