Kotimaisen median huonoimmat F1-jutut

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Autosport

51 Issues for £169 by Credit Card.
Price: 169,00 GBP
Payment: Credit Card Delivery: (FIN) FINLAND

www.themagazineshop.com

Aika suuri ero verrattuna Lehtiapajan hintaan, toki tuokin vielä aika suolainen :D Ei ole kyllä henk.koht. kokemuksia lehtien tilaamisesta ulkomailta, mutta eiköhän tuo toimi :idea:
189 euroo on jo vähän halvempi, mutta suolanen se on siltikkin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
Eipä tätä oikein asiapuolen formulauutisiinkaan viitsi laittaa. Schumi pullistelee kierrosajoillaan
Michael Schumacher kaivoi positiiviset asiat esiin viime viikonlopun Bahrainin kisasta.

Kolmen vuoden jälkeen paluun tehnyt Michael Schumacher ajoi F1-kauden avauksessa Bahrainissa kuudenneksi. Edelle suhasi tallitoveri Nico Rosberg viidentenä. Eroa saksalaisten loppuajoissa oli lähes neljä sekuntia.

Schumi osasi kuitenkin kääntää tilanteen hänen kannaltaan valoisaksi..

- Saan siitä hieman henkilökohtaista tyydytystä, että olin kisassa samassa vauhdissa Nicon kanssa, kertoi Schumacher ranskalaiselle Auto Hebdo -lehdelle.

- Lisäksi olin merkittävästi nopeilla kierroksilla hänen edellään - kokonaista kolme sadasosaa.

Seuraavaksi F1-sirkus nähdään Australiassa Melbournen GP:ssä 26.-28. maaliskuuta.

IL
Lienee Schumi vitsailumielellä kommentoinut, ottaen huomioon tuon eron kokoluokan. Uutisesta puolestaan en kykene erottamaan mitään viittausta huumoriin. Paitsi että aika vitsihän tuo on koko uutinen oikeastaan.
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Trulli haluaa palauttaa Lotuksen paikalleen
19.03.2010 22:40

Jarno Trulli on kilpaillut formula ykkösissä 14 vuoden ajan ja miehen ansioluettelossa on merkintöjä Jordanilta, Renault'lta and Toyotalta, mutta uransa nimekkäimmässä tallissa hän ajoi viime viikonloppuna Bahrainissa Lotus-debyytissään.

Vaikka kisa päättyi vaatimattomaan 17. sijaan, ammentaa Heikki Kovalaisen 35-vuotias tallitoveri voimaa Lotus-nimen perinteikkäästä historiasta.

- Opiskelen monia asioita, ja yksi niistä on formula ykkösten historia. Urheilulajia rakastetaan paljon Italiassa, joten tiedän mitä merkitsee Lotuksen tuominen takaisin kilparadoille, Trulli lausui.

- Tämä nimi on ollut poissa formula ykkösistä 16 vuoden ajan ja Lotuksen paluu on tärkeä monille ihmisille. Sillä on historia, minkä monet ihmiset tuntevat, hän jatkoi.

Lotus-talli katosi F1-ympyröistä vuonna 1994, ja paluuta saatiin odottaa aina näihin päiviin. Nyt talli on malesialainen, mutta suurimmat menestykset Lotus on saavuttanut brittilipun alla. Lotus on neljäntenä muun muassa kuninkuusluokan kaikkien aikojen MM-tittelitaulukossa, pistetaulukossa sekä saavutetuissa paalupaikoissa.

- Haluan nähdä tallin kiipeävän kohti sitä, mitä se oli ja minne se kuuluu, Trulli lausahtikin tavoitteistaan.

