Käytettyjen autojen myynti on aika ongelmallista, kun huipputallitkin tekevät joskus autoja, jotka ovat hitaampia kuin edellisen vuoden oma auto. Viime kauden kärkimallit, muutkin kuin Red Bullit, olisivat varmasti olleet nopeampia kuin hitaampi puolisko tämän vuoden gridistä. On sekin nähty, kun Red Bull sai pataan Toro Rossolta kaudella 2008, kun Vettel paitsi voitti Red Bull -merkin ainoan kisan niin myös johdatti STR:n emotallinsa ohi kokonaispisteissä. Super Agurikin oli lähellä voittaa Hondan edellisellä kaudella.
Toinen ongelma tiimien näkökulmasta olisi teknisten salaisuuksien vuotaminen ulos. Luultavasti asiakasautot olisivatkin teknisesti karsittuja malleja, jolloin tuo ensin mainittu uhka ostettujen autojen ylivertaisesta suorituskyvystä omaan suunnittelutyöhön verrattuna pienenisi. Säännöt kuitenkin tuppaavat muuttumaan niin tiuhaan, ettei ole oikein realistista houkutella sarjaan mukaan talleja käyttämällä asiakasautoja syöttinä, kun muutaman vuoden välein pitäisi sitten kaivaa reilusti rahaa mallin päivittämiseksi sääntöjen mukaiseksi. Tämäkin varmasti söisi asiakasautojen suorituskykyä, kun vanhasta mallista pitäisi suurin piirtein repiä siivekkeitä irti tai tehdä jotain muuta yhtä hasardia sääntömuutoksiin mukautumisen vuoksi.
-----
Päivitänpä tähän viralliset tallipaikkajuorut:
Adrian Sutil saakin "kenkää" Force Indialta, sillä Perez on ilmeisesti ostamassa hänen ensi kauden paikkansa, josta Sutil jo sanoi tehneensä sopparin. Sutil vaihtaisi Medionin tuella Sauberille. Force Indian toinen kuski olisi Hülkenberg ja Sauberille kai jää toinen paikka edelleen auki Gutierrezin ja Sirotkinin välille. Maldonado odotetusti Lotukselle.