Tilken pääkopasta.Mistä näitä mikkihiiri-ratoja oikein sikiää?:thumbfh:
Onhan siinä päältä kilometrin suoraMistä näitä mikkihiiri-ratoja oikein sikiää?:thumbfh:
Niinpä. Radalla on tasan yksi ohituspaikka profiilin perusteella. Ainoastaan ensimmäinen sektori näyttää edes vähän mielenkiintoiselta, loput on pelkkää stop-and-gota. Toivottavasti olen väärässä, mutta ennakkoon näyttää varsin tylsältä radalta. Ei ainakaan kovin haastavan oloinen "kuskin rata".Abu Dhabi? Uusi kallis hiekkalaatikko keskellä-ei-mitään ja aneeminen profiili. Kiinnostaa.
Onhan tuossa kaksi ohituspaikkaa kuitenkin, molempien pitkien suorien päässä.Niinpä. Radalla on tasan yksi ohituspaikka profiilin perusteella. Ainoastaan ensimmäinen sektori näyttää edes vähän mielenkiintoiselta, loput on pelkkää stop-and-gota. Toivottavasti olen väärässä, mutta ennakkoon näyttää varsin tylsältä radalta. Ei ainakaan kovin haastavan oloinen "kuskin rata".
Tuo takasuoran shikaani olisi muuten hyvä ohituspaikka, mutta epäilenpä, että suoraa edeltävät mutkat tekevät seuraamisesta mahdotonta ja eroa suoralle jää liikaa. Shikaanin jälkeisellä suoralla on mielestäni ainoa todellinen ohituspaikka. Shikaanista on helpompi iskeä imuun ja yrittää suoran päässä ohi.Onhan tuossa kaksi ohituspaikkaa kuitenkin, molempien pitkien suorien päässä.
Onhan siinä kolme hidasta mutkaa ennen ensimmäistä pitkää suoraa. Kyllä sen uskoakseni pitäisi riittää, vaikka kaksi edellistä mutkaa nopeita ovatkin.Tuo takasuoran shikaani olisi muuten hyvä ohituspaikka, mutta epäilenpä, että suoraa edeltävät mutkat tekevät seuraamisesta mahdotonta ja eroa suoralle jää liikaa. Shikaanin jälkeisellä suoralla on mielestäni ainoa todellinen ohituspaikka. Shikaanista on helpompi iskeä imuun ja yrittää suoran päässä ohi.
Sellaiset vanhan ajan korkeat kanttarit, jotka nostavat auton ilmaan.Ja tietenkin turva-alue on kuin tehty oikaisuille ja suorastaan kannustaa riskinottoon. Saisivat laittaa siihen jonkin kierrettävän esteen. Piikkimattoja.
Se jää nähtäväksi.Onhan siinä kolme hidasta mutkaa ennen ensimmäistä pitkää suoraa. Kyllä sen uskoakseni pitäisi riittää, vaikka kaksi edellistä mutkaa nopeita ovatkin.
Turkin lähtösuora onkin huomattavasti lyhyempi. Mutta ensimmäisessä mutkassakin kyllä nähtiin joitakin ohitusyrityksiä ja ohituksia.Se jää nähtäväksi.
Tuosta tulee Turkin viimeiset mutkat mieleen. Ei sielläkään paljoa ohitusyrityksiä pääsuoran päähän nähty, vaikka sitä edeltääkin hidas mutkayhdistelmä.
Shikaanimaisia kohtia on kyllä kolme, mutta oikeastaan vain yksi - niistä loivin - toimii hidastusmutkana (eli shikaanina). Kyse on tietenkin "pistoolin piipussa" olevasta katsomoalueesta. Autojen nopeus on saatava riittävän hitaaksi ennen neulansilmää, jotta katsomot voidaan tuoda noin lähelle rataa.Pari ennakkoon jopa ihan kiinnostavaa mutkaakin mahtuu joukkoon. Tosin en kyllä välttämättä olisi lähtenyt kyhäämään kolmea shikaania uudelle radalle...ei tämä nyt mikään Monza ole.