Wales 2009

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
citroen kaikkien aikojen kovin rallitiimi and thäts it.
Ei ole edes tilastojen valossa. Kyllä ykkönen on edelleen Lancia :thumbup:

Nykyään kaikki mitä rallissa tapahtuu on heti kaikkien aikojen suurimpia asioita lajissa. On mukamas kaikkien aikojen kaksintaistelu, kaikkien aikojen vaikein keli... Lisäksi heti kun Hirvonen voitti kerran Jyväskylässä tuli hän Maikkarin "kaikkien aikojen Jyskälän kunkku" -äänestyksessä muistaakseni kolmanneksi. Maikkari tässä hypetyksessä on kyllä kunnostautunut.

Offtopiccia jälleen mutta minkäs teet. Elämä on välillä. :D
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Tuominen:
Mestaruuteen vaaditaan Loebin täydellistä romahtamista tai jotain teknistä ongelmaa, mitä edes Mikko ei varmaan toivo. Mikko haluaa voittaa ensimmäisen mestaruutensa reilusti.
Enpä nyt sanoisi, että olisi epäreilua. Ihan vain tasapuolisuuden nimissä voisi nyt napsahtaa Loebillekin. Argentiinassa Hirvonen keskeytti tekniseen vikaan kakkospaikalta ja menetti vähintään kahdeksan pistettä. Loeb taas on ihan itse sössinyt mahdollisuutensa ulosajoihin ja teknisiä keskeytyksiä edelleen nolla. Muutenkin Hirvonen on joutunut antamaan harmittavan paljon ilmaista tasoitusta tallipelin muodossa. Citroenilla yksityistallien kuskitkin on valjastettu Loebin avuksi, kun taas Latvalan on annettu viedä Mikolta pisteitä.

Vaikka Loeb onkin vauhdillisesti ollut niskan päällä, niin konaisuutena Hirvonen on tehnyt tällä kaudella selkeästi parempaa työtä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Häkkisen Mikaa vapaasti lainaten: jokainen voi vaan ajaa omaa maksimivauhtiaan, ei yhtään kovempaa. Tarkoittaa siis sitä että reikä päässä ajamalla löytää itsensä vaan lepikosta ennemmin tai myöhemmin. Yhdistelmän Hirvonen-Ford vauhti nyt vaan on tuo, eikä siinä ole mitään jossittelemista. Loeb on ollut tällä kaudella melkein aina nopeampi, eikä sille nyt vaan voi mitään. Virheitä hän on kuitenkin tällä kaudella tehnyt, ja siihen on varmasti myös vaikuttanut Mikon antama paine.

Ja mitä tulee mahdolliseen Loebin keskeytykseen huomenna joko ajovirheestä tai teknisestä viasta johtuen, niin sekin on vaan osa lajia. Joka kisasta saa yhtä paljon pisteitä ja on ihan sama tuleeko keskeytys keväällä vai vikassa rallissa vikalla ek:lla. Ja kun puhe on moottoriurheilusta, kannattaa muistaa tämä: there's no such thing as bad luck, just bad engineering.

Hirvonen on tehnyt tällä kaudella hienoa ja virheetöntä työtä, loppupeleissä se ei vaan näytä ihan riittävän. Mutta katsotaan vielä huominen ennen kuin heitetään kirveet kaivoon.
 

