Formula 1 - 2010 - Silverstone: Harjoitukset

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660


SILVERSTONE CIRCUIT
"Home of British Motor Racing"

Pituus: 5,901 km
Mutkia: 18
Kierroksia: 52
F1 Rataennätys: - (uusi profiili)



Aikataulu - Vapaat harjoitukset

Perjantai 09.07.2010
12.00-13.30 Free Practice 1
16.00-17.30 Free Practice 2

Lauantai 10.07.2010
12.00-13.00 Free Practice 3

MTV3:n lähetykset

Perjantai 09.07.2010
11.55-13.35 MAX F1: Free Practice 1
15.55-17.35 MAX F1: Free Practice 2
19.15-19.25 MTV3 Tulosruutu
22.20-22.30 MTV3 Tulosruutu
22.40-23.10 MTV3 F1: Free Practice 1&2 (kooste)
23.00-23.10 MAX Tulosruutu

Lauantai 10.07.2010
11.30-12.00 MTV3 F1: Ennakkotunnelmat
11.55-13.10 MAX F1: Free Practice 3
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Sininen tuossa rataprofiilin ulkopuolella on sitten asfalttia. :mad_old:
Ei pentele! Tilke? ko? kö? Onko näille koskaan keksitty minkäänlaisia järjellisiä perusteita?

Profiiliakin on muutettu, vauhtia tiputettu, näyttää vähän sellaiselta Bahrainin lisäosamaiselta. :jaska::jaska::jaska:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jännityksellä odotan mitä mutkissa 13 ja 16 tulee tapahtumaan.
Profiilin perusteella en usko mutkan 16 tuovan mitään jännitystä peliin mut mutka 13 voi tuoda pari mielenkiintoista tilanne :ahem:

Jotenkin on sellanen fiilis, että nyt mennään RB:n ja Ferrarin tahdissa, Macin tulossa heti siinä perässä.

Williams voi yllättää ja olla Renun sekä FI:n kans puskemassa Mersua ulos kärkijoukoista.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Onko näille koskaan keksitty minkäänlaisia järjellisiä perusteita?
On: lentävät ja ympäri pyörivät autot.

Kiva päästä Borencian rännin jälkeen kunnon radalle. Innolla odottelen, milloin Eki lausuu ensimmäisen kerran "Silverstonehan kuuluu luokkaan nopeat F1-radat" :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Radan paras osuus poistettu. Sillan jälkeen oli hyvää mutkakaahailua jossa joutui käyttämään radan koko leveyden ollakseen nopea, ja joskus vähän enemmänkin. Nyt tuo radan loppuosuus on vähän kuin jotain tylsää Bahrainia :thumbdown
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Radan paras osuus poistettu. Sillan jälkeen oli hyvää mutkakaahailua jossa joutui käyttämään radan koko leveyden ollakseen nopea, ja joskus vähän enemmänkin. Nyt tuo radan loppuosuus on vähän kuin jotain tylsää Bahrainia :thumbdown
Joo, se oli liian vaarallinen moottoripyörille joten tekivät uuden radan jolle nyt Ykkösetkin päätettiin laittaa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jaa,Stowe mutka sitten poistettu.:( Yksi parhaista mutkista simuissa ja livenä minkä tiedän.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En taas oikein ymmärrä tätä rutinaa. Bridgen shikaanin poisto sopii ainakin minulle enemmän kuin hyvin, eikä lopun mutkayhdistelmää voinut pitää oikein ajettavana saati radan luonteeseen sopivana. Mutkat 11 ja 12 vaikuttavat huomattavasti menetyksiä mielenkiintoisemmalta ja oikeastaan ainoa valitukseni on, että viimeisiä mutkia ei mietitty samalla uudelleen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Siellähän se Stowe nököttää. Tosin mitä haastetta näissä enää on kun pahimmassa tapauksessakin pääsee parissa sekunnissa takaisin radalle... Ei kai siellä Suzukassakaan alvariinsa lennellä ja pyöritä ympäri vaikka nurtsia ja hiekkaa edelleen löytyy?

Kuka täällä vastaa näistä uudistuksista, jotta pääsen lyömään nyrkkiä pöytään! Silverstone on lähes pilattu tuolla köyhällä shikaanilla ja suoranpätkällä. Ihan taatusti kuljettajat pitivät enemmän entisen keskinopean osan haastavuudesta kuin tästä jarruta-kiihdytä-jee-jipii osasta. :jaska:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
En taas oikein ymmärrä tätä rutinaa. Bridgen shikaanin poisto sopii ainakin minulle enemmän kuin hyvin, eikä lopun mutkayhdistelmää voinut pitää oikein ajettavana saati radan luonteeseen sopivana. Mutkat 11 ja 12 vaikuttavat huomattavasti menetyksiä mielenkiintoisemmalta ja oikeastaan ainoa valitukseni on, että viimeisiä mutkia ei mietitty samalla uudelleen.
No siis bridgen shikaani oli yksi parhaita ohituspaikkoja, ja ulostuloltaan ihan vauhdikas, eikä mikään nössöttelykohta!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No siis bridgen shikaani oli yksi parhaita ohituspaikkoja, ja ulostuloltaan ihan vauhdikas, eikä mikään nössöttelykohta!
Aika harvoin siinä loppujen lopuksi ohituksia nähtiin, kun edeltävä suora oli vähän liian lyhyt. Jos muutokset ovat onnistuneet, niin autoja joudutaan ajattamaan vähän pienemmällä siivellä ja 13-mutkassa pystyy ohittamaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En taas oikein ymmärrä tätä rutinaa. Bridgen shikaanin poisto sopii ainakin minulle enemmän kuin hyvin, eikä lopun mutkayhdistelmää voinut pitää oikein ajettavana saati radan luonteeseen sopivana. Mutkat 11 ja 12 vaikuttavat huomattavasti menetyksiä mielenkiintoisemmalta ja oikeastaan ainoa valitukseni on, että viimeisiä mutkia ei mietitty samalla uudelleen.
Ei se shikaani itsessään mikään herkkupaikka ollut, vaan ne seuraavat mutkat, mutkaa 16 edeltävään mutkaan tuleminen ja miten siitä poistuessa sitten onnistuu jarrutus mutkaan 16. Uusi mutka 16 tuskin mitään sävähdyttäviä ajoelämyksiä tarjoaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kukahan noihin ratakarttoihin muuten piirtää tuon "ihannelinjan"? Rohkenen epäillä mutkan 13 taittuvan paremmin hieman ulompaa.

Bridgestä vielä, shikaanihan lisättiin enemmän tai vähemmän hätäratkaisuna, kun Lamy ajoi alkuperäisessä mutkassa (näkyy yhä kartassa) ulos ja päätyi alikulkukäytävään.
 
Ylös