Kaikki moottorin tuottama ääni on periaatteessa hukkaan heitettyä tehoa. Se äänenvaimentimen lisäämisidea oli jotain huumorin poikasta, ironiaa tai sarkasmia, mitä lie. Tarkoitan vaan, ettei minua haittaisi vaikka äänet olisi hiljaisemmatkin. Että tuhlataan sitä tehoa ennemmin äänien hiljentämiseen kuin voimistamiseen. Tosin ei niitä ääniä tarvitse oikeasti välttämättä mitenkään aktiivisesti alkaa hiljentelemäänkään.En tiedä mitä yrität kertoa, mutta noissahan on jo yksi erittäin tehokas vaimennin, turboahdin. Jotta moottorista saadaan paljon tehoa, sen pitää hengittää hyvin. Ei sinne putkistoon aleta mitään ylimääräistä laittamaan. Sillon syntyy yllätys yllätys, ääntä.
Kuten täällä epäiltiinkin, La Gazzettan mukaan Ferrari oli tosiaan kokeillut isompia tehoja moottorista eilen, joka aiheutti konerikon.Voisiko olla, että Ferkulla on kokeiltu erilaisia moottorikarttoja, jos testeissä saa vapaasti pamautella motteja. Kokeiltu vähän rajoja, että saadaan lisää tehoja ja sitten sanonut poks. Koneen vaihto kävi myös melko nopeaa, joten lienee ollut varakone kanttiinin takahuoneessa odottamassa.
PitLaneTalk @pitlanetalk
La Gazzetta saying Ferrari were testing extreme engine solutions yesterday to improve for Canada, which caused the PU failure
Luulis että ois toinenkin auto ollut kun vasta on kisa ajettu samalla radalla ja siellä kuitenkin ainakin 2 autoa ollut mukana. Eli luultavasti sitten on kiellettyä.Kolari päätti Caterham F1-tallin testit
Eikö vara-autoa saa käyttää, vai eikö sellaista ollut käytettävissä?
Ei pitäisi vaikuttaa tuo kielto ainakaan seuraavaan päivään. Alonsohan testasi myös Räikkösen autoa edellisissä testeissä (joka yllättäen hajosi 12 kierroksen jälkeen) eikä siinä ollut mitään ongelmaa.Luulis että ois toinenkin auto ollut kun vasta on kisa ajettu samalla radalla ja siellä kuitenkin ainakin 2 autoa ollut mukana. Eli luultavasti sitten on kiellettyä.
Saa nähdä mistä materiaalista vanteet on tehtyNäille näyttää huomenna testattavat Pirelli-renkaat. Hienot on :thumbup:
https://www.youtube.com/watch?v=FwbJSTG_Itc&list=UURcfcmDBCczrnod3uLDWsTA
Onhan tuo nyt ihan eri juttu typerännäköisiin 13-tuumaisiin verrattuna. Voisi kuvitella että ohjausvastekin noilla on erilainen, lailla siviiliiautoissa. Ehkä voisi jopa olla helpotus Räikköselle.Näyttää kyllä paremmalta kuin osasin kuvitella, ihan hyvä muutos olisi