Sit tulee turva-auto ja porukkaa lappaa varikolle. :ahem:Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta radalta. Varikolta ulostulossa hieno ratkaisu tunneli. Siihenhän joku kettu voisi heittää sammuttaa auton poikittain tunneliin, niin saataisiin hässäkkää taas. :thumbup:
Muistelisin, ettei Turkin kisaa ennen tiedetty millaiseen "merkitykseen" kasi mutka nousisi. Kyllähän se taisi pistää silmään, mutta kuljettajathan "tekee" mutkista hienoja tai kuuluisia. Spassa Pouhon taitaa olla se haastavin mutka ajaa, mutta ei se niin jännältä lay-outissa näytä.Blak Lepaard sanoi:Kyllähän tuo melkoisen tylsältä areenalta vaikuttaa. Puitteet ovat kyllä kunnossa, mutta se itse rata tuppaa kuitenkin kilpa-autoilusta puhuttaessa olemaan koko jutun pääasia
Jo mainittu varikon ulostulo oli se hieno asia radalla.
Jotta nykyautoilla nähtäisiin edes hivenen ohituksia.Miksi 3 ekaa mutkaa pitää olla järjestyksessä chicane,hairpin ja chicane? Joka helvetin Tilke radalla sama juttu,että pitää noita tunkea liikaa rataan!! En katsonut loppuun tämän vuoksi kun pilasi fiiliksen täysin.
Ei mulla ole shiikaneja ja neulansilmiä mitään vastaan,mutta liika on liikaa.Jotta nykyautoilla nähtäisiin edes hivenen ohituksia.
Missä kohtaa Span rataa tehtiin eniten ohituksia? Eli: neulansilmä suoraa öö ruus hana pohjassa suoraa ja shikaani. Miks hemmetissä hyvä rata pilataan tällaisella? Jotta on ohituksia.
PS: Joka kerta jaksan kahtoo tuota sun avataria että millon se iskee, kovasti on valmiina mutta isku puuttuu..
Miksi 3 ekaa mutkaa pitää olla järjestyksessä chicane,hairpin ja chicane? Joka helvetin Tilke radalla sama juttu,että pitää noita tunkea liikaa rataan!! En katsonut loppuun tämän vuoksi kun pilasi fiiliksen täysin.
Katsoin vain videon alun kun tuli auto varikolta,joten näin tämän hirveän mutkayhdistelmän ja lopetin katsomisen siihen.Eka mutka on kylläkin 90 asteen vasuri, sitten kaasu pohjassa ajettava ässä :wink:
Suorien lyhyys kyllä hieman yllätti. Varsinkin neulansilmän jälkeinen takasuora näytti yllättävän lyhyeltä. Varikolta ulostulo on mielenkiintoisessa paikassa. Vauhtia piisaa tuossa kohdassa ja seuraavana edessä tuo 3:n mutkan hässäkkä jossa varmasti tapahtuu. Ja yllättävän kapea rata-alue kaikenkaikkiaan, turva-alueet eivät nyt ole luokkaa megamarketin parkkipaikka.Missäs niitä suoria oli? Pari onnetoman lyhyttä pätkää.
Videossa yli kilometrin takasuoraa ajettiin yli 15 sekuntia ja sen jälkeistä "kaarisuoraa" yli 12 sekuntia. Ei ihan onnettoman lyhyitä. Raidillonista Kemmelin suoraa Les Combesiin ei mene yhtään sen enempää aikaa.Missäs niitä suoria oli? Pari onnetoman lyhyttä pätkää.
"The longest and fastest straight in the sport". :thumbup: Onhan se, kun Fuji ei ole enää kalenterissa.Ai jumankauta että tuolla takasuoralla Kimin KERS-vinkuu ens kisassa. :thumbup:
Rata näyttää ihan hienolta, toivottavasti se myös toimii (voi ohittaa).
Uusin huhuhan kertoo, että 2011 olisi tulossa standardi-KERS kaikille. Vieläpä vauhtipyöräversiona. Eli saattaisi olla vaikka se Williamsin kehittämä.Taitaa jäädäkkin sitten viimeiseksi kerraksi kun sitä laitetta käytetään.
Mä alan olee aika varma että Tilke on hankkinut kannuksensa suunnittelemalla Suomen asfalttisprinttiradat. On toi sellasta luonnotonta kikkailuaTilke "yllättää" jälleen. Luvassa vähemmän mielenkiintoista jonossa ajelua. Kiihdytä, jarruta kovaa, käänny, kiihdytä ja luuppi jatkuu. Yrittäisi tuo mies edes keksiä jotain uutta.:thumbdown
Meni taas miljoonat hyötykäyttöön tän kauden KERS-tiimeillä. :thumbup:Uusin huhuhan kertoo, että 2011 olisi tulossa standardi-KERS kaikille. Vieläpä vauhtipyöräversiona. Eli saattaisi olla vaikka se Williamsin kehittämä.