Kartturi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
185
Muutama kommentti
- Loebin kommentti suomalaisten määrästä viittaa mielestäni siihen, että mistä teitä riittää. Eli yksi lopettaa, niin aina on toinen tilalla. Eli mielestäni vain ja ainoastaan kehu.
- Tilastoissa Loeb on ehdoton kuningas. Kaikkien aikojen paras on mahdoton nimittää muilla ansioilla kuin tilastoilla. Muuten tulos tulee siitä mitä painotetaan.
- Mikon ei tarvitse laittaa päätään pensaaseen. Edes Marcus ei päässyt noin lähelle Loebiä vastaan, että kaikki oli viimeisessä kisassa omissa käsissä. Loeb kaatoi monta kertaa tällä kaudella, mutta oma näkemys on se, että ulosajo on merkki siitä, että ylitti rajan, jota voi ajaa. Kun ajat mahdollisimman lujaa, olet koko ajan sillä rajalla. Jos osuu, ylitit rajan.
- Jossittelu on turhaa. Jos Mikon auto ei olisi hajonnut, Jos J-M olisi antanut voiton, jos J-M ei olisi vetänyt kaiteeseen.... Niinhän Marcuskin olisi saanut avaimet käteen eräänä vuonna jos Mikko olisi alkuvuodesta luovuttanut voiton. Tallipeli kuuluu lajiin, niin syvältä ja poikittain kun se onkin. Niistä puhuminen on vain jossittelua
- Katsotaan tämä päivä vielä ennenkuin nimetään mestari
- Jos katsotaan Loebin vaatimattomuutta niin nostan hänet PALJON muutaman suomalaisen yläpuolelle arvostusasteikossani
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Muutama kommentti
- Loebin kommentti suomalaisten määrästä viittaa mielestäni siihen, että mistä teitä riittää. Eli yksi lopettaa, niin aina on toinen tilalla. Eli mielestäni vain ja ainoastaan kehu.
- Tilastoissa Loeb on ehdoton kuningas. Kaikkien aikojen paras on mahdoton nimittää muilla ansioilla kuin tilastoilla. Muuten tulos tulee siitä mitä painotetaan.
- Mikon ei tarvitse laittaa päätään pensaaseen. Edes Marcus ei päässyt noin lähelle Loebiä vastaan, että kaikki oli viimeisessä kisassa omissa käsissä. Loeb kaatoi monta kertaa tällä kaudella, mutta oma näkemys on se, että ulosajo on merkki siitä, että ylitti rajan, jota voi ajaa. Kun ajat mahdollisimman lujaa, olet koko ajan sillä rajalla. Jos osuu, ylitit rajan.
- Jossittelu on turhaa. Jos Mikon auto ei olisi hajonnut, Jos J-M olisi antanut voiton, jos J-M ei olisi vetänyt kaiteeseen.... Niinhän Marcuskin olisi saanut avaimet käteen eräänä vuonna jos Mikko olisi alkuvuodesta luovuttanut voiton. Tallipeli kuuluu lajiin, niin syvältä ja poikittain kun se onkin. Niistä puhuminen on vain jossittelua
- Katsotaan tämä päivä vielä ennenkuin nimetään mestari
- Jos katsotaan Loebin vaatimattomuutta niin nostan hänet PALJON muutaman suomalaisen yläpuolelle arvostusasteikossani
Hyviä kohtia ja huomioita joista käytännössä kaikista olen samaa mieltä.

Tallipelin osalta itse toivoisin, että kaikki pelaisi samaan tyyliin.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Heh, kyllä on vaikea joillekin suomalaisille (en puhu nyt foorumilaisista) hyväksyä se kun ranskalainen vie suomalaista ranskalaisella autolla vuodesta toiseen. Ottaa koville. :alppu:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Täytyisi varmaan saada suomalainen auto. Räyhäsisu 2000 WRCIRC, tai jotain. Tehdas on valmiina, ei muuta kuin insinöörit hommiin.
 

Kiertokanki

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
579
Sijainti
Männän alapuolella
silti ihmetyttää että Lööb ja Hirvi ajaa samaa vauhtia näköjään taas tänäänkin. Mut eilen niillä kahdella kinttupolulla tuli yli 20 sekkaa pataan. Jotenkin tuntuu että FIA:n uudella puheenjohtajalla on näppinsä pelissä ajanottoon liittyen. Sehän on muistaakseni ranskalainen? :alppu:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
..ja nyt sitten vain sitä ihmettä odottelemaan, tai sitä että saavat viriteltyä tarpeeksi vankan tukin ranskiksen tielle.

Sitä ei ole vaikea myöntää etteikö Mikko ottaisi Sebiltä nokkiin ihan ajamalla taas tällä kertaa, mutta se että niillä parilla murheellisella pätkällä muuan Sordokin oli muka yhtäkkiä ajamalla nopeampi, siihen en edelleenkään jaksa uskoa. Eli jos/kun Mikolla oli jotain robleemaa autossa, mutta ei menettänyt niin paljoa aikaa että ongelma olisi ollut liian ilmeinen, niin tallilla oli paikka salata se vika ja pistää tappio Mikon piikkiin. Ihan kuten Mäntylä aamun Keskarissa kirjoittaa niin ei se automerkille mitään maailman parasta mainosta olisi paljastaa että ihan jokainen tehdastallin auto prakaa vuorollaan ja vielä kauden kriittisimmällä kohdalla. Eli en edelleenkään pistäisi sitä ratkaisevaa tappiota sen piikkiin että Mikosta olisi yhtäkkiä tullut lammas ratkaisunpaikassa. Mutta turhapa sitä enää on jossitella missä se vika oli, kuskissa vai autossa. Myöhäistä mikä myöhäistä.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
näköjään kieltovaiheen jälkeen osa ihmisistä on siis siirtynyt jo salaliittoteorioihin. Kas kun ei uskota että mikko onkin oikeasti citroenin palkkalistalla ja saa isot bonukset että jälleen luovuttaa mestaruuden maailman parhaalle.

