Itse asiassa jos muut lentoyhtiöt vuokraavat Finnairin koneet, matkustamohenkilökunnan (pois lukien lentäjät) ja maapalvelut ja lentävät Finnairin vuorot niin tuskin lakosta kovin kallista Finnairille tulee. Työttömiä lentäjiä löytyy varmasti ympäri maailmaa eikä Finnairin konemallit niin harvinaisia ole etteikö niitä joku osaisi lentää.
käsittääkseni maailmalla ei noita lentäjiä ihan liikaa ole. SAS:lta taitaa lentäjiä olla menossa esim. lähi-itään, jossa maksetaan vielä paremmin (SAS yritää kanssa laskea palkkoja).
Käsittääkseni ongelmia aiheuttaa lähinnä:
- Nuo lyhyet reitit, kuten Bobakkikin perusteli
- Lentäjien poskettomat edut, kuten että he saavat itse koenukkua ja valita hotellin jossa yöpyvät kohteissa. Alle 5 tähteä ei kelpaa. Olikos se Tokiossa jossa lentokentän lähellä olleet hotellit ei kelvannut (lentokenttähotellit on normaalisti maailmassa niin huonoja
), vaan 2h ruuhkan päässä keskustassa ollut hotelli. Näitä oli muitakin, kun IS ne joskus esitteli
Ja kun Moe on halunnut mun kantaa asiaan, niin todetaan nyt että toki ymmärrän lentäjien huolen työpaikkojen ulosmittaamisesta, mutta tällä toiminnalla niitä kanssa ulosmitataan - kun Finnairin toiminta supistuu. Muut (huonommin palkatut) henkilöstöryhmät on tän tajunnut ja hyväksynyt tosiseikat, lentäjät ei. Kyllähän se pistää ihmettelemään.