#27 Nico Hülkenberg 2014: Joko viimein viimeinen sivusiirto?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä


Välivuosi Sauberilla on takana, mutta eteenpäinmenon sijaan matka jatkuikin sivusuunnassa takaisin Force Indialle, jossa kului kaudet 2011-2012. Tosin kolmen kisan jälkeen Force India vaikuttaakin huomattavasti paremmalta kuin se tietyssä vaiheessa uumoiltu Ferrari-pesti. Mutta joko viimein kauden 2014 jälkeen koittaa tulevaisuuden mestarin vuoro päästä oikeaan huipputalliin?

Statsit ennen kautta:
Koodi:
Kisat: 58
Kaudet: 2010, 2012-
Pisteet: 169
Paalupaikat: 1 (x1)
Paras sijoitus: 4 (x2)
Tallit: Williams, Force India, Sauber
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
kolmen kisan jälkeen Force India vaikuttaakin huomattavasti paremmalta kuin se tietyssä vaiheessa uumoiltu Ferrari-pesti. Mutta joko viimein kauden 2014 jälkeen koittaa tulevaisuuden mestarin vuoro päästä oikeaan huipputalliin?
Jos ForceIndia pysyy jatkossa yhtä kilpailukykyisenä kuin tällä hetkellä, mitä merkitystä on päästä talliin jolla suurempi statusarvo jos nykykalustolla on parempi mahdollisuus menestyä? Suhdantet vaihtelee tässä lajissa aika nopeasti. Se on kyllä vaikeaa valita oikea talli moneksi vuodeksi eteen päin.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Jos ForceIndia pysyy jatkossa yhtä kilpailukykyisenä kuin tällä hetkellä, mitä merkitystä on päästä talliin jolla suurempi statusarvo jos nykykalustolla on parempi mahdollisuus menestyä? Suhdantet vaihtelee tässä lajissa aika nopeasti. Se on kyllä vaikeaa valita oikea talli moneksi vuodeksi eteen päin.
Totta periaatteessa, mutta kyllä ns. iso talli on aina varmempi veto. Nämä FI:t sun muut voivat aina väläyttää yhden kauden siellä ja toisen täällä, mutta aika harvoin edes kahta kautta peräkkäin ollaan mukana kärkikahinoissa. Mestaruudesta on käytännössä aivan turha haaveilla isojen tallien ulkopuolella. Joku yksittäinen voitto voi toki joskus tulla, mutta siinäpä se sitten onkin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Jos ForceIndia pysyy jatkossa yhtä kilpailukykyisenä kuin tällä hetkellä, mitä merkitystä on päästä talliin jolla suurempi statusarvo jos nykykalustolla on parempi mahdollisuus menestyä? Suhdantet vaihtelee tässä lajissa aika nopeasti. Se on kyllä vaikeaa valita oikea talli moneksi vuodeksi eteen päin.
Kyllä isot tiimit aina pitkässä juoksussa erottuu edukseen. Vuoden tai muutamankin hohtoa voi saada pikkutalleistakin (esim. Frentzen Jordanilla 1999)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
2000-luvun alusta lähtien yli puolet maailmanmestaruuksista on mennyt saksalaisille, joten ei kiitos lisää saksalaisia mestareita. Toivottavasti Perez tulee olemaan parempi (ja oppii aiemmista törttöilyistään).
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Jos ForceIndia pysyy jatkossa yhtä kilpailukykyisenä kuin tällä hetkellä, mitä merkitystä on päästä talliin jolla suurempi statusarvo jos nykykalustolla on parempi mahdollisuus menestyä? Suhdantet vaihtelee tässä lajissa aika nopeasti. Se on kyllä vaikeaa valita oikea talli moneksi vuodeksi eteen päin.
Minusta asia on niin, että pienemmät tiimit voivat joskus kehittää "tuurilla" teknisesti hyvän paketin ja sen pohjalta ratsastaa menestykseen 1-2 kauden ajan. Sen jälkeen uusien teknisten innovaatioiden puuttuessa talli pakittaa takaisin keskikastiin. Näinhän kävi mm. Benettonille ja myöhemmin uudestaan Renault-tiimin nimellä ja kolmannenkin kerran Lotuksena (tosin tämä vielä auki). Brawn GP jätti kauden aikana kehitystyön tekemättä ja Mersulla meni kolme vuotta löytää voittojen tielle. Jordankin oli kärjen tuntumassa juuri sen kaksi vuotta 1998-99.

Kunhan McLaren, Ferrari, RBR ja ehkä Williamskin saavat taas palaset kasaan, niin Force India ottaa nopeasti takapakkia. Bahrain oli selvästi Mersun moottorien juhlaa ja Force India onnistui taktiikassaan paremmin kuin Williams ja Mäkki. Teknisemmillä radoilla heidän autonsa voi olla huonompi.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6259
2000-luvun alusta lähtien yli puolet maailmanmestaruuksista on mennyt saksalaisille, joten ei kiitos lisää saksalaisia mestareita. Toivottavasti Perez tulee olemaan parempi (ja oppii aiemmista törttöilyistään).
Onko jotain saksalaisia vastaan? Minua ei ainakaan kiinnosta kansallisuus tippaakaan. Se ratkaiseemiten osaa ajaa, ja millainen persoona on.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Ihan vaan mutulla tähän kohtaan. Eikös Force India ole jo useampana vuonna alkuvuodesta menestynyt ihan kohtalaisesti ja sit yleensä kauden aikana hiipunut. Eli peruspaketti saadaan tehokkaasti toimivaksi jo alusta, mut sitten resurssit tai se lopullinen taito tohon viilaukseen ei vaan riitä.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ihan vaan mutulla tähän kohtaan. Eikös Force India ole jo useampana vuonna alkuvuodesta menestynyt ihan kohtalaisesti ja sit yleensä kauden aikana hiipunut. Eli peruspaketti saadaan tehokkaasti toimivaksi jo alusta, mut sitten resurssit tai se lopullinen taito tohon viilaukseen ei vaan riitä.
2012 voitto ainakin oli lähellä ihan viimeisessäkin kisassa. Myönnettäköön että se oli sadelottoa.
 

Sammo

Banned
Liittynyt
10.4.2014
Viestit
15
Nicohan siirtyy kaudeksi 2015 Mersulle, koska toinen Nico vaihtaa maisemaa :ahem:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Nicohan siirtyy kaudeksi 2015 Mersulle, koska toinen Nico vaihtaa maisemaa :ahem:
Njet, koska se on Hamilton, joka vaihtaa maisemaa voitettuaan ensin Mersulla mestaruuden. Ja osoitehan on tietenkin Ferrari.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Oma ehdoton suosikki näistä GP2 sukupolven kavereista. Jotenkin todella hieno kaveri ja ajaakin yleensä aivan mahtavasti.

On tullut jo aika monta vuotta hehkutettua ja on kiva huomata, että nyt 2014 jokainen on herännyt Hülkin taitavuuteen. Toivottavasti voittaa vielä maailmanmestaruuden, olkoonkin saksalainen kuten pari muutakin 2000-luvulla dominoitutta kilpaveljeään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös