Formula 1 – 2011 – Australia: Ennakkointi & VH

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Näytti kyllä Red Bull todella helpolta ja vaivattomalta ajettavalta, kun äsken näytettiin Vettelin onboardia.
Juu, auto kääntyilee ja pito uskomaton. Mersu näytti nopeelta mutta vielä aika levottomalta käytöksensä perusteella. Saubereista ja Forceindioista huomaa jotta pitoa vähemmän.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
No ei näistä ensimmäisen harjoituksen ajoista kannata mitään johtopäätelmiä vielä vetää. Kukaan noista ei ole oikeasti 12 sekuntia hitaampi.
Toki, mutta silti matka edes siihen karsintarajaan on aika suuri vielä tällä hetkellä.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Paljon näyttää olevan totuttelua pojilla jarruttelun suhteen. Onneksi aika vaaratonta pitkäksi ajoa silti. Massallakin näköjään liikaa rengassettejä kun pitää noin tuhota lukkojarrulla.
 
Viimeksi muokattu:

lucascrit

New member
Liittynyt
25.3.2011
Viestit
3
Sijainti
UK
Ei tainnu lootuskaan yllättää...:thumbfh:
Tervehdys F1-foorumille!
Vaikka näistä ensimmäisen harjoituksen ajoista ei kannata vetää turhan suuria johtopäätöksiä; niin olen sitä mieltä, että Lotuksen potentiaalia on yleisesti yliarvioitu aika paljon. Vaikka varmasti vauhti on parantunut suhteessa muihin talleihin viimekaudesta, niin tulee olemaan tiukkaa ohittamaan näitä "vanhoja" talleja tällä kaudella.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Mercedes autot dominoivat nopeusmittauksia. Selittää auton käyttäytymisenkin levottomasti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Santander melkein kärkeen, kolmannella kierroksellaan. Neljäs tuskin enää parantaa?
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Lotuksellakin selkeästi äänestä päätellen käytössä blown-diffuusori. Hirmuinen pörinä kun pudottaa kaasulta.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Kobayashin katteet moottorin päältä radalla. Taisi testeissäkin käydä näin. Ainakin jossain oli kuva vastaavasta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tervehdys F1-foorumille!
Vaikka näistä ensimmäisen harjoituksen ajoista ei kannata vetää turhan suuria johtopäätöksiä; niin olen sitä mieltä, että Lotuksen potentiaalia on yleisesti yliarvioitu aika paljon. Vaikka varmasti vauhti on parantunut suhteessa muihin talleihin viimekaudesta, niin tulee olemaan tiukkaa ohittamaan näitä "vanhoja" talleja tällä kaudella.
Tervetuloa!

En odottaisi Team Lotukselta liikoja vapaissa (joilla nyt ei muutenkaan ole mitään merkitystä) enkä edes aika-ajoissa, koska KERS-autoilla on selvä etu. Kisoissa ratkaisee kuitenkin luotettavuus ja kuskien suoritusvarmuus, ja se on se millä Lotus pisteitä hankkii, jos hankkii. Lotus oli jo viime kaudella kisavauhdissa suhteessa lähempänä vanhoja tiimejä kuin aika-ajoissa.

Toki talli on asettanut (myös) tavoitteeksi päästä Q2:een, mutta se voi olla vaikeaa KERS-autoja vastaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hispaniaa saa siis vielä odotella vähintään seuraavaan sessioon.

Ei maata mullistavia yllätyksiä tulosliuskassa.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Ainoa mikä itseä vähän pistää silmään on RedBull ylivoima. Melkoinen ero takana tuleviin. No katsotaan josko se FP2 lopussa olisi hieman tasaisempi.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hispaniaa saa siis vielä odotella vähintään seuraavaan sessioon
Tai huomiseen... tai kun osat saapuvat... Ted Kravitz sanoi, ettei pojilla vaikuttanut olevan niin minkäänlaista kiirettä siellä HRT:n pilttuussa. Kolles taitaa tykätä viimeisellä sekunilla tehdyistä, suorana televisioiduista shakedowneista :)

RBR on järkyttävä. Vaikka ei näillä ajoilla väliä olekaan, ei kärkijoukossa kyllä ollut ketään muuta (semi)yllättäjää kuin Rubens.
 
Viimeksi muokattu:

lucascrit

New member
Liittynyt
25.3.2011
Viestit
3
Sijainti
UK
Tervetuloa!

En odottaisi Team Lotukselta liikoja vapaissa (joilla nyt ei muutenkaan ole mitään merkitystä) enkä edes aika-ajoissa, koska KERS-autoilla on selvä etu. Kisoissa ratkaisee kuitenkin luotettavuus ja kuskien suoritusvarmuus, ja se on se millä Lotus pisteitä hankkii, jos hankkii. Lotus oli jo viime kaudella kisavauhdissa suhteessa lähempänä vanhoja tiimejä kuin aika-ajoissa.

Toki talli on asettanut (myös) tavoitteeksi päästä Q2:een, mutta se voi olla vaikeaa KERS-autoja vastaan.
Uskon että Lotuksella on mahdollisuuksia saada jämä pisteitä muutamista kisoista juurikin muiden keskeytyksien kautta. Mutta se ei mielestäni riitä siihen, että Lotus voitaisiin lukea "keskikastiin" kuuluvaksi jos vauhdin puolesta ei kisoissa pärjätä. Tämä arvio kuitenkin perustuu oikeastaan puhtaaseen intuitioon, joten jos Lotus pärjää paremmin olen vaan iloisempi.
Mielestäni viime kauden suoritus Lotukselta oli loistava lähtökohtiin nähden, mutta seuraava askel on kuitenkin paljon suurempi. Pitää kuitenkin muistaa, että esim. Gascoynen (vaikka näiden "key people":n merkitys on varmasti todellisuudessa vähäisempi kuin annetaan yleisesti ymmärtää) track record ei ole kovin hyvä vaikka onkin saanut häärätä aikaisemmin huomattavasti isommalla budjetilla kuin nyt Lotuksella.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Tai huomiseen... tai kun osat saapuvat... Ted Kravitz sanoi, ettei pojilla vaikuttanut olevan niin minkäänlaista kiirettä siellä HRT:n pilttuussa. Kolles taitaa tykätä viimeisellä sekunilla tehdyistä, suorana televisioiduista shakedowneista :)
Liuzzikin intoili session alun haastattelussa että kovasti ois muka tarkotus päästä ajamaan heti ekassa harjotuksessa. Pojillahan on puheet kuin Wincapitan miehillä.
 
Ylös