No tuosta kolarista ei saa kylla mitenkaan 60% Buttonin piikkiin. Mieluimin toisin pain. Edelleenkin olen sita mielta etta Button ajoi normaalilla ajolinjalla tuossa paikassa ulkokautta ohittaminen on lahes mahdotonta. Hamilton juuri ehti tyontaa eturenkaansa Napin takarenkaan kohdalle.mit.vit..? Mitähän kisaa tämä kommentti koskee, kun tämmöstä en ainakaan juuri päättyneen kisan aikana nähnyt. Button/Hamilton tilanne oli ainakin 60% Buttonin syytä. Ja tiimi käski pysäyttää auton, kun näkivät telemetriasta että jotain häikkää jousituksessa. Hamilton olisi itse halunnut sinnitellä varikolle.
Ei mulla Hamiltonin suhteen kyllä mitään värilaseja ole, välillä kehun kun on aihetta ja kritiikkiä annetaan kun on aihetta. Kyllä ne lasit taitaa sun päässä olla.Button ei nähnyt Hamiltonia ja Hamilton puski väkisin ahtaaseen väliin. Vaikka osumaa ei olisi tapahtunut niin Hamilton olisi päätynyt nurmikolle, ei siellä ollut tilaa. Typerä liike kamikazelta. Ja sitten siitä radalle takaisin syöksymisestä, autojen seassa pujottelusta ja melkein radalle parkkeeraamisesta en viitsi kommentoida enempää, jokainen kai näkee ne tilanteet eri tavalla lasien väreistä riippuen.
Arvokkaat sijat Hispanialle. Lotus soft embon olisi syytä parantaa tai Hispania vie tätä menoa hyvät palkintorahat vaikka ovatkin hitaita kuin rullatuoli.Liuzzi 13.
Karthikeyan 14.
Minkä takia täällä kokoajan jotkut puolustaa Hamiltonia? Ainahan se on peräänajan vika! :ahem:mit.vit..? Mitähän kisaa tämä kommentti koskee, kun tämmöstä en ainakaan juuri päättyneen kisan aikana nähnyt. Button/Hamilton tilanne oli ainakin 60% Buttonin syytä. Ja tiimi käski pysäyttää auton, kun näkivät telemetriasta että jotain häikkää jousituksessa. Hamilton olisi itse halunnut sinnitellä varikolle.
Totta on se, että kolareihin tarvitaan aina kaksi. Tänään Hamiltonin molemmat kolarit oli vahinkoja, eli ei voinut laittaa kenenkään osallisen piikkiin.En ymmärrä Hamiltonin jatkuvaa dissausta. Kolareihin tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, eikä syy ole juuri koskaan 100% pelkästään toisen osapuolen.
Vauhti olisi hyvinkin riittänyt voittoon sekä Monacossa, että Kanadassa.
Nyt on vain onnetar kääntänyt väliaikaisesti selkänsä Lewisille. Toivottavasti ei ala mummoilemaan jatkossa vaan jatkaa prässäämistä täysillä.
Ehkä sillon puolustetaan kun on aihetta? Monacon kolareista annoin noottia minäkin.Minkä takia täällä kokoajan jotkut puolustaa Hamiltonia? Ainahan se on peräänajan vika! :ahem:
Mitä aihetta nyt oli herraa puolustaa? Hänhän ajaa oikeasti ehkä liian agressiivisesti, eikä tajua alkaa jarruttaa oikeassa paikassa, eikä seuraa edessä ajavaa kuljettajaa tarpeeksi.Ehkä sillon puolustetaan kun on aihetta? Monacon kolareista annoin noottia minäkin.
Kyllähän ne siihen etusiipeen, jotain viime hetken säätöjä teki, kun sen kerran joutuivat vaihtamaan. Harvemmin ylimääräistä varikkokäyntiä kukaan voiton avaimena pitää, ehkä muutamat turva-auto tilanteet auttoi. Tosin se viimeinen ehkä jopa haittasi, koska oli siinä vaiheessa huomattavasti nopeampi, kuin muut. Otti esim. kärkeä kiinni 8s kahdella kierroksella.Muutettiinko Buttonille kuivan kelin säädöt Alonson kolarin jälkeen?
