Jännä sinänsä, että tässä kehutussa tv-lähetyksessä ei siitä kehutusta runsaasta automäärästä nähdä kuin vähän reilu 10...
Aikataulu- ja kiinnostavuussyyt. Niin sitä esimerkiksi alppihiihdossa näytetään yleensä vain varsinainen kuuma ryhmä. Singaali tietenkin jatkaa eli jos halua ja valuuttaa löytyy, niin se kyllä kotivastaanottimiin astikin päätyy.
Ja kärjen ero 10:nteen sijaan on samaa luokkaa kuin WRC:n ja JWRC:n ero.
Rallissa kuuluukin tapahtua ja yleensä kun tapahtuu, niin erot tietenkin kasvavat. Enemmänkin tarkoitin tuolla autojen määrällä sitä, että milloin viimeksi FIA:n sarjassa on palkintokorokkeella ollut kolmea eri automerkkiä edustavat kuljettajat? Suomessa 2008? Yippee.
Ja muuten, montakos EK:ta "II-divarin" miehet ovatkaan voittaneet "tosimiesten" sarjassa?
Hirvonen on ajanut kolme pohjaa. Ogieria en profiloi kummallekaan puolelle, koska miehen asenne ei anna sille perusteita. Jos se hänestä riippuisi, niin hän ajaisi vain rallia. Oggie ei ole arvostellut kumpaakaan sarjaa, eikä kalustoa ja hän lähti ennakkoluulottomasti viime vuonna JWRC-mestaruuden jälkeen ajamaan Monteen kun Loeb ja muut parempana itseään pitäneet kranttuilivat ja jäivät kotiin. Sarrazin kuuluu tallitoverinsa kanssa vähän samaan kategoriaan, mutta ehkä valahtaa vähän enemmän IRC:n puolelle, koska hän ajaa vain yhden korkean profiilin rallin vuodessa, mutta se ei jostain syystä ole WRC-autolla. Ogier, Sarrazin ja Hänninen ovat minusta rallikuljettajia ennen kuin minkään tietyn seuran jäseniä. He haluavat vain ajaa rallia, eivätkä ole arvostelleet tai nyrpistelleet nokkaansa kaluston suhteen.
Tilanne on siis erikoiskokeissa 3-10 ja "tosirallaajat" johtaa. Onneksi "kakkosdivarin diiva" sentään johtaa kokonaistuloksissa, ettei tarvitse sen puolen ihan vallan hävetä.
Ja minä en noin yleensäkään ymmärrä sitä miksi tuolla eräällä toisella foorumilla toivotaan, että ISC ottaisi oppia näistä lähetyksistä ja että FIA:n sarja olisi myös näin jännittävä viimeisillä erikoiskokeilla. Toivoisivat mieluummin, että Federaatio tajuaisi lopettaa oman rimpuilunsa ja myöntäisi mannerten väliselle rallihaasteelle MM-arvon. Onhan jo yksistään tämä yksittäinen ralli paljon arvokkaampaa seurattavaa kuin neljän miehen WRC-sirkus. Kiitos Hirvosen, ei tästä rallista puutu enää kuin kolme FIA:n sarjan tehdaskuskia, joille kyllä olisi myös autot varmasti löytyneet, jos norsunluutorneistaan olisivat paikalle vaivautuneet ja meillä ei enää olisi divareita laisinkaan. :thumbup: