Bobakki
@f1hog
Saatan toki olla väärässä, mutta kuvittelisin Ferrarin häkkyrän olevan tasanopeudella tehtävää datankeruuajoa varten, eikä täten paikallaan koko aikaa.
Ei kuvaa olis missään?
Toisaalta Williamsin ahdettu diffukaan ei oo tainnu olla niitä parhaita, joten sikäli ei vaikuttane niin paljoa heillä...
Rekkamiesten ammattiosaston ohjeiden mukaan koottu. Veikkaan et isojen tallien 2012 putket tulee sisaltamaan jonkun tajuttoman sovelluksen tyyliin joustavat putket ja kuumapuhalletun DRS-larpakkeen!Kiitos Bobakki. Varsin ylös suunnattu Williamsin "koeputket".
Tuolla ei kovin kaiteita hipovia ajolinjoja oteta.Komiat pitot-putket on Ferrari kasannut. Mahtaa olla huvittava näky radalla.
Saattaa Biachia ottaa päähän. Kerrankin pääsee ajamaan niin tommosen @#£¤%&:n härpäkkeen kanssa saa vetää... Toivottavasti kukaan ei nää...Taitaa Ferrarin tuulitunneli vieläkin antaa liian optimistisia tuloksia. HUH Mikä viritelmä!!
Ja mitä järkeä on testata vanhojen renkaitten jättövirtausta vai onko niillä kauden 2012 profiili testissä?Siltä varalta, että Ferrarin himmelin käyttötarkoitus kiinnostaa, niin se kerää tietoa eturenkaan jättövirtauksesta. Asia on olennainen siksi, että Pirellin Paul Hemberyn mukaan renkaan profiilia muutetaan ensi vuodeksi kulumisen tasaamiseksi. Erilainen profiili taas muuttaa väistämättä myös renkaan aiheuttamaa virtausta.
Taitaa osat olla puimurista peräisin. Varmaankin suunnitellaan kestävämpää siipeä Massalle ensi kaudelle, jos sattuisi taas hämäläisen kanssa jotain pientä kontaktiaTaitaa Ferrarin tuulitunneli vieläkin antaa liian optimistisia tuloksia. HUH Mikä viritelmä!!
Voi vain kuvitella minkälaisella kuumodulilla Shumi on menestysvuosinaan testiratoja kisojen välissä kierrellyt.Taitaa osat olla puimurista peräisin. Varmaankin suunnitellaan kestävämpää siipeä Massalle ensi kaudelle, jos sattuisi taas hämäläisen kanssa jotain pientä kontaktia
[b]Pos Driver Team Time Laps[/b]
1. Jean-Eric Vergne Red Bull-Renault 1m40.188s 17
2. Jules Bianchi Ferrari 1m40.838s 45
3. Valtteri Bottas Williams-Cosworth 1m42.548s 38
4. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1m42.645s 23
5. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m43.637s 47
6. Sam Bird Mercedes GP 1m43.734s 43
7. Luiz Razia Lotus-Renault 1m44.323s 44
8. Kevin Korjus Renault 1m44.425s 38
9. Kevin Ceccon Toro Rosso-Ferrari 1m44.947s 41
10. Johnny Cecotto Jr Force India-Mercedes 1m45.475s 39
11. Jan Charouz HRT-Cosworth 1m46.728s 37
12. Charles Pic Virgin-Cosworth 1m48.397s 21
1. Jean-Eric Vergne Red Bull-Renault 1m40.188s
2. Jules Bianchi Ferrari 1m40.279s + 0.091
3. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1m41.756s + 1.568
4. Valtteri Bottas Williams-Cosworth 1m42.367s + 2.179
5. Johnny Cecotto Jr Force India-Mercedes 1m42.873s + 2.685
6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m43.637s + 3.449
7. Sam Bird Mercedes GP 1m43.734s + 3.546
8. Kevin Korjus Renault 1m43.776s + 3.588
9. Luiz Razia Lotus-Renault 1m43.944s + 3.756
10. Kevin Ceccon Toro Rosso-Ferrari 1m44.808s + 4.620
11. Jan Charouz HRT-Cosworth 1m46.644s + 6.456
12. Charles Pic Virgin-Cosworth 1m46.698s + 6.510
13. Nathanael Berthon HRT-Cosworth 1m48.646s + 8.458
Eiköhän ensi vuoden mappaukset ole käytössä jos on ensi vuoden pakoputketkin käytössä. Tietysti niitä varmasti optimoidaan sääntöjen puitteissa vielä, mutta ei mitään järkeä ole ajaa tämän vuoden mappauksilla. Ei kai uusien mappauksien tekeminen maksa (juuri) mitään. Joku työntekijä ne vaan tekee tietokoneella.Tuolla kun on käytössä noita ensi vuoden sovelluksia niin onko tietoa että onko esim. moottorimäppäykset sovitettu niihin vai ajellaanko ihan prototyypeillä jotka on vähäsen sinnepäin?
Kun luulisi että nuo uudet pakoputket vaatisi erillisin moottoriohjelman tekemisen, mutta onko sellaista järkevää tehdä vain tätä varten (niitten hinnasta ei mitään tietoa?)
Maikkarilla innostuttu Bottaksen ajoista. Itse en kovin paljoa niihin laittaisi painoa. Esim Red Bull:lla on erittäin hyvä ahdettu diffuusori, jota siis ei ensi kaudella käytetä = testaaja ihan varmasti on ajanut ilman sitä = kärsii paljon.Maldonadon Q2-ajasta jäätiin 0.607 sekuntia erilaisella rööriratkaisulla varustetulla autolla, eli tasoitustakin annettiin. Renkaista ei tosin ole tietoa.
Maikkarin ammattitaitoa kuvastaa lopussa oleva kommentti: "Vertailu on tietysti hieman keinotekoinen, sillä Bottaksen vertailukohde Maldonado on hitaampi kuljettaja kuin Vergnen vertailukohde Vettel. Tallit testasivat nuorten kuljettajien lisäksi myös ensi kauden ajokkiinsa suunnittelemiaan uudistuksia sekä Pirellin ensi kauden renkaita. Siitä huolimatta tämän vertailun tulos vahvistaa sen, että Bottas on nopeimpia F1-paikkaa kärkkyviä nuoria kuljettajia."Maikkarilla innostuttu Bottaksen ajoista. Itse en kovin paljoa niihin laittaisi painoa. Esim Red Bull:lla on erittäin hyvä ahdettu diffuusori, jota siis ei ensi kaudella käytetä = testaaja ihan varmasti on ajanut ilman sitä = kärsii paljon.
Lotuksella huono ahtodiffuusori = sen poisjättämisellä ei tule niin paljoa takkiin.
Williams jostakin sieltä väliltä.
Varmaan enemmän ansioita tulee tasaisesta ajosta, virheettömyydestä ja millaista palautetta antaa insseille.