Michael Schumacher 2012

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
No jaa. Ei se Schumin media-arvo kyllä ole enää mitään kovin ihmeellistä. Kyllä hänessä alkaa jo olla sellainen "has been" -leima väkisinkin. Eka vuosi paluun jälkeen siinä oli vielä jotain auraa mutta kyllä nämä pari vuotta ovat jo vieneet kaiken säihkeen vääjäämättä.
Mites muuten Mersun myynti? Kasvoiko Schumin vuosina?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Formuloiden hidastuminen sitten 2002 ja pirellin säästöajoa vaativat renkaat suosivat vanhoja kuskeja.

Ihan hyvin voisi Schumi jatkaa vielä kilpailukykyisesti tai Rubens tehdä comebacking, jos ottajia olisi.

Mut jostain syystä sponsorit tyrkyttää amisviiksi latinomaksukuskeja.
Toisaalta autojen jatkuva teknistyminen ja järjestelmien monimutkaisuus tekevät vanhoille kuskeille merkittäviä ongelmia kun ajaminen ei ole enää lainkaan niin suoraviivaista kuin ennen. Vaikka joskus vuonna 92 olikin vimpainta jos jonkinmoista niin kyllä nykypäivän formulan ohjaamo on ihan eri maailmasta.

Ja tosiaan niin kuin itsekin sanoit, kyse ei välttämättä olekaan siitä, etteikö 40-vuotias voisi ajaa formuloissa vaan siitä, ettei sitä käytännössä tule enää tapahtumaan koska a) kukaan ei siinä iässä nykykuskeista enää jaksa ja b) tallit/sponssit haluavat aina vain nuorempia kuskeja kehiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Etkö sinäkin nyt ole jo sen verran pitkään seurannut formuloita, että tiedät, ettei noilla vahvistuksilla ja monen vuoden sopimuksilla ole mitään arvoa (varsinkaan pikkutalleissa)? Ja niin, nythän tässä tulikin sitten jo uutisia koko HRT-tallista. Ei siellä kuule enää mitkään De La Rosat ensi vuonna formuloita ajele.
Tottakai minä tiedän, että pikkutallien paikat ovat tuulisia, ja siksi kirjoitinkin "olisi tarkoitus nähdä". Mikäänhän ei viitannut siihen, ettei PdlR ajaisi, ennen tätä tallin myyntiuutista. Ja saattahan tuo ajaa vaikka talli omistajaa vaihtaisikin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mites toi HRT:n edellinen kahdeksi vuodeksi palkattu kuski?
No Liuzzilta meni toinen sopijaosapuoli alta. Niin tietysti nyt taitaa mennä Pedroltakin, mitä en tiennyt kirjoittaessani näkemystäni tallipäällikön ja Pedron aikaisempiin lausuntoihin pohjaten.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8726
Sijainti
Vantaa
Etkö sinäkin nyt ole jo sen verran pitkään seurannut formuloita, että tiedät, ettei noilla vahvistuksilla ja monen vuoden sopimuksilla ole mitään arvoa (varsinkaan pikkutalleissa)? Ja niin, nythän tässä tulikin sitten jo uutisia koko HRT-tallista. Ei siellä kuule enää mitkään De La Rosat ensi vuonna formuloita ajele.
No enpä uskonut, että sinun formulta tietämyksellä teilaat De La Rosan jatkon. Sehän riippuu minkä linja talli ottaa ensi kaudeksi, jos myynti tapahtuu..
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
No jaa. Ei se Schumin media-arvo kyllä ole enää mitään kovin ihmeellistä. Kyllä hänessä alkaa jo olla sellainen "has been" -leima väkisinkin. Eka vuosi paluun jälkeen siinä oli vielä jotain auraa mutta kyllä nämä pari vuotta ovat jo vieneet kaiken säihkeen vääjäämättä.
Häkkisenhän pitäisi olla todella pölyttynyt ja tunkkainen hahmo kun ei ole tehnyt mitään 11 vuoteen, mutta silti Mersu jaksaa miestä mainoksissaan pyörittää vuodesta toiseen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Häkkisenhän pitäisi olla todella pölyttynyt ja tunkkainen hahmo kun ei ole tehnyt mitään 11 vuoteen, mutta silti Mersu jaksaa miestä mainoksissaan pyörittää vuodesta toiseen.
Niin? Mitä yrität sanoa? Että koska Mikalla on markkina-arvo pysynyt kohtuullisen korkealla uran jälkeen, pätisi sama myös Schumacheriin? Kaksi eri miestä, kaksi eri asiaa. Ihan samalla lailla Häkkisen markkina-arvo olisi laskenut, jos olisi tullut takaisin formuloihin ajelemaan viimeisistä pistesijoista. Samoin Schumi olisi ihan eri tason markkinamagneetti jos ei olisi tullut takaisin.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Vaikka Mersu onkin yksi maailman tunnetuimmista automerkeistä, ei saksalaisen huippukuskin boostia voi mitenkään aliarvioida. Kaikki kaupanteko perustuu lopulta aika heppoisiin mielikuviin.