Jos näin on; kolari Alonson kanssa oli syy kisan voittoon.
Ja sitten ihmetellään miksei ohituksia tapahdu...Minkä takia täällä kokoajan jotkut puolustaa Hamiltonia? Ainahan se on peräänajan vika! :ahem:
Ootko ajanu koskaan kilpaa? Kun Hamilton sai paremman vauhdin mutkasta ja huomasi että on tilaisuus päästä ohi, iski tietenkin lämän pohjaan ja kun lähti menemään ohi, siitä ei enää siinä vauhdissa voinut perääntyä muuten kuin iskemällä jarrut pohjaan siinä vaiheessa kun Painike alko painostaan nurmikolle. Ja jos olisi painanut jarrua, olisi voinut tulla jopa rumempaa jälkeä kuin nyt tuli. Ainoa joka olisi voinut estää kontaktin oli Button, mutta tämä ei nähnyt Hamiltonia joten ei voinut tätä tehdä. Racing incident, kuten tuomaristo totesi:Mitä aihetta nyt oli herraa puolustaa? Hänhän ajaa oikeasti ehkä liian agressiivisesti, eikä tajua alkaa jarruttaa oikeassa paikassa, eikä seuraa edessä ajavaa kuljettajaa tarpeeksi.
Buttonillekaan ei siis penaltia tuosta, eikä myöskään Alonson tilanteesta.1) Exiting Turn 13 there was a legitimate overtaking opportunity for LH as his speed was greater than Jenson Button's
2) At the moment after Hamilton moved to the left to pass, Button looked into his mirror. It appears from the position of Hamilton at that moment [and is confirmed by the drivers] that Button was unlikely to have seen Hamilton
3) At the point of contact Button had not yet moved as far to the left of the track as he had on the previous lap, or that Schumacher had on that lap.
"The Stewards have concluded that it was reasonable for Hamilton to believe that Button would have seen him and that he could have made the passing manoeuvre. Further, the Stewards have concluded that it is reasonable to believe that Button was not aware of Hamilton's position to his left.
"Therefore, the Stewards decide that this was a 'racing incident' and have taken no further action."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92310
Niin.. olikohan tossa kisassa turva-auto jossain vaiheessa radalla?Uskomaton kisa ja mikä taistelu voittajalta. Kesken kisan putoaa viimeiseksi ja nousee sieltä voittoon, vaikka käy varikolla kuusi kertaa!?!
Ongelma on siinä, että Hamilton tunkee itsensä sellaisiin paikkoihin joissa kolaririski on huomattavan korkea. Esim. Kimi oli mestari tekemään juuri päinvastoin, eli haki ohitukset mahdollisimman riskittömästi, ja oli silti hyvä ohittelija. Todennäköisesti kyse on siitä kuinka hyvät aivot kuskilla on. Toiset osaavat nähdä tilanteet jo hyvin ennakolta, hahmottavat potentiaaliset riskit ja osaavat ne siten välttää. Ja toiset ei. (Tuttua kamaa siviililiikenteestäkin, eikös juu?) Laskepas huviksesi kuinka monta kertaa F1-urallaan Kimi kolaroi ohitustilanteessa, oli sitten ohittajana tai puolustajana. Niitä kertoja on vähemmän kuin Hamiltonilla kahdessa viime kisassa... Ehkäpä tässä se juju onkin: Hamilton ei sinällään ole hyvä ohittaja vaan joutuu ottamaan ylenmäärin riskiä ja paljolti pelaa myös sen varaan että se toinen kuski on sen verran fiksu ja taitava että kolarilta silti vältytään. Taitoa (ja sen puutetta) mittaa myös se, että jos joutuu turvautumaan ns. sikaliikkeisiin niin sekin on taidon puutetta: kun ei muuten pärjää.En ymmärrä Hamiltonin jatkuvaa dissausta. Kolareihin tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, eikä syy ole juuri koskaan 100% pelkästään toisen osapuolen.
Vauhti olisi hyvinkin riittänyt voittoon sekä Monacossa, että Kanadassa.
Nyt on vain onnetar kääntänyt väliaikaisesti selkänsä Lewisille. Toivottavasti ei ala mummoilemaan jatkossa vaan jatkaa prässäämistä täysillä.