Keano
Well-known member
- Liittynyt
- 13.3.2009
- Viestit
- 947
Taitaa olla, onhan se sen luokan uuno.Onkohan Maldonado nyt ihan tosissaan?
Taitaa olla, onhan se sen luokan uuno.Onkohan Maldonado nyt ihan tosissaan?
Kusipää. Onkohan talli yhtä ylpeä?http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/10/1818733/maldonado-mielissaan-bottas-ohituksestaan
Onkohan Maldonado nyt ihan tosissaan?
Eikös se mene niin, että kisainssi säätää kytkimen ja muut härpäkkeet lämmittelykierroksen aikana? Näin ainakin muistelisin jossain lähetyksessä kerrotun.. En oikein jaksa uskoa, että tuo Kimin kanssa ties miten monta kautta toiminut kaveri alkaisi kääntymään yhtäkkiä Kimiä vastaan..Tuosta tallin tuesta tuli mieleen Kimin lausuma startistaan (TS):
Hulkki ainakin laski Kimin ulkokautta ohi eli jätti auton mentävän tilan seuraavan mutkan sisäpuolelle. Maldo ei jättänyt, vaan Bottas joutui oikaisemaan.Hyvää vääntöä se oli. Sisälinjan kuskilla on aina mahdollisuus jättää jarrutus myöhäiseksi ja blokata ulkolinja. Bottas ei ollut hereilla ja ensinnä päästi Maldon sisäpuolelle ja toiseksi parempi ratkaisu olisi ollut yrittää ns. undercuttia ja parempaa kiihdytystä pääsuoralle. Ulkolinjan olisi blokannut jokainen kuski tuossa tilanteessa.
Kilpa-autoilija Bottas on kanssasi eri mieltä hyvästä väännöstä.Hyvää vääntöä se oli. Sisälinjan kuskilla on aina mahdollisuus jättää jarrutus myöhäiseksi ja blokata ulkolinja. Bottas ei ollut hereilla ja ensinnä päästi Maldon sisäpuolelle ja toiseksi parempi ratkaisu olisi ollut yrittää ns. undercuttia ja parempaa kiihdytystä pääsuoralle. Ulkolinjan olisi blokannut jokainen kuski tuossa tilanteessa.
Kimi möhli kisansa jo aika-ajoissa. Aika-ajot ovat hyvin tärkeitä, kuten Vettelin mestaruudet osoittaa.Tallien sarjassa Lotukselle on kakkostila vielä mahdollinen, niin miksi keskittyisivät vaan yhteen kuljettajaan? Kimi oli vaan huonompi tänä viikonloppuna.
Tuo, että tallin tuki olisi nyt Grosjeanin puolella on kyllä vähän niin ja näin. Tiimin sisällähän on aina periaatteessa kaksi joukkuetta, jotka kilpailee toisiaan vastaan. Tuskinpa se Kimin porukka siellä olisi alkanut tarkoituksella mokailemaan Grosjeanin hyväksi.
Tietty esim. antamalla uudemmat kehitysosat toiselle kuskille, voisi talli pelata tämän pussiin. Mutta tässä vaiheessa kautta ei varmaan juuri enää uusia palikoita autoonkaan tule, joten melko poissuljettua tämäkin. Ja voisi myös melkein kuvitella, että näillä huippukuskeilla on sopimuksissaan pykälät, jotka edellyttää tasavertaisen kaluston tallikaveriin nähden.
Grossu ajaa juuri nyt myös tallipaikkansa eteen. Kimi puolestaan vaihtaa tallia koska ei luota tallinsa kykyihin.
Sitäpaitsi Grossu ajaa juuri nyt tulevaisuudestaan. Kimi taas katsoo, ettei luota tallin kykyihin ja vaihtaa maisemaa voimatta tällä kaudella enää juuri mitään lisaa saavuttaa.
Eikös se mene niin, että kisainssi säätää kytkimen ja muut härpäkkeet lämmittelykierroksen aikana? Näin ainakin muistelisin jossain lähetyksessä kerrotun.. En oikein jaksa uskoa, että tuo Kimin kanssa ties miten monta kautta toiminut kaveri alkaisi kääntymään yhtäkkiä Kimiä vastaan..
Toki voi olla muttei ammattilainen luovuta koskaan. Viime kauden loppu oli Massalle vahvempi kuin Alonsolle suhteessa alkukauteen. Oliko Grosjean viimekaudella Räikköstä vastaan samoin? En muista..Mikäs nyt on, ettei editointi onnistu. Piti kuitenkin lisäämäni, että grossu ajaa juuri nyt tulevaisuudestaan. Kimin kausi on puolestaan pulkassa ja lähtö tallista jonka kilpailukykyyn ei luota.
Gutierrez oli päivän yllättäjä. Hyvät pisteet.Ohitti Gutierrezin 130R mutkassa myös.
Grosjean ei viime kauden yhdeksässä viimeisessä kisassa sijoittunut kertaakaan kuuden parhaan joukkoon, eli voisi varmaan muotoilla niin, että ei ollut vastaa tilanne kuin Ferrarilla.Viime kauden loppu oli Massalle vahvempi kuin Alonsolle suhteessa alkukauteen. Oliko Grosjean viimekaudella Räikköstä vastaan samoin? En muista..
Hyvää vääntöä se oli. Sisälinjan kuskilla on aina mahdollisuus jättää jarrutus myöhäiseksi ja blokata ulkolinja. Bottas ei ollut hereilla ja ensinnä päästi Maldon sisäpuolelle ja toiseksi parempi ratkaisu olisi ollut yrittää ns. undercuttia ja parempaa kiihdytystä pääsuoralle. Ulkolinjan olisi blokannut jokainen kuski tuossa tilanteessa.
ja sijoilla ja 16 ja 17. :thumbfh:Ehkä olisin ymmärtänyt tuon ohituksen jos kuskit olisivat olleet eri tiimeistä mutta vaarantaa nyt tiimin molemmat autot tuollaisella sukelluksella niin morjens.
No eipä sekään auttanut, että startissa menetti sijoja. Mutta Alonson perässä olisi luultavasti silti ajanut maaliin, kun siitä välistä kaikki tunarit tippui pois ja Gutierrezin ja Hulkin olisi joka tapauksessa joutunut ohittamaan radalla. Tai ehkä Alonso olisi ollut otettavissa taktiikalla, mutta kärkikolmikkoon olisi tarvinnut paremman lähtöruudun. Yksi sija sinne tai tänne, Grosjean menetti kaksi radalla.Kimi möhli kisansa jo aika-ajoissa. Aika-ajot ovat hyvin tärkeitä, kuten Vettelin mestaruudet osoittaa.
Grosjean menetti sijansa sarjan nopeimalle autolle. Grosjean ajoi sijan, mitä tuolla pystyy.No eipä sekään auttanut, että startissa menetti sijoja. Mutta Alonson perässä olisi luultavasti silti ajanut maaliin, kun siitä välistä kaikki tunarit tippui pois ja Gutierrezin ja Hulkin olisi joka tapauksessa joutunut ohittamaan radalla. Tai ehkä Alonso olisi ollut otettavissa taktiikalla, mutta kärkikolmikkoon olisi tarvinnut paremman lähtöruudun. Yksi sija sinne tai tänne, Grosjean menetti kaksi radalla.