Nämä Good vs. Evil -jaot ovat taitaneet mennä suomalaisten näkökulmasta kutakuinkin näin:
Pitänee avata hieman tuota listaa varmuuden vuoksi, sehän siis perustuu suomalaisten stereotyyppisiin mielipiteisiin, kuten Dwayne sanoikin.
Benetton oli vielä kauden 1994 alussa oli hyvääkin hyvempi, olihan JJ Lehto juuri tehnyt sopimuksen tähän todelliseen huipputalliin. Mutta kauden aikana selvisikin tallin olevan sysipaha, koska se persraiskasi JJ Lehdon ja käytti laitonta tekniikkaa ja muutenkin häikäilemättömiä keinoja ("Option 13", mustat liput, Schumin ykköskuskin asema).
Schumacher muuttui nopeasti kauden 1994 aikana nuoresta lahjakkaasta uuden sukupolven lupauksesta pahaksi leukamieheksi, joka tuhosi JJ Lehdon uran. Vuonna Schumacherista tuli Suuri Saatana, koska hänestä tuli Häkkisen kovin vastustaja MM-taistelussa. Vuosina 1999-2006 Suuri Saatanuus paheni pahenemistaan. Kausina 2007-2009 Suuri Saatana jatkoi pahuuden harjoittamistaa kulissien takana, pelaten häikäilemättömästi Ferrarin sisällä Massan pussiin ja Kimiä vastaan. Mutta ensi kaudella näemmekin kaikki syntinsä sovittaneen uudestisyntyneen St. Michaelin, joka kaikkein aikojen suurimpana ja kunnioitettavimpana F1-kuljettajana nuijii todelliset pahuuden ruumiillistumat Ferrarin, Alonson, McLarenin ja Hamiltonin maan rakoon.
Ferrari oli legendaarinen F1-talli ennen kautta 1996, jolloin se muuttui sangen pahaksi talliksi Shumacherin siirtyessä talliin. Vuonna 1998 talli muuttui kaiken pahan alkulähteeksi, alkoihan se taistella verisesti maailmanmestaruudesta SEN AINOAN OIKEAN F1-TALLIN Mclarenin kanssa. Jossa nyt muuten sattui ajamaan suomalainen... Noitamenot, tallimääräykset ja muu arveluttava toiminta jatkui aina kauteen 2007, jolloin suomalaisten suuresti rakastama Luca di Montezemolo teki ainoan oikean päätöksen ja ymmärsi valita Kimin tallin uudeksi ykkösnyrkiksi. Kaikki pahuus viimeisten 10 vuoden aikana olikin ollut jonkinasteista väärinymmärrystä, sillä kyseessähän olikin oikeasti SE AINOA OIKEA F1-TALLI, joka teki vuodesta toiseen parhaat ja nopeimman näköiset autot, joissa myös tekniikka kestää ja luotettavuus on kunnossa. Ja ai että sitä tallin henkeä, aivan muuta kuin jossain kylmän robottimaisessa McLaren-korporaatiossa! Kunnes tuli kausi 2009. Katkera totuus paljastui: kyseessä on umpikiero spagetinpurijoiden talli, joka kummartaa suuren rahan edessä ja pilaa silkkaa pahuuttaan Kimin uran ja maineen.
McLaren luonnollisesti on se ainoa oikea hyvä talli koko F1-sirkuksessa. Tai siis oli kausina 1993-2006. Onneksi Kimi lähti pois siitä paskatallista, jossa koneet paukkuivat vuodesta toiseen, minkä vuoksi Kimi ja Mika olivat molemmat menettäneet ainakin yhden maailmanmestaruuden. 2007 paljastui se todellinen McLaren: jäänkylmä ja häikäilemätön teollisuusvakoilukorporaatio, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Perhana, moinen huijaritalli olisi pitänyt sulkea ulos sarjasta! Eikun hetkinen, Heikkihän siirtyy talliin, SUUREEN SUOMALAISEEN F1-TALLIIN, mahtavaa. Hieno ja legendaarinen F1-talli, jolla on pitkät perinteet ja kunniakas historia. Onneksi se huijari-Alonso lähti pois pilaamasta tallin mainetta. Kunnes tuli kausi 2009, Heikkiä kyykytettiin koko tallin toimesta ja törkeiden potkujen jälkeen sivuuttivat törkeästi myös Kimin kuljettajavalinnoissa ja ottivat Hamiltonin rinnalle tuurimestari-Buttonin. Onneksi Mercedes tajusi lähteä pois tästä uppoasta laivasta, jonka autoissa moottorit paukkuvat vuodesta toiseen (eiku hetkinen!).
Alonso oli kausina 2005-2006 suuri pelastaja, joka vapautti koko F1-maailman Suuren Saatanan ikeestä. Kaudella 2007 Alonso kuitenkin paljastui itkupilliksi, joka vakoilee ja kieroilee kaiken mahdollisin keinoin, mutta häviää silti rookie-tallikaverilleen. Pian Alonso voittikin kisoja enää tallikaverin tahallisten kolarointien ansiosta, jonka vuoksi hän päättikin lähteä maksukuskiksi pahuuden tyyssijaan Ferrarille. Kaudella 2009 Massa varmasti laittaa Alonsolle luun kurkkuun, vanha tuttu itkuvirsi alkaa, Ferrarin korttitalo romahtaa ja Alonson kupla puhkeaa.
Renault kausina 2005-2006 suuri pelastaja, joka vapautti koko F1-maailman Ferrarin kieroilun ja alituisen huijauksen ikeestä. Kautena 2007 oli Ferrarin jälkeen heti koko sarjan paras ja rehellisin talli, jossa Flavio-setä kasvatti Kovalaisesta tulevaisuuden F1-mestaria. Kovalainen näki kuitenkin asioiden todellisen laidan, ja päätti vaihtaa tästä kieroilutallista perinteiseen ja rehelliseen McLareniin. Alonso pääsi jatkamaan kieroilujaan tässä surkealla budjetilla varustetussa ruputallissa. Pientä toivon kipinää oli vielä jokin aika sitten siitä, että Renault olisi oppinut läksynsä ja pystyi jatkamaan uudesti syntyneenä hyviksenä kaudella 2010, mutta sitten sopimusta Kovalaisen kanssa ei saatukaan ensi kaudelle aikaiseksi.
Hamilton oli kaudella 2007 huippulahjakas F1-lupaus, joka pisti itkuvinku-Alonsolle luun kurkkuun heti kättelyssä. Kauden edetessä Hamilton kuitenkin paljastui hermoheikoksi PR-N:ksi, joka sössi varman mestaruutensa omilla räpellyksillään. Ja sitten vielä se ISÄ, joka aina NAURETTAVASTI HYMYILEE KUN OMA POIKA PÄRJÄÄ! Oksettavaa! Heikki on oikeasti 1000 kertaa kovempi kuski, mutta isä ja poika Hamilton röyhkeästi ovat saaneet koko tallin kiedottua pikkurillinsä ympärille, eikä Heikille annettu missään vaiheessa tasapuolisia mahdollisuuksia näyttää todellista nopeuttaan, joka on siis ylivertainen Hamiltoniin verrattuna. Kaiken huipuksi Hamilton ei uskaltanut ottaa haastetta vastaan eikä suostunut Kimin tallikaveriksi kaudelle 2010.
Mercedes on hieno ja jo nyt legendaarinen talli, joka tulee pistämään huijari-Ferrarille ja huijari-McLarenille luun kurkkuun kaudella 2010. Vielä kun tallia johtaa ilmiömäinen nero Brawn ja autoa ajaa SUURI MESTARI St. Michael ja Keken poika, 100% SUOMALAINEN Nico, niin eiköhän talli jauha kaksoisvoittoja koko kauden läpi. Saavatpa sitten italialaiset spaghettipellet ja brittien teflon-korporaatio maistaa omaa lääkettään!
Red Bull oli vuosia limonadirahoilla pyöritetty koominen pikkutalli, jonka suurin saavutus oli Red Bulletin-julkaisu. Autorataa kiersi Kuutiopää, joka oli saanut vuosikausia pataan Häkkiseltä ja Räikköseltä. Auton suunnitteli tunari Newey, joka teki aina yhtä epäluotettavia vekottimia. Mutta sitten selvisikin, että Vettel puhuu suomea ja on Kimin sulkapallokaveri! Tuohan saattaakin olla ihan hyvä talli... Sitäpaitsi, Kimi ajaa ensi kaudella Red Bullin autolla rallia ja tulee takaisin formuloihin 2011 juurikin tähän SUUREN JA MAHTAVAAN JA LEGENDAARISEN TULEVIEN VUOSIKYMMENIEN HUIPPUTALLIIN. Mahtavaa!
WRC ei ole ollut formula ykkösten rinnalla yhtään mitään. Pesäpalloon rinnastettava junttilaji, jossa se yksi ranskalainen kulkee ranskalaisella autollaa mestaruuksiin vuodesta toiseen. Ihan kiva laji sinällään, ja ovathan suomalaiset vuosien varrella siellä mahtavasti pärjänneet, mutta eihän sitä nyt mitenkään voi verrata moottoriurheilun kuninkuuslajiin formula ykkösiin. Mutta sitten jokin muuttui kaudeksi 2010 ja
suomalaiset ymmärsivät kuinka hieno ja mahtava laji kyseessä onkaan! Mikä ihmeen F1? WRC on moottoriurheilun todellinen kuninkuusluokka!