ketjuhan on kohta parempaa viihdettä kun itse uuvuttava rallikisa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
näköjään kieltovaiheen jälkeen osa ihmisistä on siis siirtynyt jo salaliittoteorioihin. Kas kun ei uskota että mikko onkin oikeasti citroenin palkkalistalla ja saa isot bonukset että jälleen luovuttaa mestaruuden maailman parhaalle
Minulle on ainakin täysin yhdentekevää, kumpi näistä kuskeista mestaruuden vie. Eipä säväytä millään lailla.

Ensi kauttakin odotan vain sen takia mielenkiinnolla, kun luvassa on erittäin tervetulleita muutoksia sääntöihin. WRC-tuote on ollut 2000-luvulla tähän asti muovisempi kuin halpahallin tarjousämpäri, joten korkea aika onkin korjata tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Aika kertoo, aikanaan. Komppaan mjs:ää minäkin. Oli se outo juttu, kun Mikko parilla pätkällä romahti. Yliyrittämistä vai oliko vetarit vedetty ylikireälle etteivät menisi pahki? Tiedä näistä. Ei minulla silti ole suru puserossa. Kaudelle tuli ihan hyvä huipennus. Seuraavat vuodet vaikuttavat nekin lupaavilta, suomalaisestakin näkökulmasta katsottuna. Nice.
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Hirvonen ek14:n väliajoissa 8 sekuntia edellä. Paina Mikko.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Malcolm nyt ei vaan satu olemaan niitä henkilöitä maailmassa joiden sanaan lähtisin ihan ekana sokeasti luottamaan, mitään vikaa kun ei kuulemma löydetty mutta osien vaihtamisen jälkeen auto kulki taas tauon jälkeen normaalisti. Että ei siinä nyt mikään Sporttila tarvitse olla etteikö voisi nähdä jotain peittelyä tallin puolelta, kuitenkin markkinoinnista on kyse ja jos vika on salattavissa niin kai se kortti kannattaa käyttää. Varsinkin kun Hirvoskan autokunta oli ihmeissään mistä se ero niillä pätkillä tuli, luulisi Mikonkin osaavan sanoa jos niillä pätkillä olisi tullut virheitä tai varottua liikaa. Ne kun kuulemma tuli ihan normaalisti kuten siihenkin asti.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
:eek: 18.2 sekuntia ero, vieläkö se on game on?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Voipi toki himmailla, mutta tuolla erolla ei kohta jää hirveästi varaa mupellella tai sammutella autoa mutkiin, Mikko kun tulee ilmeisesti edelleenkin sitä vauhtia jolla päädytään joko sairaalaan tai huomisen lehden etusivulle.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Sari-Matti -> off and out.

EDIT: Nousee, nousee.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Ero pienenee, mutta edelleen aika epätodennäköistä, että Mikko yltäisi voittoon. Jänntään kuitenkin loppuun asti.

Toisaalta, jos sitä voittoa ei nyt tule, niin oishan se hienoa, jos Mikko voittaiskin ensi vuonna sen mestaruuden, viimisenä WRC-kautena.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Latvala :D

Latvalan auto lipesi ulos mutaiselta reitiltä. Mutka oli heti erikoiskokeen päättymisen jälkeen.

- Alkoi hieman satamaan. Oli erittäin liukasta, enkä saanut autoa pysähtymään ajoissa, Latvala totesi päästyään takaisin reitille.

Ulosajopaikalla oli noin kymmenkunta katsojaa auttamassa Latvalaa pois mutavellistä.

Latvalan auto vaurioitui ulosajossa pahasti ja suomalainen pysähtyi tien varteen korjaamaan autoaan. Vielä ei ole tiedossa pystyykö hän jatkamaan kilpailua. Latvala yritti korjata autoaan ainakin pyörää vaihtamalla.
 
Ylös