Toro Rosso STR6

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tänneppä vaikkapa keskustelua Toro Rosson 2011-vuosimallin menopelistä.

Ensimmäinen kuva:
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tästä näkee, että Toro Rosso on nyt viimein ottanut irtioton RedBullin linjasta. Selkeästi konservatiivisempi ja "vanhanaikaisempi". Ei tietoakaan alas laskevasta perästä.

Pelkäämpä, että tällä autolla pidellään perää yhdessä HRTn ja Virginin kanssa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Tästä näkee, että Toro Rosso on nyt viimein ottanut irtioton RedBullin linjasta. Selkeästi konservatiivisempi ja "vanhanaikaisempi". Ei tietoakaan alas laskevasta perästä.

Pelkäämpä, että tällä autolla pidellään perää yhdessä HRTn ja Virginin kanssa.
Samaa kattelin itsekkin , että aika läskit ponttoonit ja leveä perberi . Melkee pakko sanoa , että näyttää hitaalta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tästä näkee, että Toro Rosso on nyt viimein ottanut irtioton RedBullin linjasta. Selkeästi konservatiivisempi ja "vanhanaikaisempi". Ei tietoakaan alas laskevasta perästä.

Pelkäämpä, että tällä autolla pidellään perää yhdessä HRTn ja Virginin kanssa.
Eiköhän tällä HRT:n edelle keretä ongelmitta, mutta Lotuksen kanssa alkaa tekemään tiukkaa. Aika vanhanmallinen ratkaisu tuo kun koko ponttoonin alapuoli on viistetty, eikä virtauksia päästetä kiertymään ylös takasiivelle.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Eiköhän tällä HRT:n edelle keretä ongelmitta, mutta Lotuksen kanssa alkaa tekemään tiukkaa. Aika vanhanmallinen ratkaisu tuo kun koko ponttoonin alapuoli on viistetty, eikä virtauksia päästetä kiertymään ylös takasiivelle.
Vanhanmallinen ponttoonin vienti kyllä. TR tippuu Sauberin kanssa muiden kyydistä. Lotus voi tosiaan jo ahdistaa. Mielestäni siinä uudenmallisessa ponttoniratkaisussa on kuitenkin kyse siitä, että takasiivelle saadaan entistä enemmän/puhtaampaa ilmaa, kun alas laskeva/kiertyvä perä ohjaa virtaukset "pois tieltä" auttamaan diffun toimintaa.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Härkä saatu kokonaan mahtumaan nykyseen katteeseen:thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vanhanmallinen ponttoonin vienti kyllä. TR tippuu Sauberin kanssa muiden kyydistä. Lotus voi tosiaan jo ahdistaa.
Tämä on vähän niinkuin viimekauden Lotus, että "keep it simple stupid". Ei tietenkään yhtä alkeellinen, mutta rajallisilla resursseilla varmanpäälle ratkaisuja. Ja hyvinhän ne Lotuksella viime kaudella toimivat Virginiin verrattuna. Sauberin en usko ihmeemmin tipahtavan keskikastista minnekään vaikka uusia haastajia tuleekin.
Mielestäni siinä uudenmallisessa ponttoniratkaisussa on kuitenkin kyse siitä, että takasiivelle saadaan entistä enemmän/puhtaampaa ilmaa, kun alas laskeva/kiertyvä perä ohjaa virtaukset "pois tieltä" auttamaan diffun toimintaa.
Tässä mallissa varmasti saadaan takasiivelle puhdasta ilmaa, mutta noissa modernimmoissa sitä riittää enemmän ja alemmaksi, ja jollain lailla auton peräosasta piirtyy vähän samaa vaikutelmaa kuin ylösalaisin käännetystä siivestä. Että sen rungon takaosan päällä on toimiessaan lisää alaspainoa tuottavaa painetta.
 
Viimeksi muokattu:

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Löytyy täältäkin jotain todella erikoista.



Mikäköhän tuossa lattiassa on. Selkeä reikä ainakin. Pakoputken ulostulot?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mikä reikä?

Ponttoonin alaosa on viety erittäin lähelle runkoa. Aiemmasta kuvasta näkyy kuinka pohjalevyä on taitettu pystylipaksi ponttoonin kohdalla. Taitos siis.

Peräpäässä ripustuksen alapuolella on valoheijastuksia, mutta reikää en näe.

Ja aiemmasta kuvasta päätellen pakoputkien sijainti on normaali.


Edit: Hmm.. Vaikuttaa että Toro Rosson auto on ohittanut foorumilaisten mielenkiinnon eikä siis kuviakaan näytä peräpäästä olevan. Jostain varmaan löytyisi...
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
eikö tossa Siemens? tekstin alapuolella, pysty levyn "sisä" puolella ole joku kolo?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ai tossa joo. Meni minuutti ennenku ymmärsin tuostakaan viimeisestä kuvasta. Aluksi katoin kyllä että normaalia varjoo tms. Mutta kyllä siinä reikä voi olla.

Onko aiemmissa kuvissa näkynyt pakoputkea? Anaatin viimeisin postaus (lainauksessa Quattran postaama kuva) sisältää kuvan, jossa meinaa olla pakaria. Mutta ei välttämättä.


Joo, ottakaahan kantaa, voisko olla TR:llä pakarit pohjan "sisällä".
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pistetään tähän vähän lisää kuvia, vaikkei niistä ihmeempää näykään. Ihan kiinnostava on, vaikka näyttääkin peruslötköltä kauempaa. Jossain tais tuosta peräpään lattiasta olla enemmänki hypetystä, mutta en lukenut tarkemmin millaista. Liittyykö pakoputken ulostuloon nuo muodot jotenkin? Peräpään jäähdytysratkaisu ja vaihdelaatikon ympärys näyttää aika Ferrarimaislta, ehkä vähän pulleammalta. Ilmanottoaukotkin aika pienet. Takasiivestä puuttuu keskipylväs. Muodoiltaan nätimpiä autoja mielestäni.



 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Aivan eri pohja noiss julkistuskuvissa...
Itseasiassa minun silmän perusteella sanoisin, että kyseinen järjestelmä on ollut käytössä jo heti julkkarista asti. Ainoastaan tuo rengasta "suojaava" pystylevy on lisätty tuohon. Voisi kuvitella, että tuolla on haettu sitä ettei pakokaasut pääsisi suoraan hönkimään renkaalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös