Kiitoksia.:thumbup:Hmv = hajuton, mauton, väritöm
Tuomaristolta ei varmasti enää lisää rangaistuksia Kvyatille tule, mutta Vettel sen sijaan saattaa vielä antaa nenänakin Kvyatille mikäli he sattuvat samaan tilaan tämän illan aikana.Ihme, jos Kvyat selviää tuosta sillä stopgo penaltilla. Ihan käsittämätön toilailu ja melkein voisi luulla jo tahalliseksi, kun tietää aiemmaan biiffin Vettelin kanssa. Tai sitten virnenaamalla ei vaan kasetti kestänyt kotiyleisön edessä. Toisessa kisassa putkeen menee lähtö yliyrittämiseksi, Helmut setä on varmasti hyvin hyvin vihainen. Eiköhän myöskin Vettel.
Vettelhän kävi Punaisen Härän piltuussa moikkaamassa tapahtuneen jälkeen, tuskin mitään kovin nättiä sanottavaa oli.Helmut setä on varmasti hyvin hyvin vihainen. Eiköhän myöskin Vettel.
Näki toki että mutkassa ei tilaa ollut kun siellä eräs veli venäläinen järjesti muille ylimääräistä ohjelmaa. Piti turvaetäisyyden kun viimeksi änkesi uhkarohkeasti kaikkien sekaan.Hamilton ei edes yrittänyt ajaa ensimmäisen mutkan kautta.
Siinä on vaan se ongelma että tuollainen "kiitorata" kyllä suorastaan rohkaisee oikaisemaan heti kun radalla on pienikin tilanne jonka takia joutuisi vähän hidastamaan tai kiertelemään jotain kilpakumppaneiden autoja. Sen takia tällaiset mutkat on minusta ongelma, ja vaikka siinä nyt jonkun sijoituksen antaisikin suosiolla pois niin kyllä tuosta hyötyy ihan jumalattomasti verrattuna siihen jos tuo ulosajoalue olisi vaikkapa peitetty vanhaan malliin hiekalla tai siellä olisi hidastetöyssyt hidastamassa radalle paluuta, tai vaihtoehtoisesti yrittäisi pysyä radalla mutta joutuisi hidastamaan reilusti eteen pyörähtäneen auton tms. takia. Minun mielestäni nuokin tilanteet kuuluu lajiin, varsinkin kun lähtee keskikastista, että rata ei ole aina ihan vapaa, joten on ihan hanurista että on tehty näitä "ohituskaistoja" joiden kautta pystyt ohittamaan kaikki ongelmatilanteet ja jopa voittamaan sillä jokusen sijan.Eipä se Hamilton sitten lopulta juurikaan hyötynyt tuosta oikomisesta. Hidasti vielä radalle palatessaan ja taisi päästää yhden ohitetun takaisin.
Tämä. Alussa luulin itsekin, että Hamilton pelasi sikaa mutta eihän tuossa ollutkaan muuta vaihtoehtoa.Näki toki että mutkassa ei tilaa ollut kun siellä eräs veli venäläinen järjesti muille ylimääräistä ohjelmaa. Piti turvaetäisyyden kun viimeksi änkesi uhkarohkeasti kaikkien sekaan.
Samankaltainen kuljettaja muuan Romain Grosjeankin aikoinaan oli ja nyt hän on kuitenkin onnistunut pääsemään eroon virheherkkyydestään, joten Kvyatkin voi päästä virheherkkyydestään eroon kokemuksen karttuessa, mutta Red Bullilla pysyäkseen se voi silti tapahtua liian myöhään.Tätä menoa Verstappen ajaa ens kauden Red Bullin ykköstiimin toista autoa. Kvyatilla vaan tulee liikaa virheitä ajoittaisten välähdysten vastapainoksi.
Sääli, potentiaaliahan hänessä on.
Oli tämänkin alku hyvä, mutta koska oli yhden stopin kisa, tilanne vakiintui sen ainokaisen jälkeen. Jahka nähdään useampia stoppeja nähdään enemmän actioniakin.Voitosta ei mitään taistelua. Ensimmäisten n. 20 kierroksen jälkeen äärimmäisen tylsä kisa, joka kruunattiin kaivamalla Putlerin naama joka toiseen kuvaan. "Kvyat went full Venezuelan", joku totesi Twitterissä, mutta tuskin Vettelkään olisi ihmeitä tehnyt. Erot autojen välillä aivan liian suuret. Kauden 3 ensimmäistä kisaa olivat mielenkiintoisia, tämä lienee paluu normaaliin. Rengasstrategioillakaan ei saatu mitään jännitystä aikaan.
Hamiltonin olisi pitänyt laskea kaikki ohitetut auto ohi ja palata omalla paikalleen 9 sijalle oikaisun jälkeen. Hänellä ei ollut mitään aikomustakaan ajaa mutkaa 2 rataa pitkin.Eipä se Hamilton sitten lopulta juurikaan hyötynyt tuosta oikomisesta. Hidasti vielä radalle palatessaan ja taisi päästää yhden ohitetun takaisin.
Ja Kvyatilla on tainnut olla aiemmillakin kausilla sellainen jännä tapa että on parhaimmillaan sen jälkeen kun on oikein kunnolla töhöillyt ja saanut niistä paljon kritiikkiä ja ehkä vähän painettakin niskaan. Minun mielestäni ajoi viimekin kaudella aika keskinkertaisen alkukauden ja sai siitä kritiikkiäkin, mutta pystyi sitten kokoamaan itsensä ja ajoi erinomaisen loppukauden. Saas nähdä pystyykö siihen taas.Samankaltainen kuljettaja muuan Romain Grosjeankin aikoinaan oli ja nyt hän on kuitenkin onnistunut pääsemään eroon virheherkkyydestään, joten Kvyatkin voi päästä virheherkkyydestään eroon kokemuksen karttuessa, mutta Red Bullilla pysyäkseen se voi silti tapahtua liian myöhään.
Ja olisihan voitosta varmasti ajettu nytkin tiukka kisa, jos Hamilton olisi päässyt alussa Nicon matkaan.Oli tämänkin alku hyvä, mutta koska oli yhden stopin kisa, tilanne vakiintui sen ainokaisen jälkeen. Jahka nähdään useampia stoppeja nähdään enemmän actioniakin.
Minä käsitin niin että tuosta on sovittu etukäteen että noin voi tehdä, kunhan palaa vaan varovasti takaisin radalle tietystä paikasta ja päästää takaisin ohitse ne autot jotka on siellä radan ulkopuolella ohittanut (mutta tähän ei lasketa mukaan niitä kolaroivia/pyörähtäneitä joiden takia sinne ulos piti ajaa). Eli tavallaan tuohon on jätetty porsaanreikä, että jos on vähänkin sellainen tilanne että joutuisi hidastamaan ja väistelemään kolistelevia kilpakumppaneita niin ei edes kannata yrittää jatkaa radalla. Eli tavallaan Hamilton meni ihan sääntöjen mukaan ja se ei ole hänen vikansa että säännöt (ja rata) on täysin typerät.Hamiltonin olisi pitänyt laskea kaikki ohitetut auto ohi ja palata omalla paikalleen 9 sijalle oikaisun jälkeen. Hänellä ei ollut mitään aikomustakaan ajaa mutkaa 2 rataa pitkin.
Ihmettelen että tomaristo ei asiasta antanut mitään rankkua. Kiistaton hyödytyminen oikaisusta.