Sitä mää aina mietin, että vaikuttiko Mesen myllyn jatkuva poksahtelu Häkkisen ja Räikkösenkin aikoina myyntiin? Ja muistelen myös, että Renaultin autourheilumenestys oli vahvistanut voimakkaasti niiden henkilöautokauppoja?
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Vaikka Mersu onkin yksi maailman tunnetuimmista automerkeistä, ei saksalaisen huippukuskin boostia voi mitenkään aliarvioida. Kaikki kaupanteko perustuu lopulta aika heppoisiin mielikuviin.

Sitä mää aina mietin, että vaikuttiko Mesen myllyn jatkuva poksahtelu Häkkisen ja Räikkösenkin aikoina myyntiin? Ja muistelen myös, että Renaultin autourheilumenestys oli vahvistanut voimakkaasti niiden henkilöautokauppoja?
En usko että F1-menestys vaikuttaa myyntiin. Eiköhän taloustilanne vaikuta enemmän myyntiin.
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
No varmasti vaikuttaa henkilöautojen myyntiin ja vuosi tulokseen tuo F- ykkösissä pyöriminen. Jumankaut, eihän siinä olis muute mitää järkee. Sama pätee sponsoreihin. Yritykset saavat näkyvyyttä tuola ja ihmisille jää mieleen kyseinen pulju kun sen printti lukee K Räikkösen haalarissa.
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
En usko että F1-menestys vaikuttaa myyntiin. Eiköhän taloustilanne vaikuta enemmän myyntiin.
Taloustilanne vaikuttaa tietenkin, mutta se vaikuttaa suhteellisen tasaisesti kaikkien merkkien myyntiin. Formuloissa pystyy erottautumaan muista folkkari konsernin tuotteista ja pelti hevosista. Tietysti se imago mikä formulalla luodaan on tietysti kiistanalainen. Ekologisuutta nuo formulat eivät edusta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
. Ekologisuutta nuo formulat eivät edusta.
Katsontakantakysymys, jos miljoonia autoja seisoo parkissa, kun niiden kuskit istuvat tv'n ääressä katsomassa kun reilu 20 autoa ajaa kovaa, niin on kai F1 ekologista tuossa tapauksessa.
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Katsontakantakysymys, jos miljoonia autoja seisoo parkissa, kun niiden kuskit istuvat tv'n ääressä katsomassa kun reilu 20 autoa ajaa kovaa, niin on kai F1 ekologista tuossa tapauksessa.
XD näkemys tuokin sinänsä, mutta ei riitä perusteluks. No niin puhutaanpas kuumahherista.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Jep. Eiks ton aiemman lauseen sanonunna itse Vihreiden presidenttiehdokas ja kova formulafani Haavisto?

Mä luulen että tulevaisuudessa Ykkösten kehitys voi tuoda ekologisuutta myös henkilöautoihin, ellei oo tuonu jo. Erikoisbensiinit ääriolosuhteisiin, vähemmän syövät moottorit ja niin edelleen. Paino sanalla luulen. Ainakin paremman luistoneston on henkilöautot formuloilta perineet?
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Jep. Eiks ton aiemman lauseen sanonunna itse Vihreiden presidenttiehdokas ja kova formulafani Haavisto?

Mä luulen että tulevaisuudessa Ykkösten kehitys voi tuoda ekologisuutta myös henkilöautoihin, ellei oo tuonu jo. Erikoisbensiinit ääriolosuhteisiin, vähemmän syövät moottorit ja niin edelleen. Paino sanalla luulen. Ainakin paremman luistoneston on henkilöautot formuloilta perineet?
http://m.iltasanomat.fi/inf/infomo?site=ilta-sanomat&view=osatautot&feed:a=a_autot&feed:c=is_autot&feed:i=1288515767263

Tuossa juuri katoin ja huomasin uutisen. Hienoa että alkavat hyödyntämään noita ykkösten innovaatioita
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jep. Eiks ton aiemman lauseen sanonunna itse Vihreiden presidenttiehdokas ja kova formulafani Haavisto?

Mä luulen että tulevaisuudessa Ykkösten kehitys voi tuoda ekologisuutta myös henkilöautoihin, ellei oo tuonu jo. Erikoisbensiinit ääriolosuhteisiin, vähemmän syövät moottorit ja niin edelleen. Paino sanalla luulen. Ainakin paremman luistoneston on henkilöautot formuloilta perineet?
Ei ole luistonesto formuloista kotoisin. Erikoisbensoja on ollut iät ja ajat. Vähemmän syövät koneet on tulleet öljykriisien seurauksena.
 
Ylös