oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
Missä hän noin on sanonut?Niin ja Boullierin mukaan Kimin pitäisi opetella ajamaan pirelleillä.
Missä hän noin on sanonut?Niin ja Boullierin mukaan Kimin pitäisi opetella ajamaan pirelleillä.
Sky Sports F1 kanavan haastis kisan jälkeen, yritänpä kaivaa jos se jostain löytyisMissä hän noin on sanonut?
No en tiiä kuule, kyllä siellä nyt on joku mokannu ja pahemman kerran, ei mene nuo "analysoitiin ennen kisaa että blaa blaa kaks stoppia paras"-kommentit läpi jos jätetään viimiselle stintille reilusti enemmän pituutta ilman mitään järkevää syytä ja ei edes uusille renkaille.Kimillä toka stintti uusilla kovilla ja kolmas käytetyillä.:wall: Mitä helvettiä ne oiken ajatteli?
Jaa, kääntäkää vielä puukkoa haavassa! Helvetti! Mistä tämä tieto on peräisin?Kimillä toka stintti uusilla kovilla ja kolmas käytetyillä.:wall: Mitä helvettiä ne oiken ajatteli?
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=866&graf=3&dr1=Kimi%20R%C3%A4ikk%C3%B6nen&dr2=Romain%20GrosjeanJaa, kääntäkää vielä puukkoa haavassa! Helvetti! Mistä tämä tieto on peräisin?
Löytyy myös Pirellin varikkoyhteenvedosta. Postasin sen kisaketjuun.Jaa, kääntäkää vielä puukkoa haavassa! Helvetti! Mistä tämä tieto on peräisin?
Tuosta vertailusta näkyy, että Kimillä oli vain kaksi onnettoman huonoa kierrosta jolloin ohi lappasi porukkaa vasemmalta ja oikealta. Sitten kierrosajat tasaantuivat pari sekuntia hitaammiksi kuin muutamaa kierrosta aikaisemmin. Eli mitään järkyttävää drop-offia ei sitten tullutkaan, vaan ilmeisesti marmorikuulilla käynti pilasi renkaat pariksi kierrokseksi ja varmaan siinä ajorytmikin kärsi. Loppu tuli taas tasaisesti ja kierrosajat jopa taas alkoivat parantua.
niillä käytetyillä kovemmilla oli kait aika-ajossa ajettu 4-5 kierrosta, joten uudet olis saattanu just riittää viimeisen stintin, mutta tiukoille olis kyllä mennyt.No en tiiä kuule, kyllä siellä nyt on joku mokannu ja pahemman kerran, ei mene nuo "analysoitiin ennen kisaa että blaa blaa kaks stoppia paras"-kommentit läpi jos jätetään viimiselle stintille reilusti enemmän pituutta ilman mitään järkevää syytä ja ei edes uusille renkaille.
Oliskohan varikkomiehet pistäneet kakkos stintille väärät nakit alle? Jos olikin tarkotus käyttää ne käytetyt siinä ja siks stintti oli lyhyempi, tosin ois tuo viiminen ollu aika pitkä uusillekin renkaille ajettavaks.
Kai se järjen hakeminen tuosta Kimin stoppitaktiikasta on syytä suosiolla unohtaa.Näköjään ovat oikeasti laittaneet käytetyt alle lopuksi, samoin Grosjeanille. Mikäköhän järki tässä on taustalla? :doubtful:
Vika oli yhteinen. Talli mokasi liian pitkillä stinteillä ja Kimi teki ajovirheen. Ei kai kukaan Kimin ajovirhettä kiellä?Kyllä se Kimin palkintopallisija meni siihen harmilliseen ajovirheeseen.
Mutta vika on tottakai tallin - tai jonkun muun.
Eli tässäpä se tämän paikan taso taas nähdään. :nope:
Johtuiskohan siitä, että tokalle stintille lähtiessä ei ollut varmuutta onko kovat vai pehmeät paremmat. Tuskin ainakaan kannattaa jättää parempia kovia ajamatta.Kimillä toka stintti uusilla kovilla ja kolmas käytetyillä.:wall: Mitä helvettiä ne oiken ajatteli?
Jep muttako se viimeinen oli reilusti pidempi stintti. Vai eikö ne tienny, että siitä tulee pidempi? Lotuksen dynaamisuus taktiikoissa on ollu käsittämättömän paskaa. Vai päissäänkö ne on tuolla ollu, ranskikset viineineen :alppu: ja hemmetin Herra iso B, älytöntä vertailla grosjeanin ja kimin renkaiden hallintaa.. a) toine veti 4-5 kiekkaa vähemmän ja b) toinen ajeli kohtuu rauhassa ku toisella oli helvetin pitkä jono takana kärkitalleja mestareineen. Samaisella kaverilla tais vielä testeissä olla puheet ihan päinvastoin (discl. saatto olla joku toinen pamppu)Johtuiskohan siitä, että tokalle stintille lähtiessä ei ollut varmuutta onko kovat vai pehmeät paremmat. Tuskin ainakaan kannattaa jättää parempia kovia ajamatta.
Ihan vaan näin niinku kisaa katsomattomana veikkaisin.
Jos katoit sen kisan ni ei varmaan jääny sullekaan epäselväks mitä ois tapahtunu parilla seuraavalla kierroksella ilman ajovirhettä? Takana tulijoilla oli sitä vauhtia reilusti enemmän ja Lotus ei oo suorilla nopea. Ajatteleppa ny iha ite..Kyllä se Kimin palkintopallisija meni siihen harmilliseen ajovirheeseen.
Mutta vika on tottakai tallin - tai jonkun muun.
Eli tässäpä se tämän paikan taso taas nähdään. :nope: