Samaa kattelin itsekkin , että aika läskit ponttoonit ja leveä perberi . Melkee pakko sanoa , että näyttää hitaalta.Tästä näkee, että Toro Rosso on nyt viimein ottanut irtioton RedBullin linjasta. Selkeästi konservatiivisempi ja "vanhanaikaisempi". Ei tietoakaan alas laskevasta perästä.
Pelkäämpä, että tällä autolla pidellään perää yhdessä HRTn ja Virginin kanssa.
Eiköhän tällä HRT:n edelle keretä ongelmitta, mutta Lotuksen kanssa alkaa tekemään tiukkaa. Aika vanhanmallinen ratkaisu tuo kun koko ponttoonin alapuoli on viistetty, eikä virtauksia päästetä kiertymään ylös takasiivelle.Tästä näkee, että Toro Rosso on nyt viimein ottanut irtioton RedBullin linjasta. Selkeästi konservatiivisempi ja "vanhanaikaisempi". Ei tietoakaan alas laskevasta perästä.
Pelkäämpä, että tällä autolla pidellään perää yhdessä HRTn ja Virginin kanssa.
Heikki ohitti jo tämänkin... :thumbup:
Vanhanmallinen ponttoonin vienti kyllä. TR tippuu Sauberin kanssa muiden kyydistä. Lotus voi tosiaan jo ahdistaa. Mielestäni siinä uudenmallisessa ponttoniratkaisussa on kuitenkin kyse siitä, että takasiivelle saadaan entistä enemmän/puhtaampaa ilmaa, kun alas laskeva/kiertyvä perä ohjaa virtaukset "pois tieltä" auttamaan diffun toimintaa.Eiköhän tällä HRT:n edelle keretä ongelmitta, mutta Lotuksen kanssa alkaa tekemään tiukkaa. Aika vanhanmallinen ratkaisu tuo kun koko ponttoonin alapuoli on viistetty, eikä virtauksia päästetä kiertymään ylös takasiivelle.
Ovelasti jatkettu perän diffuusoria lisäämällä takalampun alle pystylevyt.Perästä kuvia:
Tämä on vähän niinkuin viimekauden Lotus, että "keep it simple stupid". Ei tietenkään yhtä alkeellinen, mutta rajallisilla resursseilla varmanpäälle ratkaisuja. Ja hyvinhän ne Lotuksella viime kaudella toimivat Virginiin verrattuna. Sauberin en usko ihmeemmin tipahtavan keskikastista minnekään vaikka uusia haastajia tuleekin.Vanhanmallinen ponttoonin vienti kyllä. TR tippuu Sauberin kanssa muiden kyydistä. Lotus voi tosiaan jo ahdistaa.
Tässä mallissa varmasti saadaan takasiivelle puhdasta ilmaa, mutta noissa modernimmoissa sitä riittää enemmän ja alemmaksi, ja jollain lailla auton peräosasta piirtyy vähän samaa vaikutelmaa kuin ylösalaisin käännetystä siivestä. Että sen rungon takaosan päällä on toimiessaan lisää alaspainoa tuottavaa painetta.Mielestäni siinä uudenmallisessa ponttoniratkaisussa on kuitenkin kyse siitä, että takasiivelle saadaan entistä enemmän/puhtaampaa ilmaa, kun alas laskeva/kiertyvä perä ohjaa virtaukset "pois tieltä" auttamaan diffun toimintaa.
Aivan eri pohja noiss julkistuskuvissa...
Itseasiassa minun silmän perusteella sanoisin, että kyseinen järjestelmä on ollut käytössä jo heti julkkarista asti. Ainoastaan tuo rengasta "suojaava" pystylevy on lisätty tuohon. Voisi kuvitella, että tuolla on haettu sitä ettei pakokaasut pääsisi suoraan hönkimään renkaalle.Aivan eri pohja noiss julkistuskuvissa...