(MTV3-AFP)

:)
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Mutkien suhteet ovat pielessä. Ja Malesian nopea "shikaani" (5-6 mutkat) ovat oikeasti periaatteessa saman muotoisia keskenään ja paljon pyöreämmät. http://www.f1toto.com/img/circuits/sepang_sm.png
Ookei, ymmärrän. Tässä muuten VM:n vastaus:

Moi, Kiitos palautteesta.Onpa harmillista / suorastaan tavatonta jos meille on tullut noin paljon virheitä lehteen.Sen verran pitää heti oikoa, että tällaisessa ns. virallisessa julkaisussa kuljettaja on naimaton (=sinkku) jos hän ei ole naimisissa. Toki sinkku on kieltämättä vähän väärä termi, mutta ajatus on ollut tämä.

Palaamme näihin muihin osoittamiisi virheisiin, kunhan olemme ensin paneutuneet yksityiskohtiin. Kiitoksia sinulle tarkkanäköisyydestä ja pahoittelut lehden puolesta. Virheitä ei saisi tietenkään olla.
 

MP4-18

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
141
Ei ole kyllä henk.koht. kokemuksia lehtien tilaamisesta ulkomailta, mutta eiköhän tuo toimi :idea:
Itsellä jäi varsin hyvä maku F1 Racingin tilaamisesta UK:sta 2008 vuoden puolivälissä. Lehden hinta oli jotain 200€/kausi. Lehtiä tuli sen vuoden verran 2009 vuoden puolelle. Pitkään odottelelin peloissani lehdestä tuleva laskua, mutta nyt vuoden 2010 puolella voi jo hengähtää helpotuksesta ja todeta että taisin saada vuoden lehdet ilmaiseksi:alppu: Yhtenä sekoilun syynä voi olla se, etä Suomessa 2008 lopussa lopettivat lehden tilaamisen, mutta toimittivat jo aiemmin tehdyt tilaukset loppuun asti.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
Tässä muuten VM:n vastaus:
Sen verran pitää heti oikoa, että tällaisessa ns. virallisessa julkaisussa kuljettaja on naimaton (=sinkku) jos hän ei ole naimisissa. Toki sinkku on kieltämättä vähän väärä termi, mutta ajatus on ollut tämä.
Oikeastaan ihan loogista, että Vauhdin Maailmassa käytetään hiukan karkeampaa seurustelusuhdeasteikkoa kuin esimerkiksi Cosmopolitanissa. :)
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Eipä tätä oikein asiapuolen formulauutisiinkaan viitsi laittaa. Schumi pullistelee kierrosajoillaan

Lienee Schumi vitsailumielellä kommentoinut, ottaen huomioon tuon eron kokoluokan. Uutisesta puolestaan en kykene erottamaan mitään viittausta huumoriin. Paitsi että aika vitsihän tuo on koko uutinen oikeastaan.

Niinhän se oli ja maikkarikin sinivalko mediana vähän provosoi kansaa virheellisellä otsikolla ("Schumi: Olin Nicoa nopeampi Bahrainissa"). IL puolestaan on vääristänyt koko tekstin. :thumbdown

- Saan siitä hieman henkilökohtaista tyydytystä, että olin kisassa samassa vauhdissa Nicon kanssa, kertoi Schumacher ranskalaiselle Auto Hebdo -lehdelle.

- Lisäksi olin merkittävästi nopeilla kierroksilla hänen edellään - kokonaista kolme sadasosaa, murjaisi Schumacer.

(MTV3)


http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/03/1082262

Typerää provoilua ns. "asialliselta medialta", mutta kait se on niin, että sitä kirjoitetaan mitä kansa haluaa. Yli kymmenen vuoden takaisiin tapahtumiin perustuvaa Schumi vihaa tuntuu nimittäin koko Suomi parhaansa mukaan pitävän yllä.

Kateus se on mikä Suomen elossa pitää?
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
Saako vielä heitellä virheitä VM:n kausiennakosta?

1971: BMW-kuljettaja Pedro Rodriguez... (BRM) :jaska:

1970-luvun sensaatio: Itävaltalainen öljymiljonääri...
Walter Wolf syntyi kyllä Itävallassa, mutta ei tainnut asua siellä vuottakaan. Oli Wolf Racingin aikaan jo täysin kanadalaistunut. VM:n logiikalla ilmeisesti Keke Rosberg onkin ruotsalainen maailmanmestari. :thumbup:

1980-luvun faktoja: Surkein talli: RAM, 65 osallistumista ilman pistettä.
Samaan lukuun päästään Colonilla! :D:D RAM:lla päästy sijoituksellisesti parempaan, mutta on myös ajettu enimmäkseen kahdella autollla, kun taas Coloni oli enimmäkseen yhden auton tiimi. Kumpi on surkeampi? :confused:


Sitten on muutama tulkinnanvarainen muotoilu:

1960-luvun faktoja: Ainoa kerta kun kilpanumero 13 on ollut käytössä...
Kisassa tosiaankin Meksikon GP:ssä, mutta myös 1976 Iso-Britannian GP:ssä Divina Galicalla oli kilpanumero 13 Surteesissaan, tosin karsuitui.

1950-luvun faktoja: Suurin kilpanumero...
Kisassa jälleen Erwin Krausen 132 (kaiketi?), mutta 1974 Iso-Britannian GP:stä karsuitui Lella Lombardi, joka ajoi sponsorin taajuuden mukaan kilpanumerolla 208

1961: Porsche saapuu kilparadoilla.
Tehdastallina, mutta yksityisiä Porscheja nähtiin jo 1957, pistekin saavutettiin 1960.
 

Scalarik

Well-known member
Liittynyt
16.2.2008
Viestit
118
Sijainti
Helsinki


Mtv3:n sivuilta tulospalvelusta bongattua. Tainnut unohtua vähän entisiä tietoja... Ja mites onko Force INDIA brittitalli, ja eikös Red Bull ole Itävallasta :dunno:

Tosin tämä palvelu saattaa poimia kansalaisuudet suoraan jostain toisesta tulosten tuottajasta. Silti :nope:
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Olisko kansallisuudet tehtaan sijainnin perusteella?

Tyrrell --> BAR --> Honda --> Brawn --> Mercedes

Jordan --> Midland --> Spyker --> Force 1ndia

Stewart --> Jaguar --> Red Bull

Kaikki aloittivat Briteistä, mutta siinä tapauksessa oudoksuttaa Sauberin "Saksalaisuus". Lotus puolestaan pitää päämajaansa Englannissa, vaikka tallipomo Malesiasta onkin.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Olisko kansallisuudet tehtaan sijainnin perusteella?

Tyrrell --> BAR --> Honda --> Brawn --> Mercedes

Jordan --> Midland --> Spyker --> Force 1ndia

Stewart --> Jaguar --> Red Bull

Kaikki aloittivat Briteistä, mutta siinä tapauksessa oudoksuttaa Sauberin "Saksalaisuus". Lotus puolestaan pitää päämajaansa Englannissa, vaikka tallipomo Malesiasta onkin.
Mutta sitten kuitenkin Rellu on merkitty Ranskalaiseksi, vaikka niitten päämaja on Enstonessa... (Tierry turha valittaa kun se kerran on oikein :doubtful:)
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Kyllä toi on väärin, sillä kansalaisuus tulee tiimin kilpailulisenssistä.
Lotus->Malesia
Sauber->Sveitsi
Mercedes->Saksa
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
No, maikkarin logiikkaa tuskin tarvitsee ymmärtää..? :D

Rellusta unohtui, ettei sekään luonnollisestikaan minnekään muuttanut Benettonin ostettuaan.:p
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
@Iso Masa: Lähetin jo palautteen VM:lle, mutta voithan laittaa omat huomiosi erikseen.

@JJP: VM olisi kyllä voinut laittaa 'sinkun' tilalle 'naimaton' niin kuin he jo ehdottivatkin, tai sitten 'seurustelee' tai 'tyttöystävä + nimi'. Saa nähdä miten ensi vuonna :D
 
Ylös